26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

SVĚT: Rebelie lhářů

Gail Bradbrooková říká, že nápad založit Extinction Rebellion dostala, když byla zdrogovaná, tedy pod vlivem psychedelik. Dnes volá po tom, aby se rebelové masivně zfetovali halucinogenními látkami. Což mnohé vysvětluje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Prokop 14.10.2019 9:27

Lidí je hodně a chtějí jíst. To je základní fakt. Má-li být pro ně dost potravy, je nutno ji produkovat průmyslově, lov a sběračství, svědčící až na vyjímky divoce žijícím živočichům i rostlinám, prostě tolik lidí neuživí. Takže průmyslová výroba potravin mění skladbu živočichů i rostlin. Kterým lidem sdělíte, že potrava pro ně není? So geht das.

M. Valenta 14.10.2019 9:33

Víte co je zajímavé. V domě s přírodní zahradou (2900m2) bydlíme skoro 25 let a ti živočichové co popisuji začali mizet před ca 10 lety a to aniž bych něco měnil.

R. Vacek 14.10.2019 10:23

Já v takovém případě navštívím očaře a zmizelá zvířátka se jako zázrakem znovu objeví.:-)

M. Prokop 14.10.2019 10:47

Zajímavé, ale trochu se to míjí s tím, co jsem napsal.

J. Anděl 14.10.2019 12:22

U nás byli mloci hodně. Pak na deset, možná dvacet let zmizeli. A letos mloků, že o ně člověk zakopává.

Lokální pozorování v krátkém čase nestačí k závěru o globálních změnách. Neříká se tomu nějak, iluze potvrzení?

P. Moravčík 14.10.2019 10:15

Asi vás majú plné zuby;-D

P. Zinga 14.10.2019 9:01

11 minut k odhalení "rebelů"

https://www.youtube.com/watch?time_continue=42&v=YRvPNSzbLBU

K. Lilibínský 14.10.2019 8:39

doporučuji: https://www.youtube.com/watch?v=8IX4Jq6Rrss

Kde ti Rebelanti přišli na šesté masové vymírání, když jich mají paleontologové zdokumendováno zhruba dvacet??

Takže snad "Rebelie proti dvacátému prvnímu masovému vymírání" je správně. Šesté vymírání už bylo asi tak před 200 miliony let.

P. Zinga 14.10.2019 8:09

A komu by byl Daily Mail málo, zde NYT:

https://www.cfact.org/2019/10/07/nyt-millionaire-money-pours-into-climate-alarmism

,Že jde o klima věří snad pouze pan Rada.

K. Lilibínský 14.10.2019 10:09

jó, jó. Kdysi jsme jako státní ideologii měli Marxismus-Leninismus. Dnes jsme ho nahradili Alarmismem-Gretenismem.

A někteří, jako pan |Rada bez nějaké té praštěné ideologie prostě nemohou žít.

P. Zinga 14.10.2019 8:03

Nevím o rozvratu biosféry, zaznamenal jsem ale rozvrat pana Rady. Nepodezříván ho ovšem, že by za to byl placen, jako ta prasata z Extintion Rebelion, viz :

https://www.dailymail.co.uk/news/article-7566515/Extinction-Rebellion-files-reveal-climate-zealots-paid-400-week.html

Š. Hašek 14.10.2019 9:17

Nevím také o rozvratu biosféry. Pozoruji rozvrat myšlení. Matematika ne, fyzika ne, přírodní vědy ne, chemie ne, .....

A místo četby kronik, studování historických dat, studia, ...... poslech rekordů v televizi. Tedy teplotních rekordů o víkendu.

P. Rada 14.10.2019 7:44

Nekorektnost až lživost tvrzení pana Kremlíka ve smyslu, že se svět kolem biologicky nemění se dá naopak doložit poklesem četnosti i druhové rozmanitosti a to zejména u forem života dlouhověkýh, rozměrných a komplexních ke kterým patří doposud expandující druh homo s.s. Ale jak dlouho? Nejen přírodovědci ale i ekonomové totiž vnímají křivku populační četnosti lidstva velice varovně:

https://ourfiniteworld.com/2019/01/09/2019-world-economy-is-reaching-growth-limits-expect-low-oil-prices-financial-turbulence/

Naopak na úrovni mikrobiologické tomu může být jinak. Prostředí biosféry planety totiž člověk za poslední století obohatil hlavně v oceánech o dvojnásobek aktivního dusíku atmosféru o 40% CO2 a do pšeho přimíchal doposud v přírodě zcela nové sloučeniny a dokonce radionuklidy. Evoluce v prostředí mikroorganismů tak může začít. Ty nejmikroskopičtější formy se totiž dokáží změnám v okolí přispůsobovat nejefektivněji. Problémem proměn proto nejspíše ponese nadstavba, ke které patří i druh homo. Podobně dlouhověké sromy už evidentně trpí a lidé problém stále častěji zatím řeší velmi kontaverzně migrací a růstem závislosti na zdrojích v daleké cizině.

Doposud lze nejlépe dokumentovat vývoj druhové četnosti na větších organismech. Např. na četnosti a druhovém složení ptáků. Pro dnes už daleko méně četnějšího vrabce příznačně platí, že v dospělosti se uživí na semenech rostlin a dalším co mu třeba do krmítek dávají lidé... ale svá mládata musí krmit hmyzem. V důsledku velkoplošného používání pesticidů na zejména u nás rozlehlých pozemcích i v důsledku vysušování krajiny ale mizí celá hmyzí společenstva a na nich závislé druhy ptáků.

Pokles četnosti drobného hmyzu hmyzu pak může i laik v běžném životě pozorovat na sklech světel i oken rychle jedoucích dopravních prostředků. To dělá např motoristům momentálně spíše radost. Popírání projevů rozvratu biosféry takto přináší potěšení zejména hmotně a peněžně orientovaným NEKROMANTŮM.

L. Machala 14.10.2019 7:51

R^

J. Anděl 14.10.2019 8:29

Vliv pesticidů na hmyz a následně potravu různých druhů zní validně.

Ovšem o (relativní či skutečné) škodlivosti pesticidů se hovoří už dlouho a relativně se šíří bio produkce. Ta ale bohužel zvyšuje uhlíkovou stopu díky větší přepravě. Když si spotřebitel radši koupí bio produkt z větší dálky, než nebio lokální.

V psychedelických stavech bývají střípky poznání.

Potíž je jednak ty střípky pravdy odlišit od vizí jiné reality... A pak úspěšně a bez škodlivých vedlejších důsledků realizovat.

Když se vyhlásí krize, stav nouze, panika, výjimečný stav, obvykle se vedlejší účinky neřeší. Jak jsem psal už dříve, akutní krvácení je nutné zastavit co nejdřív, i nesterilně. Pokud se ale neřeší vůbec, člověk umře třeba na otravu krve. Tomu panika spíš pomáhá, než brání.

F. Houžňák 14.10.2019 8:44

Brabci před pěti lety už "vymřeli" a dneska jich je zase všude spousta.

M. Prokop 14.10.2019 9:29

A nejlépe prosperovali v dobách hipomobilních, což také není přirozený přírodní stav.

Z. Lapil 14.10.2019 9:06

Dovolím si přípodotek, že "ten správný" biopřístup dává přednost místním zdrojům.

A - možná jen mám kliku - kolem sebe vidím snahu řešit ne klima, ale místní prostředí. Skrze takové drobnosti, jako obnovení alejí, úprava těžce zanedbaného místního rybníka do "biofriendly" stavu... Samozřejmě to není čárymáry fuk a hotovo, ten rybník třeba čeká na vyčištění Opatovického kanálu (http://www.brehy.eu/opatovicky-kanal/; Břehy jsou obec, nikoliv přírodní útvar :-)).

Samozřejmě vše s vědomím, že "lidi jsou lidi".

J. Anděl 14.10.2019 9:15

To vidím mnohdy taky.

I proto vnímám jako nesmírně demotivující začít křičet cosi o bezohledné žravosti na úkor dětských snů našich potomků, a že s tím "je nutné konečně něco udělat".

Z. Lapil 14.10.2019 9:40

Já se učím v podobných situacích se urazit.

Největší problém je podle mě v přesvědčení, že bez buzerace, ať státní nebo aktivistické, se nic dobrého nestane. Akutní nápad: dotyční nikdy nebyli na vojně, takže netuší, co je buzerace za... ééé... za buzeraci.

P. Han 14.10.2019 9:06

Ten váš odkaz je skvělý. Ta dáma je zrovna taková diletantka jako vy. V 70. letech si přečetla Meze růstu a od té doby se snaží dokazovat, že je to neomylná bible. Meze růstu obsahují spoustu chyb, což nejednou komentoval i jejich český překladatel prof. Moldan. A jak tak zběžně koukám na ten odkaz, autorka používá jeden model z několika možných a snaží se ho násilně extrapolovat do budoucnosti. Patří do stejné party mašíblů jako vy.

V. Církva 14.10.2019 9:35

Možná by jste mi mohl mýt světla a okna u auta. Je to totiž s tím hmyzem pořád hrůza. Nicméně pesticidy jsou šílené, to ano.

Proto souhlasím s tlakem na ekologické zemědělství, způsob života, snižování spotřeby energií i obnovitelné zdroje. Celośolečenský tlak být musí, ale ne vydírání a bez ultralevičáků a psychicky nemocných lidí. Nakonec i Gréta vykopává otevřené dveře. Ale hlavně je posedlá CO2 a neřeší ty pesticidy a zemědělství.

Západ se místo ekologie zaměřil pouze na CO2. Jenže to ani vyřešit nemůže. Evropa se totiž na něm podílí 10 procenty. Největším problémem pak je přelidnění mimo Evropu a civilizované země.

Šílenci ze Západu chtějí spasit svět tím že budou regulovat těch 10 procent extrémními normami, likvidací demokracie a regulací porodnosti tam kde už tak je výrazně pod hranicí obnovy. Tak civilizaci naprosto zlikvidují a celosvětové redukci CO2 o pár procent.

Vážení jestli chcete něco udělat s CO2 zaměřte se na rozvojové země, ale můžou Vás tam ukamenovat.

J. Sinnreich 14.10.2019 16:09

Kdepak na Radu. Ze jsou ty jeho radobyvedecke kompilace psane stylem gymnazialniho profesora z K.u K. Mocnarstvi smesne? On ma ty jeho "imise" a "uzivnost biosfery" spocitane snad uz od paleozoika. Alespon je zabava to cist.

L. Novák 14.10.2019 4:43

Blbost má zelenou. Německo má nejhloupější energetickou politiku na světě. EU se žene do záhuby pod vládou zelených magorů... :-P

J. Sinnreich 14.10.2019 0:41

Soucasny cirkus boje za zachranu Zemekoule silne pripomina boj za mir sponzorovany v minulosti komunistickym Ruskem. Stejne symboly a stejni bojovnici. Tehdy holubice miru a pruvody mladezniku, dnes, hruzu dstici Greta a opet zapalena mladez v ulicich. Oboji melo stejny cil. Tehdy oslabit vuli Zapadu k obrane proti komunisticke agresi, dnes znicit prumyslovou a energetickou zakladnu v Zapadu v boji o svetovou dominanci.

F. De Winter 14.10.2019 8:40

Souhlasím. Myslím, že problém mládeže na západě spočívá v tom, že příliš dlouho studuje, a chybí jí srážka s realitou v podobě nutnosti vydělat si vlastní peníze na základní životní potřeby. :-/