17.6.2024 | Svátek má Adolf


Diskuse k článku

INTERNET: Drsná cenzura na Facebooku

V minulosti jsme již zažili cenzuru v podobě rakousko-uherského úřadu i cenzuru novinářů za socialismu. Dnes tu máme novou formu cenzury prováděnou na sociálních sítích

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Pavelka 2.11.2017 20:11

No

Je samozřejmé , že vrámci očisty společnosti , musí být likvidováni i cenzoři, jakožto kontaminované vzorky nepřípustně zasahující do zdravého organismu společnosti...

R. Morava 2.11.2017 16:13

Chce to aféru facebookgate

Je to tak facebook je produkt mimo specifikace. Je to soukromá firma ale podléhá zákonům. Když byly diesely VW mimo specifikace dané země, byly z toho obrovské problémy. Nevím na kolik dnes naše zákony umožňují vyžadovat svobodu na internetu, ale protože je to veřejný prostor tak na to asi mají mít právo. Má asi smysl zakázat ve veřejném prostoru publikovat výzvy k násilí proti Evropanům (a je to protizákonné), ale na druhé straně by mělo být definován i zákaz manipulace s fakty a mazání pravdivých informací.

Bohužel EU je v tom náš nepřítel. Pracuje nebo už vydala zákonodárství které je nesvobodné vůči pracujícím heterosexuálním původním Evropanům a jejich náboženství a potlačuje je na úkor menšin etnických, náboženských. To co předvádí Evropský soud pro lidská práva je příšernost. Ať už je za tím ta úmluva, nebo pojetí soudců!

S. Outrata 2.11.2017 12:57

To je dobře , že se o nás tak hezky starají různé organizace (např. sekta hate free), které nedopustí aby se k nám dostaly nepříjemné informace, protože stres přece škodí

R. Langer 2.11.2017 12:56

Pokud radní

z rádoby pravicové ODS nechápe rozdíl mezi soukromým subjektem a veřejným prostorem, měl by se nad sebou opravdu vážně zamyslet. O FB si mohu myslet co chci, ale pokud ho chci používat, musím prostě akceptovat vůli jeho majitele. FB žádné záruky nikomu na nic nedává, a podle toho také může s libovolným jedincem nakládat, nemluvě o tom, že jste pochopitelně souhlasil naprosto se vším, čeho by se vám od FB mohlo dostat. Přečtěte si "provozní podmínky". Proto tam třeba já také nikdy nebudu. Hodně štěstí s FB. ;-)

A. Alda 2.11.2017 10:59

Naprostý souhlas, pane.

Sice se facoboku neúčastním, ale dávám Vám plně za pravdu: podnikání s veřejným prostorem včetně samotného vytváření veřejného prostoru musí podléhat veřejnému právu a tedy respektovat základní veřejnoprávní principy, jako je například svoboda slova.

S. Netzer 2.11.2017 11:54

Re: Naprostý souhlas, pane.

Z téhož důvodu nesmí "facobok" pomáhat šířit hate speech jakéhokoli druhu.

J. Chodur 3.11.2017 3:02

Re: Naprostý souhlas, pane.

Hate Speech je jenom nalepka slouzici k beztrestnemu omezovani svobody slova. Muze to byt vladni zakon, naznacujici tendenci takove vlady k totalite, nebo nasilna skupina pouzivajici toto obvineni, aby mohla beztrestne terorizovat ty, kdo s nimi nesouhlasi. Ve valecne situaci, kdyz plati valecne zakony je zrejme svoboda slova nechranena kvetinka, v dobe miru je Hate Speech vymysl lidi s totalistickymi ambicemi. Kdyz takova Antifa napada lidi aby je umlcela, tak se jedna o totalitni skupinu, to ze si rikaji Antifa je pouze dezinformace. Pouzivaji nasili proti svym oponentum, protoze nemaji dostacujici argumenty pro nejakou debatu.

R. Langer 2.11.2017 12:36

Re: Naprostý souhlas, pane.

FB NENÍ VEŘEJNÝ PROSTOR, stejně jako hospoda. Je to tentýž případ. Pokud se to někomu nelíbí, může si udělat FB vlastní. Možná vám to připadá divné, ale je to tak.

A. Alda 2.11.2017 13:05

Právem není veřejný prostor definován.

Definováno je však veřejné prostranství, takže per analogiam iuris můžeme (zejména k otřesnému prosazení zákazu kouření v hospodách) tuto definici užít i na prostory (či prostranství) virtuální.

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-128#p34

Zejména závěru té definice si povšimněte.

O. Uživatel 2.11.2017 13:13

Uživatel požádal o vymazání
P. Švejnoch 2.11.2017 13:16

Re: Právem není veřejný prostor definován.

Aha - takže prosazení zákona o zákazu kouření v restauracích je dle Vás "otřesné", ale analogické diktování Zuckerbergovi, jak naložit s "jeho hospodou", je chvályhodné až Bohu libé...

Zdá se mi to, nebo jste opravdu ve svých názorech poněkud inkonzistentní?

R. Langer 2.11.2017 13:23

Re: Právem není veřejný prostor definován.

Ano, ale důležité je podotknout, že soukromý prostor NENÍ veřejné prostranství, i když ho tak někdo definovat CHCE NÁSILÍM.

A. Alda 2.11.2017 15:56

Soukromník si může svůj prostor ohradit a nikoho tam

nepouštět.

Veřejné prostranství MUSÍ být definováno s oním dovětkem "bez ohledu na vlastnictví", protože jinak by vznikly velmi vážné problémy v životě skoro všech vesnic a většiny měst. Vy to možná nevíte, ale nejspíše i Vy běžně denně chodíte po veřejném prostranství, které je ve vlastnictví soukromoprávního subjektu, nikoli veřejnoprávní instituce.

C. Horák 2.11.2017 23:04

Re: Právem není veřejný prostor definován.

Jakkoli souhlasím s názorem, že by stát neměl určovat provozní pravidla soukromého podniku, v případě ksichtoknihy, řekl bych, máte trochu zmatek v příčinných souvislostech. Je více než pravděpodobné, že Zuckerbergerova censura není projevem jeho vlastnické vůle, ale naopak podřízením se právě tomu, co kritisujete - ingerenci státní moci do soukromého podnikání.

P. Klíma 2.11.2017 9:58

Souhlas!

Mít účet na FB považuji za znak nedospělosti.

J. Pražák 2.11.2017 9:47

Bohužel už zase nejsme svobodná země

Útisk fašisující EUrodiktaturou, kterou podporují četní domácí i zahraniční pomahači a finance je realitou.

Stejně tak zastrašování "novinářů", kteří se bojí o zaměstnání, tak papouškují ty multimuslikultigenderpolitkorektní nesmysly.

Nedodržování Etického kodexu novináře, který se skoro všichni zavázali dodržovat je standardní zejména ve "veřejnoprávních mediích", kde za naše peníze produkují ty nesmysly prostřednictvím "komentátorek a komentátorů", kteří jsou spíš jmenovci/kyně domácího zvířectva. Přečtěte si první odstavec Kodexu novináře a budete překvapeni:

http://www.syndikat-novinaru.cz/etika/kodex/

S. Netzer 2.11.2017 10:11

Re: Bohužel už zase nejsme svobodná země

Musí to být strašné v té fašisující EUrodiktatuře.

Máte mou upřímnou soustrast.

J. Schwarz 2.11.2017 11:51

Re: Bohužel už zase nejsme svobodná země

Doufám, milá dámo, že si situace všimne někdo v Rusku a nabídne konkurenční "sociální síť", tentokrát necenzurovanou a názory politických "neziskovek" ignorující. Pak se budou moci zbyrokratizovaný facebook i Google bodnout!

R. Langer 2.11.2017 12:37

Re: Bohužel už zase nejsme svobodná země

Já bych navrhoval spíš něco z Izraele... ;-)

L. Bystrý 2.11.2017 10:42

Jaké „bohužel“, občane Pražáku?!

Vaše názory jsou zdravé, jste očividně docela dobrý komunista a putinista. Ovšem ta Vaše zatracená slovní vata; ta ničí smysl Vašeho příspěvku, Leninu žel! Ano, ta Vaše peklu zpropadená výplňová slovíčka – těch se prostě MUSÍTE zbavit; jinak se Vám budeme na schůzi smát, jako nějakému tmářskému křesťanu-eurohujerovi.

Prostě: Žádný tzv. Bůh není, tak si ho vytěsněte se své mysli i řeči, ano? A kdyby přece jen tzv. Bůh byl, tak by se z dnešní okupace naší vlasti silami EU a NATO radoval. RADOVAL, rozumíte, občane Pražáku?!

Ano, tzv. Bůh – kdyby existoval - by se radoval z každé naší porážky, z každého posílení tmářského náboženství, z brutálního zavádění evropských hodnot do naší téměř 100% ateistické západoasijské vlasti.

Leninu dík, naše poroba začíná končit. Příští rok se osvobodíme od jha EU a jařma NATO, a křesťanské hydře opět šlápneme na všechny její krky naráz.

Na shledanou v lepších časech!

J. Pražák 2.11.2017 11:36

Re: Jaké „bohužel“, občane Pražáku?!

Je škoda, že tolik lidí nedokáže sledovat skutečnost a pochopit, jak se utahují šrouby totality. Zkuste si přečíst Lisabonskou smlouvu. Ty vaše plky si prosím nechte na stranickou schůzi ksčm. Nebo jste si pouze zapomněl vzít léky?

S. Netzer 2.11.2017 11:40

Re: Jaké „bohužel“, občane Pražáku?!

Těch putinistů zde na Psu nadějně přibývá, úměrně se stoupající kvalitou publikovaných článků.

P. Švejnoch 2.11.2017 12:09

Re: Jaké „bohužel“, občane Pražáku?!

Nejvyšší čas, madame Netzer, abyste toto hnízdo putinistů a semeniště ideo-diverzních názorů opustila, a našla si platformu názorů a článků Vám lépe vyhovujících.

Aneb - co je příčinou toho, že navzdory všem negativům zde stále setrváváte? :-)

J. Kanioková 2.11.2017 21:12

Protože jinde by se svou arogancí asi pohořela

je to jezevčík hrající si na rotvailera

T. Hraj 2.11.2017 12:24

Re: Jaké „bohužel“, občane Pražáku?!

Váš sarkazmus nemá žádnou viditelnou souvislost s příspěvkem pana Pražáka.

Pokud je to ovšem nějaká Vaše univerzální odpověď na jakýkoli příspěvek, jakékoli diskuse (po vzoru Cimrmanova Jmelí), tak doporučuji alespoň výrazně zkrátit. Jinak v půlce spadne řemen, publikum se rozchází a i ti, kdo vydrží do konce, marně čekají na odměnu za vynaloženou námahu v podobě nějaké výraznější pointy.

Citát W+W není jako tečka špatný, ale opět by to chtělo větší souvislost s tématem.

L. Bystrý 2.11.2017 18:40

Re: Jaké „bohužel“, občane Pražáku?!

Občane (?) Hraji, moc Vás prosím, neztrapňujte se dalšími pokusy o příspěvky.

Mně je stydno za Vás, neboť se očividně nestydíte, nestoudníku.

V. Pavelka 2.11.2017 20:28

No

Zvěř v lese taky nikomu nepatří,a přesto ji banda privilegovaných nenažraných lovců střílí a krade .

F. Navrátil 2.11.2017 9:38

Vyváženost

Pravda, Konvičkovy radikální názory zveřejňovat na Faceboku nelze. Ale na druhé straně lze zveřejňovat islamistickou osvětu a recepty na domácí výrobu bomb.

P. Lenc 2.11.2017 9:44

Re: Vyváženost

Jo, ale to je přece ta "svoboda"!

M. Malovec 2.11.2017 9:33

Je to skutečně

soukromá firma a může si dělat co chce v mezích zákona. Svůj produkt pro uživatele poskytuje zdarma. Pakliže jsem inteligentní, posoudím, zda registrací získám nebo tratím a podle toho se zachovám. Pakliže nechci, aby moje data byla zneužívána, pakliže se mi nelíbí cenzura, nebudu Facebook používat. Věřte, že to lze a netrpím žádnou úhonu. Kdo chce, ať trpí.