24.5.2024 | Svátek má Jana


Diskuse k článku

ŽELEZNICE: Budou i za Kremlíka pouze šimpanzeny?

Vtipný titulek je vypůjčen z internetu a z jedné věty vyčteme nejen srovnání pomalých českých železnic s japonskými shinkanseny, ale především i to, že jsme v minulosti nebyli zvyklí na to, že by Československé státní dráhy bylo možné označit lidově za ty, co jsou „sto let za opicemi“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Hrbek 30.5.2019 7:10

A v čem

nezaostáváme?

V. Braun 30.5.2019 5:11

Re: V členitém terénu nelze

Podle intrnetu je třeba Curich a Ženeva propojena s Paříží linkou TGV, plus ve Švýcarsku jsou nové tunely stavěny na rychlost 200-250 km v hodině. Takže ta vaše informace, že ve Švýcarsku nenajdete VRT asi pravdivá nebude.

R. Hanuš 30.5.2019 0:41

Re: V členitém terénu nelze

Melete nesmysly. Hory jsou jen kolem hranic a tam budou tunely. Zbytek trasy, Ústí, Praha, Brno je v podstatě placka, včetně Vrchoviny. S tunelem se počítá ještě na Berounsku směrem na Plzeň.

T. Wiszniewski 30.5.2019 0:28

V členitém terénu nelze

budovat vysokorychlostní železniční tratě (VRT). Stačí se podívat na Švýcarsko. Kde tam najdete VRT? Nikde. A ten samý případ je náš fátrland. Samej kopec a údolí, bať ne tak výškově rozdílné jako ve Švýcarech. Přeci si nenecháme zplanýrovat naše krásné kopečky a zasypat naše zasněná údolí kvůli bláznivým nápadům VRT magorů.