Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ELEKTROMOBILITA: Peníze došly, nastává soumrak
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
L. Novák 23.12.2023 0:04Aktuálně - VLÁDA ČR (1. 6. 2011) Nečas: Odstoupení Německa od jádra zdraží proud v ČR o 30 % Odstavení jaderných elektráren v Německu zvýší podle předběžných odhadů české vlády cenu elektřiny v Česku o 30 procent. Při návštěvě Drážďan to dnes prohlásil premiér Petr Nečas. https://vlada.gov.cz/cz/media-centrum/aktualne/necas-odstoupeni-nemecka-od-jadra-zdrazi-proud-v-cr-o-30--84546/ Stalo se... |
L. Novák 22.12.2023 23:54Německo by se mělo vzdát cíle vyřadit uhelné zdroje do roku 2030, řekl ministr financí https://oenergetice.cz/uhli/nemecko-by-se-melo-vzdat-cile-vyradit-uhelne-zdroje-do-roku-2030-rekl-ministr-financi |
P. Selinger 22.12.2023 23:18Elektromobilita je slepá ulička |
J. Kostelanský 22.12.2023 21:14Celá diskuze se dá uzavřít jednoduše 3 citáty: Většina lidí mnohem více mluví o problémech než o jejich řešeních. (Henry Ford) Optimistům patří svět. Pesimisté jsou v něm jenom diváci. Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody. |
L. Novák 22.12.2023 23:53Zelený magor Kostelanský mele jenom kraviny... |
L. Novák 22.12.2023 14:45Pěkný článek a shrnutí problémové násilné elektromobility v kostce. Nejvíc zarážející je skutečnost, že tyto výsledky byly předvídány už řadu let pozpátku a nikdo z (nez)odpovědných politiků se jimi nezabýval, ani ten přitroublý Fiala s jeho zelenou partou. Pořád ještě vytrubují nesmysly o zlevnění elektřiny další masívní výstavbou OZE a chlubí se vysokou státní podporou na ně vyplacenou... Absurdistán II. |
V. Kolman 22.12.2023 11:48Stručné a polopatické srovnání spalováku a E-mobilu: "Spalovák" ma levnou nádrž a tankuje do ní VELMI DRAHÉpalivo. E-mobil "tankuje" z rozvodné sítě ZATÍM levné "palivo", ale do VELMI DRAHÉ "nádrže", kterou je potřeba čas od času celou vyměnit |
L. Novák 22.12.2023 14:35Bláboly. Cena benzínu je nyní kolem 36,- Kč za litr a je spolehlivým zdrojem energie i v silných mrazech. Elektřina kolem 10 Kč/kWh a problémy s provozem elektromobilu v zimě (elektřina převážně z fosilních zdrojů, nespolehlivý provoz akumulátoru při nízkých teplotách), odstavují elektromobily jenom na omezené použití ve městech a blízkém okolí. Navíc extrémně vysoká pořizovací cena... |
M. Kocián 22.12.2023 15:27Z těch 36 Kč ceny benzínu dělají asi 20 Kč různé daně - u elektřiny je to cca 4 Kč z 10 Kč. Daně určuje stát a s náklady nemají mnoho společného, navíc je může kdykoliv změnit. Správnější by tedy bylo porovnávat ceny bez daně: 16 Kč za litr u benzínu a 6 Kč u elektrické energie (přibližně). Pokud by na silnicích převážily elektromobily a stát by chtěl dál opravovat cesty, cena el. energie by musela stoupnout o spotřební daň - a patrně i něco na posílení elektrické rozvodné soustavy. |
V. Kolman 22.12.2023 19:09Až na slůvko "bláboly", které jste p. L.Nováku nezdůvodnil, nejsme v rozporu. Kromě tohoto slůvka s vámi souhlasím |
L. Novák 23.12.2023 0:06Tak to příště místo smajlíků rozveďte, aby měl přispěvek nějakou informační hodnotu. |
V. Kolman 22.12.2023 2:59Hlásání čeksloveslenského hlozrasu: ....."Pro dnešní den platí regulační stupeň číslo deset." "Staříci nad hrobem" si na toto ranní hlášení československého rozhlasu z dob t.zv.: "reálného socialismu" jistě vzpomenou |
J. Kostelanský 22.12.2023 21:11Vzpomínám si, jen ta desítka mi tam nějak nesedí. Pamatuji si číslo "jeden" a "pět". Ale jistě jich bylo víc. A pak ještě zpravodajství o úrovni vody v řekách: Úroveň vody pádajet/ padnimájetsa/ bez peremén. kuan katr Nivó stabl/ nivó bez |
V. Kučer 21.12.2023 20:24Elektromobil si mohou dovolit bohatí lidé. Kamarádův švagr si ho pořídil, je úspěšný podnikatel, má barák a nabíjí ho z panelů fotovoltaiky. |
V. Kučer 21.12.2023 20:26Já si mohu dovolit tak maximálně elektrokolo. |
P. Skřivan 21.12.2023 21:07Pak musíte být zelený šílenec protože i to je elektrické vozidlo a nemá jedině správný spalovací motor a ani parní stroj. |
M. Šejna 21.12.2023 21:46
|
V. Kučer 22.12.2023 0:16Zatím jezdím na závodním kole Favorit které poháním svými svaly. |
V. Kučer 22.12.2023 0:25A to je ještě zelenější. |
V. Kolman 22.12.2023 11:36Víte pane Kučere, kolik toho zlořečeného sodovkového plynu vydýcháte při intenzivní rychlé jízdě na závodním Favoritu (také jednoho mám) do ovzduší? Kdybyste raději seděl doma (nebo v osvěžovně) na zadeli, udělal byste (dle hledisek GD) lépe. P.S. - Neberte to vážně. Přeji vám příjemné prožití vánočních svátků a svižné vyjetí (pochopitelně na Favoritu) do nového roku 2024 |
V. Kučer 22.12.2023 17:36Také přeji krásné vánoce, hlavně hodně zdraví a proto doporučuji cyklistiku. |
M. Kocián 22.12.2023 3:37Spíš zelený umírněnec - není třeba všechno hrotit. |
P. Diviš 21.12.2023 21:56Ano. Není to běžný konzum pro obyčejné lidi, ať už bydlící v bytě ve městě, ani pro chudší obyvatele vesnic. A přes všechny dotace hned tak ani nebude. |
M. Kocián 22.12.2023 3:39Což ale nezabrání tomu, aby se těm bohatým na to složili. Té povinné solidarity je v poslední době nějak moc. |
M. Smutný 21.12.2023 17:30Již v roce 2021 renomovaná Deutsche Bank v podstatě odsoudila dotovaný přechod na elektromobilitu, který za jedno jediné BEV německý státní rozpočet na dotacích a výpadcích daní přijde až na 20 000 eur. Přitom dekarbonizační cíle jsou plněny jen marginálně. Přitom chudí Němci vlastně financují bohatým nákupu BEV typicky jako 2. vůz do rodiny. https://greenspotting.de/deutsche-bank-studie-ueber-e-autos-unter-beschuss/ |
J. Prikner 21.12.2023 16:46Nejhezčí ukázka elektromobility byla vyfocena koncem listopadu na německých dálnicích - úplně zacpaná dálnice v Bavorsku 3mi řadami zasněžených elektromobilů, kterým odešly baterky a nemohly se hnout, aby normální auta projely a zabránily úklidu sněhu údržbou dálnice. Bylo asi 10cm sněhu a -4C. Draze dotované elektromobily mrzly , jak to služby dálnice uklidili, ví Bůh, ale byl to výbuch těchto progresivních magorů. |
P. Skřivan 21.12.2023 16:44Pan Smutný neví, že reálně je každé auto už hybrid, což k elektro má vzdálenost jen tu, že nemá dost velkou baterku. :-) Jinak pan Smutný je tak velké míry technické neznalosti, že neví, že na CNG jde také udělat elektromobil, protože i CNG lze pálit mnohem efektivněji v palivovém článku, než ve spalovacím motoru. Samozřejmě, kdyby to mělo smysl a nebylo v tom případě lepší sebou vozit přímo vodík, který se konvertovat nemusí. |
R. Langer 21.12.2023 18:46Zelený pablb tomu rozumí jako koza petrželi, ale mouder má plnou hubu. |
P. Skřivan 21.12.2023 21:06Hahahahahaha. A čemu jako rozumíte vy ? Jelikož nemáte argumenty, tak zjevně ničemu. |
L. Novák 22.12.2023 14:38MELEŠ JENOM ZELENÉ KECY A ŽVÁSTY! Na blba jako ty nejsou žádné argumenty zapotřebí. |