29.6.2024 | Svátek má Petr, Pavel


Diskuse k článku

TECHNIKA: Do budoucnosti nás odveze hybrid

Vyrábíme hybridní auta. Ve dnech velkých světových autosalonů se automobily dostávají do popředí v roli celebrit. Máme za sebou ten ve Frankfurtu nad Mohanem. Jeho plakát byl blankytně modrý, přičemž právě tato barva je symbolem vzdušně průzračné čistoty. No a auto tam bylo zobrazeno jako shluk čisťounkých bublinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Šimáček 22.10.2011 1:25

pokud hybrid

tak vodikovy na bazi palivovych clanku s baterii pro docasne ulozeni recyklovane energie z brzdeni s variantou pridavneho spalovaciho vodikoveho motoru jako extra vybaveni pro drazsi modely s vyssi akceleraci

B. Uhlich 22.10.2011 1:25

Re: Já si to nemyslím....

.. a to prosím hybridní automobil NENÍ... Hybridní automobil je sice možná ekologický, ale nikoliv úsporný....

B. Uhlich 22.10.2011 1:22

Já si to nemyslím....

do budoucnosti nás odveze malé vozítko u kterého výsledná energetická bilance nevychází tak tragicky jako u dnešních aut. Není potřeba se zabývat bůhví jak vzletnými technickými parametry...stačí znalosti na úrovni 15 žáka základní školy. Pokud drtivou část energie spotřebuje dnešní auto na to, aby se vůbec samo hýbalo - je jasné, že tudy prostě cesta nevede. Pokud tuna a půl železa veze 50kg slečinku je asi každému jasné, že je to technicky a fyzikálně naprostá pitomost. Auto budoucnosti bude mít hmotnost srovnatelnou se svým nákladem a myslím, že to ještě dlouho nebude elektromobil, ale spíš vozítko s tak cca 10kW motorem. Zřejmě také bude muset celý systém dopravy doznat určitých změn...bude se jezdit o něco pomaleji, ale za to bude zachováno pokračování svobody pohybu jako takového. Z tohoto důvodu nepokládám hybridní auta za moc velký pokrok...je to spíš reklamní záležitost. Ve skutečnosti se jedná o poměrně zbytečně složité systémy jejichž "užitečnost" je spíš problémem reklamy než reality. Z ekologického hlediska se na to dívám tak, že je to spíš takový podvůdek. Oba systémy pohonu sice spolu jakžtakž kooperují, ale spíš to poměrně nepříjemně zvyšuje hmotnost vozu a tím pádem i účinnost celého systému. Ale chápu, že se automobilky touto cestou dnes vydávají, domnívajíce se tak, že být poplatné dnešnímu ekoblbnutí je výnosné. Ve skutečnosti i pro hybridní auto platí běžné fyzikální zákony a energetická bilance celé soustavy je prakticky stejná (ne-li horší) než u běžného auta. A co se týká vychvalované rekuperace - tam bych byl vůbec velmi opatrný. Konec konců vezmete-li nějaké vzorečky známé z fyziky prvního ročníku střední školy, zjistíte, že jak při jízdě z kopce či brzdění není ta činná energia tak velká, aby se to vůbec vyplatilo. Ale chápu, že se to velmi dobře poslouchá a většina lidí se domnívá, že je to velmi dobrý nápad... :-)

Každopádně, životaschopná řešení individuální dopravy budoucnosti budou muset být v první řadě naprosto převratně úsporná...