29.5.2024 | Svátek má Maxmilián, Maxim


Diskuse k článku

ANTHEDON: Barbarství Palestinců a impotence UNESCO

Na konci října 2011 přišla z organizace UNESCO nikoli okrajová zpráva. Jako její plnohodnotný člen byl přijat neexistující stát. Palestina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Tejkl 22.4.2013 21:30

pro pana Šejnu

starověký přístav Anthedon nenajdete na seznamu Unesco jednoduše proto, protože byl  palestinskými zástupci pouze nominován, což by jste se samozřejmě dozvěděl, kdyby jste článek pana Stejskala četl pozorněji. Snad ani Vám není třeba vysvětlovat rozdíl mezi nominací a zapsáním na seznam UNESCO.  Kdyby jste na stánkách UNESCO hledal pozorněji, přístav Anthedon by jste tam našel, a to i s příslušným vysvětlujícím popisem jeho historického a kulturního významu. viz zde:

http://whc.unesco.org/en/tentativelists/5719/

Vaše bohorovné a nevzdělané zlehčování významu této archeologické lokality  je velice úsměvné, zvlášť v kontrastu s významem, který anthedonu přisuzuje samotná palestinská delegace, která žádost o zapsání na seznam UNESCO v roce 2012 podala, a která význam této lokality srovnává například s Caesareou :-))) 

ještě malá poznámka: pan Stejskal píše o Anthedonu jako  "starověkém přístavu" nikoliv jako o současném přístavu. Zřejmě asi  netušíte, že význam historické lokality není v tom, zda ještě existuje nebo je to už jen archeologické naleziště. Pokud by tomu tak bylo, je Herculaneum a Pompeje zcela bezvýznamná hromada sutin..Pěkný večer a příště čtěte pozorněji.

 

M. Šejna 22.4.2013 19:21

Anthedon a UNESCO

tak jsem na webových stránkách UNESCO kontroloval, zda Anthedon je na jejich seznamu památek a kulturního dědictví. Žádný Anthedon tam neregistrují. Anthedon navíc není historický přístav v městě Gaza, jak píše pan Stejskal. Je to ruina mimo město poblíž pobřeží.

H. Lukešová 22.4.2013 19:44

Re: Anthedon a UNESCO

No jo, pane Šejno, když je to tak, jak píšete, tak zkuste napsat polemiku, že se pan Stejskal mýlí, jsem si téměř jistá, že by Vám redakce NP článek zveřejnila. Navíc články jsou poskytovány bezplatně, takže je svoboda publikovat.

L. Stejskal 22.4.2013 20:53

Reakce autora článku

Doporučuji pozorněji číst. Pásmo Gazy není totéž co město Gaza. Já píšu o Pásmu, nikoli o městě. Dále píšu o pozůstatcích starověkého přístavu, které leží na středomořském pobřeží Pásma. Netvrdím, že A. je na seznamu kulturního dědictví UNESCO, ale že na něj byl nominován palestinskými Araby.

M. Šejna 22.4.2013 22:55

pane Stejskale

tak v tom případě nechápu, proč by mělo UNESCO zasahovat, když A. není na seznamu jejího kulturního dědictví. Ano, píšete o Pásmu, to jsem přehlédl, ale zároveň píšete, že začalo bourání části starověkého přístavu. Proboha, jakého přístavu? Vždyť se jedná o jednu ruinu na ploše asi 2000 m2. Tomu se snad nedá ani říkat přístav. Jsou to rozvaliny snad jen dvou staveb, takže to torzo, co zbylo z minulosti, je stejně už dávno zbořené.

P. Pavlovský 22.4.2013 18:20

Zajímavost z českých dějin

Na Bílé hoře se o českou "národní věc" nebojovalo. Kdyby vyhráli evangelíci, nastala by tu germanizace jako řemen, protože by liturgie nejela podle bible Kralické, nýbrž Lutherovy. Ta katolická liturgie byla alespoň až do poloviny XX. stol. latinská, vyšší školy až do Josefa II. (také ostrý germanizátor) rovněž. Konečně českou barokní poezii psali katolíci jako V. Michna z Otradovic a pod.

Nejsem kředsťan, natož katolík, dokonce mám za ženu evangeličku, píši jen o tom, o jsem sestudoval.

Paradox: Kdo nechtěl po 30 leté válce do exilu (a nebyl nevolník), mohl konvertovat k judaismu a zůstat. Nemnoho evangelíků to udělalo, Starý zákon jim byl bližší než Nový z. a do ciziny se jim nechtělo. Fatální.

Za Protektorátu se s jejich potomky zaházelo jako s Židy, ačkoli to byli árijci, tedy pokud se mezi tím s Židy nepomíchali. V každém případě to byli podle Norimb. zákonů míšenci 1., 2., a 3., stupně . Na ty mnohdy do konce války zcela nedošlo - O. Nový s manželkou, L, Hermanová (zítra 100 let).

Němci to ale brali podle matrik do 4. kolene, a tak to pro ně byli čistí Židé a podle toho je i čistě zlikvidovali. České Husity.

H. Lukešová 22.4.2013 19:15

Re: Církevní otcové-Jan Zlatoústý,

"Synagoga je horší, než bordel...je to doupě lupičů a divé zvěře...chrám démonů oddaných modloslužbě...útočiště bandytů, zhýralců a jeskyně ďáblů...je to zločinné shromáždění Židů...místo schůzek Kristových vrahů...dům horší, než kořalna...brloh zlodějů a dům neslavné pověsti...příbytek nepravosti, útočiště ďáblů...jícen a propast zatracení...

Co se týče Židů, odpověděl Chrysostom (Jan Zlatoústý):" Totéž bych řekl o jejich duši...co se mě týče nenávidím synagogu a ze stejného důvodu nenávisím Židy".

A takových strašlivých projevů je plná řada. Tento výrok je jen jeden z nejbojovnějších. Tyto výroky zasely pogromy, vraždy a zabíjeni a ve 20. století zažehly pece krematorií.

M. Šejna 22.4.2013 13:01

novinářská kachna?

Anthedon je je zřícenina historické přístavní pevnosti severně od centra Gazy. Není to žádný přístav, protože Gaza má jen jediný malý přístav, kam mohou připlout jen menší rybáčské lodě. Tahle zřícenína vykopaná z písku na pobřeží je sice pamětihodnost, ale strategicky je to absolutně nezajímavé místo. Opravdu netuším, jak by si mohli palestinští teroristé vybudovat základnu pro výcvik na v troskách kamenné zříceniny. To je podobné, jako kdyby si naši vojáci vybudovali výcvikový tábor na vykopávkách v Dolních Věstonicích.

Celé se mi to jeví jako pitomost, nebo spíš novinářská kachna.

J. Tejkl 22.4.2013 13:47

Re: novinářská kachna?

Netušíte, jak by si mohl Hamas vybudovat základnu pro výcvik na troskách kamenné zříceniny? To je jednoduché. Přijedou buldozery a srovnají zříceniny pěkně do rovinky! Pokud je Vám tento postup neznámý, doporučuji klasické dílo české literatury Krteček ve městě (autor Zdeněk Miler), kde je postup při stavebních úpravách terénu názorně popsán i s obrázky! Pokud Krtečka ve městě nemají ve Vaší knihovně, doporučuji obhlídnout nejbližší staveniště, nejlépe ještě  před zahájením stavebních prací...

možná jste přehlédl, že jde o výcvikový tábor, nikoliv o vojenskou fortifikaci, takže otázka strategické polohy je naprosto bezpředmětná. Vzhledem k zastavěnosti pásma Gazy je daleko pravděpodobnější, že místo si vybrali prostě proto, že zde nic nestálo...

Jinak máte pravdu, ta zpráva je určitě pitomost.  Každý přece ví, že teroristické hnutí Hamas, stejně jako další islamistická hnutí (např. Taliban),  je široko daleko proslulé  péčí o památky, a to zvláštˇ o památky neislámské... 

E. Sevrát 22.4.2013 16:25

Re: novinářská kachna?

Hamás není žádné teroristické hnutí,má řadu odnoží ,které zajišťují nemocnice,školy atd.Je pravda,že jeho vojenská složka chce vyhnat Židy z území historické Palestiny.Hamás nikdy a nikde nevyvážel bojové akce (pro někoho terorismus) do ostatních zemí.Působí pouze v prostoru,který považuje za jejich území.Je to osvobezencká armáda,která zcela legitimně bojuje za svá práva a území,stejným či podobným způsobem jako bojovali židovští přistěhovalci,kteří přítáhli z Evropy či USA-prostě naplavenina,nic dobrého pro nikoho.Je zvláštní,že EU a hlavně USA podporuje vehementně podobný stát,který taky nebyl uznán ani tolika státy jako Stát Palestina přímo ve středu Evropy-Kosovo.

H. Lukešová 22.4.2013 16:38

Re: novinářská kachna?

Pane Serváte, přeji hezký den, ale mýlíte se. Hamas je teroristická organizace, odmítá právo Izraele na existenci a vraždí izraelské civilisty, je zodpovědná za tisíce mrtvých Izraelců, mezi nimi izraelské ženy a děti. A Arabové jsou ve Svaté zemi také "náplava", také přitáhli ze Sýrie, Egypta a muslimové v Evropě jsou rovněž "náplava", tím jasně říkáte, že má pan Křivan pravdu, když chce vyhnat všechny muslimy z Evropy, podle téhle logiky jsou muslimové cizorodý prvek v Evropě a nemají zde co dělat. Evropa bílým Evropanům, křesťanům a ateistům! To vyplývá z Vašeho příspěvku. Pokud by Židé byli "naplaveninou" ve Svaté zemi, tak jsou muslimové "naplaveninou" v Evropě a v Americe a nemají zde co dělat.

M. Šejna 22.4.2013 19:16

paní Lukešová

Jako znalkyně historie Palestiny a Judei byste mohla pana Tejkla vyškolit v tom, kde leží a co je to Anthedon. A nejen Tejkla, ale i autora článku Stejskala. Opravdu žasnu, z jaké pitomosti lze udělat článek. Stejskal tady prezentuje Anthedon jako historický přístav v Gaze. Přitom Anthedon vůbec není přístav a neleží v městě Gaza. Je to antická ruina severně od Gazy a jako přístav sloužil v dávnověku. Zajímavé je i to, že Antedon nenajdete ani na seznamu UNESCO, který čítá 963 světových památek.

Celé je to kachna.

S. Robin 22.4.2013 19:28

Re: novinářská kachna?

Pí Lukešová,měla by jste si utřídit myšlenky a fakta.

1)považujete-li muslimy v Evropě a Americe za náplavu,jak by jste tedy nazvala židy,jenž se též rozšířili do všech koutů světa, včetně Evropy a Ameriky?

2)Hamás (celkově) je jako teroristická organizace brána pouze několika státy,konkrétně USA,Kanada,státy EU,Japonsko a přirozeně Izrael. Navíc,jak správně uváděl p.Servát,má 2 složky - politickou a vojenskou. Vojenskou složku považujeme za teroristickou, neboť dlouhodobě bojuje proti státu Izrael a bohužel se neštítí útočit na civilní cíle.

3)Řekněte někomu nestrannému,ať Vám laskavě vysvětlí,co se rozumí pod pojmem terorismus. Budete-li objektivní (což vy NIKDY nebudete), tak zjistíte, že do této sféry patří i izraelská politika vůči PA (obsazování cizího území,ničení hmotných statků Palestinců,jejich zastrašování izraelskou armádou apod.)

4)Ty čísla o počtu obětí máte také trochu popletené. Jen naprosto mizivé procento střel vypuštěných Hamásem dopadně na obydlené části Izraele a ty,které tam míří,jsou zase v drtivé většině zneškodněny jejich obranným raketovým systémem. Ovšem bereme-li v potaz počty mrtvých Palestinců při "odvetných" akcích izraelské armády,pak se můžeme bavit o tisících,to ano...5)Já také neuznávám právo Izraele na existenci,jsem proto terorista? :D

H. Lukešová 22.4.2013 19:42

Re: novinářská kachna?

Pane Robine, já jsem reagovala na slova pana Serváta, že jsou Židé "naplaveninou" v Izraeli, pokud byste Židy považoval za "naplaveninu", musel byste považovat za naplaveninu muslimy v Evropě a v Americe. Imigrace je přirozená, lidé se stěhují. Takže si ujasněte termíny, kdo je naplaveninou, Židé nebo muslimové?

2) Hamas je teroristická organizace, má na rukou krev izraelských civilistů a dokonce i propalestinská EU, ji za teroristickou považuje.

3) Ad 2 složky. To je hezké "politická složka". Politická? Kázání nenávisti k Židům, indoktrinace palestinských dětí, vyzývání k teroristickým útokům, jenom propalestinští lidé nepovažují Hamas za teroristickou organizaci. I nacismus měl politickou složku, pomáhal Němcům, zajišťoval jim vzdělání, pomáhal jim. Takže nacismus tedy nebyl teroristický režim.

4) Vy pane Robine, nejste objektivní,jste propalestinský, ale to je Váš názor, neberu Vám ho, ale mýlíte se, mýlíte se v mnoha věcech, podporovat lidi, kteří jsou na hony vzdáleni evropské kultuře, nevím, co na palestinských Arabech vidíte, ale budiž, jak se říká, "proti gustu..."

5) Já jsem proizraelsky založená a stojím si za svým. izraelská politika vůči PA je sebeobranná, kdyby palestinští Arabové nepáchali terorismus, nebyly by potřeba obranné prostředky. Jistěže, uznávám, že činy některých osadníků jsou kontroversní, ale teroristické nejsou. Osadníci nemají v cíli zabíjet, co nejvíce palestinských civilistů.

J. Tejkl 22.4.2013 21:36

Re: novinářská kachna?

Já také neuznávám právo Izraele na existenci,jsem proto terorista? :D

nejste terorista, jste pouze hlupák a demagog. 

J. Poláček 23.4.2013 9:02

Re: novinářská kachna?

Dobrý den pane Robin, jsem rád že je tady konečně nějaký humanista v tom širém moři proizraelských teroristů, zkrátka nebojte se jít proti proudu, buďte revizionista - to je strrrrrášně sexy !

add1) lidské plemeno zaplavilo celou zeměkoli , rozšířilo se z středovýchodu afriky - tudíž jsou všichni lidé naplavenina, a jak to již v životě lidském chodí , každá velká povodeň, třeba takové stěhování národů v 7.stol. přemístí naplaveny někam jinam. Přes Beringovu úžinu se "naplavili" původní obyvatelé Ázie do obou Amerik, pak se tam od 14 stol. naplavovali Evropané. My jsme se naplavili do stávajícího prostoru také odjinud. Turkické národy se naplavili pod tlakem Mongolů do prostoru který patřil Byzanci . Vůbec Římané se rádi naplavovali všude kam jejich noha vkročila.

add2) Přoč by neměl Hamás být brán za teroristickou organizaci v Teheránu, Kábulu, Islamabádu, Rijádu,...... možná proto že vraždí civilisty selektivně. pane jo to je dobrá taktika, jedny vraždím a druhé kurýruji v nemocnici. 

add3) pane Robin, prosím poučte vy nás, co je to teda ten terorizmus, zadefinujte si klidně sám, rád si vás přečtu. Nevíte-li, pošlete nějaký odkaz, třeba i na nějaké exotické servery :-)

add4) Ano pane Robin, vaše železná logika opět triumfuje. je pravdou že pouze mizivé procento balistických střel iránské a jěště bůhvíjaké jiné provenience vypuštěné z Gazského pásma zasáhne významné cíle. Oni to jaksi ti Palestinci berou asi jako vypoštění lampiónků, že ? Zapálím ohínek, pronesu modlitbičku, a ono to už někam doletí. taková nevinná, vpodstatě sympatická hra. Zatímco ti zlotřilci z Telavivu na ně pak nasazuji ostrou, vrtulníky tanky a považte i odstřelovače. Taková drzost ! Ale nebojte pane Robin, ono se blýská na lepší časy, iránští a čínští inženýři již brzo propracují své technologie raketového pohonu, navigace i navádění nacíl. A to pak už bude jiná, to již nebude mizivé procento.

J. Tejkl 22.4.2013 17:28

Re: novinářská kachna?

 pan Sevrát nikdy nezklame :-)))      

Z. Kulhánková 22.4.2013 18:51

Re: novinářská kachna?

Jak prosím definujete území historické Palestiny?

H. Lukešová 22.4.2013 19:07

Re: novinářská kachna?

Od řeky k moři, kde by žádný Stát Izrael neexistoval. Velice jednoduché.

S. Robin 22.4.2013 19:47

Re: novinářská kachna?

Historické území Palestiny byla prakticky oblast,jenž se rozkládala na území dnešního Izraele (včetně PA),Jordánu,části Sinaje a části dnešní Saudské Arábie,resp. tehdejší Asýrie. Tedy jestli si dobře pamatuji... :)

H. Lukešová 22.4.2013 19:51

Re: novinářská kachna?

Jenže jde o to, že žádné území "historické Palestiny" nikdy neexistovalo.

P. Pavlovský 22.4.2013 9:31

Pro palestinské Jordánce je válčení tím největším potěšením,

a také výtečnou záminkou, proč nepracovat.

No a když se válčí, tak "inter arma silent musae" - i ty antické.

P. Pavlovský 22.4.2013 9:25

SPRAVEDLIVÍ MEZI NÁRODY

Sbor zástupců britských Židů v Londýně pořádá výstavu, která sedmdesáti fotografiemi a osobními příběhy připomene muslimské ochránce Židů z časů Druhé světové války.

Nejznámějším z příběhů se inspirovala i americká novinářka Geraldine Brooks při psaní románu Stvořitelé a spasitelé – jde o historii šest set let staré sarajevské hagady.

Po vypuknutí války ji tehdejší muslimský ředitel bosenského národního muzea Derviš Korkut s nasazením vlastního života propašoval ze Sarajeva do Zenici, v jejíž mešitě hagada přečkala válku, ukrytá před nacisty i ustašovci.

Fiyaze Mughal, spoluautor výstavní publikace Role spravedlivých muslimů, připomněl, že za druhé světové války vzrostl počet židů v Albánii.

Albánský zákon cti “besa” a islámský požadavek zachraňování životů vedly Albánce k tomu, aby ukrývali uprchlíky i za cenu riskování života vlastní rodiny.

H. Lukešová 22.4.2013 11:07

Re: SPRAVEDLIVÍ MEZI NÁRODY

Ano, Albánci se chovali dobře, hrdinně, spravedlivě, to se však nedá říci o Arabech. V Tunisku za asistence některých Arabů roku 1941 nacisté použili zplynovací vůz, kde nalezlo smrt asi 4000 Židů. V Iráku stejného roku propukly pogromy, stovky Židů bylo zabito, mnoho synagog vypálených, v Sýrii také propuklo peklo. Na závěr lze zmínit Muftího Husejního, který navázal přátelství s SS Reichsfuehrem Heinrichem Himmlerem, tvůrcem a správcem vyhlazovacích táborů. Denodenně žádal na Himmlerovi, aby znásobil deportace (maďarští Židé neměli jít do Palestiny, ale na východ, do Polska) a pomáhal zakládat i muslimské legie SS, které se také dopouštěli válečných zločinů. Albánci pomohli, Arabové selhali.

P. Vaňura 22.4.2013 12:39

Je to ještě daleko horší, oni totiž

nejen albánští, ale i bosenští islámští duchovní přinejmenším nechtěli rozpoutávat etnicko-náboženský konflikt a výslovně zakazovali věřícím vstup do vojenských jednotek ustašovského státu. To se nelíbilo Himmlerovi, který tam chtěl dělat nábor do jednotek SS.

Na pomoc mu přispěchal Velký muftí Hussajní, který svou autotitou pomohl zverbovat asi 30000 balkánských muslimů do SS divizí Handžar (13. SS Croatica), Kama a Skanderbeg.

Protože tyto jednotky byly používány hlavně proti srbským partyzánům, mají na svém kontě řadu masakrů civilního obyvatelstva. To vyvolalo nepřítelství které znovu propuklo v 90 letech při válkách v bývalé Jugoslávii. Muftí obdržel od Himmlera hodnost Gruppenfuhrera (generálporučíka) SS. Po válce se mu nic nestalo a dále štval v aranském světě proti Židům.

J. Tejkl 22.4.2013 13:51

Re: Je to ještě daleko horší, oni totiž

ano to byla velká chyba spojenců. Muftí, co by regulerní válečný zločinec, měl být souzen v Norimberku.  

H. Lukešová 22.4.2013 16:34

Re: Je to ještě daleko horší, oni totiž

Někteří nacisté se po válce ukrývali v muslimských zemích. Např. Alois Brunner, pravá ruka Eichmanna, zodpovědný za válečné zločiny, žil v Sýrii, Židy pravidelně nazýval odpadky a v rozhovoru řekl, že je chybou, že WW2 přežil vůbec nějaký Žid a že Vídeň by měla být za dejudaizaci vděčná. Někteří němečtí vědci žili v Egyptě a pracovali na raketovém výzkumu.

L. David 22.4.2013 9:24

A kdo by vůbec mohl od těch barbarů očekávat něco inteligentního ?

Jednoduchá rovnice: Dekadentní islám = barbarští Arabové.

L. Křivan 22.4.2013 7:39

Má to logiku.

Až Israeli se pokusí výcvikový tábor teroristů vybombardovat, tak začnou ječet, že se ničí archeologické památky.  Takž něco jako živé štíty. To celé ukazuje zbabělost arabů.

H. Lukešová 22.4.2013 11:02

Re: Má to logiku.

Ano, je to tak.