2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

KLIMA : Klimatologové a média útočí a ohromují

Je to již jakousi „tradicí“, že se opět koná velmi důležitá konference o klimatické změně způsobené kysličníkem uhličitým v Dubaji a střední Evropa zažívá „překvapivý“ nástup zimy koncem listopadu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Metelka 5.12.2023 19:09

Rád si počkám na Váš tichý pláč...

I. Schlägel 5.12.2023 10:33

Dobrý den, pane Metelko, jak se jmenuje fyzikální úkaz, kdy při stoupající koncentraci CO2 se snižuje jeho skleníkový efekt, kterýžto efekt, pokud se nemýlím, přestane narůstat při koncentraci cca 600 ppm? Děkuji Vám.

L. Metelka 5.12.2023 10:39

Vztah mezi CO2 (i dalšími skleníkovými plyny) není lineární, ale zhruba logaritmický. Čím vyšší koncentrace, tím menší přírůstek teploty na jednotkový růst koncentrace. Je to dáno tím, že se postupně saturuje absorpce záření na různých vlnových délkách.

I. Schlägel 5.12.2023 10:52

Ano, tak nějak jsem to zaznamenal a pochopil. Ale ten proces má nějaký vědecký název, možná se nemusí týkat pouze CO2. Poradíte?

L. Metelka 5.12.2023 10:53

Nemá to žádné jméno, ale je to podobný princip jako Lambert-Beerův zákon.

I. Schlägel 5.12.2023 10:58

Děkuji Vám. Těch 600 ppm v případě CO2 platí?

L. Metelka 5.12.2023 11:00

Při 600 ppm se růst teploty nezastaví, ale bude podstatně pomalejší než třeba při 300 nebo 400 ppm.

I. Schlägel 5.12.2023 11:13

Možná ještě jeden dotaz. V historii Země bylo období, kdy permafrost nebyl zmrzlý vzhledem k přítomnosti pozůstatků prehistorických zvířat, které se objevují v souvislosti s jeho aktuálním částečným táním. Dá se specifikovat, jaká musela být tehdy globální teplota, aby mohlo dojít k roztátí permafrostu, ve kterém se ta zvířata utopila? Díky za Váš čas.

L. Metelka 5.12.2023 11:18

Nejde o globální teplotu, ale o lokální. Protože i cirkulace vzduchu mohla tehdy být v něčem odlišná od dnešní.

I. Schlägel 5.12.2023 11:26

Díky a zdravím.

R. Langer 5.12.2023 18:21

Aha, takže jde O POČASÍ? O to, které neumíte předpovědět ani na TŘI DNY DOPŘEDU? ;-D

L. Metelka 5.12.2023 19:12

Ne. Pokud dojde ke změně, trvající třeba 30 let, je to o klimatu.

L. Metelka 5.12.2023 11:06

Dobře je to popsané třeba v https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/full/10.1002/2014JD022466

V. Petr 5.12.2023 11:29

To je pravda a už při současné koncentraci je ta saturace tuším 97%.

L. Metelka 5.12.2023 11:36

Je dost vysoká, ale do úplné saturace ještě kus chybí a má to potenciál zvýšení teploty o nějakých 5 stupňů. Ale až při velmi vysokých koncentracích.

J. Ganaur 5.12.2023 9:36

Budou si ťukat na čelo!;-DA máte pravdu, neumějí vysvětlit minulost, nechápou přítomnost a blábolí o budoucnosti, protože budoucnost se nedá dokázat a ikdyby, už tu nebudou!:-(

M. Šejna 5.12.2023 9:42

Budoucnpost se dokázat nedá. Dá se předpovědět. A předpovědi klimatologů se vyplňují.

Naproti tomu popírači oteplování předpovídali zastavení oteplování nebo dokonce začátek ochlazování.

Jeden takový popírač, meteorolog Šálek, na to dokonce uzavřel dlouhodobou sázku. A každý rok tu sázku prohrává

J. Ganaur 5.12.2023 9:46

Obrat ve změně teplot přijde za cca 300let.:-)https://cs.wikipedia.org/wiki/Bond%C5%AFv_cyklus

J. Rejzek 5.12.2023 10:01

Popírači, něco jako kacíři, no ještě se neupalují-ještě. Tak ještě jednou, jak vědci vysvětlují to dřívější teplé období, kdy v Grónsku byly zemědělské farmy a populace vzkvétala. Za chladného období třicetiletých válek, jezdila vojska přez zamrzlý Balt několik měsíců v roce. Proč tomu tak bylo, to ať vědci vybádají,

L. Metelka 5.12.2023 10:03

https://polarjournal.ch/en/2021/03/05/agriculture-in-greenland/

V. Petr 5.12.2023 9:00

Tak pozor, na jednoho Číňana již připadá VÍCE emisí, než na obyvatele zemí EU a třetina emisí celého světa!

S. Procházka 5.12.2023 8:51

Všichni tady argumentujete ad hominem, jaký je Bartoň hlupák, ale nikdo jeho článek nevyvrátil tvrdými daty.

L. Metelka 5.12.2023 8:57

Dobře. Ten Bartoňův nesmysl, že "A nejpůvabnější je to, že další tak zvaný skleníkový plyn, vodní pára, není v klimatických modelech vůbec uvažována, prostě proto, že je její obsah v atmosféře tak proměnlivý (podle zeměpisných šířek a rozdíl mezi pevninou a mořem), že se v modelech opět prohlašuje vliv vodní páry za „konstantní“. je vyvrácen třeba tady: http://www.umr-cnrm.fr/gmapdoc/IMG/pdf_arp51ca.pdf. Je to algoritmický popis jednoho modelu a z něj je zřejmé, že v modelu obsah vodní páry uvažován je a že pan Bartoň prostě lže.

J. Ganaur 5.12.2023 9:27

Modelovat si můžete, co chcete.Jen by to mělo odpovídat skutečnosti.Jedna izraelská "vědkyně(jméno si nepamatuji, taky proč)" tvrdí, že Měsíc vzniknul při srážce původní Země se šesti planetosimálami.Že jí to vyšlo na počítači!;-D;-D;-D

L. Metelka 5.12.2023 9:30

Ano, to, co píšete, byste měl brát v úvahu hlavně Vy s vašimi podivnými teoriemi.

J. Ganaur 5.12.2023 9:39

Níže máte dva odkazy!:-)

L. Metelka 5.12.2023 9:40

Bylo by možná dobré uvést, jak souvisejí s tématem diskuse.

J. Ganaur 5.12.2023 9:41

My se nebavíme o klimatu a klimatologii?8-o???

L. Metelka 5.12.2023 9:43

Bavíme se jen o jedné části klimatologie a jen o jednom projevu klimatických změn.

M. Šejna 5.12.2023 9:12

Tvrdá data NASA máte hned na začátku diskuze ode mě .

Zde je odkaz:

https://data.giss.nasa.gov/gistemp/tabledata_v4/GLB.Ts+dSST.txt