Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
KNIHA: Okouzlující celulitida!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
astra 6.11.2008 8:32jděte se všichni bodnout! To jste nikdo nečetl skvostného Vaculíka? |
Tony 4.11.2008 1:13To Sarka Vynikajici postrehy. Dekuji.Me se libi co napsal Salman Rushdie na toto tema:"The effect of /mass/ migration has been creation of radically new types of human being; people who root themselves in ideas rather then places, in memories as much as material things, people who have been obliged to define themselves-because they are so definedby others- by their otherness; people in whose deepest selves strange fusions occur, unprecedented unions between what they were and where they find themselves". Amen. T. |
Sarka 4.11.2008 1:16Likewise, Tony - diky za Rushdieho. A Amen back. |
68 3.11.2008 23:11Jako téměř neznámý kunderolog (nebo raději málo známý) souhlasím bezvýhradně se všemi přítomnými kolegy kunderology i kunderoložkami, kteří se vyjádřili k poslednímu francouzskému dílku spisovatele. Bude hodně o čem přemýšlet, jak jednoznačně plyne z erodující sukcese a z té můry kolem žárovky. Můra je srozumitelná, co však může znamenat ta žárovka. Ne něco sprostého? Můžem se jen dohadovat. |
Karel K 3.11.2008 13:40Ale ten název! Už si předstvauju, jak bude můj přítel kunderovec vystavovat tu knihu ve své knihovně a já se ho zeptám: "Ignorance? A není to moc autobiografické?" |
Marat 3.11.2008 11:45Věděl jsem,že můj příspěvek vymáznete. Je mě jasné,že jste nemohli zveřejnít tento příspěvek.Ani jsem to nečekal.Když si přečtete Kunderova veledíla,tak velice snadno poznáte,že to jsou nejčastější slova v románech toho " vynikajícího českého spisovatele". Mě jsou taková slova odporná,ale vyčetl jsem je v těch jeho knihách. |
sukcesivní eroze 3.11.2008 9:32Tušil jsem to už dlouho, ale teď mám opravdu jistotu: Pan Schilla je dement. |
Marat 3.11.2008 11:46Re: Tušil jsem to už dlouho, ale teď mám opravdu jistotu: Není dement. |
Eva D. 3.11.2008 20:42Re: Tušil jsem to už dlouho, ale teď mám opravdu jistotu: Kdo to říká, ten to je... |
Tony 3.11.2008 3:15L'Ignorance. Sex je dulezity/jak vsichni vime/, ale neni tim hlavnim tematem v Ignoranci. Tim je navrat emigranta/ docasny navrat/ a p. Kundera to popsal vyborne. Jestli knizka vyjde v cestine, bude ohen na strese. |
Sarka 3.11.2008 3:50Re: L'Ignorance. Nebojte, Tony, nevyjde. To uz by pak s urazenymi Kocourkovskymi vubec nebylo k vydrzeni |
K. 3.11.2008 8:30Re: L'Ignorance. Tak nás neznalé nenapínejte a zkuste někdo, kdo jste tu knihu četl, v kostce shrnout, o co jde, co ty tisíce z druhé strany zažívají. |
sukcesivní eroze 3.11.2008 9:33Re: L'Ignorance. Přečtěte si ji v jazyce vám dostupném. Myslím, že už i ruské vydání je na světě... |
K. 3.11.2008 9:53Re: L'Ignorance. Asi bych volil francouzštinu nebo němčinu, ale rád bych se dozvěděl, čím ta kniha tolik oslovuje mnohé zahraniční Čechy. |
sukcesivní eroze 3.11.2008 10:01Re: L'Ignorance. To si právě musíte přečíst, protože je mj. o nemožnosti návratu. Německý překlad mohu doporučit, je velmi dobrý. |
K. 3.11.2008 10:22Re: L'Ignorance. A co takový Škvorecký? Ten o podobných věcech nepsal? Žije v emigraci velmi dlouho, navíc odešel ve věku (tuším ve 44 letech), kdy je už opravdu těžké si někde zařizovat novou existenci. I Škvorecký se sem vracel, ale nevrátil. |
sukcesivní eroze 3.11.2008 10:50Re: L'Ignorance. Pokud vím, Škvorecký tohle téma explicitně ve své tvorbě nerozvádí, nepčítáme-li jeho exilové prózy z časů před rokem 1989. To je ale trochu jiná situace než u Kundery. |
Fencl 3.11.2008 12:41Re: L'Ignorance. Škvoreckého a Kunderova díla se taky vlastně dobře doplňují. Nepíší z týchž pohnutek. |
sukcesivní eroze 3.11.2008 13:54Re: L'Ignorance. Hm. Mohl byste to nějak rozvést? Děkuji! |
K. 3.11.2008 14:36Re: L'Ignorance. Tak v němčině ta Kunderova knížečka stojí 8,90euro, v paláci Luxor ovšem za ni chtějí 321Kč, to je dobrých 13,50euro. Na můj vkus trochu moc předražená. Zajímalo by mne, jestli i zahraniční turista platící v eurech musí vysolit tu padesátiprocentní přirážku nebo jestli pro něj platí ta předtištěná cena 8,90. |
sukcesivní eroze 3.11.2008 16:00Re: L'Ignorance. Zahraniční turista si knížku prohlédne, pozře na cenu a koupí si ji doma. Ostatně vy si také můžete pro L´Ignorance zajet do zahraničí, a záískat ji za 8,90. Otázka je, zda se vás taková cesta nepřijde dráže než na těch 13,50... Ale existují také veřejné knihovny, kde vám tu knihu třeba i zapůjčí, pravda, možná jen prezenčně... |
Kolemjdoucí (J.Š.) 4.11.2008 12:00Re: L'Ignorance. Stačí zajet k Andělu, tam ji prodávají za 277Kč (Kanzelsberger u východu z metra) |
Vera 3.11.2008 15:01Inzenyri lidskych dusi Skvoreckeho pritel spisovatel,vyemigrujici do Kanady, mudruje nad obsahem sveho prvniho romanu, psaneho v cizine. Nejvice ho mori pozadavek moderni (nesocialisticke ) prozy dukladneho a vzdy noveho popisu pohlavniho styku. "My s Maruskou nic noveho, porad stejne, nevynalezave" (parafrazuji z pameti). "Co mam porad o tom psat?" Ze by Skvorecky? |
sukcesivní eroze 3.11.2008 15:57Re: Inzenyri lidskych dusi Tak pokud myslíte, že to je hlavní téma Inženýrů... |
Sarka 3.11.2008 16:26Re: L'Ignorance. To je skutecne velmi tezke vyklopit takhle v kostce. Fakt je ten, ze oslovuje nejen zahranicni Cechy, ale kazdeho, kdo nechal domov nekde v dalce a navrativ se po letech do nej shledal, ze tento uz je jiny, a jinde, a ze jako clovek se skutecnym zivotem pro ty "svoje" doma prestal existovat. Existuje pro ne vyhradne a pouze jako vzpominka na to, kym a jaky byl, kdyz byl doma - ale tim uz davno neni. Lide takto sobe vzdaleni nemluvi jeden k druhemu, ale jeden na druheho. Tak nejak. |
Eva D. 3.11.2008 20:41Re: L'Ignorance. Ale to přeci člověk zažívá aniž by emigroval. Podle toho, co nám tvrdili za studií, se Šrámek už nikdy nevrátil do Písku, záměrně. Také mám taková místa. |
Sarka 3.11.2008 21:27Ja mam pocit, Evo,ze ac jde o pocity a zazitky podobne, jedna se o cosi kvalitativne velice odlisneho. Skutecne Vam nelzu, kdyz Vam rikam ze to je neco, co jde tezko popsat - odtud Kunderuv genius. (a to nemuzu rici ze o to mnozi z nas nepokouseli ) |
Zuzana W 3.11.2008 21:59Re: Ja mam pocit, Evo,ze ac jde o pocity |
Eva D. 3.11.2008 22:15Re: Ja mam pocit, Evo,ze ac jde o pocity Věřím Šárko, že pokud jsem to neprožila, je těžké to hodnotit. Na druhou stranu, i stejné věci prožíváme různě, s různou intenzitou, například. Proto je možné, že někoho jeho knihy osloví víc a někoho méně.Ten druhý, kterému se autor nejeví jako génius, vychází ze své zkušenosti a svého prožívání a tak to je v pořádku. Nemám s tím problém. Mimochodem, myslím, že 90 i víc % Čechů a Moravanů a Slezanů Kunderovi nezávidí. Na to je moc daleko a moc dlouho. Jiní jsou víc na ráně. |
Sarka 3.11.2008 23:58Ja nemam dojem, ze mu Cesi zrovna zavidi. Ale vim, ze neni a nebyl v Cesku prilis vitan, cten, a chapan. Je - a byla - vuci nemu urcita nevrazivost. Nevrazivost kterou jsme do jiste miry zazili my vsichni, kdoz jsme v episodach nasich navratu bolestne zjistovali, ze pro ty, kteri zustali doma, jiz davno neexistujeme jako zijici, myslici a citici lide - ze existujeme-li pro ne vubec, pak nanejvys jako mumie toho, cim jsme byvali. A ano, prozivani podobnych veci - s ruznou intenzitou - je samozrejme treba vzit uvahu. Ale opravdu se tezko vysvetluje klopotnymi slovy hloubka a podstata rozdilu mezi tim odstehuje-li se clovek z Pisku do Sobotky (kde sice take leccos ztraci ale nikoli vlastni identitu, tu si z toho Pisku do Sobotky lehce prinese ssebou), a odejde-li z vlasti do uplne noveho, neznameho sveta, kde musi vytvorit uplne novy smysl toho kdo je, jak a cim se difnuje, ajak a cim rozumi sobe a svemu okolnimu svetu. V tom procesu je hloubka, bohatstvi i bolest, ktere je nemozne jednoduse sdelit tem, kdo jim neprosli. Kundera k tomu genialne pouziva Odysseovskeho archetypu. Kdyz jsem tu knizku cetla, vyrazila mi dech. A to Vam muzu potvrdit, ze v mem veku s mymi zivotnimi zkusenostmi mi jen tak neco dech nevyrazi. |