26.6.2024 | Svátek má Adriana


A. Teplý 3.5.2024 21:08

Jestli se nemýlím, Jásir Arafat je nositel Nobelovy ceny míru - i když ta je "nepravá" - a uznávám - slabé.

Nicméně dělit svět na Übermensch a Untermensch není příliš košer...

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Farda 3.5.2024 21:11

Takže dle okolností soudě, lze se obávati, že pověstný neomarxistický pochod institucemi už dospěl i do Mezinárodního soudního dvora, a i tam funguje marxistický dialektismus iuris sui generis. A že loňské vydání zatykače na Pútina a spol. za únos ukrajinských dětí byl jen politováníhodný soudní renonc! Doba vymknuta z kloubů šílí ... :-(

P. Brecík 4.5.2024 21:12

farda - jako vždy: Císař pán. .... Ukrajina původně považovala 161 dětí, které se podařilo nalézt na německém území, za unesené do Ruska, ale u většiny z nich se podařilo potvrdit, že přicestovaly do Německa dobrovolně jako uprchlíci se svými zákonnými zástupci. Ve čtvrtek to uvedl investigativní portál Važnyje istorii, který se dotázal německé policie na upřesnění výroku šéfa ukrajinské policie Ivana Vyhivského.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-rusko-ukrajina-valka-deti-unos-nalez.A240418_154050_zahranicni_dtt https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-rusko-ukrajina-valka-deti-unos-nalez.A240418_154050_zahranicni_dtt

V. Havel 3.5.2024 19:22

To je progresivismus, nejnebezbečnější [>-]X[UA]XEUanticivilizační síla historie.

Ś. Svobodová 3.5.2024 16:39

Od soudů se nedá čekat logika, ani spravedlnost. Soud posuzuje, zda je konkrétní žaloba na konkrétní čin opodstatněná. A záleží na každém slově žaloby. Proto mohou rozhodnout ve zdánlivě stejné věci pokaždé jinak. Např. Ukrajinci podali žalobu o odškodnění na Rusko s tím, že porušuje mezinárodní smlouvy. Jako důkaz porušování uvedli fakta a soudci konstatovali, že k porušování smluv došlo. Ale žaloba byla zamítnuta. Proč? Protože porušování mezinárodních smluv Ruskem nezakládá důvod k odškodnění Ukrajině. Prostě blbě podaná žaloba. Na druhé straně dobře podaná žaloba může napadeného klidně poškodit. Známe to i z běžných žalob, kdy viník žaluje oběť.

L. Kuča 3.5.2024 20:03

Klasický jev, kdy se z instituce stává procedurální mašinerie, jejíž čirá existence je na hraně smysluplnosti, protože se přešlo od zajišťování spravedlnosti k úřednímu pojetí práva.

V. Čermák 3.5.2024 11:21

Izrael si koleduje. Stále stejná Nabubřelost...

Reuters: Při izraelském vzdušném úderu byla dnes večer zasažena budova syrských bezpečnostních sil na předměstí Damašku

A. Teplý 3.5.2024 20:53

Taky by mohl Hamás prohlásit teroristický útok ze 7.10. za "preventivní úder na cizí území", které Izrael provádí jak na běžícím pásu.

K. Křivan 3.5.2024 22:23

Až bude IDF hotova, může Hamás v pekle prohlašovat cokoliv. Třeba že 1+1 jsou 3. Blbí jsou na to dost. ;-D

K. Křivan 3.5.2024 22:21

"..zasažena budova syrských bezpečnostních sil.."

Výborná práce ! Gratuluji IDF !

V. Čermák 3.5.2024 22:49

V Damašku. Izraeli se ta Nabubřelost vrátí a nebude se mu to líbit...

K. A. 3.5.2024 11:18

Zajímavá je poznámka, že Hamás nemůže být kritizován za porušování mezinárodního práva, protože to není stát. To je absurdní, ale odkazuje to na obecnější filozofický problém nadnárodní moci. Ona totiž pravomoc států je v posledních letech systematicky oslabována, takže se už pomalu nemohou bránit - nejen v majetkových sporech s korporacemi, ale ani terorismu a masové migraci.

Zdánlivě by bylo logické, aby se mezinárodní organizace postavily proti agresorovi a chránily tak mír a nenásilí. Ale to je logický klam: Nadnárodním organizacím mocensky nekonkurují teroristé, ale suverénní státy. Pro EU nebo mezinárodní soudy bude obecně vždy výhodnější postavit se proti státu. Jeho oslabování v důsledku terorismu či migrace nemusí globálním strukturám vůbec vadit, právě naopak. Tohle činí státy bezmocnými a závislými.

Ideologicky se k tomu pak vypráví pohádky o tom, že globální problémy se nemohou řešit na národní úrovni, ale že k řešení je kompetentní jen globální technokracie. Tohle říkají zastřeně nebo i zcela otevřeně přední liberální ideologové, u nás třeba Václav Bělohradský.

J. Kočvar 3.5.2024 15:39

I nestátní aktéři mohou být stíháni za porušení mezinárodního práva. Třeba tento náboženský pomatenec z Ugandy byl obžalován Mezinárodním trestním soudem:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Joseph_Kony

M. Zasazabanovaný 3.5.2024 10:48

Prečo sa v Gaze vraždia Semiti medzi sebou ako besné psy?

1) Pretože Korán tvrdí, že moslimovia sú lepší, lebo vzývajú Allaha a niekde vyzýva aj k zabíjaniu Židov.

2) A tak sme v tom čase dobyli všetky mestá a pobili všetkých ľudí a nenechali sme nikoho nažive (Tóra, Deuteronómium 34-35). Je dovolené odobrať telo a život nežidovi (Talmud, Sefer a Korim). Tak ako syn je z tela svojho otca, tak je Žid z tela Boha, a preto každý Nežid, ktorý sa odváži udrieť Žida, musí zaplatiť hlavou (Talmud, San Hedrin 146). Hovorí sa nezabíjať! To znamená, že sa nesmie zabiť Žid, ale pohania nie sú Izraeliti, a preto môžu byť zabití (Talmud, Geneba 57a)

Tak prečo fandiť jednej strane, ak obe veria textom, ktoré v nich vytvárajú pocit výnimočnosti a dávajú im povolenie zabíjať nemoslimov/nežidov?

H. Lukešová 3.5.2024 11:03

Islámský náboženský hadís lze nalézt v původní Chartě Hamásu, který ospravedlňuje protižidovské násilí a prorokuje budoucí velký masakr Židů: „Čas (vzkříšení) nepřijde, dokud muslimové nebudou bojovat proti Židům (a zabíjet je); dokud se Židé neschovají za kameny a stromy, které budou volat: Ó muslime! Žid, který se za mnou schovává, pojď a zabij ho!’“

Jinak v Talmudu vůbec takové pasáže, které jste vypsal, nejsou. Jsou to jen výmysly z nacistických stránek, které chtějí rozšiřovat nenávist k Židům. Nikdo z těch, kteří tzv. "citují" z Talmudu, ho neměli jako takový v rukách, nečetli ho hebrejském originále ani v anglickém překladu.

Dokonce se český nacista během druhé světové války Hanuš Richter snažil získat od Čechů souhlas s nacistickým konečným řešení, tak rovněž citoval z Talmudu, aby přesvědčil Čechy, jací ti Židé nejsou nelidská monstra, že si zaslouží odvést pryč a zlikvidovat.

H. Lukešová 3.5.2024 11:07

-Dokonce se český nacista Hanuš Richter během druhé světové války-

- jací ti Židé jsou nelidská monstra-

M. Zasazabanovaný 3.5.2024 11:28

Našiel som San Hedrin 146. A ak som pochopil to číslovanie správne, tak sa tam naozaj píše niečo iné, ako som zdieľaľ vyššie. https://www.sefaria.org/Jerusalem_Talmud_Sanhedrin.1.4.6?lang=bi

M. Zasazabanovaný 3.5.2024 11:11

A čo sa teda píše v Talmud, San Hedrin 146), Talmud, Geneba 57a, alebo v Tóre Deuteronómium 34-35?

M. Zasazabanovaný 3.5.2024 11:16

Tú Tóru som našiel, knihu Deuterónium - tam sa o píše o tom, ako Izraeliti vyvražďovali pôvodné obyvateľstvo, ktoré im nič neurobilo, v mene Hospodina.

Bášanský kráľ Óg so všetkým svojím ľudom vyšiel proti nám do boja k Edrei. 2 Hospodin mi však povedal: ‚Neboj sa ho, lebo som ti dal do rúk jeho, všetok jeho ľud i jeho krajinu. Nalož s ním tak, ako si naložil s amorejským kráľom Sichónom, ktorý býval v Chešbóne.‘ 3 Hospodin, náš Boh, nám dal do rúk aj bášanského kráľa Óga so všetkým jeho ľudom. Pozabíjali sme ich, takže nikto nemohol ujsť. 4 Vtedy sme zaujali všetky jeho mestá. Nebolo mesta, ktoré by sme neboli dobyli: šesťdesiat miest, kraj Argób, celé Ógovo kráľovstvo v Bášane.

Viete mi dať odkazy na pasáže Talmudu, na ktoré som sa pýtal?

V. Církva 3.5.2024 11:35

Jenže to bylo před 3000 lety. Islám začal řádit před 1400 lety.

Hlavně ale 600 let po Kristu, přičemž křesťanství je povýšením Židovství.

Islámské hrůzy tedy vznikly když už bylo něco mnohem humánnějšího i když se tím lidé málo řídili.

Přesto, jistě, část problému Izraele je způsoben tím že je Židovství s porovnáním s křesťanstvím méně humánní.

Ovšem proti Koránu, no máte zvrhlé představy o Izraeli i o světě.

M. Zasazabanovaný 3.5.2024 12:07

Pletiete si sionizmus s judaizmom. Čas nie je dôležitý, dôležité je, či sa ľudia hlásia k nejakej myšlienke.

Hlavne, vnímam Gazu ako gheto o veľkosti bratislavy, kde sa tiesnilo skoro 2,5 milióna ľudí, ktorým bol bránené napríklad chytať dažďovú vody či kopať nové studne. S čím, okrem iného, súvisí vysoko nadpriemerný výskyt rôznych chorôb. A taktiež poznám (môžem dať linky) videá svedkov z USA a Kanady, ktorí boli prítomní brutálnemu chovaniu izraelskej armády voči Arabom ba Západnom brehu. Ak tieto fakty a svedectvá vnímate ako zvrhlé predstavy o Izraeli, tak isto neprestanem zatvárať oči pred realitou, aby som žil v realite vytvorenej propagandou, ako vy.

Barbarské skutky sa páchajú z oboch strán už po generácie. Arabi poukazujú na jednu stranu, médiá Západu na druhú stranu.

V. Církva 3.5.2024 15:37

Ale prdlačky. Všechno co je špatně v Levantě je islám (a socialismus). V žádné Gaze se žádní Palestinci nikdy nemuseli tlačit kdyby je Arabové v 48 přijali do Egypta, Jordánska, a ne jako utečence ale občany. Tak jako Němci Němce, my Volyňské Čechy....

Jenže to je proti koránu.

V. Mokrý 3.5.2024 17:55

R^:-):-)

!

A. Teplý 3.5.2024 21:27

Vyhánění obyvatel z území, kde už dlouhodobě žije, není jen proti koránu.

Ono to vyhnání Němců z ČSR taky není na chlubení - i když uznávám, že ryze pragmaticky vzato, to situaci zlepšilo (i když vyhnaní Němci to tak nevnímají).

Arabské země mají svých problémů (i obyvatel) dost, uznávají právo Palestinců, Izrael vnímají jako nepřítele - takže proč by zrovna Izraeli pomáhali...

V. Mokrý 3.5.2024 17:57

JO, TĚCH 600let

jim chybí k civilizovanějšímu životu.

Katolíci a evangelíci, se také dost mezi sebou " mydlili ", že.

H. Lukešová 3.5.2024 12:05

Nemůžu, pane Zabanovaný, vážně ne, Bibli mám doma, ale Talmud nevlastním, ani jsem ho nečetla, kdysi jsem však četla krásný článek Jicchaka Seiferta "Boj o Talmud", který ho rozebíral Talmud v polemice na Michala Semína, který napsal hanopisný pomlouvačný článek o Talmudu, který bohužel nedohledám. Zveřejnila ho také Věra Tydlitátová na svém blogu. Ten spor mezi Seifertem a Semínem je více než 15 let starý.

Když chcete rozebírat judaistickou tématiku, diskutujete s rabíny, ne s antisemity. Judaismus je o diskusi, říká se, "tři Židé, čtyři názory".

Jistěže, Starý zákon obsahuje bojové pasáže, ale jsou podmíněné dobou a popisují válečné události. Tehdy be starověku se národy vyvražďovaly mezi sebou, i starověcí Římané, k jejichž dědictví se hlásíme, vyhladili tisíce a tisíce jiných a další tisíce zotročili. Rovněž Římané by byli z dnešního pohledu vinni zločinem genocidy. Ale to jsou známá fakta.

Starý zákon obsahuje i přikázání Tóry, kde se kategoricky píše "Nezabiješ!" a Žalmy opěvují lásku. Je nutné rozlišovat mezi texty, popisující válku a těmi, které jsou o lidské morálce. Konec konců hlavní přikázání Tóry je "co nechceš, aby ti lidé činili, nečiň ani ty jim"...dále "cokoliv co činíš, čiň z lásky" a milovat Boha a bližního, jak přikazuje Ježíš, je také přikázání Tóry. Ježíš byl Žid a citoval a studoval Tóru, tehdy Evangelia ještě nebyla sepsána.

J. S. 3.5.2024 13:21

Všechny Žalmy neopěvují lásku.

Ž 137,9 Blaze tomu, kdo tvá nemluvňata uchopí a roztříští o skálu.

Takových výhružných žalmů je více.

M. Zasazabanovaný 3.5.2024 13:57

https://www.christiania.sk/eshop/kniha/8698-talmud-a-midras/

Informácie o knihe

Kniha Talmud a midraš přináší aktuální a úplný přehled rabínské literatury. Seznamuje čtenáře s dobovými souvislostmi rabínského židovství i s jeho ústředními důrazy, věnuje pozornost jazykům rabínského písemnictví, jeho hermeneutickým východiskům a literárním vlastnostem. Podrobně se zabývá talmudickou literaturou, tj. Mišnou, Toseftou a oběma Talmudy (jeruzalémským a babylonským). Popisuje vzájemný vztah těchto děl, zabývá se problémem jejich kanonicity a pokouší se o jejich literární zařazení. Přibližuje také svět židovských midrašů, svérázných výkladů hebrejské Bible. Tyto výklady představují zajímavou paralelu i alternativu novozákonnímu a raně křesťanskému písemnictví. Připojená bibliografie zahrnuje především evropskou, americkou a izraelskou oblast. Dílo představuje solidní a nezbytný základ jakéhokoliv dalšího studia v oblasti judaismu, jeho četba však bude přínosem i všem zájemcům o biblistiku, religionistiku a dějiny kultury.

V. Skolnik 3.5.2024 19:14

Každý kdo se zastává Hamásu a jim podobným je nebezpečný terorista.

Každý kdo se zastává Palestinců tak se jako oni stává člověkem podporující teroristy z Hamásu.

Já se ptám, proč dodnes Palestinci neprotestují proti Hamásu a nepožadují aby Hamás propustil všechny zajatce?

Dokud se to nestane tak je každý Palestinec ten co schvaluje teroristický čin Hamásu. A jako s podporovatelem nebo schvalovatelem terorismu se s ním může a má být podle toho nakládáno.

Je to stejné jako s občany Německa, když byly jejich města bombardovány.

V. Skolnik 3.5.2024 19:25

Není spíš důležité to co lidé dělají a čím se řídí než to co je někde psáno?

Židé stejně jako křesťané ve jménu víry zabíjeli, ale časem se vrátili k původním kořenům své víry, k nenásilí a nenásilnému předávání své víry.

Základem víry v Alláha je ovšem boj a zabíjení nevěřících, tedy jen když nepřijmou dobrovolně víru v Alláha. Jenže jaká je to dobrovolnost, když jediná druhá možnost je pak smrt.

A každý muslim věří v Korán a Alláha a podle toho se pak chová k lidem co nemají stejnou víru.

J. Farda 3.5.2024 21:17

„Hodina [vzkříšení] nenastane, dokud nebudete bojovat proti Židům. Židé se budou schovávat za kameny a stromy. Kameny a stromy budou volat: ‚Ó muslime, služebníku Alláhův, za mnou se schovává Žid, pojď a zabij ho!‘ :-(

https://www.israel.cz/2021/12/gharqad-zidovsky-strom/