6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Diskuse k článku

ATENTÁT: Psaní s příchutí krve

Salman Rushdie má 75 let. Tedy skutečně ještě má, což je důvodem k oslavě – před pár dny nescházelo mnoho k tomu, abychom o něm mluvili v minulém čase. Fatwa, kterou na jeho život vydal dávno mrtvý íránský vůdce Ruholláh Chomejní, totiž nemá žádné datum expirace, a motivuje k aktivitě i lidi, kteří v době vydání Satanských veršů nebyli vůbec na světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 19.8.2022 18:02

Vy to tedy řešíte opravdu, ale opravdu po Bolševicku. Nebyl jste za komoušů v Lidových milicích? ...;-D

P. Smatlak 19.8.2022 8:01

Četl jsem názory pana soudruha Doubrava nebo jak se jmenuje takže je tento snad člověkem a nebo už je duševní impoten ,pomatenec a nebo gauner a skoro podle myšlení je jako Stalin a podobní diktátoři o Putinovy ani nemluvím.Tohoto pokud je u nás právní stát tak Dpubravovi a podobných by bylo zavřít do krimonálu a na dlouhpu dobu a podobně i pana PŘEDSEDU SPD .Snad už jsme na vše lodé zapoměli a jak to tady za totalitě a pod vládou SSSR bylo.

J. Jurax 18.8.2022 20:48

Ehm ... Herta Kašparová nenajížděla do lidí. Viz https://1url.cz/or2oc

Do lidí najížděla Olga Hepnarová ...

A v době, kdy byly podepisovány archy, požadující trest smrti i pro Miladu Horákovou a jiné, z politických důvodů střílely do lidí komunistické státní složky. Zda je i kamenovaly nebo zabíjely sekáčkem nevím, ale dost jich umlátily, repektive umučily. Komunisté se v tomto punktu tudíž tehdy nemuseli uchylovat k nestátní, jaksi pouliční iniciativě.

J. Jurax 18.8.2022 20:28

Není.

Respektive dlouhodobě není vůle jej naplnit skutkem.

J. Jurax 18.8.2022 20:25

Má.

Už jen proto, že na jeho kauze se jasně ukázalo, co jsou ti muslimáci za zběř.

J. Jurax 18.8.2022 20:24

Na lidskoprávní dobrotrusy jest v tomto případě kašlat.

J. Pankovic 18.8.2022 19:01

Pokud islám zkusíte zakázat, tak vás zaživa sežerou lidskoprávní dobrotrusové.

Nezbyde, než vyčkat, až si to se zelenými rozdají žlutí, ale pro bílé to už bude jedno

J. Anděl 18.8.2022 17:33

A že je to postavení komunismu mimo zákon u nás účinné, co?

:-)

V. Chrastina 18.8.2022 16:54

Přeně tak, pane Juraxi, islám je nepřátelskou ideologií, maskující se za náboženství. Vlk v kůži beránčí!Islám je třeba postavit mimo zákon tak jako nacismus a komunismus. Nám všem se to vymstí, pokud to vláda a potažmo parlament zavčas neuzákoní. Zeptejte se Němců, Francouzů, Švédů, Dánů a mnoha dalších národů, jak dopadly, když si islámské přistěhovalce nechali přerůst přes hlavu!!

J. Pokoutný 18.8.2022 16:41

Křížové výpravy byla reconquista křesťanských území, dobytých islámem. Podle vás by nebylo možné vykopat Turky z Balkánu, protože to holt jednou dobyli, že?

J. Pokoutný 18.8.2022 16:39

A někdo najížděl krom Herty Kašparové do lidí, střílel do nich, kamenoval je nebo zabíjel sekáčkem z politických důvodů? Povídejte!

H. Lukešová 18.8.2022 16:28

To zajisté bylo, odsunout muslimy do zemí jejich původu, ale k tomu se bohužel nikdo neodhodlá.

J. Pokoutný 18.8.2022 16:12

Ta druhá Vídeň byla r.1683.

K. Křivan 18.8.2022 15:25

Nebylo by lepší pro lidstvo a jeho civilizaci (a také lacinější) zbavit Evropu všech muslimů ?

K. Křivan 18.8.2022 15:20

Nemá ten básník Salman Rushdie pro lidstvo a jeho civilizaci větší význam, než všichni muslimáci dohromady ?

R. Polášek 18.8.2022 14:58

1664 porážka Turků u obležené Vídně. Kolem roku 1720 porážka Turků a vyklizení města Bělehrad Turky, čímž se RakouskoUhersku uvolnil Dunaj jakožto říční cesta a otevřel přístup k dalšímu vytlačování Turků a výbojům na Balkán.

J. Brei 18.8.2022 14:14

Ano, pane Juraxi, Váš postřeh je správný, je to řečeno v kontextu zvažovaného učednictví. Kdo nechce mít „v nenávisti svého otce a matku, manželku a děti, bratry a sestry, ano i vlastní duši,“, nemůže být Jehóšuovým učedníkem. To si mají adepti na učednictví uvědomit. Učednictví je podmíněno nenávistí k vlastní rodině a sobě samému. Kdo učedníkem být nechce, toho se tato slova netýkají a svoji rodinu ani sebe samého nenávidět nemusí.

K. A. 18.8.2022 14:05

Díky za dobrý článek. Je už na pohled za posledních 7 let patrné, že muslimů v ČR přibývá. Řada nových kebabů, v Praze spoustu žen s šátkem (spoustu oproti době před 10 lety). Fakticky s muslimskou migrací nikdo nic nedělá, diskuze na to téma vyzněla do prázdna. Zatím je jich tu málo, ale migrační trend je znepokojivý. Navíc si myslím, že nejde jen o islám, ale obecně masová migrace způsobuje problémy, nám Čechům v minulosti dost zatápěli potomci německých přistěhovalců.

J. Jurax 18.8.2022 13:58

Ony panny dostane leda až ho pověsí, jak si zasluhuje. Jenže oni ho bohužel nepověsí.

J. Jurax 18.8.2022 13:54

Inu, urazit muslima jistě není problém. Jsou poněkud nedůtkliví a urážku Alláha, Mohameda či pouhý křivý pohled na korán rádi smývají krví, majíce v tom oporu v koránu.

Ono dnes jediné náboženství, v jehož jménu se terorizuje, znásilňuje a vraždí v množství výrazně větším než malém je mírumilovný islám.

J. Jurax 18.8.2022 13:45

Zeptat se smět bude. Následky si ovšem ponese sám - pravověrných fousatých, co ho rádi ve jménu Alláha patřičně poučí, případně podřežou, je v Británii jistě dostatek.

J. Jurax 18.8.2022 13:40

Zakázat zločinnou a nám nepřátelskou ideologii kryjící se náboženstvím snad lze.

F. Zrcek 18.8.2022 13:38

Zajímavá myšlenka s tím poradním sborem. Ale dopadlo by to jako vždycky, pár by donášelo na teroristy, většina teroristům, a zbytek na obě strany, protože by měli vyšší příjem.

Poslední ústup muslimáků z Evropy byl v 16. stol, kdy z nařízení Jeho katolického veličenstva Filipa ii byli moriskové vyhnáni ze španěl. Hrozilo, že se spojí s turky a bude nutné si zopakovat reconquistu. Až po bitvě u Lepanta se křesťanům trochu ulevilo. Ale přišla inkvizice, autodafé, Torquenado... Jeden si nevybere.

J. Jurax 18.8.2022 13:25

Ne.

Pouze polovinu. Slovo i čin pouhé ženy má v islámu jen poloviční váhu.

J. Jurax 18.8.2022 13:23

No, ze zájmu, ač neznaboh, přečetl jsem si celý odstavec uvozený tímto citátem - je uvozen slovy Zvažte nároky učednictví. Ač nejsem znalec, natož vykladač svaté knihy, mám dojem, že takto vytržena z kontextu Vámi citovaná slova se zdají mít - zvlášť v kontextu teto diskuze - poněkud jiný význam než je v bibli míněno.

Viz https://www.bible.com/cs/bible/509/LUK.14.CSP

F. Zrcek 18.8.2022 13:22

Správná otázka, ale nevím, zeptejte se svého imáma. (Ale upřímně řečeno, panic bývá na nic... a v 52 klonech bych jí ho přál leda za trest).

O. M. 18.8.2022 13:18

Jak chcete zakázat náboženství?

Ani katolíkům se svého času nepodařilo protestanty zakázat.

V. Hlad 18.8.2022 13:17

Jen tak na okraj. Pokud se podaří spáchat fatwu muslimce a následně bude utracena; dostane 52 paniců ?

J. Jurax 18.8.2022 13:09

Ehm ... učení interpretují lidé. A ti si z daného učení vyberou to, co se jim hodí, a své činy tím učením podšprajcují.

Pobijte je všechny ve jménu Božím (a ujmete se majetků takto osiřelých) ... pro křesťanství je to už středověk. Pro islám současnost.

V. Kuhaj 18.8.2022 13:04

Nenosím krátké ani dlouhé. Kálet lze ovšem i ústy.