Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
POLITIKA: Vláda dělá nepřijatelné kroky
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J. Urban 27.3.2018 20:00Pan Janyška velmi pregnantně analyzuje současný stav vládnutí v ČR. Jsme nyní mimo parlamentní demokracii. Že je to podle litery Ústavy možné (bohužel), ale je to proti jejímu duchu, je jiná věc. Obdobné bylo vládnutí Hitlera v Německu 1933 až 1939 (poté bylo již Německo reálně ve válečném stavu) zcela podle litery ústavy Výmarské republiky. |
K. Janyška 27.3.2018 19:06CO JE TO VLÁDA A ČÍM BY MĚLA BÝT ? Jednoduše řečeno, je to vládní výbor sněmovny, tedy ve svobodných volbách zvoleného vládního shromáždění. Zodpovídá se mu a může jen to, co mu sněmovna dovolí. Tento postulát se má však ve skutečnosti daleko složitěji, neboť není respektován. Lidský svět je spontánním řádem a jednotliví lidé a jejich organizace, včetně národních států, jeho prvky. Ŕídí je v jejich osobních životech ve skutečnosti jediné právo pravé, právo soukromé, které máme, coby systém zákazových pravidel správného chování neosobně zabudovaný ve svých myslích výchovou a pozorováním okolí odmalička a poté po celý život. Ten, a nic jiného, nám umožňuje se bezkonfliktně adaptovat na spontánní řád, tedy na prostředí, situaci a budoucí neznámé, a sledovat bezpočet účelů a cílů svých jednání stejně tak, jako ostatním.Tak lidský svět z hlediska soukromých životů jednotlivců funguje a nedá se s tím hnout. Ve hře lidské situace je však ještě jedna rovina rozhodování. Tzv. správa věcí veřejných, tedy společných záležitostí všem a všech. |
K. Janyška 27.3.2018 19:07Re: CO JE TO VLÁDA A ČÍM BY MĚLA BÝT ? Tady nastupuje tzv. demokracie, tedy většinové rozhodování o tom, jak naložit s veřejnými prostředky, získanými zejména z daní občanů a firem. Kdyby to bylo jen takto, bylo by to skvělé. Jenže lidé o tom, co píši nemají ani tušení a myslí si, že jimi zvolení, a tedy i vláda, byla jimi povolána proto, aby jim zákony, které ve sněmovnách světa všichni složi většinovým hlasováním, řídili životy právě oni. To je však fatální omyl a destrukce skutečného principu, na kterém lidský svět vyrostl a stojí, jediné možnosti jeho existence, právě spontánního řádu lidského světa. A spor mezi tím, co lidé ve skutečnosti 24 hodin denně žijí a čím jsou řízeni a tím, co vlády vymyslí a nutí je podle toho žít, je na světě. Proto nelze, než za těchto okolností nazvat vlády jinak, než vládami zločinnými a to není řeč o jejich personálním složení, mnohdy ze skutečných zločinců. Co tedy s tím, když se má situace takto tragicky a vlády nejsou jen údržbářskými četami správně nastavené struktury státu, jak by měly být, ale naopak, zločinnými skupinami vyslanými zločinnými voliči z cílem vykrást v jejich prospěch státní rozpočet ? |
K. Janyška 27.3.2018 19:07Re: CO JE TO VLÁDA A ČÍM BY MĚLA BÝT ? Jediným opatřením proti této zlovůli občanů a jejich vyslanců je demarchie, tedy institucionalizovaná vláda práva soukromého nad úplně vším. Na něm lidský svět stojí, ne na lidské vůli. Ta je jím právě omezena a platí okřídlené, v životech nás řídí mínění o tom, co je správné, ne naše zájmy. Předpokládané důsledky z jejich plnění vždy nejprve tímto míněním testujeme. A tak to musí být zavedeno i v nástroji ke správě věcí veřejných, tedy v demokracii, kterou mistr Hayek kvůli oddělení od starého systému nazval demarchií a kterou popisuje ve svém vědeckém majstrštyku Právo, zákonodártví a svoboda. Demarchie by nikdy nedovolila vládu Babišovu, člověka podezřelého z hrdelních zločinů a samozřejmě ani žádnou jinou podobnou. Vláda má v demarchii úplně jinou úlohu, než dnes. Nedestruktivní, nezlodějskou, jen jen dohlížecí... Dzp. |
J. Svoboda 27.3.2018 17:42Rozpory Realistům a panu Robejškovi velmi fandím. Nerozumím však dvěma věcem: Na jedné straně pan Robejšek tvrdí, že lidé nejsou ovečky, což bych si velmi přál. Na druhé straně si neumím vysvětlit, jak je tedy možné, že Babiš a jeho ANO vyhráli volby tak přesvědčivě. |
V. Kain 27.3.2018 20:24Re: Rozpory Babiš lže bezostyšně a permanentně.Lže občanům a ve skutečnosti nás prodá pokud to bude v jeho zájmu.O euru by mělo být referendum,ale na to nepřistoupí jelikož výsledek je znám.To jeho rozdávání má jenom jeden cíl a to,ovládnout plně senát.Triky s se slevami na dráze má za cíl zmáknout pro ANO komunální volby všude dosadit svoje lidi.On bude manipulovat s celým státem podle svých not.Kdo nás zbaví tohoto falešného proroka? |
J. Svoboda 27.3.2018 20:31Re: Rozpory Nikdo jiný, než my sami, pokud jak pevně doufám, přestaneme být ovečkami. Když Babiš dostane ve volbách 4%, bude mít utrum. Jinak to nepůjde, nikdo to za nás neudělá. |
A. Alda 27.3.2018 13:24Ano. Souhlasím, s Vámi, pane. Právě proto jsem nevolil Babišovce, protože lžou. Jejich cíle jsou naprosto jiné, než jaké voličům hlásali. Je to všechno prolhaná europakáž. |
J. Urban 27.3.2018 20:05Re: Ano. Europakáž je to ovšem jen proto, že z EU ta jen čirá PAKÁŽ sosá. Kdyby mohla sosat třeba z Ruska, byla by to obdobně rusopakáž. Nebo čínopakáž, všechno jedno. Čímž se dostaneme k tomu, že systém jakýchkoli dotací, subvencí a podpor není ničím jiným, než povoláním zločinců a zločinných struktur k vládnutí a pokud možno k obsahově i časově neomezené moci. Momentálně je tedy největší europakáží ANO, který (patrně dočasně) nahradila europakáž ODS, ČSSD, TOP a ČSL. |
J. Kanioková 27.3.2018 12:28Souhlas s autorem, a ten článek na tiscali - https://zpravy.tiscali.cz/jedna-skupina-miliardaru-se-prosadila-a-druha-ne-rika-k-volbe-prezidenta-robejsek-310833 |
M. Pesat 27.3.2018 11:20tak nejvetsi slabinou Eura je "Většina Čechů ale euro nechce a premiér Andrej Babiš před volbami náš vstup do eurozóny vylučoval. A teď? Něco takového by se s Realisty nikdy nestalo." tak nejvetsi slabinou Eura je, ze jde o politicky project, ktery se tvari ze jde o ekonomicky. Coz je vzdy prusvih, kdyz se do ekonomiky/centralni banky montuje politika. K tomu co chce/nechce vetsina Cehunu, tak pokud sleduji reakce v Polsku, kde jeste pred rokem byl ve spolecnosti silny odpor k prijeti Eura, tak dnes se situace meni a polska sppolecnost zacina brat Euro na milost. Ty spolecenske nalady, ono vzdy zalezi na sile/frekvenci mainstream medialniho vyplachu/propagandy. Predpokladam, ze kdyz bude zajem soudruhu z UV na zavedeni Eura, tak se holt najdou prorezimni pisalkove, kteri vytvori ve spolecnosti poptavku po Euro a stado zmeni nazor. Cest :-) |
K. Janyška 27.3.2018 9:25Babišova vláda je pro mne zločinná a zločincova. Potvrdit do role premiéra obviněného a velmi podezřelého z dalších zločinů, dokonce hrdelních, viz Ladislav Jakl a jeho článek na toto téma, může jen další zločinoid. A tím se ukazuje být prezident Zeman. 18% ANO vládne 82 procentům Čechů ve věcech veřejných. To už zločin je a úplně vygumoval smysl voleb. Tedy obnovení legitimity vlády a loajality občanů ke svému státu. Všechny kroky této vlády jsou tedy nelegitimní... Dzp. |
J. Kanioková 27.3.2018 12:20Babiše nehájím, ale ta procenta vám nesedí - "26.3.18 - ANO by nyní získalo v parlam. volbách 30,5 %. Pokles o tři procentní body. Následují Piráti a ODS, shodně 12,5 %" " |
A. Nový 27.3.2018 12:27IQ tykve Od kdy místo voleb platí průzkumy? :-)) |
J. Kanioková 27.3.2018 12:31Prostě třetina Čechů fandí ANO
|
K. Janyška 27.3.2018 15:22Re: Prostě třetina Čechů fandí ANO 18 % a hotovo. Nic jiného nebylo skutečně změřeno a naměřeno... Dzp. |
K. Janyška 27.3.2018 15:21Re: Babiše nehájím, Říkejte si tomu jak chcete. To bylo procento z účasdtníků voleb, ne ze všech a ne z těch přihlouplých a podplacených výzkumů... Dzp. |
J. Svoboda 27.3.2018 17:51Re: Babiše nehájím, Paní Kanioková, zdá se, že jste nepřítelkyní matematiky. Ta procenta určitě sedí, přibližně 18:82. Je to tak a ne jinak. Bohužel jsem ještě nikde nečetl, že to tak je a panu Janyškovi děkuji, že to tak napsal. |
P. Vaňura 27.3.2018 17:35Babiš se mě může nelíbit, ale když si představím individua jako Drahoš, Gazdík nebo Kalousek... |
K. Janyška 27.3.2018 18:05Re: Babiš se mě může nelíbit, ale když si představím Taky jste byl u Stb ? Dzp. |
J. Svoboda 27.3.2018 9:15Fiskální pakt je o mantinelech rozhazování státních peněz. Na tohle by se hodilo referendum? |
K. Janyška 27.3.2018 10:54Re: Fiskální pakt je o mantinelech rozhazování státních peněz. Znám daleko lepší řešení. Demarchii, tedy institucionalizovanou vládu soukromého práva, propracovanou do detailu nositelem Nobelovy ceny Hayekem... Dzp. |
J. Kanioková 27.3.2018 12:46Fiskální pakt je "jen" další krok k přijetí eura ! A přiblížení EU k jediné fiskální unii, tudíž k jedinému ministru financí pro EU. Pro jednotlivé státy rozhodně mínus! Už si nebudou o svých financích rozhodovat! Jako provincie !!! RVHP II. ! Účelem „fiskálního paktu“ je vynutit „rozpočtovou disciplínu“ tak, aby současnou euro-krizi bylo možno omezit a v budoucnu tak krize i "odvrátit" (ha ha ha). Krátkodobě to znamená udělení další moci Evropské centrální bance (ECB) k rozšíření jejích rezerv tak, aby mohly pokračovat výkupy hroutících se zemí podrobených vynuceným pravidlům. A všichni to za ty "hroutící státy" budou cálovat ! EVROPSKÝ FISKÁLNÍ PAKT: FINANČNÍ DIKTATURA ! |
K. Janyška 27.3.2018 15:24Re: Fiskální pakt Dokonce totalita a diktatura. Jaká finanční ? Dzp. |
J. Svoboda 27.3.2018 16:58Re: Fiskální pakt Máme nejvyšší HDP v rámci EU a vy na mě s krizí :o) |
M. Prokop 27.3.2018 9:08Belgie nebyla bez vlády. Belgie byla bez vlády s důvěrou. Stran kroků, které by vláda bez důvěry neměla dělat, souhlas. Co se týče Realistů, voliče, ochotné volit hnutí bez ideologie, už si rozebrali Bureš a Piráti. |
J. Chodur 27.3.2018 9:00I vy Robejsku? Cesko videlo za svou historii nejedno stado padicich volu a dal jsem vam sanci, abyste se probehl. Jsem rad, ze jste historie. Samozrejme nejste jednoznacny vul, ovsem, staci. Cesko ma problemy a vy mate zmatene vedomi, to neni bezpecne pro vase spoluobcany. Budte tak laskavy, vzdejte to, nemate na to. Nemam problem si s vami vypit pivo a pokecat, urcite to bude zajimave. |
M. Malovec 27.3.2018 10:08Re: I vy Robejsku? Chodure, pokud nemáte špetku slušnosti alespoň pana Robejška slušně oslovit, pak nechápu, proč si myslíte, že by se sešel s někým, kdo umí jen to pivo. |
J. Kanioková 27.3.2018 12:23Přesně !
|
J. Kanioková 27.3.2018 12:24Jste hulvát
|