6.5.2024 | Svátek má Radoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
paranoik 26.9.2007 12:05

Agresivní debilové

Domnívám se, že agresivita debilů na silnici je více problém sociologicko-psychologický než

kdo s jakou značkou auta jezdí. Agresivita obecně je fenoménem doby  a situace, ve kterých se s ní setkáváme zasahují snad všechny oblasti života. Od kultury přes ekonomiku, sféru politiky až po sousedské spolužití nebo rodinu. Prostě převládlo přesvědčení, že pouze agresivní jedinec může být v dnešním světě úspěšný. Ostatně ekonomicky a politicky velcí a mocní nás o tom denodenně svým jednáním přesvědčují.

Zdá se, že jenom ten, kdo překročí a poruší co nejvíce zákonů a předpisů (včetně těch silničních) si u nemalé části národa získá toužebný respekt a je pokládán za úspěšného. Pro mě, podobně jako pro pana Neffa, jsou to agresivní debilové. A je jedno, zda v Octavii nebo v Audi. Neuvědomují si totiž to, že "výhody", které jim poskytuje jejich agresivita končí v okamžiku, kdy se utkají s jiným agresivním debilem.

Indil 4.10.2007 21:09

Re: Agresivní debilové

Z psychologického hlediska je také možné, že určité typy osobností si volí určité typy vozidel. Možná by nebylo tak úplně od věci zpřesnit statistiku smrtelných a vážných dopravních nehod se zaměřením na věk a pohlaví řidiče a typ a stáří vozu. Minimálně bychom si mohli dát už zdálky pozor.

Co se agresivity týče - poslední dobou si opravdu všímám, že v lidech je čím dál víc potlačované zloby. V úterý jsem byla svědkem velmi ostré hádky v MHD, která vznikla ze zcela banální příčiny - slečna zapomněla sledovat stanice a pokusila se vystoupit trochu později než ostatní, ovšem přes jistého padesátníka, který se mezitím uvelebil u dveří. Příval nadávek, kterými nebohou slečnu tento (na první pohled slušný) člověk zahrnul, mne opravdu šokoval a v mých očích ho degradoval pod ukrajinské námezdné dělníky. Je otázka, jestli agresivita pramení z chování politiků, podnikatelů apod. nebo z toho, že lidé se prostě štvou za penězi bez ohledu na svou psychiku a případnou frustraci si vybíjejí na všech okolo...včetně rodinných příslušníků, malých dětí, řidičů jiných vozidel či spolupasažérů v MHD.

O´Hafra 24.9.2007 21:04

Ponožky

Stalo se i mně. Odjela jsem z chalupy na jednu moc nóbl zahradní párty pro pár zvaných, a před odjezdem jsem bosá sekala zahradu. Přijela jsem do Prahy do Dejvic, tam čekala na zastávce na partnera a najednou koukám na nohy - byla jsem v kalhotech a sandálech  - a ty byly brčálově zelené! V Dejvicích žádní Vietnamci ponožky neprodávají, nebyla tam ani hospoda, kde bych se mohla pokusit nohy umýt. Skoro jsem vyla zoufalstvím, zkoušela slinami a prstíčkem barvu nohou změnit, ale nešlo to. Pak ale přišel geniální nápad: v kabelce jsem objevila Dermacol. A tak jsem nohy nalíčila do tělové barvy...

Magor Milda 22.9.2007 11:34

Alfa Romeo patří Fiatům, stejně jako Lancia

a v zásadě se liší pouze vzhledem, technika i kvalita jsou si podobné. Takový solidní průměr, prorezaví tak do 10 roků, náhradní díly za relativně přijatelné ceny (tak polovička cen francouzských) kdo by však s Alfou chtěl závodit, brzo zaplatí drahé opravy.

Nejméně dráždí k překročení předpisů vozy, ve kterých se dobře sedí, je v nich klid a příjemné prostředí, třeba masařka nebo A6. Automobilového sportovce poznáte podle lýtek, vpravo bývají daleko vyvinutější, než vlevo.

V Německu se chystá katastrofa na amatérské závodníky. Nová daň z vozů s velkou spotřebou. Čtyřkolky, šestiválce a osmiválce podraží v provozu. Vsaďme se, že i u nás povstanou nové myšlenky, jak automobilisty ždímat.

Šnek 21.9.2007 13:54

Občanka je blbost

Jenže tohle většině Čecháčků a i jiných Evropanů vůbec nedojde. Co bychom si ušetřili, peněz a chození, nebýt občanek?

Jara London 21.9.2007 14:45

Re: Občanka je blbost

Máte recht. Občanky nás stojí hromadu peněz. Jako ženáč to potvrzuji. ;-) PS Znáte tenhle? Z policejních zápisků: Občan odmítl ukázat občanku. Občanka byla ukryta nahá ve skříni.

cipísek 21.9.2007 13:00

Strýc Podger

Zkrátka už jsou tady léta.Na jedné hvězdárně hvězdárně dosluhoval bývalý známý polárník Mrkos (jako ředitel).Toho zase pokaždé když opustil ředitelnu a vydal se "na ouřady" ,pravidelně odchytával po chodbách personál,protože tu měl každou botu jinou,tu jiné sako a jiné kalhoty,tu místo bot bačkory.Stárneme.

cipísek 21.9.2007 13:01

Re: Strýc Podger

No a už taky blbnu-dvakrát si to před posláním přečtu........

www racek 21.9.2007 12:04

no jo, my hoši ve volvu

a na čoprech ... :-D to potěší. ale já fakt jezdím hodně pohodově ...

krmič 21.9.2007 11:47

Ty ponožky

mi připomněly vtip, nebo to byla hádanka, z nějakého starého Světozoru:

"Co jest učiniti elegánovi, aby zakryl dírku v kalhotách? Načerní si inkoustem spodky!" (Na obrázku byla na stole lahvička inkoustu.)

Jara London 21.9.2007 10:10

Perfektní příspěvek

každá jeho část. Díky, fakt jsem se pobavil. Nebudu nic komentovat, pouze na základě vlastních zkušeností řidiče s nájezdem cca 1600 km/týden (aspoň podle tvrzení mé účetní) prakticky bez nehod (podle tvrzení mé pojišťovny) souhlasím s částí týkající se agresivních debilů. Letos jsem  osobně volal policajty už ke třem nehodám, a to ještě není konec roku. Jedna způsobená agresivním motorkářem, který po nehodě ujel, ačkoliv mu šofér vyjetím ze silnice nejspíš zachránil život, jedna tirákem, kašlajícím při předjíždění na dálnici u Olomouce na ostatní řidiče a jedna popisovaným debilem v SUV BMW, který přežil, na rozdíl od jedné pasažérky felicie, kterou vymetl při předjíždění přes dvojitou čáru.

Vklaus 21.9.2007 9:53

Jen vice takovych Kozenych a Neffu!

Privatizace Mlade Fronty - kradez za bileho dne.

K.Oblich 21.9.2007 14:08

Re: Jen vice takovych Kozenych a Neffu!

Ale ted uz je vam lepe, ze priteli?

dedamraz 21.9.2007 9:43

jak se jezdi jinde

no ja po ceskejch dalnicich moc nejezdim, ale zato hodne po belgickech a nemeckejch...a je fakt ze jsem se s agresivitou na jakou se pamatuju, a o jake se pise, jsem se nesetkal...v belgii vubec, ale tam se jezdi vic podle predpisu, i kdyz je maximalka 120 a v nemecku, kde je neomezeno (i kdyz teda zdaleka ne vzdycky), kdyz se za me prilepi neco rychlejsiho, tak si vesinou udrzi dostatecnej odstup, ne ze by se mi prilepil na kufr a NIKDY jsem nezazil, aby me nekdo problikaval, a pocka, az se po predjizdeni zaradim...coz je teda vec kterou u nas ridici zasadne nechapou, ze maji jezdit v pravym pruhu a v levym jen predjizdet....a pokud jsou pruhy tri, tak maji zase jet v tom  nejvic v pravo...a ne v tom uprostred....pripadam si nekdy jako idiota, kdyz se do nej radim a pak musim zas vyjizdet o dva pruhy az do levyho, protoze v prostrednim jede nejakej idiot a zprava nepredjizdim...jo a jezdiv v 100 kW audine :-)

Jara London 21.9.2007 11:49

Re: jak se jezdi jinde

No, dedomrazi, chca nechca Vám musím oponovat. Mé dvouleté zkušenosti z ježdění po Bruselu a Belgii (byť staré už 6 let) ukazují spíše opak. V samotném Bruselu se jezdí hodně drsně a nekompromisně, vzájemné ohledy mezi řidiči jsou výrazně menší než např. v Praze. Ta "slušnost" je mnohdy vynucena spíše počtem radarů a kamer (který byl v té době dosti impozantní) a rychlostí policejních a soudních zásahů proti "nehodným řidičům" (ve srovnání s ČR astronomická) než "vnitřním přesvědčením" o správnosti slušného ježdění. Německo nemohu komentovat, tam mé zkušenosti sahají pouze minimálně a omezují se na tranzitní dálnice. Moje zkušenosti s některými německými (a rakouskými) řidiči silných Audi, mercedesů a BMW z českých dálnic ale i tady ukazují na poměrně značnou četnost diagnózy, kterou použil pan Neff - agresivní idioti. O to více, že si to dovolují v cizí zemi.

Jara London 21.9.2007 12:29

Re: jak se jezdi jinde

No, dedomrazi, chca nechca Vám musím oponovat. Mé dvouleté zkušenosti z ježdění po Bruselu a Belgii (byť staré už 6 let) ukazují spíše opak. V samotném Bruselu se jezdí hodně drsně a nekompromisně, vzájemné ohledy mezi řidiči jsou výrazně menší než např. v Praze. Ta "slušnost" je mnohdy vynucena spíše počtem radarů a kamer (který byl v té době dosti impozantní) a rychlostí policejních a soudních zásahů proti "nehodným řidičům" (ve srovnání s ČR astronomická) než "vnitřním přesvědčením" o správnosti slušného ježdění. Německo nemohu komentovat, tam mé zkušenosti sahají pouze minimálně a omezují se na tranzitní dálnice. Moje zkušenosti s některými německými (a rakouskými) řidiči silných Audi, mercedesů a BMW z českých dálnic ale i tady ukazují na poměrně značnou četnost diagnózy, kterou použil pan Neff - agresivní idioti. O to více, že si to dovolují v cizí zemi.

rdu 21.9.2007 14:06

Re: jak se jezdi jinde

Blikání, troubení a jiné způsoby probíjení vpřed v koloně jsou v Německu dopravním přestupkem a jsou pravidelně trestány.

PetrM 22.9.2007 22:54

Re: jak se jezdi jinde

Taky nechápu ty levopruhé, ev. středněpruhé závodníky a ublikané buzeranty lepící se na p*del :-/ Jestli ale chcete zažít řidičské peklo, zajeďte do Slovenska. Agresivnější, bezohlednější a vůbec horší řidiče najdete jen těžko.

honzak 21.9.2007 9:33

jak již někdo dřív

správně poznamenal - Š OCTAVIA je nejpočetněji zastoupena mezi "managerskými" auty. A ti MBA (mladej, blbej, arogantní) jezdí tak, jak jezdí. A naše statečná policie hlídá nesmyslné čtyřicítky. Když je vidím, tak mám vždycky báječný pocit bezpečí....

PPP 21.9.2007 9:22

povinnost manažera

Nezapomínejte, že je povinností úspěšného manažera předjet slabší a levnější vozidlo před sebou a to bez ohledu na jeho rychlost. V opačném případě by ztratil pověst úspěšného muže, ztratil by morální kredit, ztratil by autoritu a úspěch v pohlavním životě. Stručně řečeno, ztratil by tvář a ohrozil svou existenci. Proto musí předjet i když nechce. Stejně jako když si v devadesátých letech s odporem oblékal fialové sako. Nechtěl, ale musel.

messenger 21.9.2007 16:15

Re: povinnost manažera

presneeeeee.....!!!

Carralina 21.9.2007 9:17

zobecňovat nelze, takže se to netýká všech, ale

osobně mám nejhorší zkušenosti s Audinami, kde sedí prezident planety, kterému my všichni ostatní musíme s úctou uhnout nebo s Golfy, řízenými mistry světa s mokrým řidičákem, co mají všechno v paži.

I když tuhle jsem jela v levém pruhu cca 140 a z pravého mi tam vletěl obstarožní fiat takovým způsobem, že jsem měla hodně, hodně co dělat abych to ubrzdila a nenapálila to do něj. Mínus pár let života a plus pár šedých vlasů. Tímto tě ty idiote zdravím a příležitostně si nastuduj k čemu je zrcátko.

MLOK1 21.9.2007 9:08

NEJSLUŠNĚJŠÍ JSOU MAJITELÉ TRABANTŮ

Zatím žádný z nich mě na dálnici v odstavném pruhu nepředjížděl.

cipísek 21.9.2007 17:55

Re: NEJSLUŠNĚJŠÍ JSOU MAJITELÉ TRABANTŮ

A to je Trabant jediné auto v Evropě,které má pod kapotou letecký motor (montují ho fandové do Rogal) !

doxtan 21.9.2007 7:48

nevím jak Octávie a Superby

ale mě tuhle osolil mamlas v Allroadu, když jsem mu rychle neuhnul. Pak na mě z boku najížděl, probržďoval a bohatě gestikuloval. Naznačil jsem zajetí odpočívku, která tam zrovna byla, ale to radši zbaběle přidal.

Exót 21.9.2007 7:10

A vůbec...

.... nechci tu otevírat staré a zapšklé téma o tom, jak špatně se v ČR jezdí. Bohužel - je to pravda. Nejde mi o to, že lidi jezdí rychle (jestliže já jedu podle tachometru 140 a podle GPS 131 km/h, tak kam například spěchá pravidelně ten člověk se značkou 3M0 xxx1 ve Volvu každý pátek ráno po dálnici u Olomouce, když kolem mne profrčí tak 180 - a že z daleka není sám). Jde mi o to, že lidi jezdí nebezpečně. A jde mi o to, že dopravní značení je zmatené a vytváří krizové a nebezpečné situace mnohdy samo o sobě... Ale nevymlouvejme se.

Na vině jsou v první řadě řidiči - ti, co si myslí, že fyzikální zákony pro ně neplatí stejně jako ty lidské zákony. A také Policie, která takové řidiče neumí a nebo nechce postihnout a nakonec i krajské a okresní úřady, co navrhují silnice a jejich značení tak debilně, že jeho plnění je neproveditelné.

Ale to vše je jen povzdech. Když si člověk chce koupit zbraň, musí ke zkouškám a pak k doktorovi a pak ještě k testům, musí být bez poskvrny a kdoví co. Pro řízení auta toho musíte splnit míň. A jste ostatním nebezpečnější, než s celým arzenálem.

Na závěr: mám Škodu Octavii II 1,9 TDI (jestli to je dost silná Octavia nevím). Jezdím podle předpisů a snažím se jezdit slušně a ohleduplně. Kdo ví, jak jezdí pan Neff, ale nemám rád, když někdo generalizuje.

bd 21.9.2007 7:13

Re: A vůbec...

K tomu závěru: Záleží na tom, kolik červených písmenek máte na zadku.;-)

Mamut 21.9.2007 8:59

Generalizování

No k tomu asi tak, ne nadarmo se v nadsázce říká, že v levém pruhu D1 se jezdí Octavia TDI cup.;-)

Indil 4.10.2007 21:26

Re: A vůbec...

Tady je zásadní otázka - máte tu Oktávku stříbrnou? :-)) Ne, teď  vážně - nemá smysl odvolávat se na nepřehledné značení. Jestliže máme přizpůsobit jízdu povaze vozovky a vozovka je kret_énsky označena, pak musíme jet pomalu. :-)

Rychlost, při které je člověk schopnen odhadovat přesně, co se stane, je rovna rychlosti, jako je schopen sám vyvinout svým svalstvem (orientačně do 20 km/h). Nad tuto rychlost už nejsou jeho odhady přesné. Byla bych pro to, aby každý začínající řidič a každý člověk, který způsobí dopravní nehodu, prošel simulátorem nárazu v 50km/h. Samozřejmě připoutaný (i když nepřipoutání by byl zajímavý alternativní trest). Ono by je to závodění pak přešlo.

vaclav 21.9.2007 6:56

Alfa Romeo

Nedavno jsem se omylem primotal do jakesi demonstracni jizdy majitelu Alfa Romeo na dalnici Praha - Plzen. Vjel jsem do toho na urovni Ikea, kde jich stalo na ODSTAVNEM PRUHU bratru pul kilometru ... Celou cestu do Plzne jsem pak mel prilezitost pozorovat desitky AROGANTNICH DEBILU v Alfach Romeo ....