2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jaromír 13.11.2006 16:19

Názor odborníka na přesun nádraží

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=264&r=mfjiznimorava&c=623535  lze přecíst na této adrese. Co z toho vyplívá ? Názor si udělejte sami.

Havel 11.11.2006 0:05

Pan Hamerský se velmi mílí

 Pan Karel Hledík rozhodně není žádná loutka, je zřejmé, že ne každý porozumí jeho slovům. Zasadil se o mnoho dobrého, vždy se řídil svým přesvědčením a jeho účast byla zárukou, že jde o dobrou věc. Není karierista a nemyslí na blaho své, nýbrž obecné. To, pravda, může připadat  panu Hamerskému velmi směšné!  Budiž mu mládí omluvou.

pospíšil 10.11.2006 21:29

Brno- špatná volba

Jako brněnský rodák se stydím  za takové politické uspořádání radnice.

Dát šanci ČSSD je nehoráznost, neb je to strana , která chce úzce spolupracovat s KSČM se zločineckou minulostí.

Jak je možné , že vzdělanci tohoto města mohli přistoupit  na toto řešení. Zřejmě málokdo z nich i voličů zažil na vlastní kůži r.1948  a sloučení soc. dem a komunistů.Je to velmi nebezpečné řešení, na které doplatí především sami voliči i jejich politici.

Brno se tím zařadilo mezi prov.města s nízkou intelektuální úrovní.

Škoda!  Rozum a noblesa  se neprojevila.

kucera 10.11.2006 21:04

a ubohá země česká!

kucera 10.11.2006 21:03

nešťastné brno

Jsem celý život brňák a kam se teď vrtnu? Bývalý  primátor Svoboda měl po Brně bilboardy "Více pro Brno". Tozn. že jako senátor dokáže pro Brno víc než jako jeho primátor? Veřejně přiznal, že jako primátor moc nemohl? V Brně jsme vnímali, že spolustraníci z ODS ho skřípli a odstavili od vlivu. Ubohé štatl brněnské!

Honza V. 10.11.2006 19:35

Co bude dál...

Tak Vám blahopřeji brňáci!! To jste to zase jednou vymňoukli! Já na rozdíl od toho pána co už se přestěhoval do Brna pořád vlakem sem tam jezdím. A nejen do Brna, ale i dál. Takže pár kritických připomínek. Přestavba nádrží ve stávající poloze bude stát skoro tolik co v odsunuté. Rozdíl je v tom, že mi na nádraží bude deset let poadat na hlavu malta, než začne být nádrží plně funkční. Vlastně nebude, protože Ti přiblblý zelení mužíci zapoměli sdělit, že na přestavbu v takovém rozsahu ve stávajícím místě samozřejmě prachy nikdo nedá, protože není nic připraveno. (Jestlipak jste blbečci zaregistrovali, že pražská nádrží už se přestavují, prachy se točí a nikomu to nevadí?)  Dále je dobré prozradit, že přestavba ve stávající poloze znamená, že bude vlak pořád časově nekonkurenceschopný. Co se týká R43, tak jsem rád, že nahoru jezdím autem jen vyjímečně. Odsun mimo stávající plánovanou trasu není nic jiného než klasické NIMBY. Prostě není lepší trasa. Tak nám prostě bude ještě několik let trvat než to zjistí i poněkud nedovzdělaný Onderka a tím se jen prodlouží trápení na severu... Podotýkám, že nejsem člen ODS ani je nevolím, kdyby mě nějaký fanatický ekoterorista chtěl napadat. Nebo zlatuškovec, což je dnes zjevně taky pěkná pakáž...

Jura Jurax 10.11.2006 15:29

Jojo,

takže skálopevní lidovci, zelení mužíci a zlatušky holt podpořili socany. Ovšem principielně.

Hurá ;-(

Ne že by ODS odchod do opozice neprospěl - měl jsem dojem, že už mlaskala moc. Ale tentýž dojem budí kdokoliv na radnici napříč spektrem.

JE 10.11.2006 13:51

A tak máme primátora bez vysokoškolského vzdělání (má alespoň středoškolské?)

a bez znalosti cizího jazyka. To to akademici pod Zlatuškovým vedením dopracovali, jen co je pravda!

Ježek 1 10.11.2006 14:46

Re: A tak máme primátora bez vysokoškolského vzdělání (má alespoň středoškolské?)

Prý má nějakou průmyslovku. Jeho životopis je dost podobný životopisu Standy Grosse.

huhu 10.11.2006 16:42

Re: Re: A tak máme primátora bez vysokoškolského vzdělání (má alespoň středoškolské?)

soudruzi zase dodávají dělnické primátory..:-P

Jara 10.11.2006 12:18

Zlatuška ...

Domnívám se ,že v aroganci a touze po moci  Zlatuška předčí i Ratha s Paroubkem(sedí již na tolika židlích,že bude  pouze předstírat).Rovněž nevím kdy a jak se Zlatuška projevil jako pravicový politik.O úrovni politiků zvětší i to,že primátor Brna je bez jazykových znalostí.Naprostá ztráta soudnosti.KDU už vůbec nehodnotím.Jinak ODS pobyt v opozici neuškodí,ale tento slepeneclepší nebude.

člověk 10.11.2006 12:13

Nadpis příspěvku:

to by mě zajímalo, koho tam k tomu trvdému jádru řadíte??? můžete být ve své připitomělé kritice konkrétní? (jen upozorňuji, že vlašín není člen SZ)

Ježek 1 10.11.2006 14:45

Re: Nadpis příspěvku:

Především lidi spojené s Hnutím Duha. Vlašín a údajně ani Ander nejsou členy SZ, ale kandidovali za ně a já je pokládám za extrémisty.

Lukáš 10.11.2006 11:06

Určitě

Skorumpovaná  ODS už tam dávno neměla co dělat !

pepa 10.11.2006 10:03

hlavne arogance

mohu souhlasit s autorem ale myslím že hlavní problém je arogance spojená s klientismem.    

1. Přesun nádraží - referendum řeklo ne ( pro rozumnou stranu malá účast neznamená že neberu v potaz názor lidí) 

2. R43 obcané Brna a okolí ji nechtějí protože jim nic nepřinese (stále prosazovaná)

Jako volič ODS jsem letos volil SZ ať si ODS uvědomí co je to O v jejich názvu.  Bohužel v opozici by měla být i KDU-ČSL .

Jinak CSSD, SZ  má na radnici co dělat ale uskupení bez programu a s názorem ať jsme také u "lízu" 2006 by na radnicích velkých měst neměla být.                                        

Jura Jurax 10.11.2006 15:36

Re: hlavne arogance

Lžete! Referendum neřeklo ne!

Cca 80% z tuším 20% zůčastněných (za těch 20% ale neručím, možná bylo víc nebo míň) řeklo ano; ostatní ne - a mlčící většina - té to bylo fuk.  Ale rozhodně nelze tvrdit, že nadpoloviční většina Brňanů je proti přesunu (ani pro přesun). Nelze prostě tvrdit nic.

A mimochodem dle zákona nebylo platné.

ijáček 10.11.2006 23:40

Re: Re: hlavne arogance

Referendum skutečně řeklo ANO - které, díky šibalsky formulované otázce, znamenalo NE. Takže řeči o lhaní si nechte od cesty.

Těch 25% voličů, kteří se zúčastnili není tak málo, v následných krajských volbách byla účast 28%. Strana, která ignoruje takto výrazně vyjádřenou vůli voličů, je přinejmenším nerozumná.

Ano, výsledek referenda nebyl závazný, když se zúčastnilo méně než 50% voličů. ODS řekla voličům: sice víme, co chcete, ale když nm to zákone nenařizuje, tak se na vás vykašleme.

Jak to tak vypadá, voliči na to ještě nezapomněli.

Jirka 13.11.2006 13:10

Re: Re: hlavne arogance

Kdyz uz se ohanite zakony, udelejte si jasnost v tom, co znamena platne a co zavazne.

Jura Jurax 15.11.2006 10:29

Re: Re: Re: hlavne arogance

Nádraží se netýká ani tak Brňáků, ale dojíždějících za prací do Brna. Jak často jede průměrný Brńák vlakem? Ale referendum se ptalo Brňáků.

Kdežto dojíždějící na rozdrbanou přestavbu nádraží si po desetiletí plně vychutnají výluky, zpoždění, náhradní dopravu, špínu, omezené služby (užil jsem si toho, když se rekonstruoval koridor na Svitavy - a to byly jenom dvě koleje), aby po tom martyriu měli to co předtím - stísněné nádraží v nevýhodné poloze, kde se nedá zaparkovat, kde se na nádraží autobusové pochoduje čtvrthodinku pěšky s bagáží ...

A že byla obmyslně položena otázka? Inu, podle mne to byl takový test inteligence - kdo neporozumí, je alternativně inteligentní a neměl by do ničeho vážného kecat.:-D

Navíc byli občané Brna masírováni drsnou, nevybíravou, demagogickou a řvavou kampaní proti odsunu nádraží, plnou lží a polopravd (no, jak by taky ne, ono se v tom angažovali zelení mužíčci a duhatci a takoví jim podobní ...)

Jura Jurax 15.11.2006 10:16

Re: hlavne arogance

Lžete! Referendum neřeklo ne!

Cca 80% z tuším 20% zůčastněných (za těch 20% ale neručím, možná bylo víc nebo míň) řeklo ano; ostatní ne - a mlčící většina - té to bylo fuk.  Ale rozhodně nelze tvrdit, že nadpoloviční většina Brňanů je proti přesunu (ani pro přesun). Nelze prostě tvrdit nic.

A mimochodem dle zákona nebylo platné.

SmallM 10.11.2006 8:43

Nádraží byl pádný důvod

Mohu mluvit za sebe. Před časem proběhlo referendum o poloze nádraží. Tehdy jsme ještě s rodinou bydleli na jih od Brna a denně dojížděli do práce v Brně. Referenda o poloze nádraží jsme se nemohli účastnit, coby občané s trvalým pobytem mimo Brno (okres Brno - venkov). Chápu, že místní to neprápí, a tak referendum nebylo platné kvůli účasti. Když se podíváte do projektu, tak téměř odevšad v Brně to bude na nové nádraží trvat déle, než se dostanete na něj a z něj. Výjimkou je snad jen Komárov. Pro nás konkrétně to znamenalo asi třicet minut (15+15) denně při dojíždění. Nezaháleli jsme, a toto pro nás byl signál přestěhovat se do Brna, než naše satelitní bydlení se stane tržně neprodejné. Přesto jsme s vlastního museli dát navíc téměř 1M Kč. Myslíte, že jsme v komunálních volbách podpořili někoho, kdo chce přesun nádraží? Tohle není otázka pravice- levice, ale zjevného jánabráchysmu za každou cenu. Ergo papírový model budoucího stavu byl k vidění ve Vaňkovce a stál neuvěřitelné peníze. Byla to názorná modelová situace, jak se naloží s penězi na stavbu. Šibalové z Budišova jsou jistě i jinde.

krit0n@seznam.cz 10.11.2006 10:21

Re: Nádraží byl pádný důvod

No ani se ti nedivim, ze ti jako mimobrnenskemu vadilo, ze se po presunu nadrazi dostanes o pet minut pozdeji do prace. Ovsem me jako brnakovi vadi zase to, ze soucasne nadrazi Brno dusi v jeho ekonomickem vyvoji. Nejsem fanatickym priznivcem ODS, ovsem potom jak dopadli volby je jasne, ze se s nadrazim jen tak nic dit nebude, takze to dopadne tak, ze penize skonci jinde a Brnu zustane jen 100 let stare nadrazi a odporne plochy, ktere se za nim ted nachazeji. Ale lidi si to zvolili, tak to asi chteji. Kdybych nemel k Brnu citovi vztah, asi bych se odstehoval.

SmallM 10.11.2006 12:16

Re: Re: Nádraží byl pádný důvod

Jestli se nepletu, tak ani veřejné peníze nepadají z nebe. Někdo je holt musí vydělat. Pokud Brno nedokázalo přijít s ničím lepším, pak je jedině dobře, že se takto neutratí. Přece si nemyslíte, že když se posune nádraží, tak stávající budova prokoukne a bezdomovci se odstěhují z Brna? Zbourat ji nebude možné a využití také zatím jasné nemá. To jak to kolem nádraží v Brně teď vypadá (např. protilehlý dům, kde byl před časem tragický požár) je vizitka městské části Brno střed (nazývané též Brno-vřed). Skoro to vypadá jako záměr. Podotýkám, že konkurenční projekt modernizace nádraží ve stávající poloze byl levnější.

czenda 10.11.2006 14:25

Re: Re: Nádraží byl pádný důvod

Vážený pane, mě jako Brňákovi stávající stav nádraží vadí, ale ještě víc mi vadí snaha ho přestěhovat. Nevidím na přestěhování nic pozitivního. To, že současné nádraží někoho ekonomicky dusí jste si snad někde přečetl. Zkuste mi říct jediný argument v čem ho dusí a jak se město zhluboka nadechne až se přestěhuje. Pokud si odmyslím finance - a představa, že nádraží bude stát proklamovaných 20 GKč je hodně legrační (viz např. Sazka Arena - nejdřív 8, pak 11, dnes 15 GKč - tzn. skoro 100% navíc) - pak bych řekl, že Brno potřebuje mnohem věci, které zatím naprosto postrádá - velký okruh a s tím spojená dopravní situace, záchytná parkoviště ve všech směrech, sportoviště (všeho druhu !) a kdybychom měli víc času a místa, tak bychom našli ještě spoustu dalších věcí, které jsou pravděpodobně v současné chvíli výrazně důležitější než nějaké nové nádraží, které je samo o sobě vnímáno velmi rozporuplně i mezi námi Brňáky.

krit0n@seznam.cz 10.11.2006 19:02

Re: Re: Re: Nádraží byl pádný důvod

Vaše argumentace tím, že Brno potřebuje jiné věci než si jen tak zbytečně stěhovat nádraží je minimálně zvláštní. Asi si myslíte, že má Brno v městské kase 20GKč a může je jakkoliv použít. To je ovšem hodně daleko od pravdy, peníze jsou určeny na přestavbu železničního uzlu, když se nepoužijí na nádraží, nepoužijí se nikde. Máte naprostou pravdu, že Brno potřebuje i řadu jiných věcí, vyřešit situaci kolem nádraží a jeho okolí je však jednou z těch nejdůležitějších. Argumentace referendem je také zcestná, myslíte si, že když se v New Yorku schvaloval územní plán, který do budoucna počítal se zbouráním naprosté většiny stávajících budov a jejich nahrazením obdélníkovými bloky, že by s tím současní majitelé těchto budov souhlasili? Patrně ne, já nejsem urbanista, věřím, že ani ti co hlasovali v referendu jimi nebyli. O poloze nádraží by měli rozhodnout odborníci, v žádném případě ne řadoví občané nebo politici.

herdekbabka 10.11.2006 14:27

Re: Re: Nádraží byl pádný důvod - ty Vámi kritizoované plochy že byly vytvořeny ZÁMĚRNĚ Vám zřejmě nedošlo.

ju a ještě otázka- prohlížela jsem si dnes- nedávno s velkou slávvou otevřený Svoboďák - Vám se líbí? - vždyť je to jen vydlážděný plac bez barvy a nálady  - Morový sloup se úplně ztrácí v té šedi a tak placková - předražena rádoby fontána - to je hrůza. Ta menší - předchozí zapadla líp. Nevím , kdo to navrhl a schválil , ale náměstí ve středu města - vlastně hlavní městské náměstí by mělo žít, měla by tam být zeleň - trvale a mělo by to být místo, kam lidi rádi chodí - ale tahleta současná pustina za určitě nemalé peníze zřízená - za to by měl jít někdo za katr. Kam šly za celých těch moře let všechny naše peníze, když se nic nevybudovalo, pokud je něco upravené tak to dělali soukromníci - KDE TY PENíZE jsou. Vždyť když si v neděli chcete zajít do města na špacít - pusto a prázdno- zatím co jiná náměstí za západ - ve dny volna žijí.... Jak to vlastně plánovali modráci.....

Ivan 10.11.2006 15:44

Re: Re: Nádraží byl pádný důvod

Stěhovat nádraží do záplavové oblasti - to je opravdu geniální nápad. Po každé povodni občané z daní zaplatí stavebním firmám ODSSáků za opravu vytopeného nádraží.  Vytipovanou oblast křižuje několik železničních tratí. Naši rozumní předkové je postavili na vysokých náspech právě kvůli záplavové oblasti soutoku dvou řek. V dané oblasti si soukromníci nikdy nestavěli nic jiného, než provizorní stavby v zahradnictvích a jiných podobných provozech. Nádraží má mít dokonce i podzemní prostory. Jak úžasné. Pro drtivou většinu lidí by bylo zpoždění v dopravě minimálně 30 minut denně. Jistě byste jim jejich ztracený čas zaplatil.

Parkinson 10.11.2006 16:46

Re: Re: Re: Nádraží byl pádný důvod

Plány navrhovaného nádraží byly několikrát zveřejněny a jsou i na Internetu. Doporučuji se jen letmo podívat, než začnete psát podobný blábol (pro mimobrněnské jen upřesnění, že návrh nádraží žádné podzemní prostory nemá a odbavovací hala a další prostory pro cestující jsou v mostní konstrukci)

Leona 10.11.2006 17:44

Re: Re: Nádraží byl pádný důvod

R^

Parkinson 10.11.2006 16:35

Re: Nádraží byl pádný důvod

Nejedná se primárně o přesun nádraží, ale o přestavbu celého uzlu. Jen jeden modelový příklad: jedete z Vyškova např. do Králova Pole. Cesta vlakem z oblasti navrhovaného nádraží v  Komárově na dnešní nádraží trvá cca 5 minut (pokud Vám chybí osobní zkušenost tak doporučuji se podívat do mapy - dnešní nádraží není prakticky průjezdné). Sednete na šálinu a pojede jednu zastávku na křižovatku pod Petrovem, tedy stejně jako z dnešního nádraží, dál již pokračujete shodně, doma nebo v práci budete tedy o těch 5 minut dříve. Pokud chcete z nádraží pokračovat autobusem tak to bude dalších cca 5 minut k dobru. Samozřejmě, že existují méně příznivé konstelace, ale jde max o plus/minus 5 minut. To že se u velkých staveb dost rozkrade je zřejmé, jako obyvatel Brna nemám ale lepší pocit z toho, že se nyní těch cca 20 mld bude částečně rozkrádat někde jinde (nejedná se z velké části o peníze Brna). Problém uzlu a celé jižní oblasti se jednou stejně bude muset řešit (stavba nádraží na dnešní Malé Americe je samozřejmě technický nesmysl) a to že se nyní vše zastaví nás v důsledku bude stát o několik řádů více než ten papírovej model.