16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

POLITICKÁ KOREKTNOST: Je suis Knötig!

„Cikórky, samý cikórky,“ komentoval mluvčí brněnského Nejvyššího soudu Petr Knötig na Facebooku fotku Romů, koupajících se v kašně. Vypukl mediální lynč, pod jehož tlakem předseda Nejvyššího soudu Knötiga odvolal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Janyška 15.6.2015 18:23

Ano, tzv. politická korektnost je plodem socialismu

v palicích lidí, neboť funkce soukromého práva, které má smiřovat zájmy  lidí  byla nahrazena příkazy, plodícími lež a nenávist.  Co pak zbývá jiného, než všechno  vyvažovat pokrytectvím.  Kam však pokrytectví vede, to by si měl každý srovnat sám.  K neuvěřitelné nedůvěře.  A kam nedůvěra ? Hanba pomyslet... Dzp.

B. Rybák 15.6.2015 17:45

S osahem článku souhlasím!

Obávám se ale, že onen průvod zorganizovaný na podporu v suterénu evropské kultury se trvale vyskytující "Charlie" (a ne tady na podporu odsouzení teroristických vrahů), byl jenom jednorázovou akcí, která měla odvrátit pozornost od muslimského terorismu a jeho politicko-korekních ochránců!

Politicko-korektní Obamova administrativa ho ostentativně ignorovala (což zřejmě vládcům EU nevadilo)!

M. Varadinková 15.6.2015 16:19

A v Británii se to může!

.....Zlotřilí Židé mi ukradli botu, postěžoval si muslimský aktivista....

http://www.lidovky.cz/zlotrili-zide-mi-ukradli-botu-postezoval-si-muslimsky-aktivista-internet-se-mu-smeje-gqg-/zpravy-svet.aspx?c=A150615_112645_ln_zahranici_msl

Jak by asi dopadl u nás, kdyby si postěžoval na zlotřilé cikorky?

J. Jurax 15.6.2015 18:30

Re: A v Británii se to může!

No, v Británii si z toho palestinského cvoka dělají nevybíravě perdel; u nás by to - jak patrno - trestáno podle vhodného paragrafu jako podněcování k rasové nenávisti ... dokud by policisté ty cikorky i s tou botou nedopadli.

P. Vaňura 15.6.2015 13:10

Autor má 100% pravdu a jsou i

horší případy. Dovoluji si tvrdit, že za Husáka by nikoho za analogický výrok nevyhodili. Dovoluji si tvrdit, že svoboda slova není dnes větší, než za Husáka, i když jsme svobodnější, než za Gottwalda, nebo dokonce Hitlera.

Ale vyhození za jedno nevhodné slovo opravdu odpovídá spíše tomu Gottwaldovi, nežli Husákovi!

P. Adámek 15.6.2015 12:03

Proč se tu nikdo nezastává také Jiřího Maryška,

který napsal, že by uklidil na ústeckém magistrátu jako v Lidicích, a za to od soudu vyfasoval 180 hodin veřejných prací plus 25 000 Kč pokuty? Je to nevkusné, podobně jako u Knötiga, ale hnát to k soudu a takhle ho odsoudit ...

P. Vaňura 15.6.2015 13:13

Máte samozřejmě pravdu.

Nevím, na základě čeho ten trest vyfasoval, on prostě použil tu fotku, protože jinou vhodnou neměl. Bohužel, bylo poznat, odkud je.

Ale i tak je to celé ABSURDNÍ!

R. Langer 15.6.2015 15:46

Re: Máte samozřejmě pravdu.

Tak my tu máme takovou tu svobodu, ale vocamcaď pocamcaď. :-P

P. Adámek 15.6.2015 11:55

Vidím, že jsem tady jediný,

kdo si myslí, že bych výroky Nejvyššího soudu a oficální komentáře k nim neměl slyšet od člověka, který na fb komentuje, že je fontána plná Cikánů.

L. Křivan 15.6.2015 12:13

Re: fontána plná Cikánů

A neměla by spíš být fontána bez cikánů ?  Bělochy by už dávno policajti vyhodili a napařili jim pokutu.

P. Vaňura 15.6.2015 13:15

Máte pravdu. Já si také myslím,

že "neromy" by policie vykázala a pokud to mluvčí mínil takto, má nepochybně pravdu.

L. Křivan 15.6.2015 13:47

Re: Máte pravdu. Já si také myslím,

Jenže za pravdu se nejvíc trpí. Nejen Jan Hus,...   "neromy" to je hnusné slovo.  Co takhle "domácí"  ?  Opak jsou vetřelci. Takřka všichni Češi považují cikány za vetřelce. (až na pár vyjímek)

L. Křivan 15.6.2015 10:50

Že zemřela ta komunistická verbež v redakci,...

to mě nijak nezarmoutilo.  Silně mě ale nas..lo, že si vetřelá islámská pakáž myslí, že má v Evropě nějaká práva. Jedinné právo jsem ochoten ji přiznat. Právo odejít zpět do arabské vlasti.

H. Lukešová 15.6.2015 12:47

Re: Že zemřela ta komunistická verbež v redakci,...

Ano, pohoršujeme se nad likvidací komoušů z CHH, ale nad vraždou Židů v košer obchodě se levičáci nepohoršují. Ale oni jim muslimové také uřežou hlavy nožem, jako nám. Ale moc a moc se obávám, že budou chtít muslimové odejít, ti chtějí naši evropskou Evropu islamizovat. Naše Česká republika zaislamizována není, ale Německo to už je hodně muslimské. Proč lidé jako Vy v Německu něco neudělají? Snad žije v Německu více lidí jako Vy, kteří nechtějí zničit německý ráz Německa a udělat z ní arabskou muslimskou zemi.

P. Švejnoch 15.6.2015 10:10

Nevím...

Já s vyzněním článku tak úplně nesouhlasím... Po vystřílení redakce onoho obskurního francouzského plátku jsem říkal v podstatě to, co píše pan Brezina - tedy že se mi jejich vtipy nelíbí, protože (mimo to, že nejsou vtipné) je mi prostě proti mysli někoho bezdůvodně urážet a pak svoji zlovolnost a buranovitost vydávat za svobodu slova.

Ale stejně tak se mi nelíbí, že se jako buran (i když v neskonale menší míře) vyjadřuje mluvčí(!) Nejvyššího soudu, tedy jedna z poměrně exponovaných postav našeho soudnictví. Nepřeji si, aby můj prezident používal sprostá slova, a stejně tak si nepřeji, aby soudci potažmo jejich mluvčí používali hantýrku polosvěta.

To není otázka svobody slova, to je otázka určité noblesy či štábní kultury, nebo alespoň přiměřenosti výraziva společenskému postavení.

Takže: Nejsem Charlie a nejsem ani Knötig...!

L. Křivan 15.6.2015 11:04

Re: Nevím...

Používání slova cikorka není žádné buranství. Psaní na Facebook je PRIVÁTNÍ záležitost, a jak se kdo vyjadřuje privátně je jenom jeho věc. O privátní názory se naposledy zajímalo Gestapo a Stb. Ten kdo Knötiga vyhazuje (nebo jeho vyhození schvaluje) by měl být stejně zpracován jako příslušník obou zmíněných organizací.

P. Švejnoch 15.6.2015 12:39

Re: Nevím...

Možná to není buranství, ale projev nevkusu a nedostatku citu pro volbu výraziva odpovídajícího společenskému statutu mluvčího Nejvyššího soudu nepochybně ano. Abyste tomu rozuměl - nejde mi o vztah ke konkrétnímu etniku, jde mi o volbu výrazů - nechápu, proč má mluvčí NS potřebu "přiblížit se masám". Kdyby napsal: "Cikáni, samí Cikáni!", vyjadřovalo by to totéž...

.Psaní na Facebook zcela jistě není privátní záležitostí - jak se ukazuje nejen na tomto příkladu.

A zaměstnavatel má (měl by mít) nezpochybnitelné právo vybrat si zaměstnance tak, aby tento splňoval veškerá kritéria nastavená zaměstnavatelem - což, zdá se, u pana Knötiga už neplatí.

Takže ano, s trochou licence se dá říct, že padáka panu Knötigovi schvaluji (ono je mi to ve skutečnosti spíš lhostejné, ale v principu ano, myslím, že je to na místě) - a netuším, co má můj názor společného s Gestapem či StB.

P. Vaňura 15.6.2015 13:27

Zaměstnavalel a zejména ne státní

NESMÍ nikoho diskriminovat pro jeho soukromé a dokonce politické názory (tady bych vyjmul pracovníku aparátu politických stran, ti by měli být z řad stoupenců více méně stranické linie).

Toto případ toho nehrušího komunistického "kádrování."

Jak byste hodnotil tento vtip z éry komunismu "Proč se slaví 8 březen jako MDŽ? Protože Rudá armáda osvobodila Xaverov" Reakce přítomných žen nebyla  uražená (všichni se dobře znali) ale snažily se na blbou anekdotu odpovědět anekdotou."

P. Švejnoch 15.6.2015 14:31

Re: Zaměstnavalel a zejména ne státní

Zaměstnavatel si vybírá toho zaměstnance, který nejlépe ze všech plní funkci, za kterou je placen - a zejména pro státního zaměstnavatele je toto povinnost.

Tím, že se pan Knötig vyjádřil, jak se vyjádřil, přestal výše uvedené kritérium naplňovat.

Všichni tady odsuzují politickou korektnost (včetně mě), která nedovolí věci nazývat pravými jmény - ale v zájmu jiné politické korektnosti chcete upřít zaměstnavateli právo rozhodovat o složení týmu jeho zaměstnanců. Z věty "zaměstnavatel nesmí nikoho diskriminovat pro jeho názory" je mi na zvracení. Ono se totiž snadno může stát, že právě rozdílné názory, byť bezprostředně nesouvisející s vykonávanou činností, úplně rozvrátí třeba spolupráci týmu, nebo - což je tento případ - poškodí image firmy.

Obrátím oblíbené rčení: Co je dovoleno volovi, není dovoleno Bohovi - tedy mluvčí NS se prostě nemůže vyjadřovat jako baba domovnice.

Závěrem: Tlachy o nějakém kádrování jsou úplně mimo.

J. Jurax 15.6.2015 18:51

Re: Zaměstnavalel a zejména ne státní

No, moje maminka říkávala pro hubu na hubu, když jsem byl příliš ústnatý, a doprovodila slova činem ... tohle je z podobného soudku.

Jedna věc je, že dotyčný si má dávat pozor, co píše na ksichtoknihu, když už tam vůbec leze, druhá věc je, že je-li mluvčí soudu, má si taky dávat pozor, protože může předpokládat staropanenskou reakci politkorektníků a všelikých svých nepřátel, jimž poskytne záminku, a třetí věc je, že se dělá s komára velbloud, protože se výrok dotkl nedoknutelných.

Přitom v kašně se nemá kdo koupat - takže kdyby napsal samí burani, tak by byl nenapadnutelný ... doufám že by se nepozdvihli nějací hlupci ječící, že označil za burany nikoliv obyčejné občany buransky se chovající, nýbrž cikány - pardon, dnes Romy - buransky se chovající, čímž Romy urazil jako etnikum.

Prostě smíte napsat tlouštíci, zrzky, plešatci, ba i prsatky, byly-l by tam takové, a samozřejmě gadžové nebo bledé tváře, ale nesmíte napsat cikorky; a cikáni vlastně taky ne.

F. Vokurka 15.6.2015 21:34

Re: Nevím...

a co jeste by mel v soukromi delat aby to odpovidalo statutu tiskoveho mluvciho ustavniho soudu? muze si dat knedliky s vajickem nebo ma zrat jen kaviar? muze manzelku obstastnit zezadu v kuchyni nebo schvalujete pouze misionarskou polohu v loznici? a co treba v lete vyrazit k rybniku? to muze, nebo musi zustat u privatniho bazenu?

K. Janyška 15.6.2015 10:01

Ano, tzv. politická korektnost je plodem socialismu

v palicích lidí, neboť funkce soukromého práva, které má smiřovat zájmy  lidí  byla nahrazena příkazy, plodícími lež a nenávist.  Co pak zbývá jiného, než všechno  vyvážovat pokrytectvím. Kam však pokrytectví vede, to by si měl každý srovnat sám. K neuvěřitelné nedůvěře. A kam nedůvěra ? Hanba pomyslet... Dzp.

P. Hlosta 15.6.2015 9:33

Nejen panu Gremličkovi k jeho mylné představě. ;-)

Panu Gremličkovi dole oponuji a považuji za vhodné to dát i sem. V závěru konstatuji, že parazit(!) není rasová odlišnost. Parazit je životní styl!

Velice výhodné pro parazita je schovávat se za rasový útok na svou osobu, když společnost je rasisticky inklinující. Potom ten parazit má i ochranu státních orgánů a úředníci mají strach, aby nešlápli do měkkého. Výsledek je zcela pochopitelný. Parazit vyhrává v morálně položené rovině, protože je za chudáka ušlápnutého. Že spoluobčané ho vidí jako zmetka povahu, to ho absolutně nerozhodí. Umí s tím žít, protože parazit si nemůže dovolit pěstovat morálku. to by brzy doparazitoval.

Paraziticky se dají vychovávat i děti. Předně se musí naučit, co vše musí dostat od společnosti a zbytek pak, že si má ukořistit. Společnost že s ním tak jako tak bude pohrdat, takže dítko vlastně nemá na výběr. Hle další parazítek!

Stát "bojuje" proti rasismu! Je to poznat z výdajů všemožným příživám na té zvrácené ideologii. Vlastně též parazitují na společnosti. Té společnosti, která vytváří přidanou hodnotu a vlastně celý ten mejdan parazitům platí!!!

P. Švejnoch 15.6.2015 9:54

Re: Nejen panu Gremličkovi k jeho mylné představě. ;-)

A určitě je to pan Gremlička, komu oponujete?

Ale pan Gramblička má pravdu, rasa je definice biologická a různé rasy mají různé vlastnosti. A to s Vaším "objevem" parazitizmu coby životního stylu nemá nic společného.

R. Gramblička 15.6.2015 10:18

Re: Nejen panu Gremličkovi k jeho mylné představě. ;-)

s tím, co jste napsal zde, nemám problém...

L. Křivan 15.6.2015 10:55

Re: společnost je rasisticky inklinující

Rasismus je REAKCE na poznané nepříjemné chování jiného národa nebo etnika. Zasloužená reakce. Takže rasismus nemůže být nic špatného.

H. Balzám 15.6.2015 11:54

Re: společnost je rasisticky inklinující

Nemáte pravdu, rasismus je prosazování vlastní rasy jako nadřazené..

L. Křivan 15.6.2015 12:16

Re: společnost je rasisticky inklinující

Když budeme lidstvo posuzovat podle výsledků, tak se nám velice snadno může jevit bílá rasa jako nejkvalitnější, a tím pádem některým nadřazená.

H. Lukešová 15.6.2015 12:52

Re: společnost je rasisticky inklinující

No podle výsledků mají východní Asiati (Číňané, Japonci a Korejci) spolu s Židy lepší výsledky než naše bílá populace. Také v USA přijali na university kvóty, aby nestudovali na univerzitách pouze Východoasiaté a Židé. Číňan je mnohdy chytřejší než náš etnický bílý Evropan. Černoši a Hispánci by si na univerzitách ani nevrzli, podle mnoha článků pana Ulče. To jsou ale nekorektní články. Když se setkala bílá etnická Slovenka na univerzitě s některými bílými profesory a když prohlásila, že jako Slovenka nikdy nevlastnila otroky, nekolonializovala, takže se nemá černochům za co omlouvat, tak se jí bílí profesoři začali vyhýbat jako malomocné. Pohrdali s ní, no levicová verbež.

L. Křivan 15.6.2015 13:41

Re: Tahle levicová verbež

by se měla likvidovat. Začít s tím na universitách, pak na úřadech,... Levice zničila celé 20. století. Lenin, Stalin, Hitler, Gottwald, Honnecker,....