9.6.2024 | Svátek má Stanislava


Diskuse k článku

AFÉRA: Doufám, že prezident Pavel Fremra do ÚS nejmenuje

Můj otec byl ve vykonstruovaném politickém procesu odsouzen v roce 1949 na doživotí a v krutých podmínkách komunistických lágrů strávil 14 let. Je proto jasné, že já zásadně odmítám jmenování Roberta Fremra jako soudce Ústavního soudu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 9.8.2023 14:50

L. Novák 9.8.2023 12:12

8-o KOMUNISTICKÁ JUSTICE:

https://www.totalita.cz/vysvetlivky/justice.php

M. Hoblík 9.8.2023 8:40

Jmenování pana Fremra do funkce ústavního soudce bude správné rozhodnutí! Kdo nikdy nebyl v KSČ, ať dál postává ve frontě na sociální dávky a nadává na komunisty...

L. Novák 8.8.2023 23:51

Soudce emigrantů věděl, že porušuje mezinárodní pakt, tvrdí historik

Hostem Ptám se já byl ředitel Ústavu pro studium totalitních režimů Ladislav Kudrna. Videozáznam...

...Podle Ústavu pro studium totalitních režimů bylo za tento čin v komunistickém Československu odsouzeno přes 110 tisíc lidí, což z nich činí nejvíce pronásledovanou skupinu obyvatel. ÚSTR teď přezkoumá i Fremrovo působení v tehdejší justici.

„Lidé, kteří se neskutečně ušpinili s tím minulým režimem a způsobili neštěstí, respektive rozhodli v neprospěch často nevinných lidí, podle mého názoru nepatří na Ústavní soud,“ řekl ředitel ÚSTR Kudrna. ...

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-historik-o-fremrovi-kdo-se-uspinil-minulym-rezimem-na-ustavni-soud-nepatri-235183

[>-]

Z. Linda 8.8.2023 23:39

;-D Je snad už dementní?

Z. Linda 8.8.2023 23:37

Madam, žlučí a vztekem se zalykáte!! Váš majetek zde v České republice vám již nikdy nevrátí!!

E. Novotny 8.8.2023 23:25

Hlavne necchapu lidi, kteri v tom komunistickem binci touzili studovat a delat pravo, kdyz tam zadne nebylo.

P. Hák 8.8.2023 21:30

Ano. A mohou být i poněkud v rozporu.

J. Ticháček 8.8.2023 20:42

Víte Vy všichni?

Já s tím soudcem mám také problém. Stejný, jaký jsem měl se současným presidentem.

Jenže také mám problém sám se sebou. Něco o břevnu ve vlastním oku, kamenech a vině, a zejména narážím na pradávný problém s vinou a vykoupením.

Je to dávno. Tehdejší děti se stali prarodiči. Mezitím několikrát od základů změnily svůj přístup k životu, k morálce, k tomu co je a není správné. Nakonec různí současní aktivisté bojují proti tomu, co pracně vybojovali jejich rodiče.

Helejte, soukromě mám s těmi lidmi nějaký problém, ale ten je opravdu můj. Veřejně bych to nechal plavat. Někteří z tehdejších puberťáků mají pravnoučata. Je to dávno. Po mnohem kratší době spolu sedávali v hospodách vojáci všech možných stran z druhé světové, vzpomínali na doby, kdy se jeden druhého snažil zabít a největším problémem začalo být, že někdo blbě zaparkoval a nepřítel nemohl zajet na dvorek.

Pojďme to zkusit.

V. Petr 8.8.2023 20:20

Ústavních soudců je patnáct. A patnáct právníků, lteří se nepodíleli na komunistických perzekucích by se snad v celé zemi najít dalo!

R. Lávička 8.8.2023 19:33

Při jeho přelétavosti v ruzných období, těžko říci.

P. Sura 8.8.2023 19:08

Problém je v tom, že se v této společnosti těžko bude hledat tolik jiných - křišťálově BEZCHYBNÝCH. Jsou profese, kde se každý kdo je vykonával před Listopadem nějak zamazal od strany. Ale ty profese se vykonávat musely, aby stát vůbec nějak fungoval. Je srandovní představa, že bychom tenkrát byli všichni disent, byli za to zavření a tudíž by nikdo nepracoval.

T. Hraj 8.8.2023 16:45

Já myslím, že poradci Pavla informovali, že má Fremr tuto minulost. Zapoměli mu ale říct, že je to špatné.

Jak se v tom má chudák Pavel-hlavně-v-klidu vyznat?

K. Křivan 8.8.2023 16:39

To se ale mělo stát už v roce 1990. Nemusela to být zrovna smrt, to by bylo příliš rychlé a tím humánní, ale ona by se alternativa našla.

K. Křivan 8.8.2023 16:35

;-D ;-D ;-D !!

K. Křivan 8.8.2023 16:27

"..tady byl nějaký právní řád, podle tohoto právního řádu opuštění republiky bylo trestným činem.."

Za Protektorátu (za Heydrichiady), tady byl nějaký právní řád, podle tohoto právního řádu opuštění Protektorátu bylo trestným činem (a nejen to,)

Soudce Fremr, by měl být souzen a potrestán stejně jako v květnu 45 byli trestáni němečtí soudci. Smrtí !

D. Laurencikova 8.8.2023 15:40

General Pavel sam nejednou lhal a ukazal se jako clovek nepevneho charakteru. To nestoji v Cesku nikomu v ceste ke kariere.Rv

L. Novák 8.8.2023 15:34

Už po půl hodině práce bylo jasné, kolik uhodilo, říká archivář k Fremrovi

Jaké případy přesně za komunismu soudil prezidentský kandidát na ústavního soudce Robert Fremr, zjišťoval v minulých dnech historik a archivář Petr Kreuz. Ke sporným rozsudkům se podle svých slov dostal velmi rychle.

Za zhruba dva a půl roku - od dubna 1983 do listopadu 1985 - vynesl mladý soudce Obvodního soudu pro Prahu 4 Robert Fremr celkem 105 rozsudků nad emigranty, při kterých bylo odsouzeno k nepodmíněným trestům 145 osob. Z toho 141 lidí v nepřítomnosti, 4 obžalovaní si rozsudky vyslechli osobně v soudní místnosti. Všichni byli po revoluci rehabilitováni.

To je výsledek relativně krátké rešerše, která v minulých dnech na popud některých senátorů proběhla v Archivu hlavního města Prahy. Práce měla ověřit, nakolik si Fremr, který je kandidátem prezidenta Petra Pavla na ústavního soudce, zadal s bývalým režimem.

„Věnoval jsem se tomu dva půldny, přičemž jeden půlden společně s mým kolegou. Už ale po půl hodině práce bylo jasné, kolik uhodilo,“ uvedl na dotaz Seznam Zpráv historik a archivář Petr Kreuz.

Prezident Petr Pavel po zveřejnění nových informací Fremrovo jmenování odložil. Chce celou záležitost ještě jednou zvážit. „V reakci na poslední velice emotivní diskuze ohledně nominace a schválení doktora Fremra k tomu přistupuji s vážností a zodpovědností. Nechci situaci lámat přes koleno a uspěchat to,“ uvedl Pavel po dnešní návštěvě Ústavního soudu v Brně.

Později odpoledne ještě doplnil, že je třeba vidět dobový kontext. ... ... (pokračování na odkazu)

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-uz-po-pul-hodine-prace-bylo-jasne-kolik-uhodilo-rika-archivar-k-fremrovi-235159

L. Netolická 8.8.2023 15:24

Zachoval se jak se zachoval a dnes by neměl tím pádem chtít být soudcem ÚS. Měl by odstoupit sám.

L. Netolická 8.8.2023 15:19

Nemusí ho jmenovat také i proto, že lhal a ukázal se jako člověk nepevného charakteru. Jde o Ústavní soud.

L. Netolická 8.8.2023 15:15

RvRvRv!!

P. Hák 8.8.2023 15:14

A kterou z jeho přísah věrnosti máte na mysli?

L. Písařík 8.8.2023 14:56

Dobrý den, nejste sama, můj otec se vrátil po 3 letech, mě vyhodil z Gymnasia, matku z externího studia, zabavení poloviny majetku, atd. Jediný přínos, od té doby jsem psal do kádráků - povolání otce: horník vaše povolání zedník. Taky jsme to museli přežít. Přesto si však myslím, že za zákony musí být odpovědni ti, kteří je navrhli a odsouhlasili.Taky my jsme se museli podle těch zákonů chovat, ale na rozdílod jmenovaného, nikomu dalšímu jsme neškodili. Píši o proto, že se nechci zastávat toho soudce, ale skutečně nevím, jak se v takové situaci zachovat.

D. Laurencikova 8.8.2023 14:38

Jakou logikou jste z meho prispevku vyvodil "pevnou viru v neomylnost prezidenta Pavla?" Mne vubec nenapadlo o ni premyslet.

P. Diviš 8.8.2023 14:12

Ta vaše pevná víra v neomylnost presidenta Pavla se mi moc líbí.

Z. Lapil 8.8.2023 13:21

Ne spravedlivé, nýbrž podle zákona.

Pokud se nebudeme vyjadřovat důsledně přesně, tak se nedomluvíme ani na tom, v čem jsme ve sporu, natož abychom se shodli na řešení. Zatím to vypadá, že otázka zní, konal-li správně soudce, který soudil podle zákonů.

Mmch - neměl on tam nějaké přísedící soudce z lidu? Nemě-li ho přehlasovat, viděli-li, že se chystá "justiční omyl"? Nebo co to vlastně má být...

Z. Lapil 8.8.2023 13:14

Když to si neyvberete. Předtím jste zas byl skoro 40 let na pokraji války s NATO.

Z. Lapil 8.8.2023 13:04

Nemáte tak úplně pravdu.

"Téhož dne přijali poslanci i zákon č. 74/1990 Sb., kterým se měnil zákon č. 76/1959 Sb. o některých poměrech vojáků... Důsledkem případného odmítnutí složit přísahu s novým zněním bylo podle zákona propuštění ze služebního poměru." Viz https://www.vhu.cz/tri-vojenske-zakony-prinesly-14-brezna-1990-prevratne-zmeny-ve-vojenske-sluzbe/

V. Kuhaj 8.8.2023 12:25

;-DR^!

P. Hák 8.8.2023 12:17

Pravda, třeba pan Stříž je také zářným příkladem oddanosti ideálům demokracie. A zachraňuje nás před komunisty.

D. Laurencikova 8.8.2023 12:14

Neni to tak, ze soudce k odsouzeni vzdycky zavazoval zakon. Soudce musel zakon a cin interpretovat tak, aby k odsouzeni doslo. Stacilo ostatne, kdyz "soud nabyl presvedceni", nebo "neni ve statnim zajmu"... Meho muze poslali na leta do zalare za to, ze chtel uplatnit svoje pravo na svobou pohybu zarucene mu ustavou a deklaraci lidskych prav... Nakonec z toho bylo az "podvraceni republiky" a "hanobeni naroda rasy a presvedceni"... a co ja vim, jake to paragrafy jeste. Musela bych to hledat. Muj muz jel po pulrocni vazbe a dlouhe prostestni hladovce k soudu PRESVEDCEN, ze ma pravdu, ze je v pravu, ze jim to tam ukaze v jejich vlastnich zakonech a ze se MUSI obhajit.... Vratil se az za sest let! V jakem stavu, to vubec nechcete vedet.