2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
olaf 24.11.2006 15:24

Re: Zuva, ono se to vino udela samo? Samo se cely rok o sebe stara, samo se vylisuje a nakonec hupne do lahve a zazatkuje se.

Že se tak ptám, proč pěkně prosím nepíšete česky? Ona ty nabodeníčka mají svoje kouzlo - minimálně takové, že bychom poznali co znamená "Zuva" (ono to asi mělobýt Žjova nebo něco podobného, ale ne všicni jsou vlastníky slovníku antidiakritického). Jinak ovšemo mohu jen souhlasit, ale číst se to nedá.

Jouda ze Lhoty 24.11.2006 15:24

Re: Re: Krása

Ne!

Dělejme vše pro to, aby se na Moravě dělala poctivá vína (a někdy dražší), která si budou moci čeští a moravští patrioti a znalci koupit.

Já to dělám od té doby co jsem našel značku "Nové vinařství" (snad to nebude bráno jako reklama). Dobrá, trochu jiná bílá vína  (pouze směsky - cuvee)

ptakopysk 24.11.2006 15:07

Re: Moravská vína

z toho si nic nedělejte. Asi máte jinak seřízenej pajšl, než většina zdejších čtenářů :o)

terra 24.11.2006 15:07

Re: Terro

No name, souhlasím, ale mluvil jsem výslovně o své osobní zkušenosti. A nejspíš víte sám, jak moc reprezentativní jsou zdejši diskuse. Tož tak.

ptakopysk 24.11.2006 15:06

Re: Re: Bohužel...

echm echm. Kde jsou ty časy, když čtenáři NP chápali co čtou a nemívali takhle mimotické komentáře....

Zdeněk 24.11.2006 14:56

Moravská vína

Jsem rodilý  v Praze  a léta piji moravská vína . Baví mě na tom , že každý ročník je jiný a přichystá pro nás konzumenty překvapení. Piji sudová vína  a samozřejmě jsem si našel místa , kde víno kupuji.  Moravské písničky mám rád  a moraváky většinou taky. Podle diskuse k tomuto článku nejsem asi normální .

Jožin 24.11.2006 14:54

Re: Re: Moravský vinař

Jsem na tom s časem podobně, bohužel. Víno ze supermarketu je ale vždycky sázkou do loterie, už z důvodu nevhodných skladovacích podmínek (nevhodná teplota + 24 hodin denně pod zářivkami). Proto mám doma zásobu vína z bratrova sklepa, když dojde tak doplňuji z vinoték víny německými, franzouzskými, chilskými  a občas :) i moravskými.

ptakopysk 24.11.2006 14:30

Re: Re: občas se v nějakém spletu...

já taky ne. Já rozlišuju vína podle jednoduchýho klíče:

- chutná mi a nepálí mě po něm žáha - je to kvalitní víno,

- nechutná mi, nebo mě po něm pálí žáha, popř chaňpámbu obojí - není to kvalitní víno.

a znalecká doporučení typu "Jste nevzdělanec, neboť tohle víno je kvalitní a vůbec nezáleží na tom, že vám nechutná" jsou mi šmafu :o)

Jo a generalizují tady většinou figury, o kterých lze konstatovat, že jsou intelektově deficitní, takže kvůli nim nenechte cloumat zlost svým majestátem milý NoName...

NoName 24.11.2006 14:11

Re: Re: Líbí se mi ta generalizace....

Vy se mějte taky dobře.

JoLa 24.11.2006 14:08

Re: Bohužel...

Pokračujte tedy v pití francouzského, to Vám přece nikdo nebere!

AndyO 24.11.2006 14:06

Re: Líbí se mi ta generalizace....

víte co, NoName ? Omlouvám se tímto všem Moravanům, Slezanům a dalším ..anům, zejména pak vám. Dnes mám náladu pod psa, což by se snad i dalo pochopit, ne?  a doufala jsem, že si ji trochu zlepším v této nedůležité a nezávazné debatě o pitomostech, protože to nic jiného není. Ale zjevně to zde nejde. Mějte se dobře.

NoName 24.11.2006 14:05

Re: Moravská moč boha krkání ?

Konkrétně co se Moldávie týče, tak tam se dá narazit taky na pěkné patoky a opatrnost je na místě ...

A je zajímavé, že nikdo nepije vína maďarské (teda aspoň o tom tady nepíše), taky se prodává za dobré peníze ve slušné kvalitě ...

Michal Vívek 24.11.2006 14:01

Moravská moč boha krkání ?

Ne, děkuju, opravdu ty moravské patoky s popisy jako "jemná příchuť čerstvé siláže" a "příjemně  v konečníku doznívající  kyselinka" nemusím. Chile, Peru, Argentina, Moldávie, Španělsko a další normální vinařské země to jistí. Ten spolek stréců s péry na hlavách, šroubujících žárovky za ječivého vyzpěvovvání kastráto je spíš k smíchu.

Jana 24.11.2006 13:59

Něco k cenám

Nedávno jsme pili pro nás dost dobré bílé víno z Moravy - Malverina, to je nějaká nová odrůda. Dostali jsme ho od kamaráda z Brna, který ho nakoupil do práce přímo ve sklípku údajně za 30Kč. Našla jsem ho pak ne webu někde prodávat za 260Kč, takže na tom asi profituje hlavně obchodník.  Manžel se po vypití této láhve omluvil moravským vinařům, že ne všichni jsou zloději a že umí taky udělat dobrý víno. Chtěli jsem ho koupit víc, ale už ho prý nemají.

Ale červený jsme dobrý nepili. Když jsme toho kluka z Brna, který nikdy nepil jiný než moravský víno vzali na ochutnávku zahraničních vín, tak změnil názor. Nějak měl zafixováno, že moravský jsou dobrý.....

NoName 24.11.2006 13:57

Re: občas se v nějakém spletu...

Já taky nejsem žádný velký znalec... Dokonce připouštím, že mi diskuze místních vinařů a věčné hledání vůně malin  taky pěkně lezou na nervy...;-) Ale některé generalizace a odsudky v příspěvcích mi přijdou hloupé ... 

ptakopysk 24.11.2006 13:55

A co takhle zakousnout kousek sýra?

to je ještě děsivější. Když jsem viděl ceny sýrů v pařížských superhyper, tak se mi taky zatočila hlava. A to jsem si říkal, nejsme v EU, stát nasadil děsný dovozní cla, levnější to u nás být nemůže. No a teď v EU jsme a mám takový prapodivný pocit, že ty sejry jsou ještě dražší...

ptakopysk 24.11.2006 13:51

občas se v nějakém spletu...

vy jste úplný dítě štěstěny. Být vámi tak vyrazím do Monte Carla prubnout ruletu.  Já jsem rád když mohu konstatovat "V moravském se občas se nespletu"

NoName 24.11.2006 13:50

Terro

Bohužel, musím se přidat. Nezažil jsem, aby někoho v Praze ( a šířeji v Čechách) bavilo opovrhování Moravany,

Ne ? Stačí si přečíst příspěvky  v téhle diskuzi, minimálně jednoho tady najdete. Ale třeba je z Moskvy, podle jména ;-D

NoName 24.11.2006 13:47

Líbí se mi ta generalizace....

Strýc, família, Morava- Looserland ...  Jako všude jinde, i  na Moravě jsou vína dobrá i špatná. Jistě, ty vína z Chile nebo JAR nebo Austrálie jsou levná a dobrá, ale taky se stane, že se nedají pít, stejně jako ta moravská. Dle mého názoru šla kvalita moravských  vín v poslední době nahoru díky konkurenci. Já osobně si bíle moravské kupuju, s červeným je to horší, přece jenom podmínky Maďarů, Moldavanů, Chilanů a Australanů jsou podstatně lepší a na červeném je to znát . Prostě vybírám, piju to i to, občas se v nějakém spletu a pak už si to nekoupím.Generalizace o moravské pýše  nechám jiným, že Andy ?;-)

tojuska 24.11.2006 13:41

Re: víno

S chilským vínem zkušenost nemám, ale nakupuji v Bille červená vína z Argentiny, Jihoafrické republiky či Austrálie v ceně do 70 Kč. Samozřejmě že ne všechny jsou nějaká špička, ale žádné z nich nebylo vyloženě špatné. Občas mezi nimi narazím na úpný skvost (bez ironie)  a toho pak nakoupím celou baterii. S moravskými víny jsem se často spálil a už to nechci opakovat.

Jana 24.11.2006 13:40

Re: víno

Údajně 5Kč za litr, dováženo v cisternách, lahvováno v Evropě. Nedávno se to manžel dozvěděl na jedné ochutnávce jihoamerických vín.

Pumprdent 24.11.2006 13:35

Re: neni vino jako vino

Udělal jsem zajímavou zkušenost, byli jsme s cestovkou na pár dní na Pálavě. Dvakrát tam byl objednaný sklípek - a tam pro zájezd připravili takovou břečku, že by nebyla dobrá ani na omytí nohou. Když jsme zašli do sklípku sami a normálně si s majitelem povídali, tak se to víno najednou dalo pít, a když jsme i něco pochválili, tak se dostalo i na to nejlepší, a za to už by se s průměrem třeba Rakouska nebo Itálie dalo srovnat (mluvím o červeném, bílé je na Moravě dobré, tamní sluníčko. Ale obávám se, že v obchodě cenou rozhodně ne.

A hádejte - jsem Pražák, nebo ne?

Ono to bude (ostatně jako všude) spíš o lidský blbosti a drzosti. Je fakt, že za "víno", které dokáže nabízet zákazníkům řada (nejen moravských) vinařů, bych se já osobně styděl.

ladouch 24.11.2006 13:30

Přesnějsí čísla

Zatím nikdo neuváděl přesná čísla. Takže recentně koupeno ve Weidenu/Norimberku:

    Lenz Moser Gruener Veltliner Heuriger 1litr - 2.62 Eur, tedy 75Kč. Velmi dobré bílé z Rakouska, dramaticky lepší než cokoli Morava nabízí. Brunello di Montalncino 2001, Donatella s bílou holubičkou, 14.99 Eur, tedy 419 Kč. Špičkové červené, u nás se ve vinotékách nekoupí pod 1500Kč. Plaisir de Merle 2002, Jižní Afrika, cena 13.99 Eur, tedy 390Kč. Prvotřídní červené, u nás ve vinotékách není, jistě by ale stálo nad 1000 za láhev. V restauracích od 1500Kč. Cannonkop 2000, Jižní Afrika, 27 Eur, tj 756, u nás ve vinotékách prodáváno za cenu kolem 5000Kč za láhev. Jsou chtrolíni, kteří objíždějí investory a přemlouvají je k investici do kartónu za 30tis. Kdo je asi platí... Chateau Margaux Palmer 1997, Grand Cru Classe, 55 Eur, u nás k mání za cenu kolem 10000Kč. Podotýkám, že toto je opravdu špičkové Margaux, které se za 10 let bude prodávat za pětinásobek či více. Pro šťouraly - to Palmer je důležié ...

Hlavním problémem je nenažranost obchodníků. Zdrávas EU - snad to je jediný její pozitivní účinek, který jsem poznal. Víno prostě nekupujme v Čechách a oni producenti časem zjihnou, stejně jako obchodníci.

terra 24.11.2006 13:27

Re: Zuva, ono se to vino udela samo? Samo se cely rok o sebe stara, samo se vylisuje a nakonec hupne do lahve a zazatkuje se.

Andy,R^

terra 24.11.2006 13:26

Re: Re: Re: Re: No

Pardon . samozřejmě je Praha a zkusit doporučuji něco podobného... že bych pil?:-)

Vladimir 24.11.2006 13:26

Re: Re: Re: Mylně se tady směšují dvě věci

To je zajimave ze vsem ostatnim vinarskym narodum to jde.

terra 24.11.2006 13:23

Re: Re: Re: No

Bohužel, musím se přidat. Nezažil jsem, aby někoho v Praze ( a šířeji v Čechách) bavilo opovrhování Moravany, otevřené škůdcovství a podobné žertíky jako jsou poničené věci a odřená auta, o blbých řečech najmě v Brně nemluvě. Pokud nebyl vyprovokován. Měl jsem kolegu, který měl nad pracovním stolem v latině vyvedené heslo, že kromě Brna není života a tvrdil, že ho život v praze ubíjí. Nikdy mi nevysvětlil, proč v ní tedy žije... Jak tohle můžete komentovat? A tak jsme svorně krčili rameny nad tou brněnskou podivností, ale rozhodně od nás netrpěl. Zkuste něco podovného v Brně...;-)

Vladimir 24.11.2006 13:22

Re: Re: Re: pan Neff

No mne nejde jen o chut. Me jde taky o to kolik za to zaplatim.

Vladimir 24.11.2006 13:18

Re: Re: Re: plytké názory páně Neffa

No Chilanum to asi tak dela, jeste pak preplave Atlantik.

terra 24.11.2006 13:15

Re: Re: Re: pan Neff

Jenže, Leisy, oni nechtějí hledat - nemají čas, nejsou znalci (a proč by měl konec konců konzument být?), chtějí se spolehnout na známou kvalitu - prostě sáhnu, a vím, co v té lahvi je... tak dobře, jde o víno, tak to vím alespoň přibližně. Koupím-li láhev za 300 z vinařství Springer, velmi pravděpodobně se nespletu. Ale koupím-li prakticky jakékoliv moravské víno za 100 a méně, je to ruská ruleta - bude mi zle,nebude mi zle... bude mi zle...A mám dojem, že řeč jde právě o tom.