17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

ÚVAHA: Papež chce změnit Otčenáš

Je fakt, že tato záležitost se týká pouze křesťanů, spíše jenom katolíků, ale papeže Frantška zná asi každý, neboť je to člověk jistě nebojácný, ale i kontroverzní. Mluví k celému světu, čímž podle mě překračuje svoje kompetence, ale lidé ho pozorně sledují, tak proč o tom nemluvit. Má ale ve všem pravdu?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Habina 19.12.2017 7:08

NO TO SNAD NE !

Nejsem odborník přes teologii ani psycholog. Jsem obyčejný ateista.

Cítím to stejně. To tam patří a důvod je stejný, navíc to boha spíše zvětšuje a ukazuje jeho moc. Bůh chce pomáhat všem lidem a to i těm špatným a tímto ukazuje, že dobrý člověk není pouze ten který velebí boha, dělá dobré skutky a chodí do kostela. Co když je ten člověk v jádru špatný a bohu se chce jen zalíbit ? Proto musí bůh nějak vytáhnout z člověka to špatné aby mu ukázal pravdu a nenechal ho žít ve lži, proto musí bůh sjednat pro některé zkoušku a uvést je v pokušení. A pokud někoho bůh uvádí v pokušení tak zkouší ryzost jeho víry. pokud bůh někoho uvede v pokušení, říká mu tím , že jeho víra není tak pevná jak si o sobě myslí a týká se to všech, nikdo není dokonalý a jak je vidět ani papež !

V. Student 19.12.2017 9:04

Re: NO TO SNAD NE !

Na ateistu dobré:-). Ale jestli dovolíte... lidstvo často sklouzávalo, sklouzává a sklouzávat bude do tendencí více či méně si Boha polidštit. Je to pochopitelné, ale také nebezpečné. Četl jste Nietzscheho "Lidské, příliš lidské"? Právě tomuhle se vysmívá. Lépe řečeno, on tendencí lidí "trochu si Pánaboha polidštit" dává absolutní rozměr ve smyslu popření boží existence. Podle něj Bůh neexistuje, a dokládá to mimo jiné právě zjednodušujícími výroky věřících, ze kterých to "lidské, příliš lidské" trčí až příliš.