12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

ÚVAHA: Jizva na rtu Jaromíra Nohavici

Turbulentní současnost s sebou přináší mimo jiné i vyhraněnou polarizaci názorů na leccos a na leckoho. My Češi jsme totiž se vším hned hotovi a máme ve všem jasno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Valenta 14.3.2022 12:42

Po posledních vyjádřeních Nohavici se přikláním spíše k druhé možnosti , tedy na hraní si na naivku.

P. Khail 14.3.2022 12:38

Sportovci nedostali medaile od Číny ale od MOV, ten také pořádá olympiády a stanovuje pravidla účasti. Váš příměr je nesmyslný.

Výtěžek z koncertu může N. darovat mnoha jinými způsoby a Člověk v tísni má právo přijímat dary dle svého uvážení, stejně jako jakýkoliv jiný subjekt.

A nevšiml jsem si, že by po N. kdokoliv vyžadoval aktivizmus. :-)

V. Kuhaj 14.3.2022 12:31

Nohavicův koncert byl prý vyprodán za čtvrt hodiny. Organizace Člověk v tísni ale jeho peníze nechce. To je slušná blamáž. Možná by jim někdo měl říct, že nejsou koncovým spotřebitelem, ty peníze nejsou pro ně, ale pro lidi v tísni z Ukrajiny.

J. Desef 14.3.2022 12:07

tak to dopadá, když si nuly vyskakují na jedničku..

Š. Hašek 14.3.2022 12:05

Vodvářka (brusele Biegler) ....... dále viz kádrovačka Jiřina Šiklová.

Š. Hašek 14.3.2022 12:04

R^R^

Š. Hašek 14.3.2022 12:03

R^R^

V. Čermák 14.3.2022 11:59

Ti mnozí Honci se tím bezpracně Zviditelňují a staví se na tu jedinou správnou stranu...

O. Buda 14.3.2022 11:58

Pane Vodvářko, máte pravdu. Je mi vždycky trochu líto, když někdo mně milý svým uměním udělá něco, co mi ho poněkud odcizuje... Příkladů je hodně. Čas je ale dobrý filtr, a až se vášně ztiší a usadí se válečný prach, tak přestanou primitivní žlučovité odsudky a písničky, které si udrží svou hodnotu , si budou zpívat dál ti, kteří možná o autorovi nebudou vědět nic, ale mají ty písničky rádi. Napadá mě, že když člověk poslouchá Prodanou nevěstu, třeba v Národním divadle, jistě si jako první věc uvědomí radostně povznášející zážitek a neupozorňuje ostatní posluchače, že autor libreta Smetanovy snad nejhranější opery Karel Sabina byl konfidentem rakousko-uherské tajné policie a dožil v hanbě...

V. Čermák 14.3.2022 11:57

;-DR^

V. Čermák 14.3.2022 11:55

Jarek Nohavica zmákl levou zadní Závistivého muže bez talentu Hutku a lehce zmákne i Nenávistného muže s malým talentem Vodvářku....R^

V. Čermák 14.3.2022 11:53

;-D

Z. Lapil 14.3.2022 11:52

Jasně, nemám námitek.

Myslím si ale, že Nohavicova situace výjimečná vůbec není. Možná vyhraněnější, protože Putin je opravdový lump a Nohavica ruskou kulturu (její specifickou část) do Česka převádí opravu výjimečně dobře.

Pokusil jsem se to zdůvodnit, ale vychází mi dlouhý užvaněný text. Nepřipadá mi, že by ode mě bylo slušné po vás chtít, abyste ho četl nebo dokonce zkoušel pochopit :-).

J. Kostelanský 14.3.2022 11:49

Ty zrušené koncerty nehovoří nic o Jaromíru Nohavici. Ale nesmírně mnoho mluví o současné společnosti, která stále víc jde ve šlépějích komunismu a nacismu/fašismu.

Znovu se kádrují lidé za své názory (současné, ale i ty předneseny před 5 nebo 20 lety), znovu jsou nuceni sypat si popel na hlavu. A přitom ti noví kádrováci jsou stejné svine jako ti komunističtí.

Ale nejvíce mě štve, kde berou lidé, okrajově i pan Odvárka, tu drzost, vyhrazovat si nárok na pravdu? Nemáte vůbec žádné pochybnosti o svém vidění světa? Co má nebo nemá kde-kdo dělat, to obyčejně říkají lidé, za kterými není vidět žádné velké životní dílo. Jenom spousta žvanění.

Říká se, že nejdřív odstraň břevno ze svého oka, a až pak hledej smítko v oku bližního svého.

M. Husovice 14.3.2022 11:46

Pane Vodvářka - "morálně plastický Michal David, herecká šmíra Ivan Vyskočil "- o obou už jsem slyšel a viděl mnoho a dlouho, ale o vás se dozvídám až z tohoto media. Kde berete odvahu hodnotit úspěšné sám neviditelný a mnohdy trapný. Urážet někoho komu nesaháte ani po kotníky je zřejmě nová móda, ale spíše po vzoru Milouš Jakeše.[>-]!!

J. Hrbek 14.3.2022 11:45

Jo... a ještě bych uvítal vysvětlení kontextu vaší rady o vkládání myšlenek do mysli jiného... protože jestli jste tím komentoval mou pozitivní hypotézu o tom jak to vidí Jarek, pak jste se v zápětí svou prupovídkou o medajlích dopustil téhož, akorát v negativním slova smyslu:-/

S. Donát 14.3.2022 11:38

Rád poslouchám skvělé písničky pana Nohavici a budu poslouchat dále. Nevidím jediný důvod, proč ne. Jsem rád za tu velkou podporu Ukrajině, sám jsem přispěl, nicméně takovéto hony na čarodějnice jsou pro mě dost přes čáru.

J. Hrbek 14.3.2022 11:31

No nevím pane Hruško, jestli lze váš příspěvek hodnotit jako "opravení". Prostě jste jen postavil do kontrastu k mému svůj vlastní názor. "Oprava" předpokládá přechod od chybného k bezchybnému, a mě ten váš názor (na který samozřejmě máte právo) rozhodně jako bezchybný nepřipadá (nevíme jaký je Putin v jiných rolích - jako otec, nadřízený, manžel...) a vaše prupovídka o medajlích mi připadá na Nohavicu tak jak jsme ho za ty desítky let měli šanci poznat jako dost násilná - a to používám eufemismus;-)

B. Rudolf 14.3.2022 11:26

To, jestli Nohavica medaili vrátí, je jeho věc. A moje věc je, co si o tom myslím. Nehodlám vyvíjet nátlak na Nohavicu. Ale mohu si myslet své.

K Vašemu textu: To, co jste napsal, platí na většinu běžných situací. Ale toto je výjimečná situace. Je poměrně hodně černobílá.

K. A. 14.3.2022 11:23

Ten hon na Nohavicu nechápu, i když celkem oceňuji umírněnost autora článku. Tím, že přijal medaili od Putina neudělal politicky nic horšího než kterýkoliv ze sportovců, co jeli na olympiádu do Číny. O Zemanovi nemluvě. Nemusí se nám líbit osoba prezidenta, ale je to instituce. Má se snad demokracie vyznačovat tím, že ti, co nevolili určitého prezidenta, tak ho pak budou ostentativně ignorovat? S taháním politiky do umění by se to nemělo přehánět. Nohavicovy písničky jsou převážně apolitické, takže nepožadujme po něm, aby byl aktivista.

A to, že Člověk v tísni odmítl výtěžek z jeho koncertu na pomoc Ukrajině o lecčems vypovídá. Minimálně to, že jejich nenávist k Nohavicovi je silnější než láska k Ukrajincům.

R. Langer 14.3.2022 11:16

R^ [>-]

R. Langer 14.3.2022 11:16

Rv

J. Pavelka 14.3.2022 11:06

Jak gramaticky správně skloňovat nářeční a nespisovná slova, toť otázka .... nohavice podle vzoru nůše (nebo, jak se tomu chce nyní, růže), ovšem Nohavica je muž a ještě nářeční slovo...

J. Pankovic 14.3.2022 11:05

Na kříži by zaváhali snad všichni.

Kromě Neochvějného Grundmana :-P

R. Brzák 14.3.2022 10:55

Také si myslím, že J.N. je především umělec - a tedy jeho nitro je naplněno spíše emocemi, než logikou.

Z toho ovšem vyplývá, že s panem Vodvářkou souhlasím - ale ne s e vším, co napsal. Těžko totiž můžeme takto posuzovat Nohavicovu morálku, když nevíme, jaké byly jeho motivace (pro převzetí té ceny od Putina), když nemůžeme vyloučit právě naivitu, o které píšete Vy.

J. Hruška 14.3.2022 10:42

Snad mi prominou zde diskutující filozofové, ale mám problém s nohavicí a jejím třetím a čtvrtým pádem - nohavici. Platí ještě, že "c " je "jiná" souhláska než ( ž š č ř c j ď ť ň ). Nebo to platí jen v kmeni slov a v koncovkách nikoli.? Pokud ano tak by se mohlo psát ve druhém pádě Nohavici jako u Bati nebo bez Káji a Fráni a což teprve Venca - bez Vency nebo Venci? Prosím o srozumitelné zdůvodnění. Děkuji, (nějak jsem to ve škole zaspal). Jóžín z bažin.

Š. Hašek 14.3.2022 10:17

R^

Š. Hašek 14.3.2022 10:09

R^

M. Valenta 14.3.2022 10:09

Vše co píše autor o Nohavicovi je pravda, ale na jedno zapomněl. Kdysi jsem ho viděl u Ebena Na plovárně a můj dojem by se dal popsat asi takto. Neskonalá naivita nebo hra na ni.

Š. Hašek 14.3.2022 10:09

Závidíte, co, doktore?

Možná už nejste ani doktorem reálným. Budete spíš ideologem. Vyškoleným Jiřinou Šiklovou. Ta školila i Lidové milice a byla v KSČ.

Dejte nějakou medaili Hutkovi. Ten "umělecky drtí" Nohavicu již čtyřicet let. A bez jizvičky na rtu, že?