Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
ROZHOVOR: To pomůže zničit výrobu aut v EU
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Grigar 31.12.2019 12:30..my tady na venkově problémy s parkováním nemáme. Ovšem jestě před nemnohými lety blikaly žárovky v okamžiku, kdy v kravíně spustili strojní dojení. Co s námi bude, kdo nám vybuduje infrastrukturu pro nabíjení našich elektromobilů? A za kolik? Postaráte se o nás se svou sdílenou elektromobilitou? Budeme vás volit, prisámvačku budeme! |
J. Jurax 31.12.2019 16:48Ano. A víte, že lidé žijí i mimo velká města, resp. jejich centra, kde se fakt zaparkovat nedá? A nejezdí jen do oněch center? Leckde je auto prostě nezbytnost. |
O. Uživatel 31.12.2019 10:04Uživatel požádal o vymazání |
M. Šejna 31.12.2019 10:12nejdu |
P. Grigar 31.12.2019 12:52..pan Šejna je podnikatel, nikoli ekonomický kamikaze! |
J. Svoboda 31.12.2019 10:04Ministr Havlíček o tom pořád hovoří, tak to zkuste tam. Pěkný den. |
O. Uživatel 31.12.2019 10:18Uživatel požádal o vymazání |
J. Svoboda 31.12.2019 10:20Vaše trolení dotazy si mě nezajímá. Pěkný den. |
O. Uživatel 31.12.2019 10:29Uživatel požádal o vymazání |
M. Malovec 31.12.2019 9:44UBER! |
R. Brzák 31.12.2019 9:50dovedu si to představit ve velkých městech - ale na perifériích a venkově to fungovat nebude. Ve velkém městě je také dostupná kvalitní hromadná doprava, při koncentraci populace ekonomicky udržitelná. Ale venkov o tuto infrastrukturu přichází. Takže až Vy, velkoměštáci, budete opravdu bohatí, my, venkovani, budeme takovými rednecky se starými zrezivělými kraksnami (protože moderní auta svým přístupem pro nás zdražíte na neúnosnou míru). |
J. Svoboda 31.12.2019 10:08Někde bych s tím přesto začal. UBER u vás, venkovane, taky nejezdí. Mobilní pokrytí máte, internet taky, takže už se to k vám stejně hrne. Pěkný den. |
O. Uživatel 31.12.2019 10:34Uživatel požádal o vymazání |
P. Grigar 31.12.2019 13:16..před lety jsem najednom energetickém fóru zaznamenal řešení problematiky - jak a kde na D1 mezi Prahou a Brnem dobít devět elektromobilů současně za přijatelnou dobu. Vyšlo jim tam jediné místo kdesi u Humpolce, kde je trafostanice 110/22kV. Svoboda si to představuje jako bezdrátové připojení.. |
J. Jurax 31.12.2019 16:22Ano. Zejména na venkově. Vy jste fakt myslitel ... :-) |
J. Svoboda 31.12.2019 8:17Že mě to hned nenapadlo, Elon Musk je technický a technologický trouba a demaskoval ho bezvýznamný český ekonom v PR článku zakončeném linkem na jeho osobní investiční byznys, aby ukázal, že rozumí skoro všemu a dostal tak z lidí další peníze. Pěkný den. |
T. Hraj 31.12.2019 8:39Nikdo neřekl, že je to trouba. Naopak, je velmi šikovný, mimo jiné v čerpání dotací. A nelze mu to nijak zazlívat. |
J. Svoboda 31.12.2019 8:58Dotace v USA jsou zlevněné úvěry, které Musk samozřejmě splácí. Aby nedošlo k mýlce, je to naprosto nesrovnatelné s dotacemi pro Agrofert. Pěkný den. |
O. Uživatel 31.12.2019 9:14Uživatel požádal o vymazání |
J. Svoboda 31.12.2019 10:10Nerozeznáte úvěr od dotace, to je ale váš problém. Pěkný den. |
O. Uživatel 31.12.2019 10:24Uživatel požádal o vymazání |
P. Grigar 31.12.2019 13:26.. zlevněný úvěr je ekvivalentem dotace. Pokud tedy zrovna jeho poskytovatel není charita, hodlající v dohledné době zkrachovat pro dobro jiných.. |
T. Hraj 31.12.2019 9:15Proč je to nesrovnatelné? Je to stejné (totiž politické) privilegování některých odvětví. Především to ale nejsou zdaleka jediné dotace. Elektromobily ve většině zem finančně nebo jinak podporovány. V roce 2015 (jestli se nemýlím) byl model Tesla-S nejprodávanějším autem v Norsku. Předstihl i VW Golf. Auto za 1,5-2 miliony korun! Téměř 25% veškerých prodejů tesly byl do Norska! Mají Norové unikátní genetickou zálibu v elektromobilech? Ne, měli unikátní balík pobídek, tj. z pohledu pana Muska dotací prodeje. Pan Musk je velmi dobrý manager a jeho společnost Space X zasluhuje skutečný obdiv. Ale v elektromoblitě žádný kvalitativní průlom nepřinesl. To není kritika, pouze konstatování. |
M. Šejna 31.12.2019 9:38Tesla model 3 se prodává v EU za stejnou cenu, jako Audi A3, BMW 3, nebo mercedes C. To je jeden z důvodu, proč německé automobilky rychle vyvíjejí elektromobily. |
T. Hraj 31.12.2019 12:21U těchto značek platíte ještě za něco jiného než za výkon (dle ekonomického parametru cena/výkon). Říkejte tomu, jméno, třída, výjimečnost, nebo jinak, ale platí, že připlácená částka je v principu neomezená a tudíž si taková auta nekupují lidé jen podle toho ekonomického parametru. A jen takovým autům mohou elektromobily konkurovat. |
J. Svoboda 31.12.2019 10:19Co je tak inovativního například na toustovém chlebu, že je to pro vás srovnatelné? Norové mají unikátní zdroj elektrické energie a dotace v Norsku se týká i jeho konkurentů, tak se Musk musí snažit být nejlepší. Pěkný den. |
I. Schlägel 31.12.2019 10:40Co je tak unikátního na norském plynu? |
J. Svoboda 31.12.2019 10:59Nic a není o něm řeč. Jde o 99% výroby elektrické energie ve vodních elektrárnách. Pěkný den. |
I. Schlägel 31.12.2019 11:29No právě. Proto má elektromobilita smysl právě v Norsku. Pokud si ovšem ve velkém nezačnou vylepšovat životní prostředí těžbou nerostů vhodných pro výrobu baterií a elektrorozvodů, což evidentně nehrozí a Norové mohou být i nadále počestně ekologičtí a jako bonus mohou prodávat ten svůj ekologický plyn. |
J. Svoboda 31.12.2019 11:42Takže váš původní dotaz byl omyl, dobrá. Pěkný den. |