27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Proč budeme vždycky jenom chudí?

Protože nejsme dost odhodlaní. To slovo „odhodlaní“ jsem si vypůjčil v knize našeho premiéra „O čem sním, když náhodou spím“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 11.3.2019 16:22

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Mně připadá, že tohle platí spíš na tebe... :-P

A. Trick 10.3.2019 19:35

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Homorysení. Prokop se prostě vyjádřit MUSÍ. I sebevětší pitomostí.

A. Trick 10.3.2019 19:34

Re:

Můžete, nemusíte. Rozhodnutí je na Vás.

J. Kratochvíl 10.3.2019 18:28

Re: A jsme opravdu chudí ?

Bohužel jsme a důkazem toho je právě naše zastaralá železniční doprava. Pravda je, že ve srovnání třeba s Afghanistánem jsme na tom ještě dobře, ale v Afganistánu nemají ani kilometr železnice a proto jsou na tom tak jak jsou.

J. Kratochvíl 10.3.2019 18:24

VRT je pro nás nutnost

VRT je i v našich podmínkách nutnost vzhledem poloze naší země, abychom byli napojeni na Evropskou síť VRT.., tak jak je napojeno Holandsko, Belgie nebo Švýcarsko, aby rychlíky s Berlína do Vídně nemusely jezdit přes Bavorsko. VRT pro nás má význam hlavně pro mezinárodní spoje než vnitrostátní dopravu. Dále je důležité, že by se uvolnila kapacita na dnešních tratích, které jsou již zcela zaplněny. Takže tak.!

J. Kratochvíl 10.3.2019 18:13

Re: Dříve fungovaly přípoje a vlak počkal.

Hloupost!

často používám železnici a to co píšete není pravidlem nebo pouze výjimečných případech. Navíc průvodčí opravdu zavolá, aby přípoj počkal.

J. Jurax 10.3.2019 17:49

Možnost požádat ... to by snad mělo být automatické, aby cestující byli spokojeni, neboť dráha je pro cestující, nikoliv naopak ...

M. Prokop 10.3.2019 15:55

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Mimo jeho rozsah. :-P

B. Michal 10.3.2019 15:15

Re: Postavit vysokorychlostní koridor v krajině, jako je ta naše

"...zhusta až nesmyslně křivolaká trať plná zatáček..."

Ne, to má svůj dobrý důvod.

1) týká se to místních drah, jejichž vznik byl podporován ke konci 19. státem, ale stavěly se na náklady investorů (místních obcí a firem), proto nebyly peníze na delší tunely a větší mosty, pokud se jim dalo vyhnout

2) investoři ovlivňovali, kudy a kam ta dráha povede - blízko fabriky, k městečku, které do toho peníze dalo apod.

Proto to dnes vypadá nelogicky a zbytečně křivolace, ale předci nebyli pitomci a dělali to tak z dobrých důvodů.

V. Václav 10.3.2019 14:42

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

co zkusit nějaké potrubí?

A. Trick 10.3.2019 11:28

Re: Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

Až Kotlinka bude používat místo zlého ruského plynu hodný americký zkapalněný plyn tak se "Zemanův kanál" bude velmi hodit. Jak to sem chcete dostat z Polska?

V. Křepelka 10.3.2019 10:56

Psát o žreleznici chce o ní něco vědět! II:

Další z diskutujících jmenoval hrobaře železnic z devadesátých let, mezi nimiž zvlášť vynikal Martin Říman. Ještě si pamatuji jak v době vrcholících moravských povodní v roce 1997 se před kamerou zalykal štěstím s úsměvem nepochopeného pitomce před mapou, na které byly doslova vymazány z povrchu zemského tratě ze Šumperka do Koutů nad Desnou a také z Milotic nad Opavou do Vrbna pod Pradědem. Aby do roka iniciativou místních autorit podpořených obyvateli, potažmo podnikateli byly tyto tratě nezvykle rychle obnoveny. A ta do Koutů nad Desnou dokonce i elektrizována. A musíme vděčit snad kanadskému potenciálnimu investorovi, který naznačoval záměr nějaké dřevozpracující továrny u Bystřice nad Pernštejnem za záchranu stařičké Tišnovky z Tišnova přes Bystřici a Nové Město na Moravě do Žďáru nad Sázavou, která byla také ve výběru těchto hrobařů. A jak by fungovala Škoda ve Vrchlabí či Kvasinách bez stávajících, dnes už modernizovaných lokálek. Ći Hyundai v Nošovicích,

VRT v našich podmínkách z hlediska vnitrostátního provozu je nutno považovat za nemístnou chiméru. Copak se do toho pouští tak vyspělé státy z hlediska železnic jako je Švýcarsko či Rakousko? Státy s rozvinutou sítí VRT dokázaly už před více než padesáti lety provozovat vlaky rychlostí 200 km/hod. Francie, Německo, Itálie! A s těmito konstrukčními, stavebními a provozními zkušenostmi teprve naskočily do opravdu vysokorchlostních tratí přes 300 km/hod. Takže tak!

V. Křepelka 10.3.2019 10:52

Psát o žreleznici chce o ní něco vědět!

Vážený autore, jeden z diskutujících zcela správně zdůraznil, že musíte být nutně z Prahy. Podtrhuji tedy že ten Pražák pro kterého svět končí za Běchovicemi. Kde jste přišel k tou tvrzení, že nárůst počtu cestujících je jen okolo Prahy? A co koridorové spoje do na Ostravsko či směr Břeclav – Vídeň – Graz či Bratislav Budapešť. Současná nabídka vlaků ve srovnání se sestavem před pouhými několika lety je ohromující. Lidé z Ostravska neřku-li z Hané přišli už dávno na to, že trmácet se přes Brno po neustále kolabující D1 je blbost. No a Z Brna navzdory skutečnosti, že po dráze je o to o 20 % měřeno kilometry delší se už před několika lety jízdní doby vlaků dávno autobusům vyrovnaly.

A jak vysvětlíte, že na Slovensku, kde vláda Mikuláše Drzurindy razantně a bez milosti zlikvidovala dopravu na místních tratích, dokonce i na těch, které propojujjují více tratí se zrovna ve výstavbě VRT děje přesně to samé co u nás.

P. Štěpánek 10.3.2019 8:40

Ano

SZDC je banda kretenu, kteří denně hazarduji s životy nás všech.

L. Novák 10.3.2019 8:40

Běžte do háje s rychlovlaky! Budoucnost má lodní doprava!

:-) Ne, nejsem blázen, za blázny považuji ty, kdož usilují o vybudování plavebního kanálu Dunaj - Odra - Labe. Ten ale nikdo nepotřebuje, leda soudruh Zeman, Babiš a Ťok a jejich klientela čekající na další "bilionový tunel" odvádějící peníze občanů do jejich vlastních kapes... ANO, ti se budou mít!

Nevím, kolik desítek či stovek milionů už socialistické vlády rozházely na posudky a přípravu projektu stavby kanálu. Jedná se o zcela zjevný nesmysl a jeho strůjce by bylo potřeba zavřít do šatlavy, až zčernají... nebo možná raději do blázince.

https://www.novinky.cz/ekonomika/488700-zemanem-prosazovany-vodni-kanal-by-se-mohl-zacit-stavet-za-12-let-u-ostravy.html

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/kanal-odra-dunaj-labe-tok-ministerstvo-dopravy-zemanuv-kanal.A181019_122010_ekonomika_jadv

A vy se divíte, že u nás nejezdí rychlovlaky, protože "zelenou" má malá rychlost a dodavatelská nepružnost vodní plavby? V Kocourkově je to tak...

L. Novák 10.3.2019 8:14

Re: Doufám,

Otázka zní: Kdo to zaplatí, když není dost platících cestujících? ;-)

P. Grigar 9.3.2019 18:59

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

.. autorův článek se týká problematiky železniční dopravy, proto jsem se vyjadřoval k problematice železniční dopravy. Nikde jsem ani náznakem nezmínil návaznosti na dopravu silniční, natož abych nadřazoval jednu nad druhou. Že cestující začasté kombinují obojí, někdy dokonce přidají i letadlo, loď, kolo, běžky(lyže) nebo koňské či psí spřežení, je většině lidí známo a problém v tom nespatřují. V neposlední řadě též chodci používají vlaků. :-)

A. Trick 9.3.2019 17:45

Re: Dříve fungovaly přípoje a vlak počkal.

Existuje možnost požádat průvodčí (ho) aby zatelefonoval dispečerovi SŽDC a požádat jej aby přípoj počkal. Pokud se nejedná o velké zpoždění dispečer zpravidla vyhoví.

Každý průvodčí je vybaven služebním mobilem.

P. Dvořák 9.3.2019 17:37

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

Vaše otázka: ".. někde jsem něco takového napsal?"

Moje odpověď je: Napsal: "Bez provozu na malých tratích, s přípoji plynule navazujícími na ty větší, nezískáte dostatek cestujících pro rychlá spojení."

M. Mikulec 9.3.2019 17:23

Re:

Jak chcete odseparovat z denodenniho života globalizaci a EU? To nejde, skodyjsou patrné na každém kroku.

J. Jurax 9.3.2019 16:52

No, já to sice psal do diskuze železniční doprava versus silniční, ale taky máte díl pravdy ...

Z. Lapil 9.3.2019 16:12

Re:

Jestli tam je nějaká návaznost na Benešov...

M. Mikulec 9.3.2019 15:28

Re:

Ano, Jurášku, zde se uhlíková stopa a hysterie kolem CO2 nepočítá, protože základní potraviny, dovezené přes celou Evropu, je správná věc pro globalizaci. Kam by přišly nadnárodní monstra, kdyby byla Česká Republika soběstačná v produkci jablek a brambor? A ostatně i dalších základních komodit jako je cukr.

J. Jurax 9.3.2019 15:15

Hloupost.

Furt jim nedochází, že dráha je pro cestující, nikoliv opačně.

J. Jurax 9.3.2019 15:06

No, když dnes vidím ty nekonečné dunící řady kamiónů kroutících se centry měst, neboť dálnice je vzácná a daleko a ne všude jsou obchvaty, nebo též silnicemi trasovanými někdy za Marie Terezie, nemohu se ubránit dojmu, že není u nás vše jak má být ... natož když se ten kamión valí naštorc Evropou, aby k nám dovezl z Francie zemáky či ze Španěl jabka ...

J. Kraus 9.3.2019 14:39

Dříve fungovaly přípoje a vlak počkal.

Rád jsem jezdíval vlakem na chalupu, ráno 300 metrů na nádraží, po hodině přestup na lokálku, za další hodinu výstup a pěšky po turistické značce na chalupu. Od doby, kdy jsou na přestup tři minuty, jsem se neodvážil vlakem jet a riskovat několik hodin čekání na další přípoj. A ještě hůř zpáteční cesta, lokálka pravidelně přijížděla až o deset minut pozdě, ale na přestup teď zase tři minuty. Projíždějící hlavní vlak má ale zakázáno čekat, i když právě zde vždy přestupovalo hodně lidí a plnili takřka prázdný vlak. Hloupost kompetentních nebo zlá vůle?

J. Jurax 9.3.2019 13:36

Ale jistě.

Nicméně já něco přes deset let dojížděl do práce vlakem. A když se udělala kalamita, protože nasněžilo, vlaky jezdily, kdežto ti, kdož dojížděli s okolních dědin autobusy, dojeli až před obědem, až pluhy protáhly cesty nebo posypaly náledí. Pravda, je to dáno konfiguraci terénu, nejsme holt placatá Haná, ale stejně ... samozřejmě, vlaky se taky občas - zřídka - zasekly; někdo spadl pod vlak, nepřizpůsobiví občané ukradli kabely zabezpečovacího zařízení a tak podobně.

Občas jsem z nezbytí pochopitelně jel i autem (vlak tehdy mimo špičku jezdil nanejvýš jednou za hodinu), ale trvalo to dýl než vlakem a dvakrát jsem v zimě neprojel, nešlo vyjet kopec (stodvacítka vyjela ale favority ne) a hlavně sjet dolů, auta rozházená v příkopech varovala, no a silničáři se tam dostali k polednímu ...

No a pak jsem pětiletku jezdil autem v pondělí do Prahy a v pátek zpátky; ono dálnice je hezká věc, pokud se nejede jen v jednom pruhu, neucpe se, nedojde někde vpředu k bouračce, moc nesněží, není náledí a dokud nedojedete před totálně ucpanou Prahu, přes kterou se musíte durch probít ...

Ono prostě všechno má své ...

T. Závodský 9.3.2019 13:09

Re: Něco tu nehraje.

Nevím, o jakém mém přirovnání píšete. Nic nepřirovnávám, jen jsem

popsal svou zkušenost. Vy máte zase svoji, O.K. A nepíše se aut,

nýbrž out.

P. Grigar 9.3.2019 12:31

Re: Železnici můžete přirovnat k řece..

.. někde jsem něco takového napsal? Nepodsouvejte mi prosím vaše myšlenky. Počítá se každý cestující. Frekvence spojů autobusové dopravy a jejich návaznost na vlakovou je v regionech ještě horší, než u vlakových přípojů. U venkovských nádraží, ve kterých se sbíhá několik tratí, je problém po 6 hodině ranní zaparkovat a ploty jsou ověšeny zamknutými jízdními koly. Vesnice, ve které žiju, právě na takové zrušené lokálce leží, po zastavení vlakové dopravy "tady chcípnul pes", zato se tu uživí dvě autoopravny. Jenom si majitelé stýskají, že se věčně hrabou ve starých křápech, bez kterých by lidi ovšem byli namydlení. Do Prahy daleko, předaleko.. fyzicky i platově.

M. Krčmář 9.3.2019 12:13

Díky za postřehy technického rázu,jsou to dost podstatné okolnosti.