5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Diskuse k článku

KLIMA: Masový vrah káže

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Václavíková 12.5.2011 16:43

Re: Pane Kremlíku,

Přečtěte si ještě jednou můj úvodní příspěvek, na který jste reagoval. A jestli si představujete svůj život ideálně v oblacích DDT, Pán Bůh s Vámi!

V. Kremlik 12.5.2011 16:29

Re: Pane Kremlíku,

Ja jsem neco psal o toxicite DDT? Psal jsem, ze jeho zakaz stal lidi zivoty, protoze bez DDT se nedalo bojovat s malarii. A to je fakt a OSN to uznala. Dale: Zakaz DDT nebyl motivovan skodlivosti pro lidi, ale knihou Silent Spring, ktera tvrdila, ze DDT vede k vyhubeni motylu.

J. Anděl 12.5.2011 0:27

Re: Jde taky o to, že tu kvalitu potřebujeme každý i trošku jinak..

Souhlasím, dokonce si myslím, že je téměř jisté, že spíš bouchne papiňák, než dojde k hromadnému přizpůsobení a přechodu lidstva na mravenčí strukturu. Tudíž v rámci reálných úvah je růst populace problém.

Děkuji za rozhovor.

J. Václavíková 12.5.2011 0:20

Re: Pane Kremlíku,

Nějak té netoxicitě nemůžu věřit. Máte dostatečně hodnověrný zdroj?

B. Uhlich 12.5.2011 0:12

Re: Pane Kremlíku,

není toxická a je to dokázáno......   Náhrada za ní není a pokud je...je hlavně v Afrických podmínkách nevhodná. Je mi líto, ale opravdu nemáte pravdu....

B. Uhlich 12.5.2011 0:08

Re: Jde taky o to, že tu kvalitu potřebujeme každý i trošku jinak..

No já si právě myslím, že to přizpůsobení nebude tak jednoduché,,,, tohle není o zvyku, ale je to otázka našich naprosto principiálních pudů...tohle sebou každý vleče jako pud sebezáchovy, sexualitu, agresivitu a pod..... ono to či ono lze dost dlouho potlačovat, ale jednoho dne "papiňák" bouchne a je po potlačování..... mimochodem, já jsem přesvědčen, že většina takových těch známých hromadných zabíječek je právě z velké části zaviněna tímto..... (samozřejmě , že ne jen tímto, ale vliv tam určitě je)... ono to je poměrně složité téma...a tady na to asi není moc prostor. Každopádně jsem rád, že jsme si nakonec trochu porozumněli........

J. Václavíková 11.5.2011 23:57

Re: Pane Kremlíku,

Jedna moudrá rada, které Vy se zásadně nedržíte: Věř, komu věříš měř. Vy zásadně měříte pouze komplementárností své antiekologické hysterie. Takže jednoduše řečeno- DDT JE látka toxická, kumuluje se v tukových tkáních organismu a koncentruje se na vrcholu potravní pyramidy. Jako insekticid je značně zastaralá, právě pro její negativní vlastnosti se v civilizovaných zemích nepoužívá, jsou za ni méně škodlivé náhrady. Ale Vy si ji klidně třeba na své děti používejte, budiž Vám tato svoboda dopřána. Já děkuji, nechci.

J. Anděl 11.5.2011 23:16

Re: Jde taky o to, že tu kvalitu potřebujeme každý i trošku jinak..

Rozumím, v tomto měřítku ani nemohu nesouhlasit, jistě, že to znám. Ostatně počítám se mezi ty, kteří se v pustém lese, ba i jen na jeho okraji s vědomím blízkého volného prostoru, cítí nesmírně dobře. Zkušenost s frontou také osobně znám a je to mimochodem dobrý trénink k nelpění a k vytvoření si vědomí prostoru uvnitř, které je nezávislé na reálném prostoru vně. To mají myslím natrénované Japonci.

Ale abych neodbíhal - úbytek takového prostředí skutečně vede ke ztížení podmínek kvality života, nemá cenu to okecávat, souhlasím.

Myslím si, že člověk je v tomto směru nesmírně přizpůsobivý. Ale předpokládám, že všechno má své hranice. Budou-li překročeny či bude-li rychlost jejich utahování větší než rychlost přizpůsobování se, povede to jednoznačně k eskalaci násilí.

B. Uhlich 11.5.2011 23:08

Re: Jde taky o to, že tu kvalitu potřebujeme každý i trošku jinak..

Ale to stále není  "o teritorialitě", pokud máme na výběr...je to fajn...pokud někomu nevadí, že mu soused může plivnout pecku z třešně až do obýváku...je to jeho výhoda....mě spíš jde o situaci... znáte to z front, když se na něco čeká, já si třeba stoupám poněkud dál, nestojím o to se na někoho mačkat, nestojím o to někoho čuchat, poslouchat a td...., ale v tu chvíli má každý pocit, že někoho pouštíte....a dere se před vás....  taková dobrá lekce z teritoriality je třeba v létě v děsném vedru když vlezete do přeplněného autobusu..... to je radost, co....smrad napravo, nalevo....ve předu i vzadu.... a Vy máte chuť začít střílet nebo okolo sebe mávat kyjem.....  Tady já mám obavu z toho, že obyčejný kousek země, prostoru, klidu bude jen výsada mimořádně bohatých a mocných....obyčejní lidé budou žít jak dobytek v dobytčátcích.....to je právě o té teritorialitě..... :-(

J. Anděl 11.5.2011 21:33

Re: Jde taky o to, že tu kvalitu potřebujeme každý i trošku jinak..

Ano, teritoriální hledisko v jisté míře funguje a má vztah ke kvalitě života, ačkoliv jí netvoří.

Znám lidi, kteří trpí, nebydlí-li v domě, z jehož oken přes kopce a údolí a lesy nevidí na žádné sousedy. Znám lidi, kteří se v Brdském lesíku cítí nesmírně osaměle a chybí jim společnost lidí. To je ta relativní část.

Ta, na které se ovšem shodneme, je, že určitě Země není nafukovací. To jsem netvrdil.

J. Anděl 11.5.2011 21:12

Re: Ale v to se velice mýlíte,

Ano, to už je argumentace k věci. O tom nevím, podívám se na to. Nemáte nějaký odkaz na zdroj, ukazující, že třeba Děti Země chtějí zabít či jinými manipulacemi snížit populaci na naší planetě o několik miliard?

B. Uhlich 11.5.2011 21:06

Re: Jde taky o to, že tu kvalitu potřebujeme každý i trošku jinak..

RE: Tesařík, Anděl a Kanioková....  řádně si přečtěte, co tam, opravdu píšu....chápu, že máte potřebu zavádět rétorické cvičení, ale na to já náladu nemám. Jak vy poměřujete kvalitu života je mi lhostejné.....můj pohled je výradně teritoriální. Třeba to tak nevidíte, ale já ano. Konec konců zeptejte se nějakého zvířete v ZOO, myslíte, že je mu lépe na několika metrech čtverečních...i když s plným břichem než kdyby byl ve "svém" na svém obvyklém teritoriu o ploše mnoha kilometrů čtverečních? A jak myslíte, že to bude dál s lidmi,.... myslíte, že budou spokojeni na svých několia metrech v bytech velikosti větší krabice..... nebo máte všichni pocit, že je zeměkoule nafukovací a že bude možné udržet dnes běžný standard....???? Nebude...tak jako dnes není možné dodržet standard bydlení ani 30 let starý........

J. Anděl 11.5.2011 20:58

Re: Pane Kremlíku,

PS: wikipedia není stoprocentní zdroj, ale letmým nakouknutím tam vidím, že ddt je toxické. Hm?

J. Anděl 11.5.2011 20:55

Re: Pane Kremlíku,

Dvě věci: lidé označili vajíčka za škodlivá, později zase za prospěšná. Poznání se vyvíjí. Lidé také schvalují a zakazují věci, jak se jim to hodí, to jistě znáte. Nebral bych to tak vážně.

Na druhou stranu i za předpokladu, že je DDT skutečně zdraví naprosto neškodné, dělat z toho masovou vraždu ekologistů může jen extrémně tendenční člověk.

J. Anděl 11.5.2011 20:52

Re: Comment

Já jsem to už někde četl. Ale není to zvlášť akcentované a o Mansonovi se nepíše v souvislosti s různými ekologickými kauzami. Je to myslím proto, že se od většiny racionálních i pološílených ekologů nebo ekologistů liší. Liší se tím, že mu ruplo v kouli zásadním způsobem, považuje se za inkarnaci mesiáše a vraždí podobně, jako jiní vraždí kvůli nekonečné hříšnosti lidstva atp.

Je určitě zajímavé ho zmínit a uvědomit si na jeho extrémním příkladu, jak absurdní někdy ekologistický přístup je, ale nikdy ho podle mě nelze srovnávat.

Ale abych to uzavřel či shrnul, nemyslím si, že se něco tají. Manson však nijak zásadně nesouvisí s tím, co nás aktuálně na tématu ekologie trápí. Nesouvisí to s kůrovcem, nesouvisí to se solárními elektrárnami, nesouvisí to se snižováním emisí CO2 a s prodáváním emisních povolenek atd. Nesouvisí s běžným životem, protože je mimo měřítka běžného života. Naopak třeba kůrovec a diskuze o něm k běžnému životu patří a vždycky budou na něco rozdílné pohledy.

V. Kremlik 11.5.2011 20:52

Re: Nedozvedel jsem se ...

Na mistech jako je Los Angeles, se prelidneni opravdu muze jevit jako neprijemnost. Souhlasim. Ale dovolte mi darwinistickou poznamku: Z hlediska evoluce, hovorit o problemu prelidneni je ponekud prekvapive. Odjakziva se uspech jakehokoli zivocisneho druhu meri jednim jedinym meritkem. A to je velikost populace. Zadne jine kriterium uspesnosti v prirode neexistuje. A tady chce nekdo kolosalni uspech Homo Sapiens postavit na hlavu a vykladat ho jako problem????? Pak uz tedy zbyva jen, abyste zacal horekovat nad tim, ze jste zdravy a mate hodne penez. 

V. Kremlik 11.5.2011 20:45

Re: Pane Kremlíku,

Kniha Silent Spring byla trhak. Kvuli teto knizce bylo zakazano DDT, ackoli je to jedina ucinna obrana proti malarii. Umrtnost na malarii se tedy logicky zvysila. Po roce 2000 OSN svou chybu uznala a DDT znovu povolila. Co z toho nechapete, pani Valcavikova?

J. Krásenský 11.5.2011 20:23

Ale v to se velice mýlíte,

tito lidé chtějí vytvořit hromady mrtvol, jejich ideovým vůdcem je Arne Naess, je součástí ideologie "hlubinné ekologie", hnutí jako Earth First, Děti Země a Hnutí Duha.  V jejich materiálech se dočtete, že plánují snížit počet obyvatel na jednosto milionů celkem. Kam se hrabe Stalin, Pol Pot, Mao, Hitler, Marat...

J. Václavíková 11.5.2011 20:00

Pane Kremlíku,

gratuluji k Vašim příznivcům, kteří mají rozsah znalostí na této úrovni: ,,Po zjištění, že DDT lidem neškodí ......"

V. Kremlik 11.5.2011 19:24

Comment

Nechapu diskusi nize, zda kazdy ekolog je ekoterorista. Ovsemze neni. Ekoterorismus je zatim okrajovy jev a vazme si toho! Neni to samozrejmost.

Vyhradil bych tento termin pro nasilne ciny (bomby, vrazdy, unosy, vydirani). JIny priklad ekoterorismu z lonskeho roku: http://www.klimaskeptik.cz/news/tv-kanal-discovery-prepaden-unosci-protoze-malo-informuje-o-oteplovani/

Nicmene je unfair, ze se verejnosti lze o Nejznamejsim Vrahovi (tm). Proc se nikde nepise, ze byl motivovan ekologii a eko-apokalyptismem? Proc se nerekne pravda?

J. Anděl 11.5.2011 17:46

Re: skutečný ekoterorismus

Respektive můžete o tom mít ponětí, pokud se aktivně věnujete pobytu v přírodě či pokud se přímo účastníte akcí na sbírání odpadků v přírodě. V takovém případě byste mohl vědět, zda se mezi vámi vyskytují i tací, kteří kromě toho sbírají podpisy na petice.

J. Anděl 11.5.2011 17:44

Re: skutečný ekoterorismus

Uhýbáte od tématu, pane Krásenský. Tito lidé nechtějí vytvořit hromadu z lidských mrtvol až k obloze. To je podstatou mé zprávy výše. S tím můžete polemizovat.

Jestli tito konkrétní lidé také sbírají někde igelitové pytlíky, o tom pochybuji, že můžete mít ponětí, ale není to moc podstatné.

J. Krásenský 11.5.2011 17:24

Re: skutečný ekoterorismus

Viděl jsem mnoho ekoteroristů sbírat podpisy a mé děti je zažily na školách při agitacích, popírajících nejeden přírodní zákon. Jsou vidět každoročně v okolí Temelína, na Šumavě bojují za rozšíření holin a zničení biotopu stovek druhů zvěře, hmyzu, rostlin a hub a lišejníků. V evropě "statečně" bojují proti transportům vyhořelého paliva..., ale opravku nikdy jsem je neviděl sbírat igelitové pytlíky v našich lesích, čistit potoky, ....

J. Kanioková 11.5.2011 16:34

Jde taky o to, že tu kvalitu potřebujeme každý i trošku jinak..

To co bych k zlepšení života potřebovala já, nepotřebují jiní. Prostě každý máme nějaké své specifické problémy, tudíž tu kvalitu vidíme různě..

J. Poláček 11.5.2011 15:43

Re: Nedozvedel jsem se ...

Ta přírodní řešení jsou z pohledu lidské společnosti "bezproblémová" (nechci propagovat cynizmus). No o právu silnějšího mám pochyby. Pan Manson z tohoto postu jednal a nevinní lidé to odnesli, skoro lituji toho zrušení trestu smrti. Ano, silnější si nadiktuje - sakra je nutné být silnější.

J. Anděl 11.5.2011 14:23

Re: skutečný ekoterorismus

Nevím, kolik jste viděl lidí sbírat podpisy k nějaké petici či na nějaké demonstraci. Já moc ne. Protože petice nepodepisuju a na demonstrace nechodím. Ale pořád bych ani takovéto lidi narozdíl od Mansona nenazýval ekoteroristy.

R. Langer 11.5.2011 14:17

Re: skutečný ekoterorismus

Já myslím, že to jde rozeznat velmi snadno. Ekologistu sbírajícího igelitové pytlíky jsem totiž v lese zatím ještě neviděl...

R. Langer 11.5.2011 14:14

Re: Nedozvedel jsem se ...

Jsem si jistý, že "přelidnění" si příroda vyřeší sama. Ať už hladomorem, nebo právem silnějšího - vždy to bude přírodní řešení. Není potřeba vymýšlet nic speciálního. Že je to politicky nekorektní? Zatím.

R. Langer 11.5.2011 14:12

Re: nechápu

S ekologicky smýšlejícími lidmi to nesouvisí vůbec, souvisí to s věřícími zelenými fanatiky.

R. Langer 11.5.2011 14:10

Re: nechápu

Ano, to je naprostá pravda. Často se na tuto masovou vraždu způsobenou zelenými zapomíná. :-(