Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
LITERATURA: Erotická a podivná místa ve Třech mušketýrech
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Bianca 30.10.2009 15:59Re: Hezké Hmmm, nebo mýt:-)) |
Baghíra 28.10.2009 6:52Re: O Dumasovi také tady Odysea kapitána Blooda! To byl přece pirát... Vyšlo v KOD v 70 letech, myslím. |
V 28.10.2009 3:29Re: O Dumasovi také tady humorne pocteni, sam jsem byl velice pozdnim ctenarem musketyru, nejak v detstvi jsem to proste cist nezacal. Spis me ale bavilo cist takoveho Hrabete Monte Christa, taky ovsem az v dospelosti. Nevim jak moc je na ceske scene tohoto zanru popularni jiny spisovatel - Rafael Sabatini, myslim ze vychazel hlavne ve tricatych, ctyricatych letech a je nekdy k dostani v antikvariatech, i kdyz dost zridka. |
Enci 27.10.2009 23:01Re: Tři mušketýři po třiceti letech Je to buď tam, kde de Winter vypráví příběh svého bratra nebo tam, kde kat z Béthunu líčí příběh svého bratra, teď nemám možnost to najít přesně. Ale spíš u tho kata, tam je vlastně vyprávěný začátek života mylady. |
Enci 27.10.2009 22:58Re: Tři mušketýři po třiceti letech Hraběnka de la Motte je z Josefa Balsama - vlastně z Královnina náhrdelníku. To je taky Dumas, ale z doby revoluční. A zmíněná hraběnka tam není právě za klaďačku, i když vyloženě záporná postava to taky není. |
Fencl 27.10.2009 19:38Re: Tři mušketýři po třiceti letech V jaké je to kapitole, nevíte??? |
Fencl 27.10.2009 19:35Re: autor zná reálie opravdu mizerně Máte pravdu, tohle jsem nedocenil. ASi to tak bude. |
Fencl 27.10.2009 19:32Re: Tři mušketýři po třiceti letech Jasně!!!! Člověče, díky!!!! Ale ať jsem listoval, jak listoval, tak už to nenašel. Ani teď to nemám... Možná je to tedy v Pamětech pana d´Artagnana (?) |
Fencl 27.10.2009 19:29Re: Není většina zmíněného způsobena prostě tím, Jo, viz taky tady |
Fencl 27.10.2009 19:28O Dumasovi také tady |
Fencl 27.10.2009 19:25Re: K té přepravě zpráv - Možná máte pravdu. |
Fencl 27.10.2009 19:21Re: Sakra pane Fencl! Asi, pane, očekáváte, že sem napíšu, že takto píšu, protože mě to baví, ale já to nenapíšu, já Vám dávám za pravdu. V podstatě jste to trefil. Když se nad tím zamyslím, jdu opravdu cestami ne nejmenšího, ale menšího odporu. Mám jisté plány a rozepsané věci, ale snad právě proto, že cítím jejich větší významnost, přistihávám se při psaní různých referátů, recenzí a věeličeho, co je za pár hodin, ne za měsíc. (Pravda, tito Mušketýři byli možná malinko náročnější...) |
Lípa 27.10.2009 16:43Sakra pane Fencl! Vykašlete už se na tento způsob psaní, a to jak z hlediska obsahu, tak i formy!Tento způsob psaní je, řečeno stručně podle Vančury, ve vašem případě poněkud nešťastný!Samá rutina a žádné umění, ze kterého by měl člověk sebemenší prožitek!Stačí mít k ruce pár příruček z dějin naší, nebo světové literatury a dílko je hotovo.Že dokážete stvořit něco kloudnějšího, jste již párkrát naznačilTak z toho vycházejte, a snažte se to, co možná ve vás je, rozvíjet a zdokonalovat!To, co jste opět dnes předvedl dokáže, myslím, každý sečtělý člověk, který má přístup k příslušným monografiím a který si uchoval základní historický přehled.Omlouvám se!Již několikrát jsem se se "ukecával",že tento způsob vaší tvorby nebudu komentovat ,ale uznávám, že má vůle je jaksi "neposlušná". |
x 27.10.2009 14:50Re: Tři mušketýři po třiceti letech Anna de Bueil. |
vita 27.10.2009 14:19Re: Mnoho knih prošlých věků se dnes čtou jen obtížně To jsou všechny Dumasovy romány. |
vita 27.10.2009 14:19Re: Tři mušketýři po třiceti letech Mimochodem - hrabě de la Fére měl nepochybnou hrdelní moc nad všemisvými poddanými. A protože "paní hraběnka" nebyla zjevně šlechtična, nýbrž usvědčená a potrestaná zlodějka (nebo prostitutka - tady to Dumas přizpůsobil pro dámy své doby) a podvodnice, měl právo ji na místě pověsit. Athosovu opici přivedl autor na scénu zase jako výmluvu, aby útlocitné čtenářky neopadaly do mdlob. |
figura 27.10.2009 13:33Ještě, že... ...jste mušketýry nenapsal Vy. To by byla asi pitomost. |
ja 27.10.2009 13:08Účel světí prostředky Autore, pro Vaše poučení. To rčení, že účel světí prostředky, nepochází od jezuitů, a už vůbec ne od inkvizice, to rčení vymysleli francouzští pamfletisté v 18. století v rámci boje proti jezuitům. |
Karel K 27.10.2009 12:49Jak rozebrat Dumase pomocí šroubováku aneb kolik pisálků ještě Dumas uživí? |
kulis ellinas 27.10.2009 12:44Mnoho knih prošlých věků se dnes čtou jen obtížně je tam plno vaty a často nejdou přímo k věci a současný čtenář se jimi prokousává jen obtížně. Z mnoha z nich se však dají i dnes udělat skvostné filmy. Např. Dr. Živago... Dumas je vhodný pro čtenáře, který se chce pobavit invencí autora a moc si hlavu neláme pravděpodobnostmi atd. Je mu to jedno. Tři mušketýři určitě patří ke knihám, v nichž lze s klidným svědomím přeskočit méně zajímavou či zbytečně rozvláčnou pasáž a jít dál po kostře příběhu a nic se nestane. |
kocour 27.10.2009 12:12Re: Hezké Není nad to přečíst si historické, neliterární zpracování jeho osoby. A z něho vychází, že kardinál nebyl až takový génius - jen byl první, kdo pochopil smysl vlastní reklamy - a král Ludvík XIII. nebyl až tak velký idiot, jakého z něj udělal právě Dumas. Richelieuovi hrozilo několikrát vyhnání ode dvora, nějakou dobu mimo opravdu byl - před tím, než postoupil na prvního ministra. Btw, kardinálem nebyl z politických důvodů, ale proto, že nebyl prvorozený - prostě s ním rodina počítala pro duchovní dráhu a byl tak vychován. |
vita 27.10.2009 11:46K té přepravě zpráv - omezením rychlosti nebylo to, že kůň běží pomalu, ale že rychle i pomalu může běžet jen omezenou dobu. Proto zřizoval už Čingischán (a mám dojem, že to převzal od Peršanů) poštu jako síť stanic, kde posel - člověk vydrží víc než kůň - dostal odpočatého, nakrmeného a osedlaného koně. Richellieu měl vynikající tajnou službu i systém předávání zpráv. Jeho muži vybavení patřičným potvrzením mohli při střídání koní bez problémů předjet mušketýry i se sluhy, jejichž koně určitě nebyli srovnatelní s poštovními. Problém by byl za jediného předpokladu - a uznávám, že si nejsem jist - neměli mušketýři nějaký falešný poštovní glejt? Při té morálce okolo by to nebylo nic divného. I když to byl zločin přímo státní - Čingischán trestal zneužití pošty usmýkáním a falešná královská pečeť se trestala upálením, přičemž provinilá pravice byla upálena předem...Kardinálova pečeť byla zajisté chráněna méně. |
Petr Benes 27.10.2009 11:38Re: Hezké jenze ty boje ukoncil dost krvave. obyvatele mesta La Rochelle ho jeste ted maji za zloducha. |
vita 27.10.2009 11:37Není většina zmíněného způsobena prostě tím, že Dumas - neustále zadlužený - psal pro noviny romány na pokračování a to rovnou do tisku? Neměl možnosti korektury, snad kromě pár tiskových chyb a už vůbec nemohl změnit to, co dříve napsal - čtenáři to už znali. Na druhou stranu čtenáři četli současně s ním a mohl se tudíž spolehnout, že budou i zapomínat. To nebylo jako když se dneska můžeme vrátit o půl knihy zpátky. Většina čtenářů už měla předminulou kapitolou vycpané boty, příapadně jí zatopila. Či nechala zatopit. Placen byl od řádku, čímž se vysvětlují předlouhé popisy intrik, odbočky - a zejména ty slavné dialogy Athose s mlčenlivým Grimaudem. Zoufalý vydavatel posléze stanovil, že řádek se počítá jen má-li přes půlku šířky sloupce. A Grimaoud oněměl úplně a místo "Ano!" se objevilo "A němý sluha důrazně pokýval hlavou."... |
R 27.10.2009 10:52Re: autor zná reálie opravdu mizerně Taky mně to tak připadá. Co se týká informovanosti, sázel bych na holubí poštu. V tehdejší době k tomu byly podmínky, poštovní holubi byli už určitě dávno víceméně vyšlechtěni. Akorát museli být použiti do několika dní od odebrání z holubníku, jinak by mohli trasu do domovského holubníku zapomenout a byli by k ničemu. Pravidelná přeprava klecí s holuby plus vydržování holubníků v jednotlivých cílových městech, všechno toto si kardinál mohl bez problémů dovolit. |
F..A.Kekule 27.10.2009 10:48Re: Tři mušketýři po třiceti letech Tak to je tuším Stendhal, Cervený a černý, ne? |
R 27.10.2009 10:41Re: Tři mušketýři po třiceti letech Někde se mi do toho dostalo jméno hraběnka de Motte. Nejsem si ale jistý, jestli to je v nějakém Dumasově románu nebo jestli to není postava, podle které Dumas Mylady napsal. |
Informace 27.10.2009 9:14Re: ještě bych doplnil jeden rozpor To právě říká věhlasný semiolog U. Eco. Přišel jste pozdě se svým rozporem. |
Bereniké 27.10.2009 9:00Re: Hezké Myslím, že asi dost věrně je postava kardinála Richelieu vykreslena v oné historické mnohadílné sérii Roberta Merleho (série Dědictví otců - myslím v oněch posledních dílech, kde již vystupuje syn Petra ze Sioraku). |
Kolma Puši 27.10.2009 8:55Re: Tři mušketýři po třiceti letech byla též hraběnkou de la Fere (jakožto zavržená manželka Athosova)- ale to asi na mysli nemáte... |