19.5.2024 | Svátek má Ivo


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ivo Fencl 13.6.2008 0:46

SHRNUTÍ

Není zkrátka nad NADinterpretace! Ivo

Ivo 30.5.2008 8:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Tato myšlenka se stále opakuje v mnoha dílech, přičemž je ale jasné, že hmotný poklad taky zůstává pokladem.

Obdobou je známé - už skoro klišé - když hrdina získá místo pokladu rodinu, lásku apod.  

Honza P. 30.5.2008 1:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Ta myšlenka, že "poklad" jsou ve skutečnosti vědomosti, není zas až tak úplně nová - například ve filmu o McGyverovi, kde objevuje Atlantidu, byly nakonec jako hlavní poklad objeveny svítky s vědomostmi Atlanťanů - samozřejmě k obrovskému zklamání hlavního záporáka.

IF 29.5.2008 23:24

"Testy"

Podle mnou provedených "testů" začíná emocionálně nejpůsobivější část filmu druhým útěkem z tábora (autem), především ale ve chvíli nečekaného skoku na strom a do řeky.

Je to dáno pohádkovostí skoku, doprovodnou hudbou, dále stupněm kumulace neuvěřitelných událostí, které už má divák v sobě, především asi ale zobrazením sympatické skupiny na útěku. Následující proplutí třemi vodopády se sice nachází za hranicí pravděpodobnosti (i co se týče chování hrdinů), ale moc to nevadí a působivost filmu to nevyruší....  Tato dojemná pasáž potom vrcholí vysoce malebnou scénou, během níž je odhalen vchod za vodopádem. Tohle místo filmu také nejvíc připomíná romány Henry Ridera Haggarda, respektive filmy typu Dolů krále Šalamouna.

Taky konec filmu lze označit za lehce dojemný (tedy ne svatbu, ale už konec dobrodružství v Jižní Americe), "říční" scény to ale nepřekoná.     

Ivo Fencl 29.5.2008 22:10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Zajímalo by mne, zda v první verzi scénáře měl hrát part Johna Hurta Sean Connery. A nakolik jinak by to bylo pojato. Osobně si ale myslím, že takhle je to lepší.

Ivo Fencl 29.5.2008 22:01

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Ba ne, Vlaďko, to jsi zřejmě teď v TV nesledovala reprízy. V prvním dílu vypadá Ford zatraceně mladší.

Jo, ale na ten věk vypadá dobře. Plastiku přitom určitě žádnou nemá.  

Vlaďka 29.5.2008 21:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Co se věku týče, přišel mi jako ten Indy z minulých dílů. Těžko říct, jestli se tak udržuje nebo zapracovala armáda plastických chirurgů. Vypadal výborně.

A Bond?... Pro mě byl Bond Connery a Brosnan. Craig je jiný typ, k anglickému gentlemanovi se suchým humorem, který vyřídí armádu ruských špiónů a ani si nepokrčí límeček má daleko.

X 29.5.2008 21:34

Viz Sarden

Další = fotky  z filmu - viz  stránky "Sarden".  Včetně Iriny Spalko.

IF 29.5.2008 21:28

Re: Re: Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Já bych právě řekl, že až tak vymakaný není. Třeba i proti poslednímu Bondovi Craigovi. Ani v předchozích dílech=mladší nebyl, ale uznávám, že to naprosto nevadí. 

Vlaďka 29.5.2008 21:25

Re: Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Je to chlapák. Kam se na něj hrabe "Bond, James Bond";-) 

A kusiska skal z bortícího se "Eldoráda", které Indymu hvízdaly kolem klobouku zatímco sledoval talíř... taky dobrý.

Ovšem nové bylo to, že bohatstvím byly ve finále informace.  Žádné zlato. Tady bych viděla příklon k době daleko pozdější než je období studené války, nebála bych se říct, že k současné ;-)

IF 29.5.2008 21:24

Upozornění-varování

Článek i komentáře obsahují tolik děje (nijak zvlášť dějového) filmu a tolik vylíčených vtipů, že se nedoporučuje prolítávat to před shlédnutím. 

Ivo Fencl 29.5.2008 21:19

Re: Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Jedna věc je jasná. Indy stojí pod atomovou "houbou" kvůli záběru. Zrovna tak stojí na konci kvůli záběru před létajícím talířem, ve skutečnosti by se přece skrčil. Spelberg to jaksi... "neřeší". Bohorovně si dělá srandu.

Divoši hlídali poklad, že jo. Patrně "po generace". Z nějakého důvodu se ale Spilberg rozhodl první setkání s nima natočit ve stylu "zombie" hororu a za bouřky. Což mi připomíná další absurdní scénu: Divoch míří foukačkou na Indyho syna, Indy k němu skočí, klidně stačí vzít ústí foukačky do pusy a ještě fouknou jedovou šipku divochovi do krku. Věru srdnatý chlapík!

Ivo Fencl 29.5.2008 21:12

Re: Marion

Pravda! Marion má ráda syna a dotýká se většinou přátelsky Johna Hurta, mezi ní a Indym však to fakt moc nebo vůbec nejiskří! I.

ptakopysk 29.5.2008 20:36

Re: Re: Re: Re: nazvu narazejicich na vek Forda jsem uz cetl .....

no mě připadá věta "A ted si asi o sobe myslite, jak jste vtipny." jako reakce na infantilní ftípek dost suchopárná a poněkud mentorská. Ale když myslíte že z ní srší optimismus a radost ze života, já vám to vyvracet nebudu;-P

Vlaďka 29.5.2008 20:25

Marion

Ještě k postavě Marion... Zarazila mě přesně stejná scéna ... široký úsměv na větu..."Nebyly jako ty". Po dvaceti letech odloučení by ta její reakce vypadala úplně jinak... Spousta vtípků, samoúčelných úsměvů, ale vlastně mezi nimi nebylo žádné jiskření...

Ale vypadá pořád dobře.

Vlaďka 29.5.2008 20:11

Re: Re: Re: příliš mnoho všeho

Jo, jo...to olovo jsem postřehla... ale figuríny ještě nevychladly z toho žáru, jaderný hřib ještě neklesl a Indy... neozářen koukal ;-) Ale kdo ví... nevím jak je to s dobou ozáření. ( I když...teď si uvědomuju, že přece do ozářených oblastí se chodí ve skafandrech ještě po měsících...) Taky jsem dost nepochopila ty divochy, co tam různě pobíhali s otrávenými šipkami. Přišlo mi to lehce samoúčelné...

Ivo Fencl 29.5.2008 20:03

Re: Re: příliš mnoho všeho

Lednička byla vyložena olovem, to tam bylo napsáno. Hlavní nápor radiace je asi v první chvíli, ne? Za třetí ho tam drhnou...

Zábavné je (ale správné), jak si dali pozor, aby film nebyl návodný pro děcka. Když Jonese vydrhnou, přijde za ním plukovník a 1. věta: "Nevíte, že je nebezpečné lézt do ledničky?" 

Ivo Fencl 29.5.2008 20:00

Re: příliš mnoho všeho

Musíš na to jí, Vlaďko, jako já třikrát... Ivo. Ale... Dávám za pravdu. Ani napotřetí nešly strávit scény s ledničkou, dále některá místa té honičky v džungli... a Tarzan.

Jediná možnost je, říct si, že je to pohádka.

 

Ivo Fencl 29.5.2008 19:58

Re: autorovi: ako skritizaovať kritiku?

Ve filmu se říká, že je to dobrá STALINOVA... přítelkyně, jestli se nepletu. ....

Vlaďka 29.5.2008 19:56

příliš mnoho všeho

...čekala jsem nadsázku, ale jak Jones přežil jaderný výbuch v ledničce, a poté co vylezl sledoval na obloze jaderný hřib a ani nebyl ozářen...to mi přišlo "cu fíl"    ;-D  Ford mě nemůže zklamat, je to sympaťák a Blanchetka byla prostě úchvatná, ale co se děje týče byla to zmixovaná slátanina všech možných témat a scén, od mayské kultury až po ufouny.

Ivo Fencl 29.5.2008 19:55

Re: Proč ne tady?

Pro "grr" - Ne, to bylo na Sardenu, tam je tento článek také a fotkami. Myslete si, co chcete, ale mně se Blanchettová líbí. Je to kočka.... Na druhé straně... Viděl jsem nedávno znovu film Letec, kde hraje Hepburnovou, dost v jiné póze tedy, tam mi tak přitažlivá nepřipadala.   

Jan Pechanec 29.5.2008 19:52

Re: Proč ne tady?

Fotky jsou, ale v tomto clanku urcenem pro Sarden, kde jsme trochu delali i redaktorinu (fotky mohly byt kvalitnejsi, ale zadavat je do systemu je dost casove narocne). Vas komentar je samozrejme take u clanku s fotkami.

Ivo Fencl 29.5.2008 19:52

Re: vychytavky bez pribehu

Ale ne, šlape to celou dobu - právě jsem na tom byl potřetí. Popravdě řečeno je ale třikrát tak akorát. 

formica 29.5.2008 18:05

Re: Re: Re: nazvu narazejicich na vek Forda jsem uz cetl .....

Na hlavniho hrdinu Zlate zily aspiruje Tupolanek...

JaS 29.5.2008 15:40

Re: vychytavky bez pribehu

Zrovna tohle mě napadalo. Technicky pořád dokonalejší, scény pořád srdceryvnější, myšlenka pořád prázdnější. Začínám mít rád ticho a zpěv ptáků v lese. Co kdybychom to přestali platit?

GLOWi 29.5.2008 15:05

Re: Re: Re: nazvu narazejicich na vek Forda jsem uz cetl .....

a kde vidite dotcenost :-D? Vtipnot schazi, zato jasnozrivost prebyva ;-)

grr 29.5.2008 13:56

Proč ne tady?

Ráno tu byly tu a nejsou. Hlavně ta s tou ofinkou vypadala velmi záludně. Zmizela. Chybí mi.

grr 29.5.2008 13:54

Re: Re: vychytavky bez pribehu

V tomhle stádiu už ani modrá pilule nepomůže.

ptakopysk 29.5.2008 12:51

Re: Re: nazvu narazejicich na vek Forda jsem uz cetl .....

a Indy by byl rovnou v tý knize nakreslenej. Animovanej jako Glum. Aspoň by se ušetřilo za honorář hlavní postavy. Teda doufám, že animovaný postavy neberou honoráře. Od časů králíka Rogera si nejsem zcela jist.

ptakopysk 29.5.2008 12:47

Re: Re: nazvu narazejicich na vek Forda jsem uz cetl .....

s tím skleněným bažantem jsem už psal, ale Zlatá žíla by mohla být dobrá. Speleologie se v Indyho příbězích vyskytuje vždycky, tak proč ne rektální? Děsuplné věci by tam na průzkumníka číhaly zcela určitě....

No mě to zakazování tak nějak vyplynulo z míry vaší dotčenosti. Ale třeba vás berou klouby, nebo vám hapruje pajšl, takže nemáte pochopení ani pro dětské ftípky.