21.6.2024 | Svátek má Alois


Diskuse k článku

POLITIKA: Doba post-faktová?

Domnívám se, že v roce 2016 se objevily dva nové výrazy: doba post-pravdová a doba post-faktová. Alespoň si nepamatuji, že bych je kdy dříve slyšel. Realita, kterou se tyto výrazy snaží vyjádřit, je ovšem s námi již delší dobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Sedláčková 1.12.2016 22:29

Pane Drápale,

velmi jste mne zklamal. S Vašimi dřívějšími články jsem víceméně souhlasila, i když se v mnoha věcech neshodneme. Dnešní článek je však přímo odpudivý, plný nadřazenosti a (jakoby laskavé) falše. Asi nemá smysl s Vámi polemizovat, přece jen si neodpustím Vám připomenout, že člověk je tvor s poměrně vyvinutým mozkem a většinou nepotřebuje být poučován, čemu a komu má věřit. Příslušnice nevzdělané většiny, která spíše uznává např. pány Trumpa a Zemana než Clinton, Obama a spol. a preferuje svůj úsudek před bezmyšlenkovitým přijímáním "dobře myšlených" rad.

Ś. Svobodová 1.12.2016 22:13

Emoce a fakta v sociologii

"Člověk nejedná pouze dle toho, jaká situace "objektivně je", ale podle toho, jak ji sám vnímá, vykládá a "definuje"

Z toho vyplývá, že pro manželku je FAKTEM manželova nepřítomnost a JEHO fakta jsou jí šumák.

„Jestliže je určitá situace člověkem definovaná jako reálná, pak je reálná ve svých důsledcích.“

Což by si měl manžel uvědomit a podle toho se chovat. A nemyslet si, že tím, že je vzdělanější a více poučený dovede manželku k jinému závěru.

J. Fleiszner 1.12.2016 17:05

Tak tohle..

..... bylo fakt zbytečný číst.

V. Vaclavik 1.12.2016 11:28

Jestlize svou nedostatecne poucenou manzelku vyslechnete

a podari se vam s ni vstoupit do dialogu o faktech, ze doma jste docela casto, ze je to statisticky a dolozitelny fakt... opravdu verite, ze dosahnete domaciho smiru a ze vam to zachrani manzelstvi?

"pokud se nám podaří vstoupit do dialogu s [temi], kteří se nám teď zdají nevzdělaní a nedostatečně poučení, možná dosáhneme společenského smíru"

Pekne lidove a po cesku vam pane Drapale mohu rici jen toto - ze lid vam na ten nejaky vas dialog sere, a to pekne zvyskoka, stejne tak jako ta zminena manzelka, pokud (!!) nehodlate zmenit sve chovani, ale jen kecat a kecat a to podstatne nezmenit.

O. Uživatel 1.12.2016 12:22

Uživatel požádal o vymazání
J. Jurax 1.12.2016 18:36

Re: Jestlize svou nedostatecne poucenou manzelku vyslechnete

No jo, jenže nezvratným faktem je i to, že manželka je naštvaná. A to je velice důležitý fakt!

Z. Lapil 1.12.2016 15:00

Re: Jestlize svou nedostatecne poucenou manzelku vyslechnete

Pozor: aby byl dialog faktech, že jsem doma často, dialogem, musí být jeho součástí rovněž fakt, že manželce je to z nějakého důvodu málo.

Pak teprve lze hledat nějaký kompromisní stav, a jak znám manžele a manželky, možná se ukáže, že stačí, abych byl doma jednou týdně, ale při té příležitosti umyl večeři a uvařil nádobí nebo s čím mě to ta ženská při fotbalu otravuje.

J. Anděl 1.12.2016 16:53

Re: Jestlize svou nedostatecne poucenou manzelku vyslechnete

Akorát že mi připadá, že pan Drápal většinou píše spíš blíže té pozici oné oslyšené části lidu/manželky. Alespoň v otázkách EU či migrantů.

P. Selinger 1.12.2016 10:48

Polovina lidstva je blbá !

Která polovina ? No přece vždy ta druhá !

M. Malovec 1.12.2016 9:55

Jste bloud, pane Drápale

když si myslíte, že informace z rozhlasu, televize a tisku jsou o mnoho lepší, než informace z internetu. Ověřené? Objektivní? Nezaujaté? Blbost. Denně vám vymývají hlavu na Nově, ČT, Primě, v LN, MF ad. podle toho, kdo je vlastní a jaký má zájem.

K. Janyška 1.12.2016 9:39

Vývoj lidské světa není možno dělit na doby. To dělají

jen marxisté. Lidský svět je tažen a vyvíjen civilizací jednotlivců obchodem a konkurencí a tento proces je kontinuální. Nezná cyklů, jen rovnoměrně plynoucího času... Dzp.

J. Krásenský 1.12.2016 11:25

Re: Vývoj lidské světa není možno dělit na doby. To dělají

Souhlasím s Vémi.

M. Zikmund 1.12.2016 9:37

Tento povzdech tady na NP už byl před pár dny

Jen od jiného autora, ale s podobnou zaslepeností. Oba autoři si nepovzdychli nad tím, jak nám média hlavního proudu lžou (lépe řečeno polopravdí, což je v celku jen sofistikovanější lhaní), oni jen neprodejnost toho falešného obrazu, který nám média vnucují, svádějí na "šeptandu" internetu. Oba přitom podléhají stejnému bludu jako kdysi komunisté - ti si také namlouvali, že za všechno mohou západní vysílačky a z toho vytvořená šeptanda a nechtěli si připustit, že příčinou je obyčejná každodenní konfrontace fiktivního světa, vytvořeného ČST a Rudým právem (+MF, SS, LD atd.) a reálným světem, který lidé každý den prožívali.

Ke cti pana Drápala je nutno alespoň dodat, že nepožaduje kontrolu internetu apod.jako autor předchozí, jen trpí iluzí, že to napraví schopnost "mluvit naší řečí" (ONI se musí naučit mluvit NAŠÍ řečí, taky hezký projev jeho myšlení). Možná by ale mohl pochopit, že se nemusí učit nějakou cizí řeč těch dole, jen by stačilo, aby hlavní média ve svém referování a poskytování informací o okolním i vzdáleném světě měřili každému stejně a nefiltrovali zprávy ve prospěch jednoho jimi preferovaného názoru.

J. Krásenský 1.12.2016 11:27

Re: Tento povzdech tady na NP už byl před pár dny

Souhlasím s Vámi.

J. Krásenský 1.12.2016 12:13

Re: Tento povzdech tady na NP už byl před pár dny

Tak "pizzagate", který v současné chvíli hýbe USA, naše media ignorují.

http://sebastianchum*blog*idnes*cz/blog/blog*aspx?c=570815&x=socialky_google_c

M. Prokop 1.12.2016 8:49

"Levicově liberální"

je nesmyslný pojem.

Jsou to levičáci jak z praku (nebo z Moskvy), jen kradou slovo liberální.

Viz http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-je-liberalismus-ohrozen-a-jaky-vlastne-fwk-/p_spolecnost.aspx?c=A161126_202021_p_spolecnost_wag

M. Sedmík 1.12.2016 8:22

Takové tendence

zaznamenal v aforizmu Karel Čapek:

Co je mi po pravdě, když ji nemám já!?

J. Schwarz 1.12.2016 7:50

Nemáte docala

pravdu, Dane Drápale! Dlouho před sociálními sítěmi zahájila "dobu postpravdivou" média hlavního proudu, která už léta vydává vlastní Goebbelsovskou propagandu za objektivní údajně "ověřené" informace, dávno před sociálními sítěmi vsadila na emoce / hlavně dojemné fotky, pamatujete na naaranžovaného Kurdího na turecké pláži / a nepříjemná fakta ignorují a zamlčují. Co se děje na sociálních sítích je jen reakce na stav, kdy oficiální média už žádné věrohodné informace neposkytují a člověk, který nechce sám před sebou vypadat jako blb se musí poohlédnout jinde. A pokud jde o formování "sociálních bublin" . pak ideální ukázkou takové "bubliny" je ta ve které žijí údajně "pokrokoví a vzdělaní mladí lidé". Protože z jiného úhlu pohledu viděno jde o fašizující netolerantní násilnickou a polovzdělanou lůzu, která si plete ideologické poučky, dogmata a propagandu se vzděláním a vědomostmi. jsou to klony íránských Revolučních gard, nacistických Hitlerjugend nebo sovětského komsomolu.

R. Tichý 1.12.2016 8:00

Ano.

J. Hruška 1.12.2016 17:15

Re: Nemáte docela úplnou

pravdu. "Jak se kalila ocel" -- nebo: ... vypoulil buržuj očka svá krysí, ... přes spáleniště a krvavé řeky ... Zdař Bůh.

K. Frauknecht 1.12.2016 7:42

S článkem nemohu souhlasit!

Je to lež.

Info na netu je neověřené? Ano. Info v médiích je ověřené? Ne. Velmi často je podobně lživé jako na netu.

Zeman a Trump vyhráli protože lhali? Ano, možná. Kníže a Killary prohráli protože mluvili pravdu? Zcela jistě ne.

M. Šejna 1.12.2016 8:02

pane Frauknechte

popsal jste to celkem trefně. Jenže musíte se na to dívat "pravdo-láskově dialekticky". :-D

Tento pravdoláskový pohled Vám pomůže pochopit rozdíly mezi chováním "hodných" a "zlých". A tak zatímco modla pravdoláskařů Havel hulil a chlastal, tak jeho hulení a chlastání bylo důkazem jeho lidskosti a lásky. Naproti tomu Zeman hulí a chlastá proto, že to je hulvát a hospodské prase. To je ta dialektika pohledu.

A takto je to se vším. Rusové bombardují agresivně Aleppo, zatímco my jsme bombardovali s láskou a humanitárně Bělehrad. My jsme byli prostě lepší, zatímco Rusové byli hajzlové.

My jsme pravdo-láskově a humanisticky odebrali Srbům Kosovo, zatímco Rusové lživě a agresivně ukradli Ukrajincům Krym.

A takto je to se vším a průměrný obyvatel Česka, EU a Ameriky už má těchto úhlů pohledu plné zuby, a dává to pravdo-láskařům najevo volbou těch "špatných" a na ty "dobré" už nemá žaludek.

K. Frauknecht 1.12.2016 8:14

Re: Je to nuda.

Dneska se ani "nepoperem" :-).

P. Švejnoch 1.12.2016 8:28

Re: pane Frauknechte

Pěkné... Pěkné a trefné, pane Šejno...! :-)

M. Prokop 1.12.2016 8:51

Re: pane Frauknechte

Takové "šejnovské". Nějaké ty rozdíly jsou, ovšem, kdo nechce, nevidí.

J. Krásenský 1.12.2016 9:44

Re: pane Frauknechte

Ano, kdo nechce nevidí a kdo chce, "hůl si vždycky najde!" Ale máte pravdu, rozdíly tu jsou, Například, že bombardování Srbska pomohlo Clintonovi zažehnat impeachment, bylo porušením mezinárodního práva a na základě konspiračních teorií, Jiří Dienstbier st. vyprávěl a vyprávěl by dosud, kdyby žil (tehdy zvláštní zpravodaj OSN pro lidská práva v bývalé Jugoslávii). Byl to přelom, zhroucení mezinárodního práva, když ten, který se dosud vydává na celosvětového četníka, který dohlíží na mezinárodní právo a dodržování lidských práv, tak je sám porušuje. Až se jednou budou historici zabývat příčinou ztráty autority USA, dojdou k tomuto bodu. Pak už následovala řada katastrof - invaze do Afganistánu, ZHN v Iráku... podpora barevných revolucí a arabského jara a útoky drony bez souhlasu OSN a svrchovaných zemí, na jejichž území se nacházely cíle.

J. Jurax 1.12.2016 18:46

Re: pane Frauknechte

Jsou.

Například Kosovo je jinde jak Krym a Zeman chlastá becherovku či slivovici, kdežto o Havlovi nebylo známo, jakému alkoholu dává přednost.

A samozřejmě jsou rozdíly v popisu událostí v našich médiích. Ale to už napsal pan Šejna.

A nakonec - považovat noviny, rozhlas či televizi za zdroj pravdivých, úplných a ověřených informací je pošetilé; a patrně vždycky bylo. Nakonec o internetu to platí taky - nevyberete si.

R. Gramblička 1.12.2016 11:11

Re: pane Frauknechte

přesně tak

D. Polanský 1.12.2016 7:39

K svobodě patří i dezinformace,

jelikož ty nás nutí více se zamyslet a ne jenom pasívně přebírat předkládaná "fakta" či různá doporučení k tomu, jak se máme chovat, koho milovat, koho nenávidět.

J. Fridrich 1.12.2016 6:49

Ano, ode zdi ke zdi.. Dříve, po staletí, byly

Ano, ode zdi ke zdi.. Dříve, po staletí, byly menšiny utiskovány - a to ( pokud ovšem nebyly agresívní a nebezpečné pro tehdejší společnost ) nebylo jistě v pořádku.

Nyní upadl západní svět ( pod taktovkou levičáckých-multi-kulti šílených experimentátorů ) do opačného extrému - menšiny jakéhokoliv typu jsou nekriticky UPŘEDNOSTŇOVÁNY.. To je patrné i v justici - zločinec je chráněn více než poškozený. Toto není v pořádku a musí se změnit k vyváženému stavu. Euro-Atlantická, křest'anská civilizace ( je "tvořivá" ) je zcela neslučitelná s Arabskou-muslimskou NECIVILIZACÍ.. To ale není nic nového, naši předci to věděli po celá staletí - nynější vůdci EU to neví a otevřeli protiprávně dveře naší krásné Evropy těm nepřátelským, barbarským hordám z Asie a Afriky..

Ještě že svět nebude POTRESTÁN dvěma šílenými ženami.. Jedna již nyní ničí naši krásnou Evropu, druhá by zničila krásnou a zatím ještě silnou Ameriku a celý svět.. Co je proboha ultrapravicového a xenofobního na tom, že tito lidé chtějí žít ve svých vlastních zemích po svém, tak jak žili celé generace jejich předků před tím šíleným multi-kulti experimentem, který zničí celou Evropu ? Pozvali je protiprávně bez dokumentů oni ? Pozvala je bez souhlasu Němců a Evropanů Makrela-Šílená - a nyní je ona a zcela nekompetentní vedení EU vnucuje všem suveréním zemím Evropy.