15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

ANALÝZA: Herman jako ztělesnění pravdy?

Celou letošní aféru kolem „nevyznamenání strýce ministra kultury Hermana“ odstartovalo prohlášení Daniela Hermana o tom, že jeho strýc byl vyškrtnut ze seznamu letošních státně vyznamenaných.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 31.10.2016 12:23

Re: Tváŕí se to jako shrnutí faktů

Vy nevíte, že to potvrdila manželka pana Brady? Volala nazpět a byly jí potvrzeny informace, které jí sdělil manžel. Váš názor na jeho popletenost nechám bez komentáře, to je klasické přání otcem myšlenky. Měl jen zpočátku problém vyjadřovat se česky.

,,Něco takového by nejspíš Hermann hned pustil do světa, na nic nečekaje"

Vy Zemanovi fandové nevíte, co chcete. Zároveň mu vyčítáte, že on to pustil do světa. Což neučinil, odpovídal na novinářské dotazy poté, co to novináři zjistili.

J. Václavíková 31.10.2016 12:14

Re: Herman není ztělesněním pravdy

Faktem se stává i nezpochybňované svědectví dvou naprosto důvěryhodných lidí, paní Osvaldová. A to, že je Hrad nezpochybnil, je také fakt.

J. Václavíková 31.10.2016 12:12

Re: Zásadní je při pozvání na jakoukoliv oficiální akci

Shodneme se na tom, že naletěli Šmejdům.

P. Boublíková 31.10.2016 12:04

Re: Zásadní je při pozvání na jakoukoliv oficiální akci

To je všechno docela možné.

Chtěla jsem jen říct, že vystartovat kamsi na základě pouhého telefonátu je čirý nerozum, ať se jedná o cokoliv. Buďto má pan Brady písemnou pozvánku, nebo je celé jeho pozvání na Hrad nesmysl, na který neměl vůbec reagovat, a jestli mu někdo volal nebo ne je celkem jedno.

A. Osvaldová 31.10.2016 12:00

Re: Proti veškeým argumentům stačí jeden jediný

Vám je obsah telefonátu znám? Od koho?

P. Rudolf 31.10.2016 11:57

Re: Zásadní je při pozvání na jakoukoliv oficiální akci

To je naprosté odklánění.

Hrad totiž evidentně Bradymu vyznamenání nikdy udělit nechtěl (na což má jistě právo), proto nemohl úředně dotáhnou cełou akci do zdárného konce. Působí to evidentně tak, že zmíněné neudělení medaile bylo podle použito jen k odpornému zastrašování ministra české vlády. A to je naprosto nepřijatelné, neboť to přestává být pouhou osobní roztržkou mezi Zemanem a Hermanem. Je to neúcta Hradu k České vládě.

A. Osvaldová 31.10.2016 11:57

Re: Zásadní je při pozvání na jakoukoliv oficiální akci

No jo, ale vysvětlujte to těm, co věří že pan Hermann je pravda na pochodu :-)

A. Osvaldová 31.10.2016 11:57

Re: Herman není ztělesněním pravdy

Fakta? Můžete uvést něco,co není "per hubam"? :-)

A. Osvaldová 31.10.2016 11:55

Re: Tváŕí se to jako shrnutí faktů

A vaše námitky nejsou námitky, ale dojmy. Nikdo nemůže potvrdit ani co bylo obsahem údajného telefonického rozhovoru Brady - Hrad. Pan Brady je milý, popletený stařík, jak vidno z jeho rozhovorů, poskytovaných do všech stran a protože nevíme, jaký byl obsah rozhovoru, je to argument slušně řečeno "na ty dvě věci".

Dále je nutno pro nechápavé asi opakovat donekonečna, že nominace nezakládá žádné právo na vyznamenání, nýbrž je jen a pouze možností.

To, že se konal nějaký rozhovor, nezakládá sebemenší důvod k dovození, že si ti dva (Zeman Hermann) na velvyslanectví vyprávěli, že když Jeho Svátost, tak ne Brady. Něco takového by nejspíš Hermann hned pustil do světa, na nic nečekaje (přiznávám, že toto je taky jen dohad, nicméně má svou docela obyčejnou lidskou logiku).

P. Boublíková 31.10.2016 11:55

Re: Zásadní je při pozvání na jakoukoliv oficiální akci

Jaký špek?

Dokud nemám v ruce nebo v poště něco věrohodného, tak prostě s ničím nepočítám, jak prosté.

Abych nakonec neskončila jako ta stařenka co naletěla "šmejdům" :-)

Aneb v momentě, kdy se pan Brady vydal na cestu za medailí, jak mohl vědět, zda mu skutečně volali z Hradu? Někomu na špek skočil, to je jisté.

P. Boublíková 31.10.2016 11:52

Re: A komu volal zpět?

Ano.

Ono je vůbec blbost takové věci vyřizovat telefonicky (ledaže by šlo o zcela předběžné, nezávazné upozornění ve smyslu "možná vás pozveme, počítejte s touto eventualitou") a blbost na n-tou se na základě takového telefonávátu vydat za oceán :-) (i když pan Brady sem chtěl údajně přijet tak jak tak).

J. Václavíková 31.10.2016 11:50

Re: Zásadní je při pozvání na jakoukoliv oficiální akci

Jo, Bradyovi jsou dost hloupí, když skočili Zemanovi na špek! Nemohli čekat, že soudně usvědčený lhář drží slovo.

P. Rudolf 31.10.2016 11:48

Re: A komu volal zpět?

V tom případě by to ovšem bylo trestuhodně neopatrné, všechna pravidla úředního styku překračující, obdobně, jako ony emaily Clinton. Nepřijatelné!

J. Václavíková 31.10.2016 11:48

Re: Herman není ztělesněním pravdy

Ale hlavně, Herman a Brady položili na stůl fakta. Hrad je nemá odvahu popřít přímo, protože by to musel něčím doložit, proto vypouští tyhle kouřové clony. Nějak mi to připomíná ukrajinskou stíhačku :-)

P. Boublíková 31.10.2016 11:45

Zásadní je při pozvání na jakoukoliv oficiální akci

písemná pozvánka, na méně formální příležitosti stačí pozvánka mailem, zasílaná však pomocí hromadného adresáře.

Reagovat na hovor, sms nebo individuálně zaslaný mail může jen někdo hodně "důvěřivý".

Z. Koutecký 31.10.2016 11:45

Mha přede mnou, mha za mnou

Myslím, že se o okolnostech kolem případu pana Brady přeme všichni zcela zbytečně.Dohromady nic nevíme. Záležitosti spojené s citlivými případy udělování státních vyznamenání se probírají v kuloárech a veřejnosti se předkládají jen upravené verze. Obě strany měly celou řadu možností, jak konkrétními důkazy podpořit svá tvrzení.Všichni však vše ponechávají v rovině "já řekl, neřekl-on řekl, neřekl".Mlží. Možná, že se jednou, po letech dozvíme, jak to vlastně celé skutečně bylo, až se někdo prořekne. Jako nedávno pan Mathé, když prozradil, že se,prý naštěstí, před lety podařilo utajit odmítnutí tehdejšího předsedy vlády M. Zemana kontrasignovat návrh prezidenta Václava Havla na vyznamenání Javiera Solany, tehdejšího generálního tajemníka NATO. Důvodem byl odlišný názor obou státníků na to, zda NATO mělo či nemělo právo zaútočit na srbské cíle v souvislosti s událostmi v Kosovu.Myslím, že než se hádat, bude lépe se dobře naobědvat a starat se o vlastní problémy. To, co nám předvádějí naši volení zástupci je jen takové divadýlko, skutečná politika se dělá v kuloárech za scénou.

P. Boublíková 31.10.2016 11:41

Re: A komu volal zpět?

Můžou dokázat, že hovor nebyl z jejich služebního telefonu.

Soukromé mobily patrně nemají registrované.

P. Harabaska 31.10.2016 11:40

Re: Nerozumím jedné věci:

Pokud by Zeman medaili bez problémů udělil, pan Herman by se předání zřejmě zúčastnil a pan Brady by metál přijmul. Jen by bylo třeba vymyslet na Zemana nějakou jinou šikovnou kličku, ve které by se MOŽNÁ chytil. Brady byl jen "užitečný idiot" vystupující v dramatu, o jehož autorovi i smyslu neměl žádné tušení.

J. Tolman 31.10.2016 11:39

Herman není ztělesněním pravdy

ale Zeman je ztělesněním lži

M. Varadinková 31.10.2016 11:28

Rychlokvašená budhistická reinkarnace Havla

....V souboji tvrzení ‚Herman versus Zeman‘ jsem váhal (protože víme, co Zeman umí). A v tvrzení ‚Herman versus Zaorálek‘, jakkoliv jsem se stokrát s tím druhým zhádal, mu v téhle věci pořád věřím víc než rychlokvašené buddhistické reinkarnaci Havla,“ uvedl Zahradil. .....

....„Udělal to schválně na MK, oficiálně, dobře věděl, do čeho jde, navezli ho do toho frajeři z Fora 2000, dnes to taky Zao prokecl. A je to proto, že už se pod ním kymácela židle. Lidovci se ho hodlali zbavit, protože z něj nic nemají. Tak se nalepil na Babiše, stejně jako Jurečka, a teď ho zachránil dalajláma,“ podotkl Zahradil. Zároveň zopakoval, že on sám Hermanovi nevěří.....

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Pod-Hermanem-se-kyvala-zidle-navezli-ho-do-toho-frajeri-od-Havla-Pokracovani-vcerejsiho-politickeho-TV-krvaku-460682

P. Rudolf 31.10.2016 11:18

Tváŕí se to jako shrnutí faktů

ničím takovým to však není. Nebudu zdržovat právně - procedurálními fauly autora, to by stejně nikdo nečetl. Podstatná jsou pouze potvrzené skutečnosti:

1. Tvrzení pana Bradyho, že byl z Hradu telefonicky informován o udělení vyznamenání jeho osobě Hrad nepopřel.

2. Proč se stalo, že mu udělení vyznamenání bylo nakonec odepřeno, Hrad naprosto ničím nezdůvodnil (a že by v tomto případě sakra měl).

3. Rozhovor na velvyslanectví mezi Zemanem a Hermanem se prokazatelně konal, jein nikdo nemůže (nebo nechce) jeho obsah potvrdit.

Rozhodující pro veřejnost je pak v tomhle případě, neb nestojíme před soudem - ale i tam hraje významnou roli) důvěryhodnost aktérů. Pana Bradyho nikdo neusvědčil z jakéhokoliv neetického chování, ba spíš naopak, pan Herman zatím (prokazatelně) nikdy nelhal, zato Hrad je (a prezident soudně potvrzeně) přímo baštou lži. Komu tedy možno věřit? A o nic jiného v tomto případě nejde. Já mám jasno.

S. Ševeček 31.10.2016 11:13

Re: Proti veškeým argumentům stačí jeden jediný

Slyšel jsem mluvit pana Hermana a zdálo se mi, že to hovoří Forejt. Jak on umí napodobovat!

J. Václavíková 31.10.2016 11:12

Re: A komu volal zpět?

Nic jednoduššího, než z Hradu dokázat, že jejich telefon to nebyl.

J. Václavíková 31.10.2016 11:10

Re: Sledoval jsem Forejta.

:-)))))))))))))

Ne komorník, ale komik. A Vy s ním. Uspořádat tiskovou konferenci, kde řekne, že nic neřekne, a pak ujet na dovolenou. Toť výkon!

A. Reček 31.10.2016 11:09

Re: kdo nemá kauzu, neexistuje

Zeman za každou cenu nechtěl, aby došlo k setkání dalajlamy s ministrem kultury, protože před Pekingem poklonkuje. Ministr zase s titulu své funkce se setkal s dalajlamou jako vedoucím nositelem jiné asijské kultury. K žádnému jinému jednání nedošlo. Herman dobře řekl, že my nepotřebujeme ohýbat svůj hřbet před diktátorským režimem. Tohoto názoru byl začátkem měsíce i slovenský prezident Kiska. A o zviditelnění Hermana se hlavní měrou postaral svými bláboly hradní mluvčí Ovčáček.

J. Václavíková 31.10.2016 11:08

Re: Ve svém mobilu ...

Jo, Zemanových tkadlen tu máte nepřeberně. Ale paní Brouskovou mezi nimi nehledejte. Mrkněte radši do zrcadla!

A. Alda 31.10.2016 11:08

A komu volal zpět?

Tomu, kdo volal jemu. To můj mobil umít taky.

A. Alda 31.10.2016 11:06

Sledoval jsem Forejta.

Odmítl prohlásit, že volal Bradymu, a odmítl prohlásit, že Bradymu nevolal, odmítl prohlásit, že Brady má pravdu, odmítl prohlásit, že Brady lže... Prostě odmítl prohlásit cokoli. Byl pozoruhodně profesionální a žasl jsem, jak dokázal všechny pokusy učinit z něj osobu zvrátit a nadále zůstal strojem. Dokonalý typ "anglického komorníka". Fascinující to bylo. Já bych na to neměl.

P. Smutný 31.10.2016 10:54

Re: Herman je jen rudočerný panmuž.

A ty jsi svazarmovský pančuran, nic jiného ... Dzp.

P. Smutný 31.10.2016 10:52

Re: Ve svém mobilu ...

Velmi dobře, tkadleno Brousková !