19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

KULTURA: Grantové desatero

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Zach 26.5.2008 19:07

Polopravdy a lži pana Richtra

Článek radního Richtra je plně v souladu s jeho arogancí, kdekoliv vystoupí. Používá lži i polopravdy a demagogie a to srovnání s Jakešem spíš uráží Jakeše. Počítání švestek a rohlíků, když říká co je v Praze divadel a kolik bere dotace. Kvalitní divadla s tradicí se mají likvidovat tím, že každé divadlo dostane něco, ta bezbřehá spravedlnost, obrací se mně žaludek, když slyším Richtrovy výklady. Souhlasím s peticí těch22tisíc občanů. Za to ten Semafor, MDP a jiné stojí.Kratochvíl se Zaňákovou, i další soukromá divadla s dotacemi nepočítala. Pražská kultura taky nikdy nepodporovala milionovými dary modelingové agentury.Fuj,Fuj,Fuj.

Dalibor 22.5.2008 10:21

Souhlas!

Držím pěsti, pane Richter, bojujte dál.

baltahsar 20.5.2008 23:40

Kultura

je holt kultura ;-D

aida 20.5.2008 23:50

Re: Kultura

:-)

Honza Praha 20.5.2008 19:58

At zije MIlan Richter, vudce boje proti divadelni lobby

Uz bylo potreba, aby to nekdo rekl nahlas. Divadelnici kradou, a jeste se snazi umlcet vsechny ostatni, kteri to rikaji nahlas!!! Richter se jim postavil, dela to dobre!!!

medvěd 20.5.2008 0:16

dobrá kultura určenálidem přežije bezproblémů i bez grantů

zrušte granty nedejte na živé současné úmění  nikomu nic jen příspěvky na opravu historických budov divadel a na muzea a galerie ale né na živé úmělce.  Jestli je jejich umění a nejen divadelní ale např.  i malířství a pod.  tak cenné jistě se prosadí ( divák není blbec) . A pokud dělejí umění umění jako poslání bez ohledu zda se se to někomu líbí či nikoliv ,čili pokud jsou umělci kteří tvoří ne pro diváka ale pro sebe pro svůj pocit  , nic proti tomu , pak si klidně mohou mohou tvořit ve svém volnémčase co se jim líbí ale živit se holt musí něčím jiným, co je uživí.

Eva D. 24.5.2008 18:49

Re: dobrá kultura určenálidem přežije bezproblémů i bez grantů

To jste tomu dal! Většinový divák přeci JE blbec, proto nechodí do neziskových divadel v hojném počtu. To je axiom, to se nedokazuje. ;-)

Foundryman 19.5.2008 23:04

No jistě,

kam bychom přišli, kdyby se peníze vyhazovaly na něco, co lidé chtějí. Taková zhovadilost - co chtějí, to si přece zaplatí. A  jejich penězmi z daní se bude subvencovat to, o co nemají zájem.

Zebra 19.5.2008 22:46

Tak co, richtrmani ?

Už jste se navzájem utvrdili, že divadlo a buřty jedno jsou a kdo svůj buřt….eee….komédyji neprodá, může si tak leda stěžovt na lampárně ? Tak dobrou a bacha na umění a umělce, ty parchanti záludný se kolikrát dostanou pod kůži i nejtvrdším i nejnatvrdlejším dvounohejm sčotům !

Dana 19.5.2008 22:54

Re: Tak co, richtrmani ?

Zebro, za dar se sluší poděkovat a ne křičet, že to je málo. 

ave 19.5.2008 22:32

Pravda a láska

Vzhledem k tomu, že se angažuje i pan Halík, nemáte lidi najednou pocit, že je to akce "pravdy a lásky"? Že se naši trochu pomalejší divadelníci nechali vmanipulovat do dalšího pokusu Děkujeme, odejděte!?

Šumavák 19.5.2008 22:43

Re: Pravda a láska

Nenaznačujete tím, že po snížení dotací  Archa nebude mít Třískovi na letenky z N.Y. do Prahy na představení, že ne?:-)

Honza Praha 20.5.2008 19:36

Re: Pravda a láska

jasne ze ano, do voleb se tyhle lidi jit neodvazi, tam by dostali 0,00001% jako vzdycky. Tak demonstruji, cil jediny: Ukrast co se da!!!!

PhDr.Sáva Pabouk 19.5.2008 22:31

Na barikády za lepší zítřek...

...přeji panu Richterovi pevné nervy v jeho nezáviděníhodné pozici "kulturního barbara",

kterému pod okny mávají prápory zhýčkaní divadelníci. Svoje zděšení, že jim někdo přiškrtí penězovod, maskují vyššími zájmy a sami sebe personifikuji jako Kulturu. A co básníci, pozounisti, harfistky, malíři a sochaři, loutkáři, grafici a keramici...to není kultůůůra?

Eva D. 24.5.2008 18:41

Re: Na barikády za lepší zítřek...

R^R^R^

Dana 19.5.2008 20:36

Hezký večer.... tak jsem prolétla diskuzi a mám jednu

provokativní otázku:  Proč by měla mít právě kultura nárok na větší podporu než třeba zdravotnictví, doprava nebo školství? Granty jsou peníze, které ze svého rozpočtu vyčleňuje město a dává - zdůrazňuji slovo DÁVÁ -  je na určitou činnost. Na tyto peníze není nárok a příjemci by měli být zřejmě vděčni za to, že je jim přilepšeno. Namísto toho tu čtu rozhořčené komentáře, které vyčítají, že ten DAR není větší - ber kde ber - nebo že dárce rozděluje nikoli podle jejich přání.

No teď mě asi na mnohých jiných místech proberou, co jsem to za kulturního barbara...ale mě ted důvod,proč přidat kultuře a jiným ubrat, zajímá.

Psí vrah Čumil 19.5.2008 20:51

"důvod,proč přidat kultuře a jiným ubrat, zajímá"

Na to se ptejte pana radního Richtra, případně slavného konšelstva. Oni tak rozhodli o své újmě. Bohužel tak nešikovně, že teď mají - zcela zasloužené - problémy.:-)

Šumavák 19.5.2008 21:09

Re: "důvod,proč přidat kultuře a jiným ubrat, zajímá"

Oni problémy nemají, to se pletete!

Problém mají ti, co se jim zdá, že dostávají málo.

Budou-li mít konšelé problém, vyřeší to snadno. Nedají letos nic!

A je to!

Dana 19.5.2008 21:23

Re: "důvod,proč přidat kultuře a jiným ubrat, zajímá"

Čumile, já se ptala na něco jiného.  Pokud vidím, tak radní nemá problém, že jiným ubírá, ale s tím, že někteří kulturní činitelé se dožadují většího sousta. A upozorňují na sebe křikem a lomozem.  Skoro jako malé kukačky... :-)

Psí vrah Čumil 19.5.2008 21:35

Re: Re: "důvod,proč přidat kultuře a jiným ubrat, zajímá"

Milan Richter: "Praha šetří a škrtá, kde se dá. Šetřilo se na chodnících, šetřilo se v Dopravním podniku v řádu miliard. Šetří se ve zdravotnictví, šetří se i v sociální oblasti. Tyto úspory jsou kvůli nutnosti výstavby např. městského okruhu či na protihluková opatření. Kde se naopak přidávalo, byly divadelní granty."

Jakým způsobem se přidávalo, když subvence byly sníženy mnoha na polovinu, jiným ještě více? Proč se za těchto okolností podporují výdělečné KOMERČNÍ AKCE místo neziskových divadel? To nám nějak zůstává pan radní dlužen. Ptejte se jeho, jak to vyšašil, přečtěte si Justovy články k věci - odkazy jsou tady níže uvedeny - a pak se zase ptejte na správné adrese.  Zjevně pražská radnice považuje za důležitější jiné věci - a má na krku minimálně 17 tisíc nesouhlasných reakcí. Jen tak dál.

Šumavák 19.5.2008 21:49

co je na tom nepochopitelného?

"V předešlých letech nedostávali mladí umělci žádné dotace, v roce 2007 to bylo směšných 310 000 korun. Nově nastavený systém jim přidělil 40 miliónů korun, přičemž vyčerpat se letos podařilo 25 miliónů korun. Právě podpora budoucího rozvoje kultury je naším hlavním mottem."

Starejm, okoukanejm, stereotypním, co nepřináší nic nového - tedy kýčařům- jak jste psal- se vzalo a dalo mladým neokoukaným.

Dana 19.5.2008 22:13

Re: Re: Re: "důvod,proč přidat kultuře a jiným ubrat, zajímá"

Čumile - pan radní píše, že v r. 1996 dávala Praha na granty 16 miliónů korun, teď se jedná o rozdělení 208 miliónů - to nevypadá na škrtání, že?

Jak jsem si všimla, pořád se točíte na termínu "KOMERČNÍ" . Co to je? Je každá kulturní akce, která si dokáže na sebe vydělat a nepotřebuje pomoc komerce? Nebo je to něco jiného? Bude se určovat co je a co neníkomerce? Co si vydělá, je - co si nevydělá není?  Jak byste tohle kritérium posuzoval, nejednalo-li by se o oblast kultury?

Šumavák 19.5.2008 22:32

No to už nám vysvětlil!

Cituji:"z hlediska estetického je komerční divadlo takové, které uvádí prvoplánová "dramata", pásma a leporela, postrádající další významy. Z hlediska ekonomického je to taková scéna, jejíž existence je založena právě na takových dramaturgických projektech. Může to být docela dobré divadlo - tzn. s dobrými herci a slušně režírovanými efektními představeními - ale z podstaty věci je to záležitost neobjevná, žijící z chvilkové popularity hvězdiček, produkovaných komerční masmediální scénou. Není to divadlo objevů, hledání a rizik, jsou to z podstaty věci divadla opakovaných vyzkoušených postupů, a tedy kýče."

Napřklad taková La Scala.

Kačena 19.5.2008 22:52

Re: Re: Re: "důvod,proč přidat kultuře a jiným ubrat, zajímá"

Papouškujete vyřvávače a Justa, občas je vhodné zjistit fakta.  Přečtěte si kolik a komu GK rozdělila, je to  zde.  http://kultura.praha-mesto.cz/GRANTY/Granty-2008/Schvalene-granty-hl-m-Prahy-v-oblasti-kultury-a-umeni-2008 Zajímavá jsou zdůvodnění.

baltahsar 19.5.2008 23:37

Re: Hezký večer.... tak jsem prolétla diskuzi a mám jednu

Jo vona má větší podporu než zdravotnictví? Dvěstě miliard do kultůry ?8-o Týýý vogo ;-D

honzak 19.5.2008 20:23

je zajímavé, že

obhájci dotací jsou vesměs melounistického ražení....

Rpuť 19.5.2008 18:43

Tak teď by mě moh ještě někdo vysvětlit,

kdy je to riskantní umělecký čin a kdy kravina. Ono se to dost španě rozeznává vzhledem ke krajní subjektivitě většiny zúčastněných....:)

Psí vrah Čumil 19.5.2008 18:46

Re: Tak teď by mě moh ještě někdo vysvětlit,

Ale prosím vás, s vašimi zkušenostmi? V tom případě vás odkazuji na radního Richtra. Má na to komis.

Psí vrah Čumil 19.5.2008 18:56

Re: Re: Tak teď by mě moh ještě někdo vysvětlit,

Mimochodem ta komis je po odborné stránce dost důvěryhodná. Rozhodně více než pan radní a celé pražské konšelstvo. ;-D

Šumavák 19.5.2008 19:00

Myslítu TU komis,

co rozděluje těch 75% dotací?

Tak proč to vzrůšo?