4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ota.karel 27.7.2008 8:36

Bez pádel a bez benzínu.

Pádlování bez pádel je děsné, ale aspoň, že bylo čím pádlovat.Já bych možná měl zábrany pádlovat něčím jiným než pádlem, co kdyby mě někdo viděl, co by tomu řekli lidi! Takže bych počkal až do tmy, a pak bych to snášel líp ...(takhle jsem i "veřejně" kdysi sportoval, běhal jsem jpo ulicích až od podzimu, kdy byla brzo tma a nebylo mě moc vidět.).  No a s tím palivoměrem, to je tak, když se přesedá z aut mnoha značek do jiných značek. Pravidlo, že palivoměr musí být vpravo nahoře není, stejně jako u výrobců kalkulaček a jiných výrobců výrobků co mají informační displeje a přístroje ...Bohužel ... Mně zase ujely 2 nezabrzděné Avie, a ta jedna docela ohnula sloup  uliční lampy, o který zastavila. Ta druhá naštěstí nic netrefila, ale přál bych vám to vidět. Když jsem si u benzínky stoupl do fronty u pokladny a podíval se oknem ven a to auto tam nebylo! Zahodil jsem nákup a vyběhl ven a auto naštěstí po 50ti metrech zabrzdilo o obrubník v nájezdu na benzínku a s žádným jiným autem se nepotkalo ... Andělé strážní, díky vám a moc! Já na ně nikdy nevěřil, ale kolikrát jsem mohl být mrtvý a o fous jsem unikl, převrátil se na mně sud horkého asfaltu a kromě červené skvrnky na patě, se mi nic nestalo ...že sem tak šikovnej už dnes nevěřím. Oni mě hlídají, nejspíš, jinak to není možný, takovej superman nejsem...

ota.karel 27.7.2008 13:05

Pádla : vesla

Veslo je  otáčivě upevněné na lodi. Kdysi jsem se vozil na čtverce a osmiveslici jako kormidelník. Bylo mi 14r., na začátku jsem vážil 43kg, za 3 měsíce tréninku 49kg a zakázali mi posilovat, tak jsem tam přestal chodit a dotáhl to cvičením s činkama ve 34r. na 85kg samý sval. Přátelé, nevíte jak super je pocit, když se v rámci tréninku na osmiveslici zavelí: " A teď : 10 záběrů bez slajdů(to jsou ty "vozíčky" pod zadky veslařů) jen rukama!" Ta loď letí jak raketa! Já to několikrát zažil na brněnské přehradě. // Pádlo je cokoliv volně v rukách.  // Na veslici je nejtěžším manévrem ji na řece otočit o 180°, když je vám 14 a všichni ti veslaři jsou daleko silnější kluci než vy. Zkuste na ně pak křičet, aby vás poslouchali! Já jel se dvěma nejsilnějšíma z naší třídy v tréninkové dvojce s kormidelníkem. Otáčka o 180° nad mostem v Jundrově (Svratka v Brně) dopadla tak, že ten hloupější a silnější mně neposlechl a přestal veslovat dřív, než jsem řekl. Proud nás snesl na špici pilíře mostu a došlo k proražení boku lodi, docela trapas, o kterém se pak roky vyprávělo. Mám známého, anaboliky dopovaného veslaře -13roků, který ožil, když jsem mu tohle vyprávěl: "Tos byl ty!? O tom nám vykládali na loděnici na řece!" ... Chyběl 1 záběr vesel a propluli jsme normálně. // Nedá mi to, co se týká těch anabolik. Ten známý to nepřiznal, ale: 1.Oni zvedali v 15ti o 20kg těžší činky, než za mně(oni 50kg, my 30kg). 2.On vážil v 18ti 107kg jako špičkový sportovec. 3.Řekl mi, že z jejich osmy se nikdo nedostal do kategorie MUŽI, pro zdravotní problémy, přestože předtím všechno vyhrávali i o délku lodi! Jemu se odchlípla oční sítnice, pro jisté tlaky uvnitř = proč asi? 4.Když jsme se poznali, tak byl hubený, vysoký chlap cca 195cm a 82kg. Zkuste si představit těch 25kg svalů na něm navíc! A typově byl v tomhle "hubeném" stadiu naprosto podobný svému otci, čili to byla jeho parketa = metabolické a dědičné předurčení....

ota.karel 27.7.2008 13:38

Re: Pádla : vesla // Otec anabolického veslaře byl Někdo

Tehdy jsem moc málo věděl o raketách vzduch-vzduch, a ten pán za sebou měl pár roků v Egyptě, kde školil vojenské piloty. Když jsem ho potkal(1993), tak učil na vojenské škole a v těch několika větách, co jsme si vyměnili, mi řekl, že proti protileteckým střelám je jako poslední možnost, že celé letadlo poskočí bokem o desítky metrů, tak, aby pilot přežil. Když jsem se o tomhle asi za 3r. bavil s vojenským pilotem(Náměšť nad Oslavou), tak to nechtěl moc a moc přijmout, protože to v reálu prý má jediná americká stíhačka teprve asi 1-2 roky ...

Já vím věcí, ještě že to neví jiní ... snad s tím v klidu dožiju, to bych si docela přál ....

ota.karel 26.7.2008 15:49

For "kdosi" utajený

Já tvůj názor beru. Každej nemáme pořád světlý chvilky. A o co

jsem já horší, o to jsi ty lepší.To je "ZÁKON KONTRASTU" a soutěžení v

čemkoliv. Kdybych psal jen v ty světlé dny a chvíle, tak bych byl

neomylný, a ty nic. Takhle jsem ti, chlape, dal možnost, abys byl

LEPŠÍ!

ota.karel 26.7.2008 16:32

Re: For "kdosi" utajený

Nějak to psaní nezvládám, protože nechápu ty mezery v minulém příspěvku. Ale nemusím všechno vědět a umět .. Jsem se motal od 17ti u

F3, ve 20ti dělal mechanika silnič. motorek (Jawa 250+350 Junior), upravoval si své motorky

na vyšší výkon (lícování a leštění kanálů, "korkování" klikovky, pilování horní hrany pístu u přepouštěcích kanálů, řezání spodní hrany "okénka" v pístu atp..)). Moc mě těšilo, jako chudého chlapce v 18ti, když jsem

předjel cokoliv na silnici kromě Bizona a Nortona se starou upravenou Jawou 250  (=motor upravený na vyšší výkon). Ten Norton přidal plyn a ujel mi ... Bizon mi ujel v zatáčce, protože dnes vím, že měl tužší rám a v zatáčce se tak nevlnil, jako staré Jawy ...a já tehdy tušil, že musím brzdit, jinak půjdu na hubu.

 Ale kývačka Jawa 350, mi neujela v zatáčkách ani jediná ...a já jel na 250ce ... Trochu se chlubím, trochu jen konstatuju, nebyl jsem žádné sériové obřezávátko a dodnes mě na silnici hřeje u srdce, když předjedu někoho se silnějším autem, díky odvaze a technice jízdy ...

ota.karel 13.7.2008 15:09

Ztracení průvodci a luxování auta

Tyhle historky mě netěší, i když se mi Ljuba v TV líbí. Vrátily mě do dob, kdy jsem ženy považoval za 100%ně méněcenná stvoření ,neschopná samostatného života, těžkou kouli na nohách mužů, která jim brání v rozběhu k neznámým obzorům, a taky tvory vhodné jen na jednu věc a jen někdy .... Ženy jsem, po desítkách pokusů, jednom rozvodu a dalších pokusech, raději ze svého života vyřadil (/jsem 100%ně schopen samostatného života od vaření, přes praní a žehlení od mládí), protože jejich jednání není pochopitelné mým rozumem.  Sice mi v jediné věci ženy chybí, ale jinak nevím co s penězi, které vydělám. S těmi by si kdejaká hloupá Mařka i s nedokončeným  vzděláním poradila, a  po čase by jí nestačily  ...(jako mé bývalé ženě, která ovšem netušila, nedomyslela o co jde a dnes bydlí v podnájmu, syna jsem po 10ti letech vysoudil a bydlíme spolu. Ani se nevyučil a přitom jsem do něj cpal peníze vrchem i spodem ...já vyrostl v naprostý bídě, doma bylo jen co jíst, ale info nebo podpora ve sportu žádná. /přestože otec měl několik medailí z MR, včetně zlaté/.. Zatrhli mi judo, kde jsem porážel silnější, pro blbý poplatek 20Kčs měsíčně...). Většinu života vydělávám víc než průměr a před r.1989 jsem měl asi 6 x víc, a to jsem nemusel kopat uran ani uhlí. Mezi krásnými a dobře oblečenými ženami jsem nepotkal žádnou, která by si vystačila s vlastní výplatou (asi jsem hledal špatně, ale to se mi vrátí v příštím životě...). Abych nelhal, jedna, do mně byla několik měsíců zamilovaná(tehdy jsem byl v kanceláři za pár šupů= jako dělňas jsem měl dřív 2x tolik!), pracovala s pájkou u nějakých obvodů a vydělávala víc než já a nabízela mi své několikaleté úspory, o kterých manžel nevěděl, na koupení auta. Jsem buď trouba, nebo čestný muž, a tak jsem to nevzal ....Ženský jsou divný a já asi taky ....Kdybych byl "SBĚRATEL", ale nejsem ....

 Je moře žen. které se na netu nabizí, protože jsou nespokojené v manželství .... Já nechci nic víc a nic dál ...

Jen konstatuju, neberte to nijak jinak ...

ota.karel 13.7.2008 15:42

Re: Ztracení průvodci a luxování auta

Protože naše rodina stála podle mně za nic, tak jsem vždycky stál a snil o rodině z těch nějakých filmů ...ale to jsou asi jen filmy a sny. Nakonec já byl vždycky ten, o koho se ostatní mí sourozenci mohli opřít, protože jsem byl nejstarší a měl peníze z rúzných brigád. A když otec dal mým sourozencům nějaké peníze, tak jsem se to dozvěděl od kamarádky mé sestry a tehdy mi to bylo líto ... Zní to jako klišé,ale opravdu, kdybych nebyl chudý a nemusel si motorky sám rozmontovat a opravit i upravit na vyšší výkon, tak bych nic neuměl. A můj otec mi podle mých nákresů udělal všechno potřebné nářadí! Bez něj bych byl namydlený a on mi moc pomohl, což vím až dnes ...Mít peníze, tak bych jen uměl na motorce jezdit, ale takhle umím každou Jawu rozmontovat, opravit i upravit na vyšší výkon ...Měl jsem starou Jawu 250, se kterou jsem lehce ujel každé i Jawě 350, jakmile bylo několik zatáček ...Jezdila rychleji než bráchova nová Jawa 350 s kolíbkovým rámem. Později jsem si upravil Jawu 350 s válci a hlavami z Jawy 350 Californian ..kromě slícování kanálů jsem i opiloval písty, bylo to dělo!

kdosi 21.7.2008 9:25

Re: Ztracení průvodci a luxování auta

Tak ty historky prostě nečti ... mně se taky tvoje historka nelíbí!(Y)

marie 10.7.2008 7:53

to znám:-)

Moc mě potěšilo, že takové věci "nepáchám" jen já. Když jsme se včera vraceli na chalupu pro zapomenuté pédéáčko, na které jsme o dovolené ani nesáhli a které se "zhmotnilo" v kufru auta ve chvíli, kdy jsme zastavili před chalupou (v tu chvíli jsem si ovšem vzpomněla, že na chalupě skutečně zůstala piksla na kafe, kterou mi půjčila dcera a asi by mě zakousla, kdybych ji nedovezla), připadali jsme si jako cvoci. Ale umělá inteligence (rozuměj náš kapesní "počítač") si připsala velké zásluhy. Kdyby se ten bazmek "sám" nezašantročil, asi bych se jen pro plechovku na kafe nevracela a byla bych teď "zakousnuta":-D

V+H 10.7.2008 7:32

No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

Trošku směšně na mě zapůsobila věta v níž je řečeno: .......průvodci tam nebyli....... Je to jistě pravda, těžko by se vešli a prošli kontrolami (ač čeština tuto verzi zosobnění neživých věcí umožňuje), ale v tomto případě, snad i vzhledem k závěru článku, kde byly knihy (asi tedy mrtví průvodci) objeveny v postranní kapse, to působí dojem, že jste psal hodně ve spěchu.:-D

F..A.Kekule 10.7.2008 7:44

Re: No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

Nebyvší průvodci mě nevadí, ať už jsou životní, či neživotní. Hlavně že už jsou zpátky Astonovy úvodníky. To, co bylo místo nich, se nedalo číst.

Franta 10.7.2008 8:19

Re: Re: No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

Souhlas, dalo se to číst jen se sebezapřením.

lucinapes 10.7.2008 9:01

Re: No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

Průvodce tam nebyly? Průvodci jistě byli na břehu, ale ani tou svojí versí si nejsem jistá. Holt, bujný oř je mluva naše...

ptakopysk 10.7.2008 9:33

Re: Re: No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

já bych řekl, že "průvodci tam nebyli" je jedna z Astonových slovních hříček. To tam musel napsat zcela záměrně. Spíše mě zaujala ta "palubní deka". Já v autě nic takového nemám. Neměl bych si jít stěžovat, že mi to nenamontovali?

Rdx 10.7.2008 10:08

Re: Re: Re: No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

Ono té desce s budíkama (přístrojová?) se většinou lidově říká "palubní" (jako "smetánce" se říká "pampeliška" a "civilní" alias "zábavné" pyrotechnice "rachejtle"). Takovej už je život. Pokud v autě nic takovýho nemáte, tak to určitě reklamujte! To byste bez tachometru snadno překročil povolenou rychlost!

Mag 10.7.2008 10:12

Re: Re: Re: Re: No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

Ptakopysk tachometr jistě má, ale na desce, ne na dece :-)

ota.karel 27.7.2008 11:06

Re: Re: Re: No já se těm prodejným průvodcům nedivím........

Podle jednoduchého pravidla, že si řekneme "ti průvodci" je to měkké i správně. Ledoborce pluly po moři. Ledoborci pluli, a taky po moři = ti ledoborci = pluli. Taky se mohly nebo mohli plavit po moři. Tak nějak nás to kdysi učili na ZDŠ ....