27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zet 20.8.2009 15:56

Autorovi:

Ten "mikrospánok" by som považoval skôr za hranú mdlobu ako reakciu na hrôzostrašný príbeh Čiernovlásky. (?) Že by sa za tým mohol skrývať nejaký "umelecky okecaný" sex mi nikdy nenapadlo.8-o

IF 20.8.2009 18:11

Re: Autorovi:

Možná ne. Ale hraná mdloba, na jejíž znázornění je užito filmových prostředků, které jasně simulují narušené vnímání jedné z postav?

zet 20.8.2009 22:31

Re: Autorovi:

Možno preto, aby to diváka nakoniec prekvapilo? Nie je to až taká zvláštnosť, keď scenárista siahne k takému nie veľmi čestnému spôsobu ako diváka oklamať. (to precitnutie a nasledujúca akcia sú akési neadekvátne skutočnej strate schopnosti vnímať realitu. (Nechcem tvrdohlavo tvrdiť, že je to tak, len ja som to tak vždy chápal - možno sa naozaj mýlim).

jiný Honza 20.8.2009 11:24

O režisérovi

William Wyler za WWII natáčel v Evropě dokument o původní Memphis Belle (Memphiské

krásce) a zúčastnil se na její palubě i několika náletů! Film se jmenuje The

Fighting Lady..

K. Babák 20.8.2009 9:17

Ještě jedna scéna

Už jste viděl něco tak velkého?

Ano, moře.

Pche!

IF 20.8.2009 18:12

Re: Ještě jedna scéna

Jo, to je taky dobrý.

Baghíra 20.8.2009 6:55

Western je legitimní dědic hrdinského eposu,

proto velká gesta, postavy zýrazněné setřením polótonů, mezní situace, odnikud pomoc. Není to můj šálek čaje, ale uznávám, že v člověku - v muži zvlášť - je jistá potřeba, kterou western naplňuje. Nedávno jsem shlédl klasický Stagecoach (1939) s Johnem Waynem a obdivoval stavbu,  gradaci, rozvržení typů... Ve své kategorii dokonalé.

Střelec 20.8.2009 7:09

Re: Western je legitimní dědic hrdinského eposu,

Dostavník - klasika několikrát zpracovaná Brdečkou (literárně - Limonádový Joe, filmově - Loutková Árie prérie, tady by to ale bez Trnkových figurek nešlo), existuje i ve formě sovětského "revolučního westernu".

roz 20.8.2009 2:14

Zvláštní western....

Hlavní hrdina v celém filmu (a je dost dlouhý) vystřelí jen jednou a to ještě z historické soubojové bambitky do země.

Hadí oči 20.8.2009 2:24

Re: Zvláštní western....

To je jeden z faktů, který tento film dělá nezapomenutelným.

Na rozdíl od mnoha jiných, které lze označit jako "kovbojské války". Děj se v nich odehrává ve scénářích někde mezi bitvou u Slavkova a Karpatsko-dukelskou operací.

Hadí oči 20.8.2009 1:36

Velice působivá scéna je,

jak na večírek u majora Henryho Terilla vstupuje (asi přes verandu) otec Rufus Hannassey  a ač hovoří k majorovi, de facto vysvětluje všem přítomným skutečný stav věci. Poté hodí dvouhlavňovku  před majora s tím, že ho klidně může zastřelit a otočí se k němu zády. Jeho koulející oči, vysunutá brada a zatnuté zuby svědčí o tom, že je ochoten na místě zemřít, jen aby tím vlastně zničil svého nepřítele.

Výstřel pochopitelně nezazní a otec Rufus (opět asi přes verandu) opouští scénu jako morální vítěz.

IF 20.8.2009 4:00

Re: Velice působivá scéna je,

Jo, pravda!

J.G. Pašek 20.8.2009 5:23

Re: Velice působivá scéna je,

Rufus Hannassey = herec Burl Ives = jeden z mých oblíbených herců a k tomu byl výborný zpěvák a kytarista . . .  už je na pravdě Boží . . Na mém MP3 přehrávači mám skoro všechny jeho písničky.  

J.G. Pašek 20.8.2009 5:51

Call me Mr. In-Between . . . . Burl Ives

http://www.youtube.com/watch?v=t6iNbigm3X4&feature=fvw

Hadí oči 20.8.2009 14:52

Re: Call me Mr. In-Between . . . . Burl Ives

Právě to poslouchám. Bezva muzika. Ještě jsem si vzpomněl na Deana Martina a jeho sametový bas.

estetik.novotny 27.8.2009 21:43

Re: Call me Mr. In-Between . . . . Burl Ives

dekuji za ten popud. jsem zacatecnik 38 a s diakritikou na teto masine jsem na stiru. zalozenim gruntovnim jsem technik, hladim.cenim si vaseho postrehu se nkterym jste mi umoznil poslechnout si a naladit se na me alias.DIKY

Nemo 20.8.2009 11:47

Re: Velice působivá scéna je,

Ives byl v 50. letech obviněn z podpory komunismu a mnoho let s tím pak měl problémy.

J.G. Pašek 20.8.2009 16:37

KECÁŠ . . .

1950s: Communist "blacklisting"

Ives was identified in the infamous 1950 pamphlet Red Channels and blacklisted as an entertainer with supposed Communist ties. form;11] In 1952, he cooperated with the House Unamerican Activities Committee, or HUAC, and volunteered to testify. He stated that he was not a member of the Communist Party and had attended various union meetings with fellow folk singer Pete Seeger in order to simply stay in touch with working folk. He stated: "You know who my friends are; you will have to ask them if they are Communists." form;12]

His cooperation with the HUAC ended his blacklisting, allowing him to continue with his movie acting. It also led to a bitter rift between Ives and many folk singers, including Seeger, who felt that Ives had betrayed them and the cause of cultural and political freedom in order to save his own career. Forty-one years later, a few years before his death, Ives reunited with Seeger during a benefit concert in New York City. They sang "Blue Tail Fly" together. form;13]

J.G. Pašek 20.8.2009 5:28

Rufus Hannassey crashes the party . ..

http://www.youtube.com/watch?v=Esp6uYxstQ8

Hadí oči 20.8.2009 15:09

Re: Rufus Hannassey crashes the party . ..

Další nádherná muzika i film - High noon, jednu z prvních rolí si zde zahrál Lee van Cleef, zřejmě všeobecně známý jako Krásnoočko v Hodný, zlý a ošklivý.

O něco výše jsem vzpomínal Deana Martina a hned zde byl Walter Brennan  (Šlupka), se kterým hráli v Rio Bravo.

Ale to by nemělo konce.   Pane J.G.P.  R^R^R^

mbnm 20.8.2009 16:02

Re: Rufus Hannassey crashes the party . ..

Krasnoocko.  :) To se mi moc libi. Ja ho znal jenom jako Angel Eyes.

Anna Š 20.8.2009 6:46

Re: Velice působivá scéna je,

Je to vlastně film plný alfa samců :-)) Když to tak vezmete, v těch drsných podmínkách  museli šéfové skutečně šéfovat, aby si uhájili to svoje. Potom je jasné, že se mladinká slečinka ihned ve velkém městě (Boston?) přilípla k obdivovanému kapitánovi, muži s autoritou. On byl v tu chvíli roven jejímu otci. Velitel ve svém prostředí. Jenže se vydal mimo přístav.

Hestona samozřejmě nemohla brát do úvahy, protože kopírovala a uznávala chování otce. Ten stál nad Hestonem tak vysoko, že ona si mohla jenom pohrávat. Byl to nevyspělý, rozmazlený fracek, nic víc. Ale projevit se tak mohla až v domácím prostředí, kde odhodila zábrany. Peck ji (nejen) v jejích očích ponížil tím, že se odmítl předvádět, aby všichni viděli. Bala zesměšněná, dokonce i "podvraťák" Heston jí to dal najevo.

No a Heston? Koukal kolem sebe a viděl. Major byl autorita, ale on taky, jinak by nemohl být předákem. Major neměl syna, takže on byl vždycky jaksi v pořadí. A nikdo jiný, vhodný pro majorovu dceru se dlouho neobjevil. Kdyby ano, zase by zmizel. Tak, jak měl zmizet zesměšněný Peck. Heston měl smůlu v tom, že se nikdy nesetkal s inteligentním protivníkem, který nenatřásá brka, nýbrž nechá soka předvést všechny zbraně a potom si vybere, kde a jak ho srovná. navíc, aby si neudělal nepřítele, ukáže se mu jen tak, aby to ten druhý pochopil. A Heston pochopil rychle, včetně toho gesta, které mu zachránilo tvář a do budoucna umožnilo spolupráci, možná až přátelství...

qwety 20.8.2009 1:17

Jestli se nepletu

tak tam je pamatna scena duelu:

Umite s temi pistolemi zachazet?

Ucte svoji babicku cucat!