8.5.2024 | Den vítězství


Diskuse k článku

FEJETON: Bugatti

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stanislav Ševeček 9.7.2008 20:56

MG

Vloni na podzim jsem se procházel po Oxfordu - jako obvykle jsem vyhledával spíše méně frekventované - turisticky i by traffic - ulice, abych poznal i to, co obvykle domácí smetou pod koberec. Až jsem narazil na skromnou bránu do nějaké městské továrničky. A vedle brány byl malý výkladec s několika panely, dokládajícími, že právě tady sídlila firma Morris Garage.

Honza Čech 9.7.2008 16:16

Cord

Domníval jsem se také, že Cord, nádherné auto s předním náhonem a poháněné leteckým motorem, už u nás neexistuje. Ale viděl jsem ho v Mladé Boleslavi s veteránskou SPZ před několika týdny. Zažil jsem, jak se vytahoval prostoduchý majitel Mercedesu SLK, který hrál ve filmu Atentát, jak ho "výhodně" vyměnil za současného ojetého Mercedesa E. Takový člověk je na zabití... Už se tak stává, že se poklady dostanou do nepovolaných rukou.

Hrad 9.7.2008 9:14

Jedna osmička

Druhý den po podepsání smlouvy, která nás posouvá do pohnutých srpnových dnů 1968 není o ní na tomto blogu žádný diskusi provokující článek. Je to pochopitelné. Tato skutečnost o Neviditelném Psu opět podává jasné sdělení. Monopluralita(sice protimluv, ale možná se uchytí)!!!  „Každý hrad má svého šaška, my na Hradě máme Vaška“ říkalo se na začátku devadesátých let mezi obecným lidem, když se „prolátlo“, že po tomto sídle prezidentů se při úřadování jezdí na koloběžce. Uběhlo pár let a počet šašků se rozrostl a šašci obsadili další vládní instituce. Množí se klonováním – což je předáváním si zkušeností. Vzorem je šaušpíler(Nietzche), tak viditelně předváděni televizí i v tyto pohnuté dny. Mnichovanství kolorované úsměvy Topolánka, Schwarzenberga, Vondry, Bursíka s jejich hadími pohyby, had se plazí, nám opět předvádí: „sem jste se dostali vlastními výtvory(volby)“. Koho zájmy zastupují? Kdo vyloupí banku, není zrovna oslavován, ale tiše je sdělováno, jeho nově nabyté bohatství je motorem roztáčející kola ekonomiky, chrání ji před stagnací. Rozhlédněte se. Pekař produkuje rohlíky, zločinec produkuje zločiny. A ještě se při tom usmívá. Jen když přichycen se šklebí. Jako F.X. Doležal, který se svým kolorovaným tělem patří spíše mezi Maory na Nový Zéland, než do televize. Šaušpíler z podhradí. Je mnichovanství nemoc, nebo padoušství?  Pozor. Valí se na nás agresivní a lhostejné atrapy.

honzak 9.7.2008 9:20

Re: Jedna osmička

pán se maličko netrefil, pravda? Pán má taky těžký splín, že?

F..A.Kekule 9.7.2008 10:07

Re: Re: Jedna osmička

Omyl, žádný splín. Maniodepresivita.

Jura Jurax 9.7.2008 10:30

Re: Jedna osmička

probůh, co je to za vola?

JaS 9.7.2008 11:02

Re: Jedna osmička

Zkuste si ho vyhonit! Uleví se vám a nebudete muset opruzovat na Internetu!

Milan 9.7.2008 11:22

Re: Jedna osmička

Jyrko, ty jsi ale debil !

jirka.s. 9.7.2008 16:27

Re: Re: Jedna osmička

Tak smradlavá zřícenina se nám už definitivně úplně zbláznila! Budiž mu země těžká! ;-(

Předseda 9.7.2008 8:37

Ano, taky do toho dělám,

bohužel, přestože veteráni jsou dostupnější a nyní se dají dovézt i bez papírů a poměrně jednoduše přihlásit aspoň na zelené značky, většinou jsou to stejně jenom vozidla, která se vozí na plaťáku po výstavách a závodech. Pokud takové auto nemůže do běžného provozu (ani teoreticky), je to pro mě jenom mrtvý muzejní exponát. Naštěstí je spousta takových , kteří se toho nebojí, auta mají přihlášená norrmálně k provozu a my tak můžeme semtam (samozřejmě hlavně v létě) i na běžných silnicích potkávat staré skvosty, které rozhodně takovou silnici zkrášlují. Na druhou stranu se najdou i takoví - s prominutím - kret_éni bez mozku, kteří když vidí na silnici prastaré auto, dělají mu naschvály. Loni takhle kamarádovi motorkář, který ho předjížděl na plné čáře v zatáčce a nezvládl svojí mašinu, těžce poškodil spartaka, který byl čerstvě po renovaci a musím říct, že byl lepší než nový. Lidi, buďte k veteránům ohleduplní, myslete na to že mají bubnové brzdy, slabou akceleraci, zhoršený výhled a tak dále!

kik 9.7.2008 14:20

Re: Ano, taky do toho dělám,

Mozna tenhle blbec byl vyjimka, ktera potvrzuje pravidlo. Ja zase musim rict, ze kdyz jsem nekde potkal veterana, tak se k nemu ostatni ridici chovali velice ohleduplne. Dokonce me pripadalo, ze jsou radi ze se takova auta jeste na silnicich objevuji. V dobe kdy se auta podobaji jedno druhemu je pohled na veterana nadhernou pripominkou doby, kdy auta mela dusi.

Předseda 9.7.2008 15:02

Re: Re: Ano, taky do toho dělám,

Ano, v drtivé většině případů to tak je. Lidi na nás blikají a mávají nám. Ale stalo se mi dostkrát, když jsem jel třeba se svým 1202 STW, že se na mě zezadu lepil náklaďák, nebo že nás bezohledně předjížděl kamion a snažil se nás vytlačit ze silnice :-(

Předseda 9.7.2008 15:03

Re: Re: Re: Ano, taky do toho dělám,

Mimochodem - o víkendu budeme v autokempu Kachlička u Havlíčkova Brodu, sraz starých škodovek s motorem vpředu. Přijďte se na nás podívat.

R 9.7.2008 2:40

Stará auta se vracejí i takhle.

Tatrovka teď nechává vybírat v anketě, které z asi 10 starých tatrovek  jsou 3 nej a ty budou vyráběny v počtu po asi 500 kusech ve stylu současný podvozek a motor a na to posazena stará karosérie.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.7.2008 4:52

Re: Stará auta se vracejí i takhle.

Ja bych hlasoval pro Tatra 57A. Tu jsem kdysi mel a i kdyz to uz tehdy byl veteran, uzilo se s tim spousta srandy ;-)

cassul 9.7.2008 8:17

Re: Re: Stará auta se vracejí i takhle.

Mým šampiónem je pochopitelně Tatra 87. Jinak k veteránům - chodím na různé veteránské srazy a nemůžu si nevšimnout trendu, který mě velmi mrzí. Dneska je plno MG, Triumphů, Alfa Romeo, Jaguárů, občas Bentley nebo Rolls. Nicméně překotně mizí Tatrovky 11, Pragovky Picolky, Aera 30, Škodovky Populáry a podobné vozy, které vždy u nás dominovaly. Stejně se posouvá spektrum majitelů - dřív to byli chlapi, kteří dokázali svůj strojek šlechtit doma v garáži stovky hodin, sami prolézali půdy a stodoly, měnili mezi sebou, hádali se o kdejaký šroubek. Dneska jsou to podnikatelé, kteří sami neumí ani utáhnout šroubek, vůz jim přivezou na odtahovce servisáci přímo z dílny, majitelé přijedou v audině a jenom přelezou do veterána. Chápu, že je to trend, ale stejně je mi to líto.

honzak 9.7.2008 9:23

Re: Re: Re: Stará auta se vracejí i takhle.

Ti borci v montérkách uměli navíc veterána opravit na cestě. Managerům by se namotala kravata do vrtule chladiče....

VL 9.7.2008 9:27

Re: Re: Re: Stará auta se vracejí i takhle.

Možná bych upřednostnil jejího předchůdce, revoluční Tatru 77. Bohužel to vypadá, že zvítězí T603, která nepřinesla absolutně nic nového. I její jízdní vlastnosti se příliš neodlišovaly, včetně nezávislého benzínového topení od typického vraha vyšších důstojníků Werhmachtu - T 77. Citlivost na boční vítr, která se neobjevovala u nás se projevila plnou silou na německých dálnicích. Pokud vyjel rychlostí přes 100 km/h z průkopu a chytil boční vítr tak, šel ze silnice a pokud topil, tak se oheň postaral. T77 má na svědomí víc německých plukovníků a generálů než celý odboj. Na druhou stranu, tak bratři Mašínové byli v likvidaci výše postavených soudruhů žabaři proti T603 ;-D

abc 9.7.2008 9:54

Re: Re: Re: Re: Stará auta se vracejí i takhle.

Řekl bych, že starší Tatrovky - Tatraplán, 87 - jsou už moc staré na to, aby zůstaly v obecném povědomí. A přímých pamětníků už je poměrně málo a tyto ročníky se i méně vyskytují na internetu.

Kdežto "papalášfáro šestsettrojku" zná ještě spousta lidí, jsou k vidění i v dosud běžně uváděných filmech v TV.

JK 9.7.2008 18:01

Re: Re: Re: Stará auta se vracejí i takhle.

Tak je to a těžko se s tím smířit. Mně třeba už před časem přišlo trapné jezdit s rodinnou Octavií combi 1968 (garážovaná, v zimě nejetá, jako nová) na nějaké srazy. Člověk si připadá mezi majiteli jako prosťáček a navíc se s nimi není o čem bavit. Kde jsou ty časy, kdy se od čtyř hodin ráno řadila před STK v Podbělohorské fronta veteránů, kteří přežili likvidační vlnu začátku 70.let a kteří své majitele upevňovali ve vzdoru k moderní době! Ti tehdejší majitelé – aspoň jednoho takového dnes někde potkat! A jak s auty, tak třeba se starými pohlednicemi a zaplaťpámbu za ty, kteří do toho aspoň dávají peníze. Četl jsem nedávno napůl udivený napůl bolestný článek sběratele holicích čepelek (žiletek), který zjistil, že největší světová sbírka tohoto artiklu, vytvořená francouzským sběratelem, po jeho smrti zmizela neznámo kam a jisté je jenom to, že ji nikdo z pár ostatních sběratelů nekoupil. Slovo „kontejner“ nepadlo, to si autor nemohl připustit, ale cesta k němu byla naznačena zřetelně. Doba je vrtkavá, tendence nejisté a lidé ovlivnitelní. Vzpomínám na první setkání se sběratelem starých aut, vlastně nepojízdných vraků. Bydlel v jedné vesnici kus od Prahy, dospělí se mu smáli a děti se ho bály. Byl to evidentně blázen: shromažďoval ve stodole všelijaké trosky aut, ne snad hadimršek nebo hurvínků, to byly moderní stroje, ale LaK, RAF a podobná, zcela neopravitelná, hrabal se v tom všechen čas a měl oplétačky s VB, protože uplácel ve sběru, aby mu to prodávali. Jak ta stodola voněla! A jak voněl náš Populár 995 OHV mezityp 1937 zevnitř i zpod kapoty! Nebo to nádherné šrotiště starých náklaďáků před pivovarem Podkováň! Hráli jsme si v kabině předválečné předchůdkyně Škody 706 (Barči) – nezachovala se prý ani jedna. To bylo ani ne před padesáti lety. Pochopí někdo za padesát let tohle všechno?

R 9.7.2008 13:18

Re: Re: Stará auta se vracejí i takhle.

My jsme měli Tatru 57 b. Toto auto mělo ještě výkyvné polonápravy s centrální rourou stejně jako nákladní tatrovky a tak jeho průchodnost v terénu byla obrovská. Skoro by se dalo říct, že kde projede traktor, tam projela i tatrovka. Kromě hlubokého bahna a hlubokých děr, kde by uvázla za spodek. 

Zuzana 9.7.2008 9:52

Re: Stará auta se vracejí i takhle.

ja teda prikladam ten odkaz na anketu, pokud se to smi :-))http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=609073

R 9.7.2008 13:23

Re: Stará auta se vracejí i takhle.

Teda já jsem čekal, že ten způsob toho oživení tatrovek bude leckomu vadit. Ve stylu,  že vezmou třeba současnou škodováckou Fabii nebo Oktavii, odstraní karosérii a na na zbytek naperou třeba karosérii z tatrovky 57, upraví trochu vnitřek auta a bude to.  Mně osobně takové oživování tatrovek vcelku vadí.