26.8.2019 | Svátek má Luděk



DISKUSE K ČLÁNKU

Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

GLOSA: V klimatu stáda



Řazeno podle času sestupně, seřadit podle času vzestupně
počet příspěvků: 41, poslední: 17.7. 2019 8:39, přehled diskusí

Globalismus není nutnost ani dogma, :
Autor: M. Mikulec Datum: 16.7.2019 23:24

Globalismus končí. Bylo by hezké zariznout globalismus. To by pak ubyla zbytečná starost o obsah CO2 v ovzduší. Možná by pak došlo na skutečné problémy, , jako je poletavy prach, NOxy ap.

Na co máte koule, vážení diskutující?:
Autor: M. Pivoda Datum: 16.7.2019 17:47

Petráček: "... to by byl systémový krok i síla s dopadem na klima. Ale má na takový krok radnice Prahy 7 „koule“?"

Vážení diskutující (pánové, nikoliv dámy!): Máte na to koule si upřimně přiznat, že klimatický systém je složitější k lidskému poznání, než kolik dovoluje současná věda?

Nastupuje zde proto vaše víra. A ta staví barikádu. Tzn. buď věřím v klimatické změny způsobené lidskou činností, nebo naopak v ně nevěřím a všemi prostředky je popírám.

Řešení? Respektování Principu předběžné opatrnosti! Ten je pro vás správnou odpovědí. Opusťte barikády, jednejte moudře, preventivně. Někdo na tom ekonomicky vydělá, jiný prodělá. Důležité je, aby lidstvo bez úhony přežilo a byste nepoškodili své potomky (když už jste měli koule na to, abyste je zplodili).

Re: Na co máte koule, vážení diskutující?:
Autor: L. Novák 475 Datum: 16.7.2019 20:31

Jasně, ať biliony (tisíce miliard) lítají hlava nehlava, škoda každé koruny, která občanovi zůstane v úsporách...

UI zase zblbla a zacyklila se. Restart nutný! :-P

Re: Na co máte koule, vážení diskutující?:
Autor: P. Rada Datum: 16.7.2019 21:11

Princip předběžné opatrnosti se pro mě kupodivu striktně aplikuje v případě boeingů 737 max - ačkoliv tam hrozí riziko havárie ve zlomcích procenta. Ale postiení může přijít brzo.

Naopak "mám koule" už přes 20let tvrdit, že klimatický systém planety má vážnou poruchu která nastupuje s trendem jež zde svým gradientem nebyl několik desítek milionů let.

Pokud se proces rozvine až do fáze masivního tání permafrostu (globálně +2C) pak jej s najvětší pravděpodobností nepřežije značná část civilizace. Spejuluje se o miliardě pozůstalých. To prostě proto, že na antropogenních emisích pak přestane záležet a biosféra stratí úživnost.

Přesto se princip předběžné opatrnosti nerespektuje. Vždyt jen deklarace formou "vyhlášení stavu nouze" je zejména fosilně nejvíce zdrogované části lidstva proti mysli a politici jednají na základě procentuálních nálad. Tato generace ale ví, že ji bezprostředně to hned v tomto či nejbližším volebním období nepostihne. Zatím přicházíme jen o některé lesní porosty a čeká nás místo nich leso-stepní krajina.

Pro Pavla Radu:
Autor: M. Pivoda Datum: 17.7.2019 8:39

Nejsem v rozporu.

Ale opakovanými experimenty, tj. vědecky uznávanou informací, nelze klimatologii řešit. To je to, co jsem chtěl říci. Vědecky prokazatelné experimenty by trvaly několik století, aby je například uznal i český spolek vědců Sysifos.

A negativní dopad klimatických změn, pokud se skutečně dlouhodobě projeví, bude mít určitě větší impakt na lidskou společnost, než měl pád letadla.

Dle mého názoru (vnějšího nestranného pozorovatele), v případě Boeingů 737 max šlo o opakované selhání managementu firmy Boeing. Proto ta stritní reakce EU na firemní nezodpovědnost.

Zaříznout dopravu...:
Autor: R. Dubravský Datum: 16.7.2019 10:50

...je rozhodně hloupý nápad, který nebude fungovat a způsobí víc škody, než užitku. Pokud vám doprava ve městě vadí (mně ne), musely by se nejprve z města vystěhovat obchody, úřady, služby, firmy..., lidé a auta pak zmizí samy. Jinými slovy, řešit příčinu, ne následek. Lidé necestují auty pro zlomyslné potěšení z vypouštění výfukových plynů, ale v naprosté většině z nutnosti související s obživou a plněním povinností.

A ne, MHD to opravdu nevyřeší. MHD je schopné přepravit tisíc lidí ze sídliště do fabriky, ráno na šichtu a odpoledne zpátky. Pokud ale jsou ti lidé rozptýlení na několika kilometrech čtverečných a cestují za prací na tisíc různých míst, musela by k zajištění jejich přepravních potřeb mít MHD tak hustou síť zastávek a spojů, že by se již velice podobala individuální dopravě.

Anebo ještě jinak, osobní zkušenost. Slavná a údajně dokonalá pražská MHD mi nabízí cestu do/z práce trvající 1,5 hodiny, se čtyřmi přestupy. To prosím z Prahy 4 do Prahy 5.

Re: Zaříznout dopravu...:
Autor: Jiří_K Datum: 16.7.2019 11:57

Hloupost je pro soudruhy signifikantní vlastnost, tudíž prosazovat hloupé nápady a neřešit příčiny je pro ně přirozenost.

Ano, zaříznout průjezd aut. :
Autor: J. Kraus Datum: 16.7.2019 10:06

To mě napadne pokaždé, když autobus s pár cestujícími popojíždí krokem ucpanou ulicí. Ve většině aut jen řidič, ale musí jet autem, aby nebyl za socku. Přitom dotovaná MHD výrazně předimensovaná. Nebylo by těžké vymyslet systém, který by počet aut v Praze snížil na čtvrtinu i míň, přitom doprava by se mnohde výrazně zrychlila. To ovšem není úkol pro magistrát, ale pro diktátora.

Re: Ano, zaříznout průjezd aut. :
Autor: Jiří_K Datum: 16.7.2019 10:21

Ano, v Číně ho soudruzi už vymysleli a reálně provozují, takže předpokládám, že evropští soudruzi z řad Pirátů a Zelených jejich know how brzy převezmou.

Moudra:
Autor: J. Hejna Datum: 16.7.2019 9:54

Zavřít severojižní magistrálu a tunel Blanka je nápad stejně hloupý, jako vyhlásit klimatickou nouzi. O zelených střechách nemluvě.

Padne to k článku "V klimatu stáda":
Autor: P. Zinga Datum: 16.7.2019 9:17

jak nočník na pr*el:

https://www.breitbart.com/europe/2019/07/02/delingpole-my-undercover-mission-among-greenies-glastonbury/

"Oni" tomu věří, rtotože nejsou schopni jinak.

Pro ty, co jsou schopni:
Autor: P. Zinga Datum: 16.7.2019 9:14

využít kapacity svého mozku více, než "obnovitelné".

https://www.thegwpf.com/mark-mills-inconvenient-energy-realities/

Vy všichni, kteří nevíte, že klima, podnebí a počasí :
Autor: K. Janyška Datum: 16.7.2019 9:00

jsou spontánními řády, jděte do háje... Dzp.

Re: Vy všichni, kteří nevíte, že klima, podnebí a počasí :
Autor: J. Hejna Datum: 16.7.2019 9:55

Vy už se se svými spontánními řády jděte, pane Janyško, vycpat. Třeba do háje.

Tak, ono strašení klimatem má spoustu výhod :
Autor: Jiří_K Datum: 16.7.2019 8:24

od zajištění dalších finančních zdrojů od daňových poplatníků, až po účinné ovládání společnosti nikým nevolenými subjekty! Vyvolávání strachu je vždy účinné, stejně tak kdysi v historii filutové efektivně prodávali "oučiné škapulíře" proti bouřce. No a protože vývoj v poznání a nabytých zkušenostech populace lidské přeci jen za ta staletí nějaký je, tak oučiné škapulíře jako obchodni model už nejsou perspektivní. Místo škapulířů tu máme "stav klimatické nouze", který se nyní dá mnohem efektivněji proměnit na peníze.

Re: Tak, ono strašení klimatem má spoustu výhod?:
Autor: P. Rada Datum: 16.7.2019 9:08

Zásadní obecnou výhodou pro prosperitu biologických systémů je stabiita podnebních podmínek.

Pokud ale nějaký druh či subjekt momentálně anomálně prosperuje v návaznosti na něčem docela jiném - např na obchodu, průmyslu, službách ... který je hnaný přílivem z nějakých vydatných zásob - jak to obecně předvádí homo.rádoby sapiens rabováním neobnovitelných zdrojů - může to "mnohem efektivněji proměnit na peníze" - a ostatní jevy přehlížet.

Pokud tedy zároven např katastroficky schnou lesy: ... (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nejnovejsi-zabery-lesni-katastrofy-vysocina-temer-znicena-nejvic-zatim-odolavaji-brdy-74892) .... lze s výhodou žvanivě spekulovat o "ovládání společnosti nikým nevolenými subjekty" nebo spekulovat "Vyvolávání strachu je vždy účinné...". A zároven nic pro nápravu škod "výhodně" nedělat!

Takovýchto "subjektů" s omezeným nadhledem se totiž zatím některé i velmi zjevné celospolečenské škody až katastrofy zřejmě netýkají.

Re: Tak, ono strašení klimatem má spoustu výhod?:
Autor: P. Zinga Datum: 16.7.2019 9:20

Prokrista pána, kdy byla "stabilita podnebních podmínek"? Historie počasí (které je tvůrcem podnebí) nezačala včera a během evoluce vznikly a zanikly miliony druhů flory i fauny.

Jste fakt max. 30% fanatik.

Re: Tak, ono strašení klimatem má spoustu výhod?:
Autor: Jiří_K Datum: 16.7.2019 9:31

Je to stejné, jako přesvědčovat muslima, že islám je pitomost. Pokud už existuje hraniční mentální stav jedince v pitomost uvěřit, je prakticky nemožné jedinci vysvětlit cokoliv, co se vyskytuje nad touto jeho hranicí.

Re: Tak, ono strašení klimatem má spoustu výhod?:
Autor: R. Gramblička Datum: 16.7.2019 12:37

Tož tak záleží, jaká měřítka při popisu stability používáte. Z geologického záznamu druhohor a terciéru víme, že na mnoha místech planety vládlo stabilní podnebí po miliony let, posledních cirka 5mil let je podnebí dost rozkolísané, nicméně přesto dochází ke střídání krátkodobě stabilních období v délce tisíců až desítek tisíc let dlouhých období. Taky žijeme v poměrně stabilním vlhkém a teplém podnebí s krátkodobými výkyvy v řádu jen několika stupňů již cirka 9-10 000 let

Re: Tak, ono strašení klimatem má spoustu výhod?:
Autor: P. Rada Datum: 16.7.2019 21:20

Pokud by kohokoli zajímala stabilita podnebí a vliv na civilizací - pak by argumentoval změnou v čase a jejich rozvojem - tedy nikoliv "kristapánem". Ten je výsadou jen některých rádoby-křestanů.

Konkrétněji se uvádí, že civilizace mohli celosvětově vzniknout až tehdy když se klima na 5000 let ustálilo v toleranci +- 0.5C. Předtím se celosvětově muselo kočovat. Už nyní jsme s toto toleranční pole za jedno století překročili zhruba 2x!!! Není bez zajímavosti, že migrační trendy zas nastupují jak v pradávnu - ale s ničivějšími dopady.

Re: Tak, ono strašení klimatem má spoustu výhod?:
Autor: M. Krátký Datum: 16.7.2019 11:45

já už se skoro lekl, že nám pan Rada emigroval - takže OK - jedeme dál

Autorovi omyly.:
Autor: P. Rada Datum: 16.7.2019 8:23

Omyl až pokrytectví autora tkví v tom, že to co dělají malá města se obvykle netýká obecně klimatické změny ale je to jen částečnou místní adaptací vůči poslední roky nastalé nezbytnosti kterou si vynucuje např. sucho. Místně třeba není dost pitné vody pro enormní zalévání schnoucí zeleně či plnění bazénů... - a tak je nezbytná až lokální represe:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/pitna-voda-do-bazenu-prijde-pokuta-i-50-tisic-tak-bojuji-obce-se-suchem-75710?dop-ab-variant=8&seq-no=1&source=hp

Problém ale tkví v tom, že na dnešní suché podnebí jsme si jako společnost zadělali spalováním uhlí... už za éry socialismu. To jaké emise produkujeme nyní nutně postihne až generace příští.

Stav kdy katastroficky velkoplošně schnou lesy které zde vydržely 12 tis let (https://www.seznamzpravy.cz/clanek/sucho-v-cesku-nenici-jen-smrky-pred-ocima-schnou-i-stromy-ktere-mely-vydrzet-67689) je daleko vážnější problém na který už sami obce sotva kdy najdou lék i když právě takto navozené snížení retenční schopnoct krajiny i u nich může navodít další zásadnější pokles zásob spodní vody který může znamenat až jejich konec.

Na naše území se totiž vlekle začíná rozšiřovat lesostep s daleko nižší kvalitou půd i dostupnosti vody, kterou jsme dříve mohli pozorovat na daleko vyprahlejším Balkánu. Dnes se sice ještě s pozice pohodlí nebývalé životní úrovně hlavně měst, klimatizovaných místností, luxusních aut .... můžeme posmívat těm, kteří si budoucí dopady uvědomují více a nazývat je alarmisty...., můžeme v "klimatu stáda" blahobytných pokrytecky hloupě hovořit o silných slovech "klima a nouze" ale to je tak asi vše. Míra emisí totiž spíše celosvětově dokonce roste. Po nás tedy potopa - že autore?

Re: Autorovi omyly.:
Autor: J. Hejna Datum: 16.7.2019 10:02

Komu že to omyly, pane Rado?

To je teda úroveň; zřejmě "s pozice pohodlí".

Už raději nic nepište, když neumíte česky.

Víte, co mají mozky:
Autor: P. Zinga Datum: 16.7.2019 8:05

klimaalarmistických užitečných idiotů a tzv. obnovitelné zdroje energie společného?

Jejich kapacitu lze využít max. na 10% (solar) až 30% (vítr).

Re: Víte, co mají mozky:
Autor: P. Rada Datum: 16.7.2019 8:33

Idiocie - jako trvalé snížení inteligence - se může projevovat vytrvalým poklesrm schopnosti se učit. Taková nedostatečnost se může začít projevovat jako strnulost názorů či dogmatismus například vytrvalým popíráním existence skleníkového efektu jako základního vlivu ovlivnujícího planetární klima.

Re: Víte, co mají mozky:
Autor: P. Zinga Datum: 16.7.2019 8:47

Poznal jste se?

Re: Víte, co mají mozky:
Autor: J. Hejna Datum: 16.7.2019 10:05

To je zřejmé, že se pan Rada poznal.

Ale nikdy to nepřizná, stejně jako nedoloží vliv kysličníku uhličitého na skleníkový efekt.

Re: Víte, co mají mozky:
Autor: Jiří_K Datum: 16.7.2019 10:15

No, hlavně nikdo z jemu podobných věrozvěstů nikdy nedoložil o kolik stupňů celsia se sníží teplota planety po zavedení těch jejich nesmyslů a stromy vysazovat samozřejmě také nepůjdou!

:-)):
Autor: A. Nový 840 Datum: 16.7.2019 12:02

To jste napsal o greténech?

Re: Víte, co mají mozky:
Autor: P. Dvořák Datum: 16.7.2019 11:43

Autor Peter Zinga.

Jak se vypočítá účinnost větrné elektrárny? Umím to u stroje, který je uváděn do pohybu (do spotřeby) nějakou dodávanou energií (elektřina) nebo energií v něčem vázanou, např. nafta, uhlí a pod. Chápu celkem, jak lze tak nějak vypočítat účinnost soláru, protože znám plochu a mohu předpokládat energii (teplo) dodanou sluncem.

Ale jak lze vypočítat množství a energii větru (vzduchu), který rozhýbe vrtuli? Musel bych vzít v úvahu i množství a tedy i energii větru, který tak říkajíc "profičí", aniž by cokoli rozhýbal a to nevím, jak by se to dělalo.

Děkuji za odpověď.