11.5.2024 | Svátek má Svatava


Diskuse k článku

ROZHOVOR: Klimatický jehovismus

Chci veřejnost varovat, že mocenská elita nepřestala s propagandou v roce 1989. I dnešní režim má svou propagandu a je třeba číst velmi skepticky, co čtete v médiích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Langer 3.4.2019 18:49

Re: Demagog Kremlík se jen tak nezmění.

Á, nový vynález, "kumulativní" emise. Copak to je zase za hovadinu, Zelený sedmilháři? On se nám tady ten CO2 kumuluje lokálně, jo? Vy Zelení magoři jste fakt zralí na psychiatra.

R. Langer 3.4.2019 18:45

Re: "Bývalý překladatel a bývalý ekonom píší knížky klimatu."

Vážně? A kterých?

R. Langer 3.4.2019 18:43

Re: Celé to je šaškárna?

Tak určitě. Jsem si jistý, že to je stejně pravdivé jako tvůj výpočet ERoEI, nebo růst lužních lesů po kůrovci. Zelený sedmilháři, už tady nelži.

R. Langer 3.4.2019 18:41

Re: Zingova demagogická argumentace

Jasně. Nejsem komouš, těm nevěřím. Jsem Zelený komouš, těm věřím. To jsou úplně jiní komouši, ti to přece myslí dobře. A HLAVNĚ TO DĚLÁM PRO BLAHO PŘÍŠTÍCH GENERACÍ A ŠŤASTNĚJŠÍ ZÍTŘKY. Vždyť co kdybychom to klima, o kterém vlastně VŮBEC NIC NEVÍME, ÚPLNĚ ZKAZILI?

Ne, pane Pivodo, vy nejste malá hloupoučká UI, vy jste jeden velký blbec. A klidně vám to řeknu do očí. :-P

V. Petr 3.4.2019 18:33

STAČÍ PŘEJÍT NA ATOM A PROBLÉM JE VYŘEŠEN!

Podle německých blbečků je ovšem nebezpečí tsunami v Bavorsku větší, než riziko emisí CO2. A ti Němci jsou opravdu tak pitomí, že si nejsou schopni dát dohromady 1+1!

Ostatně, stačí si vzpomenout na "geniální" myšlenky nezapomenutelného Fuhrera...

V. Petr 3.4.2019 18:29

Já si myslím, že by bylo dobré shromáždit na jednom

místě VŠECHNY ty předpovědi od doby před sto lety po současnost a to celé pak porovnat s REALITOU, která už také VĚTŠINOU NASTALA! Já si pamatuji, že během 50 let se běžně psalo, že ropa vystačí tak na 50-60 let. Nalezl jsem předpověď z roku 1937, kde měla ropa vystačit na 25 let, tedy do r. 1962! Roku 2000 měl nastat hladomor a také doba ledová. To že se nikdo nezabývá porovnáním minulých předpovědí Římského kruhu s realitou svědčí o NAPROSTÉ POKLESLOSTI současné žurnalistiky!

Jak může mít někdo, jehož předpovědi se nevyplnily mít TU NEBETYČNOU DRZOST a strašit lidi dalšími NESMYSLY!?

P. Rada 3.4.2019 18:21

Re: Demagog Kremlík se jen tak nezmění.

1. Omyl. Kumulativní imise se kumulují po dobu mnoha desetiletí. Před mnoha desetiletími byla ale např čína rozvojová země kdežto v čechách už půlstoletí bilo "železné srdce republiky" - o severočeském uhelném revíru nemluvě. Dodnes patříme mezi rozvinutými za největší v imisích v přepočtu na hlavu a tuplovaně pokud by se výsledek ještě korigoval o HDP na hlavu.

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/klima-co2-znecisteni-limity-brabec-cez_1812110600_jab

2. Zas omyl. Letmé pohledy klamou. Odborný posudek k projevu Gréty vyšel naopak na výbornou. Jak typujete odborné posudky na Kremlíkovo dílko?:

https://faktabaari.fi/greta-thunberg-has-done-her-science-homework/

5. IPCC je mezivládní panel pod OSN který vydává opakovaně uřesnované večejně dostupné informace jako mezinárodní konsensus. Právě to opoakování a zpřesnování je zásadní jeho význam. Osobně mám za to, že skutečnost je spíše ještě vážnější. Je to vidět s toho jak rostou imise i varovnost dalšího vydání zpráv.

P. Rada 3.4.2019 18:05

Re: Před pár dny jsem zde uvedl,

Změřil jste si tlak?

P. Rada 3.4.2019 18:05

Re: Demagog Kremlík se jen tak nezmění.

Pane Zingo příčinou sucha je pravidelně záporná bilance vláhy. Vláhu donese nad pevninu jen vzdušné proudění od zdrojů - oceánu.. a toto proudění má svá pravidla jako důsledek rotace země i rozložení teplot... Zkuste si projít základní cirkulační model atmosféry a ujasnit si alespon proč jsou někde vytrvalé pouště a jinde v podobném pásmu tropické lesy.

Dnes se konkrétněji pro nás v důsledku odtávání severní polární čeičky začíná měnit "Polární vortex". Vágně platí, že sucha byla a budou. Něco jiného je antropogenně navozené sucho např u nás už jen tím, že v zimě srážky spadnou převážně jako deštové a odtečou a že jaro i léto přicházejí až o měsíc dříve jak v minuliosti a lidé navíc změnili retenční schopnost krajiny.

L. Novák 3.4.2019 18:03

Re: Před pár dny jsem zde uvedl,

Neslučitelná se životem je tvoje zelené magoření, demagogie a lži opakovaně plakátované do komentářů. Běž se léčit!

P. Rada 3.4.2019 17:53

Re: Před pár dny jsem zde uvedl,

Pane Zingo je dokonce možné, že situace je ještě horší než si připouštějí i ti, kteří stav klimatické nouze vyhlásili. Takovéto vyhlášení se děje pravidelně až už když je zle. Nedávno museli spadnout dva Boeingy a navíc stejným způsobem .... než si někdo kompetentí uvědomil, že když jde o lidské životy má předběžná opatrnost zásadní význam.

Na planetě je ale už 7 miliard lidí kdy dokonce naprosté většině do půlstoletí hrozí smrt. Přesto si mnozí jak vy s nedobrého výhledu doposud asi pro nedostatek inforací dělají legraci.

https://ourfiniteworld.com/2019/01/09/2019-world-economy-is-reaching-growth-limits-expect-low-oil-prices-financial-turbulence/

Vy osobně by jste si měl navíc vzhledem k úvahám zde presentovaným vyhlásit stav vzdělanostní nouze. Je to sice problém mnohých ale viditelný zejména u těch kteří svou aroganci k poznání stavu světa dávají na odiv. Zkuste pro začátek toto: ... https://www.kosmas.cz/knihy/243499/civilizace-na-planete-zemi/

Lidstvo obeně jde do celé řady problémů včetně klimatického prostě proto, že dlouhodobě žije na surovinový dluh a dlouhodobě parazitickým a nikoliv symbiotickým způsobem. Důsledkem je obecný růst entropie systému kterýžto vývoj je dlouhodobě se životem neslučitelný.

P. Rada 3.4.2019 17:34

Re: Celé to je šaškárna?

Šaškárnu předvádějí pravidelně šašci které zde presentujete pane Zingo. Pokud už používáte termodynamiku a chtěl by jste se šaškování vyhnout, měl by jste se nejprve zamyslet nad tím co to znamená.

Sleníkový efekt není o vedení tepla (přenosu energie) s chladnějšího na teplejší ale o redistribuci tepelných toků v prostředí vysokého teplelného gradientu mezi zdrojem kterým je zejména Slunce a kosmickým prostorem kde se teplota bíží absolutní nule.

Země proto kupříkladu dostává jako celek od Slunce ve spektru odpovídající zroji o teplotě 6000c v přepočtu na m2 342W. S toho se hned vlivem celkového albeda odrazí 107W. Zbytek po dopadu změní přes teplotu svou frekvenci a je vyzařován v docela jiném spektru (dominantně infračerveném) povrchem wýkonwm 390W a 102W konvekčními proudy. Skleníkový efekt je o tom, že tento úhrný tok ohřívá atmosféru která opět sálá směrem k zemi a to výkonem 342W. ...

V součastnosti je rozdíl celkové přijaté energie a vyzářené asi 1W/m2 zdá se to možná málo ale odpovídá to energii ohřevu oceánú jako by v nich každou vteřinu vybuchla bomba hirošimského typu. Pevniny se sice oteplují rychleji ale to je dáno menší akumulační schopností. 95% tepelné energie ale nyní pohlcují oceány a tak se i na zdánlivě rychleji oteplující pevnině zá nárůst skleníkového efektu malý. Zdání ale klame. Až se planeta dostatečně oteplí - pak se příjem i výdaj vyrovnají. Výdej energie totiž odpovídá 4mocnině teploty. Míra akumilace systému zatím ale ještě několik století bude zapřičinovat odklad ve vyrovnané bilanci. Po celou tu dobu se bude poprávu hovořit o globálním oteplování přízemních vrstev. Dramatičtější dopady bude ale mít změna vzdušného proudění.

Termodymamický zákon který nadhazujete je ale mimo jiné NAOPAK např o tom, že kosmický prostor s teplotou blázkou nule nemůže ohřát v uzavřeném systému Slunce.

B. Rybák 3.4.2019 17:23

Re: Demagog Kremlík se jen tak nezmění.

Výsledkem tažení EU proti CO2 je přesun energeticky náročné výroby jinam!...

Přesně tak, pane Novotný! Zcela s Vámi souhlasím!!!

M. Pivoda 3.4.2019 17:01

Pro A. Nový 840 kg podruhé

1. Já neagituji, nejsem aktivista, nejsem klimatolog. Důležité je, co si o věci myslí především mladá generace nikoliv já. Dodržování principu předběžné opatrnosti v klimatologii může urychlit vývoj čistějších technologií - což je zájmem každého občana. Nemám proto problém tento směr podpořit, i když samozřejmě to bude něco stát. Ale až se zavede masová výroba vyzrálejší technologie, vysoké fixní náklady se rozmělní, a cena poklesne. Holt, mimozemšťané za nás ten technologický vývoj nechtějí udělat. Musí ho učinit a zaplatit lidé.

2. Ano, přemýšlel jsem, proč se z tak chytrého hocha, jakým byl právě Milan Kundera, stal komunista. Nebo i Zdeněk Svěrák. Vznik té ideologie samozřejmě není vůbec překvapující vzhledem k historickému vývoji.

Já, už jako malý hoch, jsem poslouchal místní komunisty na naší vesnici, ale nevěřil jsem jim. Nebyly to důvěryhodné osoby, které by chtěly naplňovat proklamované komunistické ideály. --- Možná, že to bylo také tím, že u nás v rodině se diskutovalo, jak se z někdejšího kolaboranta s Hitlerem stal pozdější komunista. On ten pán totiž už v době války vystřelil ze své zbraně do našeho okna, kulka jen prorazila sklo, udělala díru a zabořila se do dřevěného rámu. A já jsem se na to poškozené sklo a dřevo se zájmem chodil dívat do té doby, než moji rodiče vyměnili okna za větší.

P. Zinga 3.4.2019 16:55

Re: Noemova archa?

No, pravda, moh sem to dát do uvozovek.

P. Zinga 3.4.2019 16:54

Re: Zingova demagogická argumentace

Tu "předběžnou opatrnost" nelze vydělit, protože vše souvisí se vším. Takže s tou demagogií pozor, pane Pivodo, zatím to vypadá spíš na Vás.

P. Zinga 3.4.2019 16:52

Re: Před pár dny jsem zde uvedl,

Už je to v jiné diskusi, ale sem se to hodí jak ...

"Jestliže je v Německu něco, co nelze porazit, je to víra

v kolektivní blaho "volksgemeinschaftliecher" činů. Všichni pro záchranu klimatu, všichni pro socialismus, všichni pro mír, všichni pro konečné vítězství. Zdá se, že toto totalitární duševní nastavení je tak hluboko vryto do duše německého národa, že opakující se výbuchy tohoto šílenství zřejmě slouží k potvrzení predestinace němectví vůči všem národům světa".

P. Zinga 3.4.2019 16:48

Před pár dny jsem zde uvedl,

že dle průzkumu již několik desetiletí klesá úroveň inteligence západních obyvatel. Nevěříte? Londýn, Los Angeles, Vancouver, Basilej, Erlangen (uni-město v Bavorsku) již vyhlásily "Klimatický stav nouze", desítky měst-především německých-se k tomu chystá.

Jsem zvědav, co to obnáší...

A. Nový 3.4.2019 16:37

Re: Mladý je každý komunista! Zítra se bude, tančit všude.

Kdo myslíte, že komouškou ideologii těm mladým před desítkami let nakukal? Starší generace ne nepodobná dnešním šmejdům, kteří dnes hlásají zelenou ideologii. Mladí by na to nepřišli ani omylem. Tak že v tom máte prsty také, když hlásáte bludy o jakési pomyslné záchraně.

M. Pivoda 3.4.2019 16:02

Zingova demagogická argumentace

Já jsem pojem "předběžná opatrnost" nevymyslel a netýká se techniky, nýbrž možných nevratných změn klimatu.

A ty možné klimatické důsledky netýkají ani tak mne ani diskutujícího Zingy, ale další generace lidí na této planetě.

P. Zinga 3.4.2019 15:48

Re: "Není totiž pravda, že předběžná opatrnost nic nestojí."

Předběžná opatrnost! Chodí pan Pivoda s gatěmi u kotníku, pro všechny případy?

Předběžná opatrnost-jak to může hlásat člověk, fandící technice? Předběžná opatrnost nedovolí postavit ani kadibudku.

P. Zinga 3.4.2019 15:45

Celé to je šaškárna.

...Atmosférické protizáření (skleníkový efekt) nemůže existovat, protože odporuje 2.principu termodynamického zákona. Podle skleníkové hypotézy by totiž muselo chladnější atmosférické záření 324 W/m2 dodatečně ohřívat již teplejší zemský povrch, což ovšem jednoznačně odporuje fyzikálnímu zákonu 2. principu termodynamiky.

Země absorbuje 168 W/m2 a při užití Stefan-Boltzmannova zákona tentýž zemský povrch by měl vyzařovat do atmosféry 390 W/m2.

2.termodynamický princip říká, že chladnější těleso nemůže předávat energii teplejšímu. 324 je méně než 390. Nebo není?

M. Pivoda 3.4.2019 15:11

Vítězslav Novák bojuje předem prohranou bitvu!

Bojovat předem prohrané bitvy není rozumné. Vyhodit/vytlačit mobilní telefony se vám dnes nemůže podařit, podobně jako vaší kdysi mladé generaci komunisté například nemohli zakázat hudbu Beatles.

Konstruktivnější a účinnější by dnes bylo podporovat zdokonalování mobilních telefonů směrem k vyšší umělé inteligenci, nikoliv je zatracovat. Žijeme v technologické době, politik Henry Kissinger to ve věku 96 let pochopil.

Pošlete mi e-mail (na m.pivoda zavináč gmail.com), představte se, a já vám pošlu něco k tématu, co určitě oceníte, pokud se chcete něco dozvědět.

R. Langer 3.4.2019 15:10

Re: Mladý je každý komunista! Zítra se bude, tančit všude.

Předběžná opatrnost je hovadina nejhrubšího zrna, a většinou stojí nejenom peníze, ale i životy, jako v případě toho DDT či očkování, hlupáku! A jestli máš osobně o nějakou zájem, tak si ji LASKAVĚ ZAPLAŤ SÁM, "EKONOME"!

M. Pivoda 3.4.2019 15:01

Mladý je každý komunista! Zítra se bude, tančit všude.

Pro "A. Nový 840 kg". Ten nadpis o komunistech by spíše patřil Milanovi Kunderovi (francouzskému spisovateli českého původu, kterému zde včera blahopřál Ondřej Neff), nikoliv mně. Já jsem komunistou nikdy nebyl.

Fakt ale je, že Greta bude určitě ještě žít i v době, kdy A. Nový 840kg už určitě žít nebude. A diskutér A. Nový (s jeho 840 kg hmotnosti a 0 kg moudrosti) se jí ten její svět dnes snaží zku(r)vit, protože způsob jeho předpokládané záchrany by něco stál. Předběžná opatrnost vždy něco stojí! Na to nepotřebujeme rady bankovního úředníka Klause.

R. Langer 3.4.2019 13:49

Re: "Není totiž pravda, že předběžná opatrnost nic nestojí."

Jasně, a máte pravdu!

A. Nový 3.4.2019 13:36

Re: "Není totiž pravda, že předběžná opatrnost nic nestojí."

Patří Pivodovi.

A. Nový 3.4.2019 13:35

Re: "Není totiž pravda, že předběžná opatrnost nic nestojí."

Greta a další mladí lidé odmítají to riziko trvalé změny podstoupit. Budoucnost ale patří této generaci, nikoliv odcházející generaci rakváčů.

Když se podíváme o pár desítek let zpátky, tak těm tenkrát mladým taky patřil svět. Na co sáhli to podělali (eufemismus). Vzpomínáte UI: mladý je každý komunista?

R. Langer 3.4.2019 13:22

Re:

Dnes už je DDT pochopitelně opět povoleno, jenom ty Zelené lháře a vrahy za jejich zločiny nikdo nepověsil. A ještě dnes se najde někdo, kdo je podporuje. U mě jsou takoví lidé odpadem lidstva. Fuj!

R. Langer 3.4.2019 13:15

Re:

http://www.osel.cz/7394-kolik-milionu-zemrelo-na-malarii-kvuli-zakazu-ddt.html