10.5.2024 | Svátek má Blažena


Diskuse k článku

21. SRPEN: Štítivě hnusná lež

Stál jsem tehdy před branou. S nápisem „Teenagerovské období života“. Bylo mi dvanáct a ze všech školních předmětů jsem měl nejraději zeměpis.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Škodák 23.8.2015 18:39

Re: Nenávist v srdci

Pokud víme,tak nenávist povýšili komunisti na ctnost největší a to třídní nenávist,která připravila o život více lidí,než ta rasová!!! Křesťanství má lepší řešení! Myluj hříšníka,ale měj v nenávisti hřích.sv.Pavel. Pokud zůstaneme v zajetí  nenávisti k bližnímu,je boj nevyhnutelný!

K tomu ještě jedna poznámka. Když se komunisté chtějí dostat k moci,chtějí diskutovat,ale když jsou u moci,tak žádná diskuze neexistuje!!! Proto nechápu,jak ještě dnes někdo může volit komunisty.

J. Jurax 23.8.2015 20:49

Re: Nenávist v srdci

Ale kuš ... jenže ono to levicové, proti kterému apel nazýváte nenávistným, může za únor 48, srpen 68 i normalizaci. Naopak za listopad 89 rozhodně nemůže ...

A i jinak se mýlíte - v této zemi se ke korytu nesporně hnali i hloupí a zlí lidé - ale ti hloupí neuspěli. I na kariéru ve vlčí komunistické smečce nemohl být člověk blbec.

No a zlí ... jak praví vtip - neúspěšný psychopat je v kriminále, úspěšný buď mafiánský bos nebo ve vrcholné politické funkci ...

D. Stirský 22.8.2015 9:12

Závěr bych napsal jinak.

Kdysi dávno někdy v 70. letech jsem se s mamkou bavil o tom, zda se reálsocialistický režim změní. Dospěli jsme k názoru, že to by se nejprve musel změnit systém v SSSR a to že je nemožné. Pak přišel Gorbačoov. Dodnes se pamatuji na jakýsi jeho projev resp. citace z něj: a my stáli u rádia a s údivem jsme si říkali: "Takto mluví generální tajemník ÚV KSSS, toto se smí říkat ve Svazu? Vždyť u nás by mne za to minimálně propustili z práce." Takže Gorbačovovi, ať už byl jaký byl, patří velké uznání.

A. Sedláčková 22.8.2015 10:24

Re: Závěr bych napsal jinak.

Nesouhlasím - Gorbi byl populista, který se snažil vytřískat co nejvíce ze situace tehdy už stěží udržitelného systému. Ta jeho perestrojka - kovaný komanč na cestě za svou vlastní popularitou. Jinak pouštět hubu na špacír jste si v té době mohl, pokud jste nebyl hlídaná osoba. Já jsem se často hádala do krve s kovanou komančkou. Stačilo, aby začala o bezplatném školství... Naše hádky se rozléhaly po celém ústavu. Asi jsem měla štěstí, že se mně nic nestalo.

D. Stirský 22.8.2015 11:13

Re: Závěr bych napsal jinak.

Já byl také v ústavu, komunistů tam moc nebylo a pokud, tak vcelku slušní.

J. Farda 22.8.2015 15:28

Re: Závěr bych napsal jinak.

Jsem přesvědčen, paní Sedáčková, že Gorbymu v dějinách náleží postavení slušného, i když komunisty, člověka.

Stačilo málo, aby uspěl puč Jazova and comp., aby někdo Jelcina na tom tanku odstřelil a všechno by bylo zase na

destiletí jinak, pěkně řízně po bolševicku. Gorby ty změny prostě umožnil, a rigidní gerontgorily na to naštěstí zareagovaly se zpožděním. Tím se otevřelo okno historie nejen i pro nás.

J. Lancik 22.8.2015 20:30

Souhlasim s Vami pane Fardo

Gorbacev byl a verim, ze dosud je nejen slusny clovek ale i uprimny a cestny clovek. Nevim jak moc jak rika pani Sedlackova byl kovany komanc. Gorbyho uz jako dite muselo poznamenat, ze jeho otec zemrel kdyz ho vyslychala NKVD (predchudce KGB). Nejspise stredovekym pravem utrpnym. Verim, ze uprimne chtel zlepsit zivot obycejneho ruskeho clovicka. Vzpomen jen demonstrace za nezavislost Litvy, chteli utvorit lisky retez napric Litvou. Kremelsti jestrabi chteli demonstranty utopit v krvi, Gorby je ale udrzel na uzde. Co se tyce jeho uprimnosti, vzpomenme jeho omluvu za srpnove prepadeni CSR, omluvil se jako prvni nejvyzsi predstaviel Ruska. Porovnejme licomernou falesnou omluvu Putlerovu a letosni dokument ruske TV o srpnovem prepadeni. A Vy pani Sedlackova vzpomente ne video Gorbaceva nad rakvi jeho zeny Raisy, v jeho ocich byl hluboky uprimny smutek nad ztratou te co mel rad.

V. Heidlerová 23.8.2015 8:53

Re: Závěr bych napsal jinak.

A teď to jde v Rusku zase pěkně po bolševicku, RasPUTIN se činí.

J. Mrázek 23.8.2015 14:05

EU si pletete s Ruskem..

Co dalšího se Vám líhne tam, možná někde nahoře?

J. Slanina 23.8.2015 14:52

Re: EU si pletete s Ruskem..

Už zase si koleduješ, smradlavý ksindle?

J. Křížek 22.8.2015 15:47

Re: Závěr bych napsal jinak.

Ale starou belu.

J. Farda 22.8.2015 21:20

Re: Závěr bych napsal jinak.

Nu, jestliže reagujete starou belou na ocenění slušného člověka, nejste schopen rozlišit lidskou, možná naivní slušnost od bolševické rigidnosti, zasloužíte si, na rozdíl ode mne, KGBáka Putina. Koneckonců ruští bolševici a nacionálové včetně Gosudara VVP Gorbyho nenávidí, a Vy jste dle projevu taky jeden z nich, byť s českým jménem.

J. Farda 22.8.2015 21:29

Re: Závěr bych napsal jinak.

P.S. A u nás vulgárního virotika Zemana!

B. Rybák 23.8.2015 22:59

Re: Závěr bych napsal jinak.

V tom s Vámi souhlasím!

P. Maleček 22.8.2015 7:53

Ale proč tu lež znovu a znovu žereme???

Ano, v 89 nás tehdy Reganova Amerika potřetí vytáhla z průseru. Nejspíš proto jí mnozí Čecháčci tak nenávidí a naopak zbožňují Rusáky, kteří nás naopak do těch průserů znovu a znovu, vč. dneška tahají.

To se dá vysvětlit jen náturou věčných ruských otroků.

Přitom právě proto, aby se naši předci nestali ruskými otroky kdysi prchli z dnes ukrajinských stepí. Pročež Rusáci, tehdy vikingský, dnes falešně slovanský, spíš mongolsko-tatarský kmen, nás Čechy dodnes považují za jeho, jemu drze uprchlou kořist. Což může zčásti vysvětlit i ten 68.

Prostě slovy klasika - to jsou paradoxy.....

J. Vlk 23.8.2015 11:18

Re: Ale proč tu lež znovu a znovu žereme???

A já naiva jsem myslel, že jsme si 89. vynutili a vycinkali. A ona zase pomoc :-) A ne zadara. Mrtví za "naše zájmy" v Afgánu..........nám to neřeknou a živí pouze pošeptají.

J. Jurax 23.8.2015 20:53

Re: Ale proč tu lež znovu a znovu žereme???

"Přitom právě proto, aby se naši předci nestali ruskými otroky kdysi prchli z dnes ukrajinských stepí" ... no, to je hodně diplomaticky řečeno velice velmi osobitý výklad historie a doby stěhování národů ...

P. Khail 22.8.2015 7:14

Autor křivdí

Gorbačovovi, stačí se podívat a porovnat se situací v dnešní KLDR. Bez Gorbačova mohla situace dopadnout zcela jinak.

J. Hruška 22.8.2015 9:10

Re: Autor křivdí

Uctívání modly je ďáblova lest.

P. Khail 22.8.2015 18:14

Re: Autor křivdí

Jo, toho se držte.

B. Volarik 22.8.2015 6:33

Dobrý článek!

Jen jedna věta nesedí úplně: " lidé, kteří 21. 8. 1968 drželi skálopevné přesvědčení, že to, čeho jsou svědky, je okupace a nic než okupace, byli nuceni zradit toto své přesvědčení a přijmout posrpnovou lež," ... Někteří nezradili své přesvědčení a posrpnovou lež nepřijali. Mnoho takových pak odcházelo dříve či později do exilu. Já jsem musel odejít, poté, co jsem si uvědomil, že už je nás takových málo, že většina to přesvědčení zradila... a já už jsem pak s nimi nemohl déle žít. Nevyhnaly mne ruské tanky,....zapudila mne shnilá spousta resignovavších krajanů.

J. Fridrich 22.8.2015 6:20

Souhlas, jsem vrstevník autora článku

Souhlas, jsem vrstevník autora článku a mám to taky tak. V podstatě nám mnohým usnadnili rozhodnutí, jakou cestou v životě jít.................Mnoha našim spoluobčanům ani toto znásilnění do té doby suveréního našeho státu neotevřelo dodnes oči. Vše je konečné, jen lidská hloupost je nekonečná...............

J. Hruška 22.8.2015 9:31

Re: Souhlas, jsem vrstevník autora článku

Dobrý den. To já jsem o pár let starší. V noci z 20. na 21. srpna jsem na palpostu protivzdušné obrany státu měl bránit domnělou suverenitu ČSSR. Jako dvacetiletý jsem žádné usnadnění rozhodnutí nepociťoval, natož v podstatě. V těchto hodinách jsem cítil jen a jen strach! Strach z rozhodnutí odpálit několik raket, sestřelit pár set vojáků a způsobit tím masivní odvetu s jistou smrtí tisíců nevinných. Strach z nicnedělání, strach z neznámé budoucnosti. Docela obyčejný strach o holý život. Pánové mudrci, co vy na to??

P. Princ 22.8.2015 9:52

Re: Souhlas, jsem vrstevník autora článku

Byl jsem tu noc v podobné situaci jako Vy. Jestli mně paměť neklame, tak několik velitelů VÚ na našem území vyhlásilo pohotovost.

Ten strach z nicnedělání mám spíš dnes, kdy se do Evropy valí tísíce imigrantů denně a naše silové struktury jen "mapují" situaci.

B. Volarik 22.8.2015 10:10

Re: Souhlas, jsem vrstevník autora článku

Já jsem byl po vojně. Šel jsem do civilu měsíc před invazí. Byl jsem rád, že jsem doma ale zároveň jsem byl nejen ochoten, přímo žádostiv...narukovat okamžitě jako záložák. Nikdo ale k obraně země nezatroubil.

J. Hruška 22.8.2015 15:31

Re: Souhlas, jsem vrstevník autora článku

Vidíš to, mazáku, kdo měl zatroubit k obraně předpolí fronty třetí světové války?? Evropa končí za Brnem, na frontě i dneska, v pohledu z Kremlu. "Lidé bděte"!! Josef.

V. Heidlerová 23.8.2015 9:05

Re: Souhlas, jsem vrstevník autora článku

Že jste byl připosraný, slabý vlastenec, to vojáci první republiky, kteří odešli bojovat za vlast, byli jiní frajeři. Ovšem, byl jste mladý - ale to oni byli taky - a pravděpodobně byste beztak musel splnit rozkaz, který nepřišel. Víte, já Vás chápu, ale kdybych byla ve stejné situaci, tak bych tento pocit sdělila snad jen psychologovi nebo farářovi, ale na veřejnost bych s tím pro veliký stud ani nelezla. Taky Vás omlouvá to, že už jste se narodil a byl vychován po r. 1948. Je mně z toho smutno.