Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ŽELEZNICE: Přijedou rakousko-uherské rychlíky
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Š. Hašek 18.3.2014 18:20Naprostý blábol. Nákup, použití souprav je po desetiletí konečně rozumný obchodní/technický tah ČD. Pane Holube, zabývejte se raději "hoby ČD" lokomotivou řady 380. To je panečku vzorově narozené mrtrvé dítě. Naprosté zoufalství. Kšeft kamarádů kol Zeleného a Grosse! Pokud někdo dohodne levný obchod, musí být znemožněn. Hlavně se musí čerpat, že! |
J. Sládeček 18.3.2014 17:34Holube, Holube. |
P. Papež 18.3.2014 12:06I přes I přes státní miliardové dotace a nutnost šetřit jsou platy vedení ČD hodně nadstandardní. Jak je možné, že státem dotovaná firma dělá sponzora našemu tenisovému Daviscupovému týmu? |
J. Lepka 18.3.2014 10:25Jj modrá armáda ! Můj děda byl ajznboňák od roku 1916 do r.1948 a jako základní zákon mi opakoval: Dráha je špinavej podnik ! |
V. Křepelka 18.3.2014 9:06Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2: 5. A ucelené soupravy jsou TGV, Thalys, španělské AVE, italské Pendolina všech generací konče ETR, Eurostar, německé ICE. Nikdo v tom problém nevidí. Rozhodně nikdo neřeší jejich zkracování. |
P. Papež 18.3.2014 12:04Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2: Četl jste vůbec článek? Tam se píše, že uzavřené soupravy o sedmi vagonech se vyplatí používat ve větších státech. Španělsko, Itálie i Německo jsou daleko větší státy než ČR. Někdy je lepší mlčet než kázat hloupost. |
V. Křepelka 18.3.2014 16:02Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2: A Belgie, Nizozemí, Lucembursko jsou asi větší než ČR.Tam jezdí Thalys. |
P. Papež 18.3.2014 19:11Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2: Bohužel s vámi naprosto nesouhlasím. Vlaky Thalys nejezdí v Lucembursku, ale jezdí na trase Belgie, Holandsko a Německo jako jednu trasu. Sečteme-li počet lidí v těchto státech, je jich daleko více než jen při součtu ČR a Rakouska. A o tom to je. |
V. Křepelka 18.3.2014 16:05Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? 2: A ještě se podívejte na jízdní řád toho malého Rakouska. Po Westbahn v hodinovém taktu nejen RJ, ale také německé ICE z Passau přes Wels a Linec do Vídně. Proč asi? |
V. Křepelka 18.3.2014 9:03Kopat do ČD je ještě pořád v módě? Pane Holube, dovolím se Vás zeptat, zda víte, že?:¨ 1. ČD si u Siemense nic neobjednaly a už vůbec ne nejdražší soupravy. Railjet, tedyRJ si objednaly v počtu asi 90 (!) souprav rakouské dráhy ÖBB a následně po vyhodnocení rozsahu objednávky nabídly asi 7 přebytečných soupprav ČD. Samozřejmě s výhodou množstevní slevy při tak obrovské objednávce. 2. Jel jste vůbec RJ? Já jako velký příznivec vlaků bohužel ještě ne, ale s kýmkoliv jsem mluvil, tak hovořil v superlativech. 3. Tento nákup napadla Škoda, ale potenciální výrobce ještě ani nezačal vývoj, zatímco v Rakousky RJ z této série již jezdí nikoliv ve zkuebním, ale v běžném provozu. 4. Stačí se podívat na jízdní řád Vídeň - Salzburg a zjistíte, že není pravda Vaše tvrzení, že RJ nejezdí do Německa. Konkrétně RJ 60 s odjezdem Wien - Westbahnhof 10.30 jede z Budapešti do Mnichova. Jinak jiné jezdí pravidelně do Curychu. A nejrychlejší spojení do Innsbrucku je po celá desetiletí vedeno koridorem několika desítek kilometrů německým územím koridorem Salzburg - Rosenheim - Kufstein |
P. Papež 18.3.2014 12:09Re: Kopat do ČD je ještě pořád v módě? "A nejrychlejší spojení do Innsbrucku je po celá desetiletí vedeno koridorem několika desítek kilometrů německým územím koridorem Salzburg - Rosenheim - Kufstein". To považujete za provoz v Německu, kdy vlaky jedou několik desítek kilometrů v německém koridoru? Už jsem to pochopil, vy si děláte sám ze sebe legraci. |
J. Kadeřábek 18.3.2014 13:30To, že ČD nakupovala od rakouských drah je obecně známý fakt. Také se to v článku konstatuje. Jenže Vy se nenamáháte číst. Problém není v komfortu přepravy, ale ekonomice tohoto nákupu a porušení pravidel zadávání veřejné zakázky státním podnikem ČD. Je bezvýznamné v jakém stádiu je konkurenční výrobek. Podstatné je, že ČD výběrové řízení vůbec nevyhlásily. V něm by pak podmínkám zadavatele Škoda vůbec neuspěla. Takto si však ČD vysloužily pokutu za špatný postup při nákupu. |