Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FOTO: Vláčky a kouzlo starých časů
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
baci 20.5.2007 17:50pohádky o mašinkách v nejbližší době vyjdou po dlouhé době Pohádky o mašinkách s kouzelnými ilustracemi Kamila Lhotáka |
J.G. Pašek 19.5.2007 21:02Do Praha Střed nádraží rychlíkem . . . . vystoupil a musel kolem ní . . . vysoká, elegantní, štíhlá, celá naleštěná, tmavozelené šaty, hubené vysoké kola a spokojeně si oddychovala a pokuřovala . . . . . . . to byla krasavice, rychlíková lokomotiva . . |
J.G. Pašek 19.5.2007 20:51A když ta jiskra, ostré zrnko popela, nakloněnému z okna čumilovi, vletělo a zaseklo se do oka Aůůůůůůůů . . . Skladatel Antonín Dvořák, pro inspiraci, prej chodil na smíchovské nádraží sledovat lokomotivy . . . . jeho životní koníček, záliba . . . . tam prej nastydnul a byl jeho konec. |
Magor Radek, Dr.Sc. 19.5.2007 17:56Romantika může být zdrojem nepříjemností! Zejména, pokud si vyjedete do Turecka, tam těch parních ořů jezdí ještě mnoho, zejména mimo hlavní elektrifikované tratě. Stejně, jako v Rakousku- Uhersku za císaře pána, platí železnice za strategický objekt a kdo bude přistižen, že si tam něco fotí, posedí několik dní za katrem! Náš student Serchinger se nenechal odratit, takové poklady se už nikde jinde nenajdou, byl sbalen nádražní policií a skutečně musel sedět týden, než ho (německé) velvyslanectví vyreklamovalo. Později je to ovšem krásné téma na mejdánech, ale ten týden prý byl perný, s několika tureckými kriminálníky na jedné cele, s hygienou atd. to hodně haprovalo. Můžu si představit Josefa Švejka, podezřelého ze špionáže. Asi to byl návrat o století zpět. |
krmič 19.5.2007 18:17Re: Romantika může být zdrojem nepříjemností! Kolega v práci byl železniční modelář a pilný fotograf všeho možného na železnici, ještě kdysi za totality. Samozřejmě často narazil na policajty, říkával: každý z nás (fotografů železnic) už seděl na té stolici (vyslýchán na služebně). Jenomže tihle hoši znali paragrafy líp než příslušníci, věděli zcela přesně co se smí nebo nesmí fotit a pokud vím, vždycky se z toho dostali. |
Vladimír 19.5.2007 15:09Další foto Na další foto vlaků je možno se podívat na www.zelpage.cz nebo www.railpictures.net. |
Čtenář 19.5.2007 14:42Vzpomínka Vzpomínka první: Vlak sviští krajinou k Máchovu jezeru. Dlouhá pravá zatáčka, dívám se z okna třetího vagónu na tu nádhernou supící lokomotivu, snad to byla Šlechtična, už nevím. Náhle z kabiny lokomotivy jako kaskadér vylézá helfr, v ruce má kladivo, běží po můstku podél kotle dopředu. Jediným úderem něco "opravuje" a vrací se zpět. Pravá zatáčka přechází v levou, scéna se uzavírá ... Vzpomínka druhá: Motoráček u České Lípy náhle zastavuje uprostřed polí. Cestující zvědavě vyhlížejí z oken. Z kabiny vylézá strojvůdce a do tašky sbírá spadané hrušky ... |
ijáček 19.5.2007 12:04Mladějov je trošku z ruky, tedy Mladějov na Moravě (poblíž Moravské Třebové, kousek od Svitav), ale mají tam parádní úzkorozchodnou parní železnici s lokomotivou Krauss z roku cca 1918. Za asi 90 korun, děti polovic, vás svezou přibližně hodinu a půl, vesměs lesem. Upozornění zejména pro dámy: světlé oblečení je nevhodné! |
Kanuk 19.5.2007 10:32Máte rádi mašinky? 1) Někdo, ve spolupráci s ČD, pořádá jízdy postarších vlaků z Bráníka do Dobříše (rychlík Paříž-Dobříš) a z Bráníka do Kamenného přívozu (Posázavský Pacifik). Vlak do Dobříše je provázen hudební skupinou, která koncertuje na zastávce v Měchenicích a v Dobříši. Informace na nádraží v Bráníku. "Můj" vlak táhla vyfešákovaná lokomotiva Breitfeld-Daněk z r. 1917. 2) Někde u Rakovníka (Lužná? nebo tak nějak) je železniční museum s hejnem ČESKÝCH lokomotiv, převážně parních, od těch postarších z konce 19 stol. až po poslední vyráběné, snad ze 70. let. Občas tam jezdí speciální vlak, ale docela dobře se tam dá dojet i autem. |
geomailer 20.5.2007 14:57Re: Máte rádi mašinky? Ad 1) Jojo, zrovna včera se jedna taková jízda konala. Mohu doporučit, ale zájemců o jízdu je tolik, že je lépe si jízdenky zajistit dopředu. Více na www.pacifikem.cz |
R 19.5.2007 9:21pěkné fotky kolik asi bylo těch, co se nepovedlo, co fotograf vyhodil nebo jen nechal někde spočívat v šuplíku či na disku. |
honzak 19.5.2007 9:13škoda,že chybí informace o místě pořízení fotky a typu hnacího vozidla! Ta zubačka by mohl býr Pikes Peak (bez záruky). |
Břeněk 19.5.2007 10:00Re: škoda,že chybí Pokud mne mé oči neklamou (což se bohužel v mém věku už stává), tak jsou na snímcích zubačky dvě, jedna bude určitě v severní Americe, ta druhá, strmá, by mohla být v Alpách (Rakousko nebo Švýcarsko), nějaký železniční nadšenec nám to snad během dne upřesní. |
Vladimír 19.5.2007 15:19Re: Re: škoda,že chybí Víc fotek k té švýcarské železnici najdete na http://www.brienz-rothorn-bahn.ch/;, fotka z ameriky č. 5 není zubačka (ozubnice bývá vždy v ose kolejí!) |
Kanuk 19.5.2007 10:45Re: škoda,že chybí O tom Pikes Peaku bych si dovolil pochybovat, tam by asi netáhli nákladní vagony. |
honzak 19.5.2007 11:35Re: Re: škoda,že chybí nemaje ponětí o provozu ozubnicových drah zbytečné perlíš. Dobře si prohlédni obrázky, lokomotiva nemající osu kotel rovnoběžnou s rovinou kolejí je ozubnicová a je situována vždy na údolní straně vlaku. |
krmič 19.5.2007 14:39Re: Re: Re: škoda,že chybí Na snímku 12 je to jasné. A na snímku 5, to není ozubnice? (Nevím) Dělávaly se kolikrát i na nepříliš strmých úsecích. |
marepex 20.5.2007 14:14Re: Re: Re: Re: škoda,že chybí Na snímku č.5 jde o dvojí rozchod, 914mm(americká úzkorozchodka) + 1435mm(běžný rozchod) v jednom poli. Třetí kolej je blíže jedné straně, zubačka by měla ozubnici na střed kolejového pole. Jinak krása: IRio Grande RR. |
krmič 20.5.2007 20:24Re: Re: Re: Re: Re: škoda,že chybí Tak to je opravdu zajímavé, netušil jsem, že něco podobného existuje. Jaký to má smysl? Myslel jsem, že úzkokolejky se stavěly z důvodů snížení investičních nákladů, dvojrozchodná trať je ale naopak dražší. Jedná se o společný úsek dvou různých tratí, které pak pokračují každá jinam? |
Vladimír 19.5.2007 15:20Re: Re: škoda,že chybí Podívejte se na http://www.cograilway.com/. |
neser 19.5.2007 5:25ospala vratnice ee a na polici posledni dva kliceeee v sklenene vitrine se smutne krrci pro turisty kyyyyce eee stejne tak tyhle fotky |
Vladislav 19.5.2007 4:15Běžící rotačka a rychlíková parní lokomotiva - nejmocnější stroje mého mládí |
doxa 19.5.2007 1:44Tak tohle u nás nikdy nejezdilo |
Kylchap 19.5.2007 4:06Re: Tak tohle u nás nikdy nejezdilo To není důležité. Hlavně, že to jsou bratrské emerické lokotky. |
krmič 20.5.2007 12:58Re: Re: Tak tohle u nás nikdy nejezdilo Tak mě napadlo, používal se taky v Americe systém kylchap? (Kylälä - Chapelon) |
krmič 20.5.2007 14:38Re: Re: Re: Tak tohle u nás nikdy nejezdilo Koukám do Wikipedie a vypadá to, že ne. To se Kylchapovi asi nelíbí. Kromě Anglie a Francie bylo Československo prý jedinou zemí, kde se tento výfuk uplatnil opravdu v masovém měřítku. |
jerry 19.5.2007 0:40Parní lokomotivy Vím, že jako dítě, když jsme byli na nádraží a tehdy přijel vlak , táhnutý už tehdy méně obvyklou parní lokomotivou, byl jsem moc zklamanej, že to není náš vlak. Když v roce 1980 přestaly parní lokomotivy jezdit úplně, mrzelo mě to. A vidím to i na svém synovi - parní mašinka je prostě něco kouzelného. Škoda. |
mil 19.5.2007 9:43Re: Parní lokomotivy Mám stejné vzpomínky |
Břeněk 19.5.2007 10:27Re: Parní lokomotivy Souhlasím s Vámi, že parní lokomotiva je něco kouzelného, parní lokomotivy měly i pro nás, co nejsme tak zvaní železniční nadšenci, takovou "osobnost". Před více než padesáti lety na mě velmi zapůsobila "Floridsdorfka" která s těžkým "oddechováním" tlačila do kopce na polubenské zubačce vagón nebo dva, ty scény si živě vybavuji i dnes. Pro strojvůdce, kteří "pařáky" kočírovali už přechod na diesel nebo elektriku moc škoda není, kočírování parní lokomotivy byla náročná práce, v zimě ze předu od kotle horko, v zádech zima, a topič, když byla lokomotiva vybavena špatným uhlím, což se v některých totalitních letech často stávalo, musel neskutečně dřít a to měl ještě na starosti kontroly tlaku a jiné povinnosti, být topičem neznamenalo jeno sem tam přiložit pod kotel. Jak sem viděl v těch pár případech turistických parních vlaků v posledních letech, "učarují" parní lokomotivy i dnešním dětem, mají holt něco zvláštního do sebe. Já jsem jel naposledy ve vlaku taženém "pařákem" v létě roku 1969 z Toulouse do Perpignanu v Jižní Francii, a poslední regulérní parní vlak jsem viděl na dráze Štuttgart -Černý Les (Schwardwald) o rok později. V zemi kde žiji, už není parní provoz od roku 1963. Pak jsem jel několikrát "výletním parním", ale to už není to pravé ořechové. |