4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Už za první republiky…

Nemá příliš cenu hovořit o rekordním nárůstu délky vysokorychlostních tratí v Číně, je to prostě jiná kultura. Evropským premiantem ve stavbě vysokorychlostních železničních tratí je v současnosti Španělsko, země, která je nám geograficky i kulturně podstatně blíž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Salajka 19.2.2022 13:21

Je zvláštní že si strážci pulců nevšimli, jak krajinu zdevastuje dvoukolejná trať určená výlučně pro vlaky jezdící přes 200/km.

O. M. 19.2.2022 12:13

Skutečnost je taková, že rychlé železniční spojení mezi Prahou a Libercem nikdy nebude - finančně se prostě nevyplatí. Buď do něj půjdou nějaké "snesitelné" peníze, a pak stejně nebude schopné konkurovat dopravě po dálnici, nebo se do něj budou muset nalít brutální peníze (protože to znamená tunel z Liberce až někam k Turnovu), za něž de dá pořídit něci užitečnějšího.

A k těm nářkům, proč nemáme vysokorychlostní železnice - purovnejte si velikost ČR, Španělska a Číny, třeba vás něco trkne.

J. Nevrkla 19.2.2022 10:21

A udělal někdo studii, jak se ta rychlodráha do Liberce vyplatí, kolik bude mít cestujících, kolik bude stát jízdenka, jaký bude zájem? Budějovice ještě nemají ani dálniční spojení až do Prahy, to je větší ostuda.

V. Mokrý 19.2.2022 10:15

Železnici zařízl hned po listopadu ministr Stránský !!

L. Harvánek 19.2.2022 10:51

A její generální ředitel prohlásil, že je to relikt 19. století. Když jsem mu to v jedné diskusi v Radiofóru na Plusu připomněl, sdělil mi, že vývoj jde dopředu a všechno je jinak. Pak jsem ale dostal asi na 3 měsíce zaracha. Jinak ale jsem se prací na železnici živil 35 let a cosi o řízení dopravy na železnici bych mohl vědět. Snad mi po 18 letech v důchodu a přísunu informací od bývalého kolegy i syna ve stejné funkci něco neuteklo.

V. Zadák 19.2.2022 13:29

To byl ministr Říman (ODS)

V. Mokrý 19.2.2022 13:33

Až mnohem později.

M. Marek 19.2.2022 15:38

Asi myslí Stráský ( MD 92-95).

D. Mach 19.2.2022 10:04

Ta úvodní poznámka o Číně je zbytečná, protože při přepočtu na velikost území nebo počet obyvatel je Španělsko světovým premiantem v rozsahu vysokorychlostních železnic. To navíc podpořilo rozvoj místního železničního průmyslu. A pokud máte nějaké kontakty na nového ministra dopravy či libereckého hejtmana (který sice často mluví, ale jeho slova se nepromněňují v činy), ať si nejdříve prověří již zpracované studie, než zadají novou. Může to skončit jako u plánovaného silničního čtyřpruhu I/35 mezi Turnovem a Jičínem, kde se vyhodily miliony za studie, a nakonec se bude stavět prakticky podle řešení navrženého zařátkem devadesátých let.

S. Rádl 19.2.2022 18:44

Ta poznámka o rychlovlacích v Číně je podstatná. Ukazuje totiž, jak jsou Číňané schopni prosazovat svoje priority. V roce 2005 neměli ani km rychlostních železnic, někdy kolem roku 2020 přesáhli 30 tisíc km s dalšími 30 tisíci ve stavbě nebo projektování.

Š. Hašek 19.2.2022 8:54

Mezi tím Španělskem a špatným železničním spojením některých částí republiky s hlavním městem je rozdíl asi jako mezi nebem a dudama.

Autor v tom plave. Fest.

Já bych věděl, peníze ...... tak mě napadlo: Tři ministerstva. Inkluze. Neziskovky. Úřady pro brusele. Armáda s bláznivými požadavky, vrtající se až v Mali. Parlament a senát drze tloustne.

Peníze lze utratit/investovat všelijak..

J. Pokoutný 19.2.2022 9:58

Armáda? Při vstupu do NATO jsme podepsali ve smlouvě, že budeme dávat na obranu 2% rozpočtu. Nedávno Fiala hrdě oznámil, že konečně tedy 1,3%! A mimochodem, jen na stavbu a následné opravy mizerně postavených "dálnic" se rozfrcá pravděpodobně více.

J. David 19.2.2022 8:13

Nebrblejme, neb kvaltovati toliko pro hovado dobré jest. Vychutnávejme idylu cestování s ČD a pozorovat krajinu pahorkatou, to jsem v TGV ve Frankrajchu nezažil, a chytal kinetózu z té "prudkosti". Šinkansenem jsem nejel, neb jsem v zemi Nippon nebyl, abych se z rychlovlaku mohl pokochat pohledem na horu Fudži. Zato takové Rosice n.Labem. Jeden kráter, jak po předsilvestrovských náletech v II. WW US Air Force, kdy si letečtí rangeři spletli Semtín s Rosicemi. Jet mezi Pardubicemi a HK, toť takový malý orientační běh, ono dostat se z Pardubic do Brna s ČD, není také žádná selanka. Ale ČD musím pochválit, válím si obhýždí "v měkým s měkkým", na koženku se nelepím, konduktérky jsou IN, byť někdy v dobrém výživném stavu na můj vkus. Jinak ČD OK, nikam nekvaltuje a drží se "žezel".

V. Zadák 19.2.2022 9:19

Pane autore,. proč pomlouváte úžasného soukromého dopravce Arrivu?

Spojení Pardubice - Brno je momentálně velmi špatné. Ona se totiž opravuje trať Blansko - Brno a nějakou dobu to bude trvat. V 90. letech za vlády ODS se to odfláklo.

V. Zadák 19.2.2022 9:21

Patří to samostatně, není to odpověď na předcházející příspěvek.

J. Novák 19.2.2022 0:29

cena 20 000,-Kč za A4, no neberte to, kolik skutečná hodnota a odloženo do vyhodnocení EIA záměru za min. 100mega