6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alex 31.7.2008 19:57

Fascinuje mě "zlá vůle automobilistů"

Pan Neff se připojuje k těm, kteří líčí nevyhlášenou válku řidičů automobilů, kteří nenávidí řidiče motorek a snaží se je vyhladit. Mně jsou všichni normální a slušní řidiči čehokoliv pokud ne lhostejní, tak dokonce i svým způsobem sympatičtí. Takže pokud někdo má zvednutou hladinu adrenalinu kvůli motorkám, nikdy to není jaksi samo od sebe, z jakéhosi podivného nutkání "vyhladit všechny motorkáře". Pane Neffe, odkud berete přesvědčení o jakési archetypální "zlé vůli" automobilistů vůči motorkářům?

Alex 31.7.2008 19:42

Jako obyčejně u Ondřeje Neffa, bláboly

Dnes 11:30 Bělehradská, směrem od Tylova nám. Tramvaj ve stanici (u chodníku), za ní vykukuje vlevo motocyklista, a ejhle! už ji předjíždí (musím dodávat, že s velkým rámusem a velkou rychlostí?) zleva !!!!!. Je snad někdo, kdo to tohle nepovažuje za obzvláště ohavný zločin? Pan Neff, možná? Vběhl jsem mu do cesty, zděšen tímto zločineckým vražedným chováním, a když v nejistotě téměř zastavil, nazval jsem ho vrahounem a šílencem. Pokusil se mě přejet, a při odjezdu na mě mával zvednutou pěstí. Tedy: kdo vlastní motorku, měl by  jako prokázaný psychopat a potenciální zločinec a vrah automaticky chodit každý měsíc na povinné psychiatrické vyšetření a přezkoušení z dopravních předpisů - samozřejmě za úplatu + příspěvek do pojistného fondu (včetně toho skladatele, co před časem naboural v ožralosti kandelábr). Nejsem fanatický radikál, a neodmítám myšlenku, že možná existuje (existují? 2?) nějaký slušný motocyklista... ostatně, pravda, před časem jsem jednoho viděl, jel na skútru, docela uměřeně. Takový má bohužek smůlu - pokud nechce absolvovat martyrium povinné pro všechny řidiče motocyklů - snadná pomoc: ať motorku prodá. (Nojo, pro určitý podíl řidičů aut by toto povinné přezkušování taky bylo potřebné.)

Pellwurm 31.7.2008 23:35

Re: Jako obyčejně u Ondřeje Neffa, bláboly

Kecáš, v tu dobu tam sice stala jedenactka, ale žádnej motocyklista ji nepředjížděl.

V+H 31.7.2008 10:34

No tak půl na půl.

Váš článek je celkem zajímavý. Trochu mě v té části o motorkách pobavil v souvislosti s tím akumulátorem vyhřívaným oblekem takovej blbej nápad. Říkíte, že by se mohl hodit zejména v lednu. No a prodávají tam také sněhové řetězy na motorku?;-D Ještě krátce, na motorkách jsem za mlada najezdil kvanta kilometrů, ale v zimě to bylo vždy přes veškerou výbavu (šestideňák s kožíškem adt.) dost na to, abych po několika desítkách ujetých km člověk z motorky nesestoupil, ale spíše se odlomil až po pádu motocyklu na bok před domem. Budiž vám přány příjemné zimní motocyklové zážitky, jenom bych se raději napřed podíval do občanky. K tomu ježdění motorkářů: já bych to nesváděl takhle skoro jednoznačně na neohleduplné řidiče aut, sám najezdím dost km v autě a bohužel musím ze zkušenosti říci, že valná část motorkářů absolutně kašle na jakékoli zásady provozu, někteří jsou dost drzí, když vám třeba sklopí zpětné zrcátko, aby projeli v koloně, a navíc někdy na ty magory prostě nestačíte reagovat, když vám přilítnou zezadu velmi vysokou rychlostí. Jsou samořejmě i pohodáři motocyklisté (zejména Harley-Davidson), kteří se "kochají" volnou jízdou beze stresu, těch je však jak šafránu.

karel. 30.7.2008 22:46

Nechapu.

Nikdy jsem nepochopil že člověk muže mit u sebe drogu pro vlasni potřebu. Vždy jsem si řikal kde i ziskal když v obchodě i neprodavaji. Teď si řikam proč auta a hlavně motorky dosahuji rychlosti ktere porušuji dopravni předpisy. Vždyť nikde legalně nemohou využit rychlosti kterou je schopna takova motorka jet. Nestalo by za uvaženi zablokovat maximalni rychlost na 130km. Je přece proti logice vyrabět něco co porušuje zakony, kde stači pootočit plynem aby se člověk stal mrtvolou nebo vrahem.

Lubomír55 30.7.2008 18:01

Idioti?

Já bych řekl, že pokud jsou mezi motorkáři idioti, tak se (vzhledem k okolnostem) vybijí sami. S idioty na čtyřech kolech je to ovšem horší, neboť mají vyšší hmotnost a tak není zaručeno, že zabijí jen sebe.

Jáchym 30.7.2008 17:58

Motorkáři za to opravdu nemohou?

Tvrzením, že za nehody motorkářů mohou "ti druzí", jste mě trochu zklamal, pane Neffe. Někde jsem tam hledal ironii, leč nenašel. Při obhajování svých zájmů jako byste ztrácel soudnost... Nevím, sám jsem nehodu ještě neměl (33 let za volantem), ale kdykoliv jsem s kýmkoliv mluvil o nehodě, vždycky tvrdil, že "to ten druhý, blbec". Možná v tom tvrzení opravdu nic racionálního není, je to spíš jen takové klišé a to z novináře někdy vypadne, ani neví jak... Kdo je bezohlednější, automobilista, který nezabliká, když odbočuje, nebo motorkář, který jede sto devadesát? Odpověď je ve třech písmenech (oba), každé písmenko navíc, každé slovo navíc je jen pubertální klackování...

Pepa 30.7.2008 20:09

Re: Motorkáři za to opravdu nemohou?

R^ souhlas, p. Neff je v hodnocení motorkářů jako bravůrních něco ... minimálně neobjektivní.

Robert 30.7.2008 20:44

Re: Re: Motorkáři za to opravdu nemohou?

Jen si vzpomeňte, jak Neff na psu popisoval jak bravůrně a ohleduplně přijel se sůzou dovnitř do nějaké pražské kavárny.  Kdyby ji prý nechal venku, určitě by mu ji ukradli.

Honza 30.7.2008 22:25

Re: Motorkáři za to opravdu nemohou?

Ono je to celkem blbost, vymlouvat se v situaci, kdy jde o váš život, na chyby jiných. Sice to může být pravda, ale vám je to už houby platné. Proto je lepší s tím, že druzí můžou dělat chyby, vždycky sám počítat - zvýšíte si tím značně pravděpodobnost, že se dožijete důchodu.

Pavel 31.7.2008 0:04

Re: Motorkáři za to opravdu nemohou?

Vy ostatní to ovšem vidíte tak, že nejlepší řidiči jste Vy a kamioňáci a motorkáři jsou pouze a výhradně piráti, zvlášť když si Vás dovolí předjet.:-D

TTSO 30.7.2008 17:21

tuhle byl v novinach clanek o mladém motorkáři na školeni na okruh v Mostě

a instruktorům nad člověkem s nájezdem 5000 km za první rok vztávaly vlasy hrůzou .... bál se zastavit před kužely ve 40 km rychlosti že mu to uklouzne ...8-o

Vodička- sapér 30.7.2008 16:04

Tragické havarie motocyklistů.

Vřele  vítám  a  děkuji za  jakékoliv činění,  které povede  k  snížení  strašných smrtelných  nehod  našich motorkářů. Při nich přicházejí zbytečně  o život  většinou mladí, nadějní lidé, kteří  by  toho,  pro nás ,mohli ještě hodně dokázat. Také  my, dnes  dědové,  jsme kdysi  měli svoje mašiny, Čízy  125,150,  péráky 250,350 ty  dokázaly jet  až  stodvacet,  taky  jsme  si hráli  v krásných  zatáčkách za  Mělníkem,  cestou na  Máchovo  jezero,  na  Frantu Šťastného,  Gustava Havla,  Jardu  Malinu, Toniho  Baltisbergra  a jiné  naše  tehdejší  idoly,  ty  zatáčky  jsme "pokládali"  v  sedmdesátce,  do  protisměru  nás to  nevyhnalo. Jenže,  dnes mají   jinak šikovní,  odvážní  mladíci, "kola",  která chodí  přes  dvěstě, do  těch samých  zatáček  vletí tak  rychle, že  by se  na své straně neudrželi ani  fenoméni  Rossi,  Stone,  ani  veterán  Agostini.  K  tomu ten  obrovský   provoz  v  protisměru, vlastně  neustálé kolony  a  hned  je   v  tomto, jinak čarokrásném  údolí,  o  křížek  navíc. To  uvádím  jako příklad,  takových  zrádných  zatáček  u  nás  je!  Byl  bych  šťastný, kdyby  někomu podařilo  tyto zákl.  fyzikální  zákony našim  silničním " závodníkům" v normálním provozu, vysvětlit, a  přesvědčit  je, že nad  nimi nikdy "nevyhrají".

Jura Jurax 30.7.2008 16:13

Re: Tragické havarie motocyklistů.

R^R^R^

Niky. 30.7.2008 17:37

Re: Tragické havarie motocyklistů.

R^!!

V+H 31.7.2008 10:54

Re: Tragické havarie motocyklistů.

Ty zatáčky jsou zrádné jen pro ty bez mozku.R^

Čumil 30.7.2008 15:57

Hm, když si šikovný a ohleduplný motorkář ustele v protisměru rovnou pod koly protijedoucího auta

bývá ta hulvátská arogance řidičů automobilu opravdu k smrti nesnesitelná.

V+H 31.7.2008 10:59

Re: Hm, když si šikovný a ohleduplný motorkář ustele v protisměru rovnou pod koly protijedoucího auta

Je to vysoká odpovědnost a ohleduplnost motorkáře, který také, kdyby samozřejmě chtěl, mohl podle uváže vlétnout předním oknem do překážejícího neohleduplného auta a udělat tam definitivně pořádek.R^

Pert 30.7.2008 15:44

O topení: "na vstupu je 5 stupňů, na výstupu 12 stupňů"

Zajímalo by mě, jak lze takové teploty (12 stupňů) využít k topení? Určitě mezi to a radiátory musí vložit tepelné čerpadlo, proto je to tak drahé.

Hnyk 30.7.2008 17:16

Re: O topení: "na vstupu je 5 stupňů, na výstupu 12 stupňů"

K topení asi ne, ale když máte elektrický bojler, tak je znát jestli do něj jde voda teplá 5° a nebo 12°.

Pert 30.7.2008 19:06

Re: Re: O topení: "na vstupu je 5 stupňů, na výstupu 12 stupňů"

Ta vstupní teplota 5 stupňů mi nesedí. Pokud vím, voda "ze země" - tedy ze studny nebo vodovodu mívá obvykle právě těch 12 stupňů, tak proč ji napřed vychlazovat?

Pert 30.7.2008 15:33

Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

Myslel jsem, že Neff má alespoň základní technicko-fyzikální znalosti. Tvrdit o větrnících, že jsou neúčinné je hloupost. Pokud vítr fouká, tak fouká ať tam větrník je nebo ne. Pokud tam není, nedostávám žádnou energii - a taky žádnou nedodávám. Účinnost pak lze vyjádřit jako 0/0 (nula lomeno nulou), což je neurčité číslo, může to být cokoliv. Pokud tam ale větrník je a vyrábí elektřinu, odebírám nějaký výkon aniž bych jakýkoliv jiný dodával, že? Účinnost je pak nějaká kladná hodnota lomena nulou. A tady mi vychází nekonečno - i když je to v "kupecké" matematice zakázaný výraz.

A to, že se větrníky dotují? Myslím, že kdyby např v celé Evropě naráz přestaly větrníky dodávat energii, nastal by nedostatek, který by vyvolal stejně růst ceny. A taky by se musely budaovat jiné druhy zdrojů a posilovat přenosové soustavy, neboť tam kde je dnes vítr jako zdroj, nejspíš není jiný, jako uhlí nebo jádro, neb vodní zdroje jsou většinou vyčerpané. A tedy opět náklady a růst cen. Myslím, že ať s větrníky nebo bez, tak se růstu ceny nevyhneme.

A názor na to, zda jsou větrníky ošklivé nebo pěkné je jistě individuální.

ptakopysk 30.7.2008 15:39

Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

no nevím nevím, protože ty větrníky musí být zálohované, tak asi nějaké zdroje k nahrazení budou, nemyslíte?

Jenda 30.7.2008 15:42

Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

Aha. A ten fofrnik tam vyrostl sam? Hodte si pod to lomitko naklady (at uz financni nebo energeticke) na vyrobu a instalaci fofrniku plus prislusenstvi vydelene zivotnosti a pripoctete k tomu udrzbu a udrzovani zalohy).

Kdyby po cele Evrope naraz prestaly vetrniky dodavat energii ... tak to s nejvetsi pravdepodobnosti se soustavou slehne. Coz je dalsi argument proti nim.

Pert 30.7.2008 15:48

Re: Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

No, každý druh elektrárny vyžaduje investice k postavení a údržbu, o tom nepíšu. To nelze považovat za protiargument. Vítr lze srovnat akorát tak s vodou, ta taky poteče, ať tam elektrárna je nebo není, že?

vltava 30.7.2008 18:01

Re: Re: Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

Ano. Vítr fouká, ať tam je elektrárna nebo ne. Ale to neznamená, že lze využívat vítr zadarmo. Vyžaduje to investice do výstavby i provozu. No a v poměru k vyzískané energii vychází že je "vítr" opravdu drahý.

Stoura 30.7.2008 21:19

Re: Re: Re: Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

S vodou to sice strovnávat lze, ale vítr prohraje. Pokud je někde přehrada, voda se v ní zadrží na dobu, kdy bude potřeba. To s větrem nejde. Neboli: voda může pomáhat zálohovat jiné zdroje, zatímco větrníku za zády musí stát připravená jiná elektrárna pro případ, že nefouká.

Pert 30.7.2008 15:52

Re: Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

No a stím zrušením větrníků to myslím tak, jako kdyby to někdo zakázal a nechal zrušit, ne že přestalo foukat. Myslím, že aby přestalo foukat v celé Evropě najednou - k tomu nikdy nedojde. A protože se větrníky staví na místech, kde pravidelně vítr je, tak se nedá očekávat, že by naráz všechny nebo většina byly bez pohonu.

Jura Jurax 30.7.2008 16:16

Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

No, prostřední odstavec je zcela zcestný. Za každým větrníkem je potřeba si představit stejně výkonnou zálohu jsoucí pohotově pro případ, že nefouká, aby se udržela stabilita sítě. Ergo - kdyby větrníky přestaly naráz dodávat energii, nestalo by se nic.

Ota First 30.7.2008 17:53

Re: Re: Technická ad "šeredné a neúčinné větrníky"

Máte pravdu, je však třeba dodat, že záložní zdroj - dnes nejčastěji uhelná elektrárna, musí být v trvale provozu, neboť náběh uhelné z nuly na 100% výkon trvá nějakých 18-22 hodin, z 40% na 100% asi 8 hodin. Kromě toho současné uhelené elektrárny jsou projektovány na zatížení převyšující 85%, pokud jedou na nižší výkon, je jejich provoz ztrátový. neboli: větrníky jsou absolutně na nic, pouze dublují energii již tak vyráběnou ve stabilních zdrojích. Je to, jako bychom si koupili druhé auto a jeho motor nechali běžet naprázdno.