16.6.2024 | Svátek má Zbyněk


Diskuse k článku

IZRAEL: Místo předčasných voleb vláda národní jednoty

Ačkoli k nim nebyl žádný pádný důvod, souhlasily s nimi všechny politické strany, premiér Binjamin Netanjahu už oznámil jejich datum na 4. září a v Knesetu prošel prvním čtením zákon o rozpuštění parlamentu, který předložila Netanjahuova strana Likud.V nocise ale všechno změnilo – Netanjahu prohlásil, že předčasné volby nebudou, protože se dohodl s opoziční stranou Kadima na vstupu do vlády.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Pavlovský 11.5.2012 2:40

Nedostatečná sekularizace státu,

to je dlouhodobé manko dobře zažité izraelské demokracie. Úplné oddělení církve od státu asi v zemi hned tak nenastane, ale je nejvyšší čas odkázat rabíny do patřičných mezí, např. v otázce sňatků a rozvodů. Nynější většina v Knessetu má jedinečnou šanci liberalizovat izraelské zákony sa přiblížit je euroamerickým stanadardům

S. Netzer 11.5.2012 8:02

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

V judaismu existuje "církev"?!

P. Pavlovský 11.5.2012 8:44

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Církev v katolickém slova smyslu jistě nikoli, ale pojmenování církev lze sémanticky chápat i v širším slova smyslu jako celostátní náboženskou organisaci. Jestliže v Izraeli existuje ústřední rabimát, který plní některé funkce, které jinde přísluší státu (např. spolurozhoduje o udělení občanství, o sňatcích a rozvodech atp.), mohu - v rámci češtiny - hovořit o církvi. Nejde přece o pojmoslovné puntičkářství, jde o elementární komunikační funkčnost. Konečně, jste-li jiného názoru, přidejte své vlastní vysvětlení, uvítám to!

S. Netzer 11.5.2012 10:19

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Co je, prosím Vás, církev v "katolickém" slova smyslu?!

Instituce církve existuje pouze v křesťanství, a nemá ani "sémanticky", ani jinak, s institucí zvanou Bejt Din nic společného.

N. Stojanov 11.5.2012 10:45

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Myslím si že církví byla míněna duchovní moc. Slovíčkaření je zcela zbytečné.

K. Křivan 11.5.2012 12:14

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Pane Stojanov,  když chybí argumenty, tak se někteří uchylují ke slovíčkaření.

S. Netzer 11.5.2012 12:28

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Od  "znalce" Vašeho formátu, taková poznámke skutečně sedí, Rambo, :-))))

R. Langer 11.5.2012 11:00

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Církev = libovolná organizace, která si přisvojila právo vysvětlovat ostatním (většinou násilím), jak to Bůh (Alláh, Marx, Lenin, Pol Pot, Gore) myslel... :-D :-D :-D

J. Poláček 11.5.2012 11:21

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Filozofický guláš :-) Takový Alláh a Al Gore dohromady to je jako šlehačka s čili paprikou

V. Novák 11.5.2012 11:35

i taková kombinace je možná...

IMHO je ta definice - ač nepříliš učeně formulovaná - celkem přesná a dobře zachycující společné vlastnosti "církví". I těch, které se za církve nepovažují.

J. Kanioková 11.5.2012 17:30

libovolná organizace, která si přisvojila právo vysvětlovat...

a v podstatě řídit životy jiných..

Proto říkám, že EU je další církev !

S. Netzer 11.5.2012 19:01

Re: libovolná organizace, která si přisvojila právo vysvětlovat...

Velmi duchaplná poznámka, paní Kanioková.

Vaše víra, že EU omezuje svobodný rozvoj Vašeho života, a že tento řídí, je důkazem Vašeho příslušenství k církvi klausismu, které adherují především osoby s IQ rovnajícímu se velikosti velkých pánských bot.

Nazdar!

P. Lenc 11.5.2012 8:20

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Nejen sňatky a rozvody,ale také armádní výcvik a povinnost bránit Israel.

J. Němec 11.5.2012 9:51

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Ale nepovídej Muhamade. To by bylo fajn, že? Že vím jakou vlajku máš pověšenou doma na stěně a jaký text na ní v arabštině je. ;-)

Jistě, že je to psáno s nadsázkou, ale tupost a krátkozrakost některých humanistů mě dostává občas do kolen.

J. Němec 11.5.2012 9:59

Re: Nedostatečná sekularizace státu,

Jen drobný dotaz. Proč by se zákony prosperující suverénní země měly měnit k obrazu  západu, který svým odklonem právě od tradice, vycházející z kořenů, na nichž stojí i Izrael, dostal kam se dostal?

Předpokládám, že se někdo ohradí, že naše tradice, ta kterou librálně opouštíme,  je křesťanská. Jenže i ta staví na základech daných židům Bohem.

V. Novák 11.5.2012 10:14

Třeba proto, že značná a stále rostoucí část obyvatel

odmítá a má zákonné právo být občany země se všemi povinnostmi z toho vyplývajícími.

Nebo proto, že stát stojí spíše na sekulárních, zatímco náboženští představitelé jim diktují pravidla a zákony a ona zmíněná část stát jenom vykořisťuje.

V. Novák 11.5.2012 11:33

pardon...

..má zákonné právo nebýt občany..

Práva jsou jim zachována, včetně práva být živen zbytkem.

H. Lukešová 11.5.2012 0:12

"Útlak" Palestinců

Podle předsedy arabského Sdružení pro vývoz a dovoz, Muhamasse Abu Eida, je Izrael hlavním odběratelem výrobků arabské samosprávy. Činí to až 90% produktů, mezi které patří zejména olivy, ovoce a zelenina, řezané květiny, textil a vápenec.

V roce 2008 činil export arabské samosprávy 500 milionů dolarů, zatímco import činil 3,7 miliard dolarů. Dovážely se hlavně potraviny a stavební materiál. Izraelský podíl na importu činil 72%, zbytek byl z EU. Zatímco vývoz i dovoz prochází hlavně přes přístavy, letecky se činil 72%, zbytek byl z EU. Zatímco vývoz i dovoz prochází hlavně přes přístavy, letecky se Mimo to nachází 10% arabských pracujících práci v Izraeli. V izraelských firmách na území Judeje a Samaří pracuje dalších 25 000 arabských dělníků. K větší spolupráci pozvali izraelští zástupci své kolegy z arabské samosprávy k prohlídce izraelských přístavů.

S. Netzer 11.5.2012 8:03

Re: "Útlak" Palestinců

A co to má společného s tématem článku paní Zbavitelové?

J. Němec 11.5.2012 9:53

Re: "Útlak" Palestinců

Třeba to, že kdyby se Izrael rozhodl opravdu utiskovat araby, tak by k tomu měl nástroje. Možná jisté potvrzení obranné pozice Izraele, který na svém území musí trpět národ, který ho nenávidí.

S. Netzer 11.5.2012 10:20

Re: "Útlak" Palestinců

Společné to nemá s článkem nic, a v tom, i co se týká označení Palestinců za národ, Vám musím odporovat.

S. Landa 11.5.2012 10:22

Re: "Útlak" Palestinců

Na svém území...  :-)

No nic, nechám toho, zase by se to zvrtlo..

H. Lukešová 11.5.2012 11:10

Re: "Útlak" Palestinců

Na Blízkém východě všechno souvisí se vším, palestinští Arabové řvou, jak je Izrael utiskuje, jak jim ubližuje a při tom je pravda úplně někde jinde...

M. Vanzura 11.5.2012 12:32

Re: "Útlak" Palestinců

Ano, dle marxismu-leninismu opravdu všechno souvisí se vším.

A taky je jasné, že PalArab od nepaměti utiskují a ubližují Izraeli. Určitě ne naopak, jak se nám snaží nalhat levičáci, dementi, ngoisti, Haaretz, sebenenávidící židé a GG. Ve Vašem případě můžou být dvě základní možnosti řešení:

a, terapie vč. kurzu kritického myšlení

b, chlap

Terapie může být dost drahá a dlouhá, tak zkuste toho chlapa. Najednou ten svět bude takovej růžovější a nejen černo-bylní.

K. Křivan 11.5.2012 13:58

Re: "Útlak" Palestinců

A ty všechny války se vedlu kvůli komu  ? 

A ty rachejtle střílí kdo ?

H. Lukešová 11.5.2012 14:12

Re: "Útlak" Palestinců

Ano, podle levičáků skutečně Izrael ubližuje nevinným palestinským Arabům a zbytek Vašeho blábolu bez komentáře...

H. Lukešová 11.5.2012 14:18

Re: "Útlak" Palestinců

Kdopak 5-krát přepadl Izrael? Kdopak posílá bombové atentátníky do Izraele, kdopak pálí rakety na Izrael? Trpíte bludy, paranoidní schizofrenií. Bludy Vám našeptávají jak jsou palestinští Arabové hodní a Izraelci zlí, protiizraelskou zaujatost médií jsem rozepisovala vícekrát, takže již tak činit nehodlám, navíc by se to do diskusních komentářů nevešlo...

S. Landa 11.5.2012 15:31

Re: "Útlak" Palestinců

Ano prosím, nerozepisujte. Všichni už ty Vaše bláboly známe zpaměti, bude hezké si jednou přečíst diskuzi na takové téma a neprodírat se tunami Vašich příspěvků. Děkuji a přeji hezký víkend.

S. Netzer 11.5.2012 12:32

Re: "Útlak" Palestinců

Článek je o tom, že se v Israeli nebudou konat předčasné volby.

Že zrovna Vy citujete Lenina ...

M. Vanzura 11.5.2012 13:38

Re: "Útlak" Palestinců

Máte pravdu. Já a Lenin...

Ale už čtu i Žižeka...

Vím, že je článek o předčasných volbách, resp. že je Bibi šikovný.

Ale stejně mi to nedalo...

Prima víkend!