4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Vladík 21.1.2006 14:49

7. pád

7. pád: (s) kým, (s) čím   -  na rozdíl od z koho, čeho
Mysch 20.1.2006 12:34

tak do toho nemontujte estébáky

sim, ja ne.
to voni si zacali.
ptakopysk 20.1.2006 7:25

Ale myscháku

Hnyk přece nepíše o tenkrát, ale o současném schweinerei v čecháčkovském kapitalismu, tak do toho nemontujte estébáky :o)
Ladislav N. 20.1.2006 0:10

Re: NÁMĚT PRO PHYSIKY.

Buďte rád, že to nebouchlo! ;-) Jeden z pravděpodobných výkladů může být, že vzniklo elektrické pole mezi opačně nabitými předměty s vysokým rozdílem potenciálu (vysoké napětí) a po "siločárách" putovaly elektricky nabité částečky paliva...
Rad 19.1.2006 23:44

Re: při vší úctě k Jejich Astonstvu

Mno zkusil jsem to, ale kufr pak furt smrděl. Radši tankuju dřív než svítí hladový oko.
Mysch 19.1.2006 18:19

no pysku s ptakem

pumparum tenkrat sefovali jednoznacne estebaci. jestli sudetsti opravdu nevim. a dostat se na pumpu, stalo hodne prumernejch mesicnich platu, a podpis spoluprace k tomu.
Mysch 19.1.2006 18:15

no,

ja ho kupoval za dvepade.
Jura Jurax 19.1.2006 17:46

Re: Re: Re: Re: No jo,

Nechci to protahovat, ale v roce 1976 jsem měl 2100 brutto - akorát na 1000 litrů; mám dojem, že tehdy byl průměr tak ty 2000. Dnes jsem na tom pravda o dost líp - ale na průměrný plat to vyjde hůř.
 
Zase mne tehdy skůtr Tatran vyšel na 3 brutto platy ...
 
Ono tehdy byl obecně levný benzin víceméně všude - ta láce nebyla zásluhou strany a vlády. Ropné šoky měly teprve přijít.
MLOK1 19.1.2006 13:52

Re: Re: Re: Ptakopysku.

Olgo, TENTO jev způsobovala nejen ucpaná dírka ve víčku. Daleko častěji to bylo zas.. (pardon) znečištěné sítko na trubičce, kterou benzin odtékal ke kohoutu, filtru, karburátoru.... To pak pomohlo vyndat nádrž, vyšroubovat výpustnou trubičku, vyčistit, znovu smontovat a bylo na pár desítek tisíc km pokoj až do doby, kdy opět bylo načepováno volajaké svinstvo do nádrže.
Klokan 19.1.2006 13:18

Jezdit v zimě na doraz je hazard!

Není nad to zůstat v zácpě na dálnici v minus 15stup. bez možnosti si zatopit kvůli prázdné nádrži :((
optimistický skeptik 19.1.2006 13:07

Re: Re: Re: No jo,

ale pamatuji, pamatuji. Benzin normal stál 2.10 ale já jsem měl stipendium 1200.- a také jsem jezdil. Opakuji: Teď je nejlevnější benzin v mém životě.
Fotřík 19.1.2006 12:53

Re: Jak může Neff

Asi nestudoval češtinu, ale novinařinu - a to je chátra divná - viz expremiér
Fotřík 19.1.2006 12:49

Nikdy nejezdí na doraz

Od mládí vím, že je třeba myslet na zadní kolečka a vždy dopňovat - nejen benzin, ale i jídlo - když už je tam málo. A proto se neždímej, myslí dopředu a hlavně udrž si klidnou hlavu. Znamená to raději číst bláboly p. Neffa, než poučení různých politiků  - zde si dosaď jméno z naší přebujelé politické scény.
Jura Jurax 19.1.2006 12:42

Re: Re: No jo,

No, ono záleží, jak daleko pamatujete. V roce 1970 jsem kupoval do mašiny normal s olejem za 2,50 Kčs; až do ropné krize počátkem let osmdesátých se benzín držel pod 4 Kčs, nemýlím-li se; nevzpomínám si už přesně, kdy se zdražil na 12 Kčs, ale mám dojem (možná mylný),  že to bylo až po plyšáku. 
Olga 19.1.2006 12:09

Re: Re: Ptakopysku.

Já mívala Traboše taky. A musím říct, že se Traboš nikdy nepřehříval - to 120 Škoda vždy. S Trabantem do hor bez problémů i s plným naložením.
Ale o měrce v Trabäntu- člověk musel stát s autem na rovině, jinak dostával falešné údaje! A byla tam taky past na šoféry, v té trabantí nádržce: když se ucpala dírka ve víčku, vzniklo v nádržce vakuum, které zabraňovalo benzinu stékat do motoru. Trabant náhle zastavil. Šofér vystoupil, víčko (vakuum vyprchalo či se doplnilo, nebo co vakuum dělá) odšrouboval, zjistil, že je benzinu dost. Rozjel se, za chvíli motor znovu zmlkl.
Šofér vystoupil, odšrouboval víčko...
optimistický skeptik 19.1.2006 12:06

Re: No jo,

Nebýval levný benzin. Při průměrném platu 2800 Kčs stál 12 Kčs, takže jste si mohl koupit 233 litrů. Dnes je průměrný plat 19000 Kč a za 28 Kč si můžete koupit 678 litrů. Jak to tedy je?
Jura Jurax 19.1.2006 11:41

No jo,

vyměkáváme. Za bolševika byla pumpa otevřená po osmé večerní jev vzácný, vyskytující se tak v Praze a některých dalších velkých městech a semtam na dálnici; po desáté večerní to bylo ještě horší. Takže chauffeur musel dbát na patřičnou hladinku v nádrži a vážit denní dobu a předpokládanou vzdálenost k ujetí. A mít kanystr nouzák (nejlépe plný). Dnes je na každé dědině pumpa a nezřídka nonstop ...
 
No ale zas býval levný benzín ...
ptakopysk 19.1.2006 11:35

Re: Re: Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.

vám se taky člověk nezavděčí :o)
Hnyk 19.1.2006 11:15

Re: Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.

To se zas jeden snaží bejt ftipnej.  Ptakopysku, běžte si raději poslechnout Vašeho pana prezidenta, až zase bude švadronit o neviditelné ruce trhu. 
MLOK1 19.1.2006 11:00

NÁMĚT PRO PHYSIKY.

Když jsem u Trabanta kontroloval plastovou tyčkou, kterou jsem těsně před měřením otřel hadrem, stav benzinu v nádrži, všiml jsem si zajímavého jevu. Mezi plechovým hrdlem nádrže a měrkou se objevovaly tenounké jakoby nitky, nejspíš kondensovaného paliva. Že je ve hře statická elektřina tyčky nabité otřením hadrem, to je pochopitelné. Ale ty "nitky", tomu nerozumím.
ptakopysk 19.1.2006 10:54

Re: Re: Nejen šachisté.

já mám ještě v živé paměti letní kolony dederónů valících narvané trabanty po dálnici směr Balaton. Ty jejich tráboši museli být děsně vytuněný, protože dosahovali rychlostí přes 110 km/hod i když drhli vejfukem o zem, jak byli přetížení. Akorát Vrchovina jim dávala těžkej kouř. Pověstné "taháky" před sjezdem na Divišov a za Hvězdonickým mostem byly plné trabantů s otevřenými haubnami a s obsluhami mávajícími ručníky nad přehřátým dvoutaktem. Ale za chvíli motor vychladl a kolona nás na další rovince šílenou rychlostí předjížděla... Ach jo, kde jsou ty časy bujaré mladosti.
MLOK1 19.1.2006 10:53

Re: Re: Případ "Z" benzínem? :-O

Ale no tak pánové. Vy jste se nikdy nespletli? Astonova čeština je (až na občasné překlepy) dobrá.
MLOK1 19.1.2006 10:49

Re: Re: Nejen šachisté.

Ano. V příručce Trabanta je krásná věta - cituji: "Trabant je ve své kategorii svižný a temperamentní automobil." Příručka příliš nelhala. Odpich má Trabant vzhledem k nízké hmotnosti překvapivě dobrý.
MLOK1 19.1.2006 10:45

Re: Re: Re: Je to obyčejná blbost nebo blbost ještě větší?

Stalo se před léty. Jel jsem v pozdním odpoledni ze severních Čech do Nového Města nad Metují, pochopitelně s nepříliš plnou Trabantí nádrží. V prvním městečku - Cvikově, byla pumpa zavřená. S klidnou myslí jsem pokračoval k další pumpě v Novém Boru. Také zavřeno. Nevzrušoval jsem se a pokračoval do České Lípy. Tam pro změnu benzin tankovali z cisterny a otevřít hodlali nejdříve za hodinu. I změřil jsem zbývající palivo pověstnou plastovou tyčkou a zasmušile se vydal s "lehkou nohou" na plynu směrem Mnichovo Hradiště. Cestou jsem potkával stopující sovětské vojáky, ale naštěstí jsem nazastavil. Když jsem dojel do Mnichova Hradiště, začal motor kuckat, až se na náměstí přestal točit úplně. Setrvačnosti jsem dojel k pumpě a milý Trabi se sám zastavil přesně u stojanu s mixem. Vyšla pumpařka a pravila: "Vy máte ale kliku, celý den jsme neměli benzin, teprv navečer nám ho přivezli. Před pěti minutami odjeli". Když jsem jí vylíčil, že v nádrži nemám ani zbytek benzinových par, odvětila, že takového klikaře dlouho neviděla. Od té doby vozím kanistr a palivo si hlídám. Podruhé by se mi to už asi nepovedlo.
Fallowa 19.1.2006 10:30

Re: Jak může Neff

Vy jste se ještě nikdy nepřeklepl?Právě mě napadl nový výraz p.Neffa pro komentátora - kecátor...
ptakopysk 19.1.2006 10:23

Re: Re: Re: Re: Ptakopysku.

myslíte že u trabanta procházel vzduch z motorového prostoru rovnou do kabiny? Nevím, táta má warťáka a to je auto o třídu vejš...
ptakopysk 19.1.2006 10:18

Re: Jó pumpaři, to byli frájové už za socíku.

svatá pravda. kdyby těm pumpám šéfovali sudetští Němci, tak by bylo furt otevříno a všude byl ordnung a žádnej bohmische schweinerei
solitér 19.1.2006 10:14

pumpy

S pumpami je to v našem městě jako s lékárnami.Dvanáctitisícové městečko-4 pumpy,z toho 3 otevřeny non-stop.4 lékárny-poslední z nich otevřena před třemi týdny.Takže úplný komfort.Problém je,že pokud v těchto zařízeních promluvíte česky tak se stáváte zákazníkem druhé kategorie.Ona totiž ta hranice s Německem vede již na kraji města....
Netřeba 19.1.2006 10:12

Re: Nejen šachisté.

Trabantisté jsou stejná kategorie.
Já jsem to s adrenalinem v Trabantu již pžed 15 lety opustil. Ale děti dodnes mají neopakovatelné zážitky. Např. ty nejprve udivené a poté vzteklé, následně povznesené ksichty řidičů silnějších vozidel. Udivené proto, že při rozjezdu chrápali na zelenou, takže jsem vyrazil dřív. Vzteklé proto, že Trabant, když nebyl naložený, měl docela švihový rozjezd. Povznesené nakonec, když mě dali po 500 metrech najevo, že ve městě mě stočtyřicítkou předjedou jako nic. Děcka padaly smíchem ze sedadla a když nás předjížděl, tak dělaly dlouhý nos.
MLOK1 19.1.2006 10:10

Re: Re: Re: Ptakopysku.

Tuhle fintu, totiž plovák s vyčnívajícím drátem ten Trabantista okopíroval nejspíš u starších sportovních letadel. Myslím, že to bylo použito u Piperu (typ nevím). Ale u toho Trabiho (jednoho dosud vlastním) bych měl strach, že mi kolem těch ďour napadá do nádrže svinstvo. Jinak - sqvělý system. Jednoduché a spolehlivé.