16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

KULTURA: David Budovatel

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tisifoné 5.5.2009 0:29

Re: Paní Šustrová,

"Generace prošli?" Vraťte se do knihovny znovu!

čtenářka 21.4.2009 13:28

knihovna a politika

ach jo, můžu vás ujistit, že jsem už dopředu zaujatá proti všemu, s čím přijde duo klaunů Ráth - Paroubek. Jenže hned úvod příspěvku mě pobouřil tak, že mi už začalo unikat, co dotyčná chtěla vyjádřit. Nevím to ani pořádně ani teď. Nemůže přece začít ve stylu: knihovna by měla stát tam a tam, abych to měla blízko. Já taky nejsem tak úplně blbá a tuším, že tím dotyčná chtěla vyjádřit, že Praha je centrum kultury a vzdělanosti, že tam národní knihovna patří a Klementinum je krásné, myslela jsem jen, že sem příspívají lidé, kteří se umí písemně dobře vyjadřovat.

Formelák 20.4.2009 23:53

Re: Těm, co to ještě nevědí:

A také se dá vyčíst, že Goliáš byl hrdina , který výzvou k čestnému osobnímu souboji jednoho proti jednomu chtěl ukončit a rozhodnout dlouhé války mezi Filištíny a Izraelity. Místo toho však pasáček David srabsky použije prak a z dálky zabije Goliáše kamenem. Jak příznačné.

fg 20.4.2009 23:17

Re: Nkdy z nás nikdo nemá nikdy nic mít za definitivní...ASTORE,

za to já neznám tebe, ale stačí mi to co jsi napsal

fg 20.4.2009 23:16

Re: Taková "sprostota", že by paní Autorka se "měla vypravit do Příbrami"?

a co postavit knihovnu v Břeclavi ?

jirka.s. 20.4.2009 23:15

Re: není co dodat

No, von si astorek plete útlak národnostní s útlakem třídním! Ale ty třídy se už tak nějak nenosí ani v projevech soudruha falmera!!! ;-)

fg 20.4.2009 23:14

Re: Těm, co to ještě nevědí:

proboha

jirka.s. 20.4.2009 23:09

Re: Těm, co to ještě nevědí:

No, víte, doktore, být vámi, tak si teď na nějaký čas rozmyslím návštěvu synagogy!!! Oni obdivovatelé Hitlera, jakým je dRáth, tam nebývají zrovna oblíbení!!! ;-(

jirka.s. 20.4.2009 23:06

Re: Šmarjá, to jí přece nemužeme udělat!

Docela by mne zajímalo, vito-nováku, proč ausgerechnet ty se lámešdo diskuze o jakékoliv knihovně ???  8-o Ty, který se domnívá, že ve slově "knihovna" je "kni-" předponou!!! ;-P

Doktor 20.4.2009 22:06

Těm, co to ještě nevědí:

Své jméno David má Dr. Rath podle svého dávného židovského předka Davida, který sjednotil Židy a úspěšně kraloval sjednocenému Izraeli po 40 let na přelomu 1. a 2. tisíciletí př.Kr. Z příběhu Davidova vítězství nad Goliášem se lze dozvědět i to, že David byl prostořeký, a rád své protivníky urážel. Byl to David Sjednotitel a vítěz nad obchodem se živícími Filištíny. Řekl bych, že MUDr.David Rath se mu svým chováním a svými vysokými cíly dost podobá.

Jaromir Hromádka 20.4.2009 21:59

knihovna a p. Rath

vážení...když se p. Rath svého času oháněl Hitlerem a tedˇ se pouští do plánování knihovny, bylo by vhodné mu přípomenout, že soudruh Hitler vyvolat pálení knih...že ano..

krmič 20.4.2009 21:48

Re: Souhlasím se všemi soudruhy,

Jasně, všichni intelektuálové jsou jedině v Praze. Soustředění ve středu města. Jinak to nejde. Otázka: jak je to třeba v takové Americe? Tam jsou intelektuálové soustředěni (na jediném km čtverečním, pochopitelně) kde?

kosmas 20.4.2009 21:19

Re: Digitalizace

Máte představu, na co by přišla digitalizace několika milionů svazků a jak by to dlouho trvalo? A co životnost nosičů, případně programů a operačních systémů? Jste si jistý, že dnes digitalizované knihy budou za 30 let k přečtení? Před 40 lety byly vrcholem výpočetní techniky děrné štítky, kdo je dnes přečte?

-F 20.4.2009 21:18

Re: No a teď si představme,....

Vy jste manták, ona mluví o tom, že tak ctihodná instituce jako je Klementinum není třeba stěhovat , má zůstat tam kde je  a sloužit tomu, čemu slouží odjakživa. Po Technické knihovně zůstaly volné prostory, když se zrekonstruují a zmodernizují, tak bude místa dost. Byla jsem vloni v létě v Klementinu a ve studovně bylo 11 lidí. Všechny školy, věděcká pracoviště a mimopražští návštěvní to mají dostupnější v centru Prahy než někde za humna 100 km daleko.8-o(Y)(Y)

kosmas 20.4.2009 21:11

Re: Ne, když vám vychladla hlava, ale když jste vystřízlivěla.

Problém je, že jde o záplavovou oblast.

Jirka 20.4.2009 20:49

Re: Knihovna

Jen takový malý postřeh. Navštívil jsem knihovnu Masarykovy univerzity v Brně. Budova prý získala nějaké ocenění. Jak ale neosobním dojmem na mě působila uvnitř se dá těžko popsat. Prostě "genius loci" je pryč. Nepřál bych to  pražákům. Klementinum je Klementinum. Blob se mi líbí velice, ale v tomto případě by snad mohl být využit pro něco jiného. Nádherná stavba nezaručuje kouzlo místa tak, aby člověk vkročil s úctou.

Honza II 20.4.2009 20:40

No a teď si představme,....

že by paní Šustrová musela sednout na autobus a vycestovat kousek mimo pražské centrum jednou za měsíc - no hrůza!! Co by tahle paní asi psala,kdyby musela denně jezdit do práce 40km.Rozmazlenost těchhle pražských fiflen je hrozná. Pokud bych měl tu moc,postavil bych jí tu knihovnu (vyklopenej vanilkovej puding) před barákem na staromáku.

Minutus 20.4.2009 19:59

Šmarjá, to jí přece nemužeme udělat!

To by bylo vrcholně sprosté, kdyby Národní knihovna nebo nějaká jiná vyznamná státní či kulturní instituce byla někde jinde, než v Praze. Šustrová by se tak urazila, že už by nikdy nikam do žádné knihovny nešla. A to, považte, by pro českou kulturu byla neocenitelná ztráta. Prosím vás, páni politici, nedopusťte to! Ti vidláci v Příbrami stejně nečtou, tak na co je jim knihovna?

Jenda 20.4.2009 18:34

Re: Paní Šustrová,

Ano? A mohl byste nam o tech projektech pohovorit? Pokud vim tak jedine co z jeho navrhu bylo postaveno je novinarska kukan na kriketovem stadionu (z jedne strany chvalena za design, z druhe kritizovana za nakladnost), obchodak ktery vyhral anketu o nejhnusnejsi stavbu Britanie, mostek pro pesi v Londyne pres ktery spousta lidi odmita chodit protoze se houpe a patrovy proskleny domecek. Vsechno v Britanii.

Zapomel jsem snad na neco? Tak kterych statu?

Jenda 20.4.2009 18:30

Re: Do knihoven se už nechodí

"Spolecenske a humanitni vedy" a "pracovat" bych snad ani nedaval do jedne vety.

boss 20.4.2009 17:00

Re: dost dobrý úvod článku

což takhle vytvořit nějakou pojízdnou národní knihovnu,chvíli by stála ve Volarech,chíli u nás v Bozděchově a potom zase někde jinde.

pepašachista 20.4.2009 16:51

Re: Takže máte knihovnu

Cituji:   .......BANDA NOVINÁŘSKÝCH PISÁLKU ....... Co to je? vulgarismus, nebo pohlazení? Udělejte si pořádek ve svých výrazech a pan nám něco hezkého řekněte.

J. T. 20.4.2009 16:50

Re: Takže máte knihovnu

Ano, nač vlastně knihovna v Praze, když mám doma linku 20GB. To je také důvod proč se nedívám na televizi. Naposledy tam dávali oslavné fanfáry na chrchel na Letné a kritizovali ty modré ODSáky, že se proti tomu postavili. A teď to schytal i muž s Pihou. :-D Ale to obvinění, že někoho musíte obdivovat, když s ním souhlasíte je v internetové diskuzi už ohrané.

pepašachista 20.4.2009 16:44

Re: Ne, když vám vychladla hlava, ale když jste vystřízlivěla.

Hulvát zůstane hulvátem a vůl volem!

J. T. 20.4.2009 16:44

Re: Takže máte knihovnu

Cituji:

"Představa, že bych se za příslušným citátem měla vypravit do Příbrami, mi vzala dech: co je to za sprostotu?!"

Vulgární je od počátku autorka, i když z její ani z mé strany nepadlo vlastně žádné sprosté slovo. Vulgární jste Vy, když mě obviníte z toho, že nevím co je knihovna. Vulgární jsou všichni co si myslí, že zrovna jejich potřeba je ta jediná správná a že zrovna ona musí být financována z daní a umístěna uprostřed hlavního města. Prostě jsme takový všeobecně vulgární národ, což mě v tom našem "socíku" ani nepřekvapuje.

Jenom by mě zajímalo, co by na to řekli obyvateké Příbrami :-D

pepašachista 20.4.2009 16:40

Re: Paní Šustrová,

O obludnosti se dá těžko ztotožnit. Pra pařížany byla kdysi obludná eifelova věž, pro australany "obludná"    opera, pro pražany tančící dům, atd. atd. Kdo nenavštíví eifelovku, nebyl v Paříži, kdo nenavštíví operu v Sydney, nebyl v Austrálii, atd. atd. Teprve čas ukáže o co Praha přišla. Kapliský má za sebou řadu uskutečněných projektů, které jsou chloubou těch států, kde byly vytvořeny.

Kresinka 20.4.2009 16:33

Re: Jiné řešení

jen digitalizace fondu seriálů (časopisů) je naprojektovaná asi tak do konce století...

Tonevadí 20.4.2009 16:33

Taková "sprostota", že by paní Autorka se "měla vypravit do Příbrami"?

Navíc by tam ta knihovna nebyla moc v bezpečí: kousek od Radaru...

Ale zase by tam spřátelení vojáci měli blízko, ti přece jak je známo si rádi čtou ve volných chvilkách. 

jirka.s. 20.4.2009 16:31

Re: Ne, když vám vychladla hlava, ale když jste vystřízlivěla.

Tož fanóšu, co kdybys nám radši vykecnul, kolikrát si se v životě nasomroval do jakéhosi buchšranku? Ten v tvej paluši asi palivec nekóři, že ? ;-(

žibřid 20.4.2009 16:30

Re: Chobotnice je tak krásná,

Helejte, mně se Kaplického knihovna taky nelíbí, ale pro mě z toho nevyplývá, že se nemá stavět. Beru Kaplického profesionální záruku a dávám ostatním trochu šance myslet a dělat si, co považují za dobré.