26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLITIKA: Kongres, který postrádá logiku

23. kongres ODS v Brně postrádá logiku. A to zdaleka ne jen proto, že na něm zazněl i můj kritický projev, ačkoli jsem na něm fyzicky nebyl přítomen, poprvé v jednadvacetileté historii ODS. S o to větším zájmem jsem si po návratu z asijských cest prostudoval jeho průběh. Snad budou postřehy a rozpaky odesáckého pamětníka a zakládajícího člena zajímat i vás.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Švarda 21.11.2012 22:23

Skutečně reálná analýza

Pane Štěpánku, často jsem měl jiné názory než Vy, ale tou svoji analýzou kongresu a jeho důsledků jste se trefil. Nešlo o logiku, šlo jen o udržení za každou cenu a všemi prostředky které byly po ruce. Perspektiva tohoto postupu není asi žádná. 

J. Urban 18.11.2012 22:07

Kurňa, Štěpánku, co že tak vehementně

§erete do vlastního hnízda? Jako byste včera prozřel. Nečas je Nečasem už hoooodně dlouho a premiérem přes 2 roky - a je furt stejný. Píšete o něčem, co někteří exvoliči ODS vědí už minimálně 5 let. No, lépe pozdě, než nikdy :-)))))

Z. Rychlý 18.11.2012 7:16

Klaus že není mstivý ??!!

Tak to si Vás mažu z telefonu !

J. Stejskal 18.11.2012 3:08

Má pravdu.

Bez Tluchoře, Šnajdra, Langra a Dlouhého výkonná rada nebude tak akční. Zaplať pámbu!

V. Plocek 17.11.2012 18:41

Kongres, který postrádá logiku

A jste přesvědčen, že by si z toho vzali poučení?Jsou dvě možnosti, obě špatné.Buď nevidí, proč se ODS potápí, protože jsou slepí, nebo to vidí, ale je jim to jedno a chtějí už jen urvat co se dá.Potěš Pánbůh za takovouhle rádoby vedoucí sílu ve státě.Tím nechci říci, že ostatní partaje jsou lepší.Ale za to, co udělala ODS s pravicí, ji musí stihnout spravedlivý trest.SMRT!

----- Váš příspěvek -----¨

Byly doby kde jsem byl velkým příznivcem ODS, což v součastnosti nehrozí. Levicové strany nechci volit ani náhodou a kdo jenom trochu zodpovědný zbývá? Nikdo. VElmi mě zklamala Lidem se svoji šéfkou, kdy vyhrožuje odchodem z vlády - předáním vlády levicovým stranám a při neúčasti pravicových voličů KSČ. Že by se rýsovala nějaká nová nadělná strana, zatím nehrozí, takže nevím. Takže jsem momentálně bez příslušnosti, což mi krajně nevyhovuje.

M. Bílý 17.11.2012 16:28

Že postrádá kongres logiku, s tím nic nenadělám. Logiku musí mít (a zatím ji měl) můj životaběh.

S velkou pravděpodobností budu nejstarším diskutujícím na Neviditelném psu, což sebou přináší jistý nadhled. Nijak mě nebere naříkání spojené s nadáváním, jak je u nás všechno mizerné a jde to od deseti k pěti, jak všichni kradou a jak jsou neschopní. Možná to bude tím, že hned po životních radostech o něž jsem se nijak nepřičinil, takže jsem je konzumoval jaksi automaticky na př. žití  v této hezké zemi, nebo vyrůstání v dokonalé rodině, jsem neměl v životě problémy s obdobími, kdy jsem musel překonávat svízele a těžkosti (jednou i existenčního rázu - byl jsem totiž občasný, asi tak padesátiprocentní třídní nepřítel) abych se vzápětí vlastními silami s podporou nejbližších dopracoval k původnímu, nebo ještě lepšímu (neberte to jako vychloubání, k vynikajícímu) stavu. To vše s absencí jakéhokoliv naříkání, či obviňování někoho, zejména státu a dožadování se od něj pomoci.

Brzy jsem si uvědomil, že sám mohu měnit jen své nejbližší okolí, vzdálenější jen zprostředkovaně a svět už vůbec ne. Že mi nezbývá nic jiného, než se už za rodinnými humny  (v rámci vyznávaného morálního kodexu) přizpůsobit. Celkem snadno mi to jde u našeho dnešního stávajícího politického systému, který ovšem zdaleka není dobrý. Revoluční postupy nápravy (defenestrace a pod) neuznávám, protože ani porouchané pendlovky nevylepší pro opravu prásknutí o zem. Jediná cesta jsou volby. Poslední zbytky, ba spíše torzo zasad, které mi vyhovují a jež jsem shora naznačil má ODS s tím, že pro ni mluví i to, že přesáhne 5% hranici, zatínco jiné, na př. Strana svobodných občanů (snažící se o pravicovost) nikoliv. Budu tedy volit ODS a modlit se aby se vylepšila zevnitř. A když se to nepovede.? Co nadělám. Čtyřicet let tu pravicová strana nebyla ... A aniž bych rektoskopoval, žil jsem šťastně. Že to mohlo být lepší, nad tím nenaříkám.

J. Kanioková 17.11.2012 18:41

Bezvadně,

naprosto souzním, jen jsem už v další fázi, budu volit SSO a doufat, že se zmátoří, že tam "vlezou" energičtější lidi...

M. Kosejk 18.11.2012 8:42

Re: Bezvadně,

O SSO jsem dlouho vážně uvažoval. Ale dospěl jsem k názoru, že je volit nemůžu. Svoje důvody shrnu do základních bodů:

1) V programu jsem nalezl návrhy na systém referend a protireferend na zvrácení rozhodnutí politických orgánů. A zjistil jsem, že to Mach i členové berou vážně. A k tomu mi pár členů SSO potvrdilo, že uvažují o přímé volbě politiků (tzv. volba osobností). A s tím nemohu v žádném případě souhlasit. Ten, kdo nevidí, že by toto přineslo do politiky ještě větší chaos a nikdy nekončící politickou kampaň, můj hlas nedostane.

2) SSO existuje už nějakou dobu, ale nezaznamenal jsem u nich žádný progres, co se týká množství a kvality členů a množství voličů, ergo kladívko si myslím, že ta strana nemá budoucnost - a že 2% volebního zisku bude pro ní trvalý limit. A nemyslím, že vše jde hodit na malý mediální zájem o ně, jak tvrdí členové SSO. Mám totiž dojem, že kdo se o politiku zajímá, tak o nich ví (že je nevolí, je další věc).

3) Ekonomický program SSO je v zásadě pěkný a je mi sympatický. Ale v českých současných podmínkách nerealizovatelný - a v případě jejich zvolení by znamenal jen zklamání pro voliče, protože by SSO odsoudil k pobytu v opozici nebo k drastickým kompromisům, pokud by se SSO měla podílet na vládnutí. A pan Mach vystupuje verbálně takovým způsobem, že nebude moci přistoupit na žádný kompromis, pokud by dostal šanci na spoluvládnutí - jeho rétorika "proti všem" mu to znemožní.

4) Volbou malé strany se nikdy nic nevyřešilo, ale naopak zhoršilo. Malá strana s pár členy se lehce stává "stranou několika lidí", kteří rozhodují o všem - až nakonec rozhoduje pár lidí i o osudu nás všech (viz TOP09, kde rozhoduje pouze Kalousek - a celá vláda jede podle něj).  A pan Mach je člověk, kterému zas až tak nevěřím, abych mu takovouhle moc dal.

M. Bílý 18.11.2012 11:38

Souhlasím s Vámi do písmene, pane Kosejku (18.11. 08:42. ) Je toho ještě víc a pokusím se to napsat, vyjde-li mi trochu času.

P. Zelenka 18.11.2012 12:05

Re: Bezvadně,

Potápějící se loď opouští krysy vždy jako první.

M. Bílý 18.11.2012 15:16

Myslíte si, pane Zelenko (18.11. 12:05) že jste něčím podstatným přispěl do diskuze? Ono ani není jasné, jestli to říkáte jako skalní ODSák, nebo jako levičák mající radost z úbytku voličů ODS.

V. Ondys 17.11.2012 10:46

:)))))))))))))) Den boje za svobodu a demokracii

a zakládající člen strany vedoucí stát do patřičného místa po cestě dlážděné jen těmi nejlepšími úmysly tady veřejně pere špinavé prádlo své partaje. :))))) Připomíná mi to situaci, kdy zoufalí soudruzi psali na zdi nápisy: LENINE, VSTÁVEJ, BREŽNĚV SE ZBLÁZNIL! po srpnovém vpádu :))))) bratrských armád. Doporučuji příspěvek pana Doležala pro všechny se zbytkem zdravého rozumu.

M. Kosejk 17.11.2012 10:08

--

Jestli je ODS v něčem nepoučitelná, tak je to, že v každém volebním období, kdy je ODS u moci, se vždy najdou nějací její členové, kteří nechápu důsledky koaličního kompromisu. Jak může ODS povozovat pravicovou politiku, když má za partnery např. SZ nebo TOP09? Nemůže! To by musela vyhrát volby tak, aby sama získala 101 poslanců. Druhou věcí, kterou kavárenší kvazipravicoví žvanilové nechápu, je, že když většina voličů není pravicového smýšlení, tak se těžko dělá pravicová politika - příklady:

1) drtivá většina lidí je pro progresivní zdanění. 2) lidi jsou sice pro redukci státních zaměstnanců, ale to platí pouze za předpokladu, že o místo nepříjdou oni a jejich blízcí (takže ve finále každé propouštění v státním sektoru přinese vlnu nevole). 3) občané jsou proti zneužívání sociálních dávek, ale tím mají na mysli jen cikány a lidi, které osobně neznají. 4) zaznívají hlasy o škodlivosti dotací, ale každé zrušení dotací je těmi samými lidmi prezentováno jako negativum, která nás poškodí. 5) lidi většinou souhlasí s potřebou většiny reforem, ale nesmí se to týkat jich a jejich blízkých. 6) Lidé nadávají na přílišné zasahování státu do jejich životů, ale redukci státu považují za snižování komfortu obyvatel ... atd.

V. Venc 17.11.2012 11:34

Re: -- ad Kosejk

Naprostý souhlas a ještě bych doplnil:

Vazba našich občanů na státní zaopatření, touha vidět ve státu spravedlivého, chápajícího a tolerantního "vládce i ochránce svých poddaných" je velice silná a pevná.

Opravdová reforma správy a tedy cesta z krize není možná bez narušení tohoto "důvěrného" občanského vztahu. K tomuto je ovšem třeba velmi silný impulz, který nebude poskytovat jinou možnost, než omezení státního komfortu a spotřeby.

Kruciální otázkou tedy je, zdali je možné úspěšně bojovat s krizí bez omezení spotřeby a bohatosti sociálních požitků. Jak se můžeme přesvědčivat v praxi, tak to možné není!

V. Kain 17.11.2012 12:56

Re: -- ad Kosejk

Reformy by se daly dělat,ale ne s takovýmí lidmi jako je Kalousek či Nečas.

Š. Hašek 17.11.2012 13:45

Re: -- ad Kosejk

Souhlas ( Kosejk, Venc).

K panu Kainovi - domnívám se, že se občané chtiví reforem musí nějakého jiného Nečase nebo Kalouska vygenerovat a pak zvolit. Opačně to nejde. A nelze říkat vono by to šlo, kdyby. Musí to být jaksi zároveň.

Jinak - on line máme teď ty dva co tam jsou a lidi, co seděli doma a "protestovali". Výsledek je dle přání věčných mudrlantů. Ne voličů. Ale sedět doma je také svaté právo (a pak říkat "kdyby").

Samozřejmě, že to nemyslím přímo na Vás, pane Kaine.

M. Kosejk 17.11.2012 14:16

Re: -- ad Kosejk

Já si živě dokážu představit, že i před Velkou francouzskou revolucí byli lidé, kteří říkali radikálům: "Takhle to nemůžete dělat, poteče krev a k moci se dostanou fanatici." A odpovědí jim asi bylo: "Hlavně že bude pryč ta zlá monarchie a šlechta. " A výsledek? Potoky krve, po kterých se moci chopil Napoleon, obnovil monarchii a zavedl zemi do krvavé války proti všem.

A podobné variace se opakovaly i jindy (např. přep uchopením moci nacisty a komunisty).  Teď je zase "svatým" ideálem boj proti korupci - který je zneužíván k překreslení politické scény - a pro demokracii to nedopadne dobře. Cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.

J. Kanioková 17.11.2012 18:45

Naprosto brilantně !

P. Jášek 17.11.2012 8:25

Tak já si myslím,

že pokud už není co odklonit ze státního do soukromého, tak logiku postrádá samotná existence ODS...

J. Ptáček 17.11.2012 9:21

Re: Tak já si myslím,

Právě proto ODS stále navrhuje zvyšovat daně - a zdroje budou ...

J. Kanioková 17.11.2012 18:49

ODS navrhuje zvyšovat daně? Nebo ustupuje vydírání...?

Čímž se nezastávám ODS, bohužel tam nevidím, abych mohla popsat, kteří mi tam nesedí, co blbého dělají. Ona se už spíš motá v bludném kruhu svých priorit a potřebou dohod v koalici..

Bez většinového systému to nikdy nebude jinak, koalice jsou vždy o vydírání, nedohodách, podrazech apod.

P. Zelenka 18.11.2012 12:20

Re: ODS navrhuje zvyšovat daně? Nebo ustupuje vydírání...?

Ryba smrdí vždy od hlavy.

V. Plocek 17.11.2012 1:02

Kongres, který postrádá logiku

Ač s p. Štěpánkem velmi často nesouhlasím, tentokrát platí opak. Zdá se, že jeho nepřítomnost v Česku v době kongresu ODS mu získala nadhled, jehož výsledkem je velmi fundovaný pohled na ODS a veškeré dění v něm i okolo. Bohužel nelze než souhlasit a modlit se, aby si to hlavní představitele ODS (a n ejen ODS) alespoň přečetli.

V. Kusý 17.11.2012 9:44

Re: Kongres, který postrádá logiku

A jste přesvědčen, že by si  z toho vzali poučení?Jsou dvě možnosti, obě špatné.Buď nevidí, proč se ODS potápí, protože jsou slepí, nebo to vidí, ale je jim to jedno a chtějí už jen urvat co se dá.Potěš Pánbůh za takovouhle rádoby vedoucí sílu ve státě.Tím nechci říci, že ostatní partaje jsou lepší.Ale za to, co udělala ODS s pravicí, ji musí stihnout spravedlivý trest.SMRT!

M. Kosejk 17.11.2012 10:11

Re: Kongres, který postrádá logiku

Fajn. Tak tedy smrt pro nejméně levicovou etablovanou českou politickou stranu, aby nám na politickém spektru zůstaly už jenom ty echt-levicové strany. To chce fakt neortodoxní způsob uvažování, eufemisticky řečeno, aby člověku hlavinka stvořila takovýhle názor.

V. Kusý 17.11.2012 10:37

Re: Kongres, který postrádá logiku

Pochopil jsem Vaši jemnou narážku.Dovolím si však otázku.Jste opravdu přesvědčen, že pokud nějaká strana je nejméně levicová,znamená že je pravicová?Věru, neortodoní způsob myšlení! Pokud budete tak laskav a vyjmenujete jakoukoliv pravicovou vlastnost ODS, míním tím nikoli to, co za pravicovost její vedení vydává, ale skutečnou pravicovost, budu Vám velmi, ale opravdu, velmi vděčen.Jinak můj závěr je takový, pokud ODS zmizí z politické scény, zmizí s ní i kmotři a všichni, kdo ji dostali do dnešní situace.Pak bude scéna zralá pro nástup některé ze zatím malých pravicových stran, či vznik nové.Ta by měla alespoň dalších dvacet let na to, aby skončila (pokud se nepoučí) tak jako ODS.Za tu dobu by mohla něco racionálního na pravé straně politického spektra vykonat.Momentální situace mi totiž v obráceném gardu připomíná vtip ze šedesátých let: Dubček k řidiči:"Zapni levý blinkr, ale uhni doprava!".

M. Kosejk 17.11.2012 11:01

Re: Kongres, který postrádá logiku

Pokud je zbytek české politické scény ještě levicovější než ODS, tak ODS je nejpravicovější, to je prostě fakt, o kterém nemá cenu spekulovat.

Např. ty daně, kterými se zaklínají odéesáčtí kverulanti  (Tuchoř, Šnajdr...)  - ODS ustoupila TOP09 - a zbytek pol. scény by chtěl daně ještě vyšší. O míře přerozdělování a o státním a bruselském dirigisu platí to samé - ODS má na toto nejpravicovější názory z celé pol. scény - možná smutné, ale je to tak.

A k těm vaším idealistickým mravokárným řečičkám: Víte, jak váš přístup dopadne? Do 2 let tady bude vládnout postkomunistická levice, která také má svoje kmotry, ale navíc nebude pravicová vůbec. A navíc se na zahraniční politice bude podílet KSČM - lidé, kteří se stýkají jen se severokorejskými, iránskými, palestinskými, kubánskými (a podobnými) papaláši. A bude te za to moci Vy a ostatní kverulanti.

M. Kosejk 17.11.2012 11:08

p.s.

A ještě dodám, že krom komunistického nebezpečí ještě přivoláváte vládu nějakých nebezpečných populistů (např. Babiše)

V. Kusý 17.11.2012 11:23

Re: p.s.

Táák, právě jste uhodil hlavou o hřebíček! Zaklínání komunisty už coby argument poněkud vyčpělo.De facto tahali za provázky více či méně vždy.Taková je realita.Ovšem Váš ctěný argument, že ti (mezi nimi i já), kdo po "nelevicové straně", což je označení z úst samotného vašeho guru, chtějí naplnění opravdu pravicových myšlenek a ideí, jsou kverulanti, je opravdu perlou.Ta se totiž povětšinou nalézá ve škeblích.Máte ovšem smůlu.Značnou část svého života jsem strávil mimo republiku jako zaměstnanec cizích firem, či prací pro ně.Takže mohu srovnávat Západní Evropu a Balkán, jemuž se s českou pílí přibližujeme.A ač mám dost velký nos, tak Vaše ctěné bulíky, vydávané za argumenty, mi na něj nevěšte.Neudrží se na něm.

M. Kosejk 17.11.2012 12:04

Re: p.s.

Jestli v tomto vidíte vyčpělé strašení komunisty, tak mi nezbývá než říct: "Kdo chce kam, pomozme mu tam!" KSČM se například nikdy nepodílela na zahraniční politice vlády, což teď hrozí. A že její postoje jsou bizarní, o tom nehodlám diskutovat. To jsou pádné argumenty, které je nemístné označit šmahem za vyčpělé. A nehodlám porovnávat délku vašeho a mého pobytu z hranicemi - a vyvozovat z toho "pravdu".