19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

ZLATÁ PADESÁTÁ: Kovář

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Muki 13.2.2009 0:12

no jo

To by mi zajimalo, zda by nase armada byla do trech dnu na Rynu, jak nam slibovali. No meli sme 10 tankovych divisi a po sovetech nejvetsi leteckou armadu v Evrope, ale je dobre, ze to nevyzkouseli. Pouzivat ji na prehlidkach na straseni tech zlych imperialistu stacilo, ale kdyz sme vyjeli na cviceni, tak polovina tanku zustala viset po ceste, tak nevim

ota.karel 15.2.2009 19:37

Re: no jo

Jen technickou převahou by nás rozstříleli ještě na cestě ...Zkus jen kouknout na staré PC hry, třeba s F 117, kde sem sundával MIGy na 30km raketama a viděls je na 200km daleko na palubním radaru ...Jen sis nastavil rakety Amraam a čekal, až ti to začne blikat červeně a odpálil to. Docela nuda. Oni byli v elektronice o víc než 10let napřed. Koukni na military.cz na MIG 25 a přečti si knihu toho Beljajenka ...hrůza a děs! Zkus kouknout na vývoj protiraketového systému Phalanx, který začal okolo 1972, tady jsme neměli ani kalkulačky ....A tenhle systém sám sleduje cíl, vystřelí na něj a naprogramuje granát ,aby vybuchl v potřebné výškové hladině cíle ...

ota.karel 15.2.2009 20:01

Re: no jo

Dnes jsou roky dostupné třeba monografie o F 16. Koukni se do nich a zkus přemýšlet, kde je dnes asi jejich vývoj(USA), když tohle už roky nabízejí jako kusovku k prodeji. Koukni do monografie Apache, který má dokázat letět 1 hodinu bez oleje v převodech a motoru! Kde jsou už od Raptoru(F22) ..?  MIG své modely čísluje po sudých číslech a od vojenského pilota vím, že jejich vývoj je vždy o dvě čísla napřed ... Nicmoc se nepíše o neviditelnosti a přitom by už měl být roky k dispozici doplněk k letadlu, který ho obalí plazmou, takže radarové paprsky sklouznou kolem něj a letadlo není radarem vidět ..!  MIGy to mají mít sériově od nějakého modelu(31?) ...už to moc nesleduju.

buš 12.2.2009 22:07

K těm přehlídkám:

"Už Lomský jde a pytlík se mu hází,                                                                                                           už Lomský jde a pytlík se mu pohupuje... "                                                                                            To vše na melodii oficiálního přehlídkového marše. V jeho přestávkách se volalo: (tedy už oficiálně):

Nazdar, soudruzi!      Odpověď:                                                                                                                Zdar, soudruhu ministře! Hurá! Hurá! Hurá!

Přehlídka byl Superzážitek!

more 12.2.2009 21:34

Re: An

  Ne, že bych byl velký znalec  tech.výroby, ale všechny pořádné sekery se dělaly z  jednoho kusu. Oko se dělalo prorážením s pomocí  trnu. Mllátit  kladivem se mohlo jen do kalače na štípání.  Kdybych to udělal na normální , tak byl stréc mě schopen zabít. Skutečně se vždy soko  uvolnilo a ve svaru  praskalo. Jelikož  polovina chlapů delala u dráhy, nejvíce dobrých seker  a jiných nástrojů byla  z nárazníků a listových per. Všechny nástroje  se zásadně dávaly nakovat a nabrousit ke  kováři. Ještě k železu: Pokud nekdo u zkouššky při určení vzzorku řekl, že je to železo , tak nestačil ani dosednout a letěl. Vše je diagram uhlík - železo.

J.G. Pašek 12.2.2009 16:55

Koníci, co tahají po městě turisty v kočáře používají gumové podkovy . . . .

a Amish co jezdí v černé hranaté budce = buggy,  po vyasfaltované straně silnice, Morgan klusáci musí mít gumové podkovy . . . . ale koblížky Amish nemusí uklízet . . . Měl jsem zakázku v nemocnici, v oblasti kde jsou Amish farmy . . .stranou v parkovišti byl dřevěný kůl s kovovým kruhem a velký obdélník široký na 1 auto a dlouhý na 2, vystlaný dřevěnejma pilinama . . .dovtípil jsem se, že to je parkoviště, kde parkuje Amish pacient klusáka a buggy . . . .

Na divokém západě zloděje koně bez soudu věšeli . . . . proto před saloonem = barem mohlo být jednoduché horizontální bidlo . . . cowboy vzal uzdu, jednoduše omotal oprať kolem bidla a šel se bavit a věděl a že tam svého koně najde, kde ho uvázal . . . .  možná by se zlodějové aut měli také věšet . . . .

http://www.flexstepshoe.com/Patterns_and_Sizes.html

Jirka 29.3.2009 13:15

Re: Koníci, co tahají po městě turisty v kočáře používají gumové podkovy . . . .

Viděl jsem kování mnoha koní.Zůčastnil jsem se ho jako pomocník pana mistra.Rozžhaveným hřebíkem se podkovy nepřibíjejí.Podkova se připalí na kopyto proto,aby se odstranily nerovnosti a podkova sedla.Po připálení se zchladí a přibije.Koukal jsem mistrovi pod ruce,čuchal připálenou rohovinu,poslouchal řeči kolem.Paráda.

Pegas 12.2.2009 16:28

Pardon!

Pardon, písnička, oči již starochovi neslouží!

Pegas 12.2.2009 16:26

Lísnička z 50. let minulého století.

Vzpomínky na padesátá léta mi připomněly tehdy zpívanou písničku k namalovaným obrázkům: "To jsou okna, to jsou dveře, to jsou pytle s cementem, to je prdel hradní paní, to je Tonda s Klementem". Poslední dvě jména byla doplněna obrázkem 2 šibenic. Jó, to byly časy mladého pionýra z minulého století!

J.G. Pašek 12.2.2009 16:07

Milovice - Mladá u Prahy . . . .

tam byla tanková divize, odkud se posílaly ty tanky na přehlídku . . . vyčistily se horkou párou, nastříkaly zelenou, guma natřela grafitem, naložily na vlak a jelo se do Prahy . . . . nacvičovalo se pozdě v noci. Bydlelo se v polním táboře = stany na obrovské louce . . . Tankisty navečer odvezli a ráno přivezli. Občas do polního tábora přiletěla velká helikoptéra. Motor dělal neuvěřitelný rámus, pecky, a když přistávala a odlétala, tak z výfuku šlehaly modré plameny . . . .

moll 12.2.2009 15:37

Podkovy

se dál používají, ale ve Vlčnově na jízdě Králů, jsem viděl na kopytě přilepený kus gumy

An 12.2.2009 15:51

Re: Podkovy

Dělají se i gumové návleky na podkovy, aby se například nezničila cesta.

VL 12.2.2009 17:06

Re: Podkovy

Možná spíš ani ne tak cesta, jako koňské kotníky. Pohyb po asfaltu nebo dlažbě musí dost otřesy poškozovat klouby. Na stepi nebylo potřeba nic, na polních cestách stačila kovová podkova.

Sam Křepelka 12.2.2009 13:57

mám rád kovařinu

Mám rád kovařinu. jako malej kluk jsem se chodil dívat na strejdu, jak kove. A z doby, kdy jsem se ještě naivně domníval, že se budu živit rukama mám nejkrásnější vzpomínky na ten půl roku, co jsem byl na učení v kovárně. A co potom, když mě pan mistr  za mé přitloukání pochválil. Nebo když jsem si sám pro sebe vykoval první hřeb. To nemělo chybu. A tak se těším až se dostanu do důchodu, když se ho dožiju,  a budu si kovat jenom pro radost. Kovářskou zástěru mám, pár kladiv a kleští pro začátek taky. A už teď si scháním pořádnej špalek pod kovadlinu.

mirek 12.2.2009 15:33

Re: mám rád kovařinu

dobrej nápad, když se to umí, nebo se to někdo doučí, pod kovadlinu ale stačí i sud s pískem - pokud se to nedělá stabilně ale jen tak pro radost - a co výheň . někdy stačí i PB hořák, jako mají asfaltéři a foukat to mezi pár šamotových cihel - držím palce a tiše závidím

honzisák 12.2.2009 20:39

Re: mám rád kovařinu

  jezdil jsem na prázdniny k babičce na šumavu a tam jsem vydržel celé hodiny koukat na kováře při práci. pak jsem měl to štěstí, že na průmyslovce jsme měli kovařinu půl roku jako praktická cvičení. vím, co je to za potěšení, nedá mi to abych nereagoval, přeji hodně radosti!

ota.karel 15.2.2009 19:20

Re: mám rád kovařinu

Jen ti závidím. Já poznal kovárnu jen v dílnách na průmyslovce a byla to krása!

qwerty 12.2.2009 12:40

Tohle mne zaujalo

http://lanemotormuseum.org/

maj hezkou sbírku Tater v dalekém Tennessee.

Nemo33 12.2.2009 11:57

Jedno přísloví

 Zemřel v 30,pochován v 60 letech?:-D:-D

Petr Zajíc 12.2.2009 11:26

Paměť Vám už vynechává.

Když Vám bylo 10 let, byl ministrem obrany Alexej Čepicka.

krmič 12.2.2009 10:49

Paradox češtiny

- podkovář je víc než kovář.

(To bylo oblíbené úsloví jednono mého kolegy.)

Muki 13.2.2009 0:04

Re: Paradox češtiny

A podvodnik je vic nez vodnik ?

ota.karel 15.2.2009 19:25

Re: Paradox češtiny

Ten kolega je kecal.Pod asi nebude víc než to na běžné úrovni. Já měl vedoucího, co tvrdil, že rychlé rozhodnutí je známkou inteligence! Ale smál se u toho a říkal, že to tvrdil jeho dávný kolega z kategorie Murwill = Na co sáhnul to zkur, totiž pokazil....

Já III 12.2.2009 10:20

Kování

Dneska se kove za studena, kovář si prostě doveze několik druhů podkov, ty na místě lehce přiklepne, upraví dle kopyta a koně okove..když jsem to viděl prvně, byl jsem absencí pece, vody, páry a podobných věcí vyloženě zklamán

Tino 12.2.2009 11:21

Re: Kování

Podkovy se i údajně lepí. Koneckonců proč ne, když je možné slepit i blok motoru.

Rozdíl mezi řemesly tenkrát a dnes jsou veliké. Jen koně přestaly být součástí lidské společnosti a stali se ukázkou přepychu. Jen stěží by se dalo znovu začít orat koňmi, protože by to bylo vlastně drahé a neefektivní.

Já jsem podobně zklamaný ztrátou kouře nad lokomotivami a snad se dožiju i zklamání nad ztrátou kouře z aut. :-D

máma 12.2.2009 14:30

Re: Kování

Podkovy se lepí především plastové (až tam jsme to dotáhli:-D). Většinou se kove za studena, jen u koní se špatnými kopyty za tepla. No a hodně koní chodí naboso, protože nepracují tak těžce, aby se jim rohovina rychle obrousila. To chození naboso je pro koně se zdravými kopyty asi to nejlepší, co může být.

Všichni koně nejsou známkou přepychu. Při jejich současné ceně v řádu desetitisíců a možnosti vlastního ustájení (či levného ustájení) je má spousta nadšenců, kteří kontakt se zvířaty potřebují. Na druhou stranu - existují koně v řádech milionů a ustájení za desetitisíce (většinou nesplňující základní potřeby koní) - to je pak ukázka přepychu a vlastního egoismu. 

Raff 15.2.2009 15:04

Re: Kování

A těm koňům, co chodí bez podkov se říká BIOKŮŇ.

Ironik 12.2.2009 10:00

Imperialisti

se na nás opravdu nechystali. Ani na Srbsko. Žádné bombardování nebylo.

MLOK1 12.2.2009 10:36

Re: Imperialisti

Ironiku, bylo to mnohem - MNOHEM HORŠÍ!!!

        Imperiálisti se na nás skutečně nechystali. Zato Sojuz Něrušimij, Respublik Svobodnych se svého času chystal přepadnout západní imperialisty.

cipísek 12.2.2009 16:54

Re: Imperialisti

Což pak podrobně "venku" napráskal generál Šejna,když zdrhnul před zdejší kriminálkou.