Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
FEJETON: Vánoční dárek
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Majer 22.12.2016 18:48A taky az vy pochopite, ze kW je jednotka vykonu a ne energie. Tou je kWh (kilowathodina). Soucasne Li-ion baterie maji >0.2 kWh/kg. |
I. Hil 22.12.2016 17:07K čistotě vzduchu Já nevím, že si všichni eko myslí, že elektřina vzniká ze vzduch a snad i s voňavkami... |
V. Vaclavik 22.12.2016 15:47Mozna se skladovani el. energie ukaze v budoucnu jako slepa vyvojova vetev. Vzdyt i vyrobni podniky prechazi na dodani dilu na posledni chvili, aby se neskladovalo, v pripade el. energie to pak bude bezdratove napojeni mobilnich zarizeni na jeji zdroj a to jak pocitacu, tak automobilu. Anebo se spis pujde dopredu mirnym vyvojem zlepsovani, asi jako motory automobilu se vyvijely od dob jejich vzniku do dneska, a nejspis budoucnost je v hybridnich automobilech a mozna uplne eliminovani automobilu z osobni prepravy uvnitr mest. |
I. Novák 22.12.2016 14:46Až v jednom kilogramu akumulátoru bude zhruba 10 kW energie, až při její spotřebě bude jeho váha postupně mizet, až stejnou energii opět načerpám za tři sekundy, potom se má cenu o elektrické revoluci automobilech vůbec bavit. |
J. Lepka 22.12.2016 12:17Určitě zajímavý krok do budoucna, ale bude výroba také zatížena poplatky za povinnou recyklaci ? Navíc já zatím nevidím jako hlavní problém budoucnosti elektromobilitu, jako spíš spotřebu elektřiny pro klimatizaci, jak topení, tak chlazení. To, kdyby se podařilo vyřešit, máme k dispozici dost zdrojů i přenosových cest. |
K. Janyška 22.12.2016 10:41Technický pokrok nezastavíš, je výrazem zkvalitňování lidské mysli v důsledku účinků z obchodu... Dzp. |
V. Kolman 22.12.2016 10:32NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-( Již staří Římané..... no Římané ještě ne, ale už pan František Křižík, pan Ferdinand Porsche a ještě před nimi pan Janetzky stavěli elektromobily. O elektromobilech se mluví a píše už od mého mládí (viz EMA1) a několik se jich už i prohánělo po silnicích - k velké nelibosti "petrolejářů". Držím všechny palce co mám, aby se už konečně (po dlouhých desetiletích) objevil NA TRHU!!! elektromobil s rozumným dojezdem na jedno nabití a také za ROZUMNOU CENU!!! |
F. Kodera 22.12.2016 10:54Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-( Pak už zbývá dořešit jen maličkost - kde a z čeho se při větším rozšíření elektromobilů vyrobí dostatek proudu. |
J. Lepka 22.12.2016 12:11Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-( A hlavně přenést. Vědečtí fantastisté skloňují ve všech pádech supravodivost, až bude vymyšlena pro normální teploty. Naštěstí i to mají zelení v Německu vymyšleno / jak již před lety hlásal jeden jejich guru, původním povoláním tělocvikář/, stačí "inteligentní síť"! Pravda při bližším pohledu mají elektro vzdělání na úrovní té české pipky, co se na TV chtěla dívat při svíčkách. |
V. Kolman 22.12.2016 17:16Re: NAPŘED TO MUSÍ "SCHVÁLIT" "PETROLEJÁŘI" :-( To není pane Lepko zas tak nereálné. Již někdy před 50ti lety používali v zemi, kde "zítra již znamená včera" (nebo to bylo naopak?) termogenerátory "krmené" teplem z lampy na petrolej. Pro odborníky: jedna sekce 60V pro anodové napětí - druhá, 1,5V pro žhavení elektronek. Tranzistory teprve začínaly. Dnešní plně "křemíkalizovaný" TV, plný IO by ten termogenerátor jistě také stačil napájet. |