9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Diskuse k článku

MÉDIA: Asociální klima-aktivisté

Aneb jak to vypadá, když někdo podporuje mocenskou ideologii OSN a EU za kterou stojí miliadový byznys... a přitom se pokládá za underground.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Lepka 30.11.2018 12:32

Re: no jistě, pane Zingo

Mládenci, ten nárůst teplot je až druhotný. Primární problém je změna proudění nad Evropou, možná jste si povšimli, že se nad střední Evropu dostávaly srážky přes středomoří a prostřednictvím teplých vzdušných proudů. Díky tomu jich bylo málo a ještě kvůli tepelným ostrovům nad velkými městy uhýbaly mimo českou kotlinu. Vlastně nějaké srážky byly jen v jihočeském kraji a na vysočině a tak jedině tam rostly nějaké houby. Při pátrání, proč je něco takového možné, jsem se dozvěděl od meteorologů, že došlo k narušení tryskového proudění v horních vrstvách atmosféry a od nemeteorologů, nicméně jedinců uvažujících funkci běžných fyzikálních zákonů, že je to důsledek větrných farem, které odčerpáním energie větru v přízemní vrstvě způsobilo podtlak ve střední Evropě a vyrovnávání tlaků od jihu - teplým vzduchem. A to zní tak logicky, že by to i mohla být pravda. A ovšem rudý hadr pro zastánce OZE. (Zde jen bokem připomínám, že větráčků ve farmách severního moře je cca 30 000 a propagátoři elektromobility by jich chtěli ještě dalších 50 000, aby bylo čím nabíjet auta. Co to může udělat s námi je evidentně netrápí)

M. Šejna 30.11.2018 12:26

kouzlo nechtěného?

akumulace tepla je typická i pro skleníky nebo pro atmosferu se skleníkovými plyny. Vy popírači tuhle akumulaci tepla ve skleníku neuznáváte, takže je opravdu zábavné, když tady šermujete akumulací tepla.

:-D

J. Vintr 30.11.2018 12:23

Re: nepochybuji o tom, že v Klementinu se měří vyšší teploty

Lidé začali měřit teplotu před nějakými pěti sty lety a o nějakém soustavném měření teploty se dá mluvit teprve v posledních pár desetiletích. Geologické a jiné metody určování teplot v minulosti mají určitě větší nepřesnost, než je rozsah skutečně měřených teplot, z nichž klimaalrmisté odvozují růst globální teploty. Takže ohánět se teplotami v dávné minulosti může každý, jak se mu líbí a nejde to dokázat ani vyvrátit. Ovšem to, jestli se otepluje nebo ne ještě absolutně nic nespojuje se stoupáním obsahu CO2 v atmosféře. Kromě z prstu vycucané teorie o skleníkovém efektu, která víceméně zcela ignoruje desítky nebo možná i stovky dalších faktorů, které ovlivňují klima na naší planetě. A i kdyby ten skleníkový efekt CO2 měl skutečně vliv na klima naší planety, tvrzení, že za to může člověk, zcela pomíjí fakt, že na produkci oxidu uhličitého se kromě člověka podílí i spoust dalších zdrojů, jejichž podíl nejde kvantifikovat.

J. Lepka 30.11.2018 12:18

Za posledních cca 1000 let

se klima na severní polokouli minimálně třikrát vychýlilo (starší záznamy jaksi neexistují, takže nevíme, jaká je průměrná perioda těchto výkyvů, stejně jako neexistují o jižní polokouli, vyjma nějakých 200 let) přesto se v myslích "uvědomělých a pokrokových" zahnízdilo přesvědčení, že za to může člověk a jako důkazy se předkládají argumenty, mírně řečeno podezřelé, rozhodně ne nevyvratitelné. Navíc se hovoří o globálním jevu, přičemž vůbec neznáme křivku výkyvů na jižní polokouli. Donedávna se nevědělo nic o globálních mořských proudech, natož o tom, jak jsou schopny ovlivňovat klima, známý byl de facto jen jev Golfského proudu a vlastně nic o jeho změnách eventuelně příčinách těchto změn.

Důsledkem těchto neznalostí je masochistický přístup politiků EU zadělávající našim potomkům na neřešitelné problémy, protože většina světa, najmě ten rozvojový, což budou odhadem cca 3/4 celosvětové populace, na to zvysoka kašle (abych se vyjádřil eufemicky).

P. Rada 30.11.2018 12:11

Re: Abychom nezapomněli,

Spuštění zlodějiny - solárního tunelu - ale nenastalo odsouhlasením původně dobře míněného zákona uvedenými poslanci o podpoře obnovitelného (jak se asi domníváte) ale až následně pozměnovacím návrhem poslankyně Šedivé a prakticky roční nečinností Fišerovy vlády oddálením náběhu pozměnovacích zákonů. Podobné zákony na podporu původně dobré myšlenky byly přitom zapracovány do legisativ okolních států ale všude jinde byla reakce vlád na světové ceny FV daleko rychlejší.

https://www.penize.cz/spotrebitel/249511-miliardovy-solarni-tunel-co-si-o-tom-myslite

http://oenergetice.cz/energeticka-legislativa-cr/priciny-solarniho-boomu/

"Abychom nezapoměli" tak dopady má tato tunelářská aféra i nyní v artmosféře umělé stagnace která posléze zavládla a znemožnila praktičtější využívání FV která už vychází na MW výkonu dvakrát levnější jak JE zdroje a může mít návratnost kolem 5 let.

https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/16839-ekonomicka-navratnost-investice-do-fotovoltaicke-elektrarny-k-pokryti-vlastni-spotreby-podniku-2-cast

M. Šejna 30.11.2018 12:11

no jistě, pane Zingo

Letošní průměrná letní teplota byla +22,7°C. Bylo to nejteplejší léto od počátku měření (od roku 1770). Překonán byl rok 2003 (+22,4°C) a rok 2015 (+22,3°C).

Ono ani tak není důležité, jak bylo letos horké léto. Důležité je, jak nám postupně rostou průměrné teploty a tedy jaký je trend oteplování. Letní měsíce měly u nás v 19.století průměr +18,9°C, ale v současném 21.století je to už +20,9°C. Roční průměr byl v 19.století +9,6°C, ale ve 21.století je to už +11,3°C.

Rozdíl mezi klimatology a vámi popírači je ten, že oni předpovídají další oteplování, zatímco vy předpovídáte kulový, nebo předpovídáte ochlazování. Na předpovědi vás popíračů by ale nikdo nevsadil ani korunu.

M. Šejna 30.11.2018 12:00

a Vy v Kalifornii bydlíte, pane Zingo?

Kaliforňané ví, narozdíl od Vás, že se u nich hlavně v posledních letech výrazně otepluje. Nastudujte si toto:

blob:null/5fbc9bfa-9db6-4831-88b5-f69b8ee71076

uvidíte tam trend 0,21 °F za dekádu. A nejspíš moc dobře víte, že 0,21°F odpovídá hodnotě 0,12°C.

Pokud máte chuť, tak graf lze získat na této webové stránce (stačí si nastavit "statewide" a zadat Kalifornii):

https://www.ncdc.noaa.gov/cag/global/time-series

P. Zinga 30.11.2018 11:50

Letos v létě bylo krásné počasí.

V rámci středoevropského klimatu. Sucho, ale nic nového.

Lidé, co nemohou garantovat předpověď na týden dopředu tvrdí, že ví, co bude za sto let. Jediné, co s jistotou víme: nebudou tu ani oni a ani já. Takže ať mi s tím políbí šos.

V. Petr 30.11.2018 11:49

Ano, dokonce i většina nacistů byli slušní lidé!

P. Zinga 30.11.2018 11:47

Re: Abychom nezapomněli,

Ta dotace je loupeží od samého počátku. Nikoly pouhá zlodějna, nýbrž násilná (z moci zákonné!!!) loupež za bílého dne.

M. Šejna 30.11.2018 11:46

máte tam chybu pane Kavalíre

asi jste chtěl napsat, že v Klementinu po roce 2000 neklesla roční průměrná teplota pod 10°C a nikoli pod 20°C.

Pokud se nepletu, tak naposledy klesla průměrná roční teplota v Klementinu pod 10°C v roce 1996. Letos nejspíš bude průměr okolo 12,7°C, což by měl být nový rekrord (zatím byly nejteplejší roky 2015 a 2016 se shodným průměrem 12,5°C).

S tou Vltavou u Klemetina máte pravdu. Od vzniku přehrad má Klemetinum v horkém létě nižší teploty než třeba naměří v Libuši, v Uhříněvsi nebo v Průhonicích. V zimě v Klementinu naopak nikdy nepodají noční teploty tak hluboko, jako na okraji Prahy.

P. Zinga 30.11.2018 11:44

Re: nepochybuji o tom, že v Klementinu se měří vyšší teploty

Říká Vám něco "akumulace" tepla?

Byl jste v létě autem v Praze? Asi ne, jinak byste takovou volovinu o autech v létě nemohl napsat.

V. Petr 30.11.2018 11:44

To celé byla zlodějna OD SAMÉHO POČÁTKU!

A Češi jsou naprostí srabi, protože politici, kteří toto způsobili nevisí dosud na lucernách!

Jestliže musím nuceně kupovat 1 kWh za neuvěřitelných 12 Kč a přitom muset mít ještě k dispozici záložní zdroj je mi více méně jedno, vydělá li na té 1 kWh příslušný tunelář 2 Kč nebo 9 Kč. Ovšem, čím víc vydělá, tím více politiků, soudců a stítních zástupců dokáže podplatit!

M. Prokop 30.11.2018 11:43

Re: nepochybuji o tom, že v Klementinu se měří vyšší teploty

Ano, klima se mění, ostatně, mění se co Země Zemí jest.

Spor se vede (měl by se vést) o to, zda to způsobuje člověk, do jaké míry to způsobuje člověk a zda, případně co, s tím lze nebo nelze dělat.

P. Zinga 30.11.2018 11:40

Re: pane Langře

Ale prd, pane Šejno, nic se nevyplnilo: teploty jsou stále pod "programovanými" (i když se manipulátoři s daty snaží), přístavy i ostrovy jsou furt nad hladinou a v zimě dokonce sněží. I proto si Al Gore koupil dům na pobřeží, jezdí SUW a lítá po světě s kázáním o skromnosti.

Dokonce i počet ledních medvědů -i mimo ZOO-roste.

Jediné prognózy, které se naplňují (a s nimi i kapsy některých), jsou obrovské sumy, které my těm "některým" platíme.

Tudle ČT:"Klima mění Česko". Jak může statistický údaj měnit Česko?

Možná mysleli měnící se klima (kterýžto proces je normální), ale mluví o počasí. Letos. loni i předloni bylo teplé počasí. Ale to není klima. Uvidíme, jak se to bude vyvíjet.

M. Prokop 30.11.2018 11:39

Re: Abychom nezapomněli,

Ne. Zlodějna to byla od samého počátku. Postupem času se z toho stala megazlodějna.

M. Šejna 30.11.2018 11:38

pane Kavalíre

já jsem dopadl na Oslu podobně.

J. Kavalír 30.11.2018 11:31

Re: Abychom nezapomněli,

Ta zlodějina se z toho stala až za několik let po poklesu cen fotovoltaiky. A to už byla u moci úplně jiná vláda. Bez viny ovšem není nikdo z tehdejších poslanců, protože pozměňovací návrh na snížení výkupní ceny el. energie nepodali.

J. Kavalír 30.11.2018 11:22

Re: nepochybuji o tom, že v Klementinu se měří vyšší teploty

Zkuste se tedy podívat na graf v článku a vysvětlit, co se změnilo v posledních letech, že plůměrné teploty začaly každoročně stoupat nad 20 stupňů. V létě se netopí a Starým Městem jede v autě jen ten, kdo opravdu musí, protože zde prakticky nezaparkuje.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/klementinum-opravdu-nejtepleji-za-244-roku-fga-/p_klima.aspx?c=A180917_171427_p_klima_wag

A. Alda 30.11.2018 10:42

Abychom nezapomněli,

kdo tu solární zlodějnu spustil:

http://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=38530

A. Alda 30.11.2018 10:39

S těmito lidmi nemá smysl

snažit se diskutovat. Oni umí jenom křičet a lhát. Jsou jako ti musulmani.

P. Zinga 30.11.2018 10:25

Re: nepochybuji o tom, že v Klementinu se měří vyšší teploty

Tomu se říká "tepelný ostrov" a hodnoty těchto měření by vůbec do statistiky neměly být zahrnuty. Ale skutečnost je taková, že příliš mnoho dat je právě z takovýchto stanic, buď přímo nebo blízko zdrojů tepla (letiště, průmyslové areály a pod.).

P. Zinga 30.11.2018 10:21

Re: no jistě, pane Zingo

Ale jděte, Vy víte více, než ti, co tam bydlí?

P. Lenc 30.11.2018 10:16

Ano pane Kremlíku,

užiteční idioti to dělají oproti jejich modlám zadarmo a proto jsou nebezpečnější.Tito novodobí svazáci jsou ve svém "svatém" nadšení tak jako jejich předchůdci ochotni přejít od cenzura až ke kriminálům.A jako spisovatel Kohout se později, až vyjde najevo co způsobili kát.

M. Mikulec 30.11.2018 10:15

Vždycky si v souvislosti s alarmisty

vybavím skvělou knížku Michaela Crichtona "State of Fear". Říše strachu. Tam je řečeno vše.

P. Rada 30.11.2018 10:06

Re: nepochybuji o tom, že v Klementinu se měří vyšší teploty

Pane Kalino "nesmekejte" - zkuste si spíše něco dostudovat k problematice verifikace teplotních a obecně klimatologických dat.

Jen pro zajímavost o fenoménu tepelného měststého ostrova je celá řada prací a některé situované zejména v chladnějších oblastech dnes vykazují oteplení proti širokému okolí až deset stupnů. Některá osídlení naopak v rovníkové oblasti však mohou vykazovat oproti okolí i nižší teplotu v důsledku zvýšeného odparu tam uměle přiváděné vody a změny albeda (města v pouštích).

Je také fakt, že velikost aglomerací roste až do rozměrů několika set kilometrů a takto velké oblasti pak změnou albeda, rychlostí přízemního proudění či produkce aerosolů mohou významě ovlivnovat teplotu v čirokém okolí. O popisu tohoto jsou naměřená data a ta vypovídají, že globálně roste v těchto desetiletích průměrná celosvětová teplota se strmostí větší než která na planetě byla min 55milionů let.

Geohistorie přitom ukazuje, že takto výrazné změny probíhaly právě na rozhraní geologických epoch a tyto zlomy pravidelně ohraničovaly druhová složení biosféry přičem pravidelně přežívaly jen nejméně hmotné organismy a nejvíce houževnaté organismy s dlouhodobou životní strategií.

J. Kavalír 30.11.2018 9:53

Re: skeptikové polemizují na důvody, popírači popírají

Je i o cenzuře a proto bych zde uvedl, že na "osel.cz" mám již třetí registraci. O dvě předchozí jsem vždy "náhodou" přišel po reakci na Kremlíkův článek.

J. Kavalír 30.11.2018 9:47

Re: nepochybuji o tom, že v Klementinu se měří vyšší teploty

Zkuste si porovnat plochu Země na kterou dopadá sluneční záření krát příkon energie ze Slunce se spalným teplem všech fosilních paliv (biomasu zanedbejte, rozloží se stejně, jen jí to o trochu déle trvá). Schválně, kolik řádů bude činit poměr?

Ten Kremlíkův článek o "stagnující" letní teplotě v Klementinu vycházel z grafu, který ovšem Kremlík nedokázal správně vyhodnotit. Vycházel z toho, že už před 200 lety se vyskytly v Praze nadprůměrné teploty, což je pravda, počasí bývá jednou teplejší, jindy chladnější. Jen si jaksi nevšiml, že okolo r. 2000 překročil 30ti letý průměr (to už je o klimatu) hodnotu 20 stupňů a po r. 2005 se ani jednou pod tuto hodnotu nedostal.

A poznámka nakonec. Nedaleko Klementina protéká Vltava a ta se díky přehradám stala během léta chladnější ( v zimě naopak nezamrzá) jež v minulosti

P. Rada 30.11.2018 9:41

Re: Tak podle Kremlíka bylo oteplování zrušeno již dávno

Pane Schwarzi pokud by se celkově životní prostředí zlepšovalo mohl by jste mít v něčem pravdu. Od dob totality se u nás skutečně životní prostředí donedávna převážně zlepšovalo a to Vás zřejmě doposud mýlí v hodnocení celkovém.

Na planetě to naopak celově neplatilo a neplatí a dokladem toho je např. min. 1000x rychlejší celsvětové tempo mizení živočišných druhů, přelovení oceánú, či zásadní odchylky v tocích biogenních prvků. Člověk je obecně spíše nadstavbou biosféry opírající se však momentálně zejména o neobnovitelné zdroje.

Zdrojvá dostupnost se ale už v horizontu jedné generace tohoto druhu zásadně změní. V tomto smyslu lidstvo jako celek nutně navozuje katastrofický scénář nikoli jen filmového formátu ale reálným jednáním v čase.

Katastrofa jak já ji vnímám je o náhlé změně životního scénáře nebo obrazněji řečeno o pomlce mezi strofami - verši životem psané básně.

S takového pohledu si nejspíše v projevech zásadně pletete rozdílnosti třídní a mezidruhové či subjektivní a obecné.

R. Tesařík 30.11.2018 9:22

Re: skeptikové polemizují na důvody, popírači popírají

Ten článek je o něčem jiném.. čili strawman.