4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

ROZHOVOR: To pomůže zničit výrobu aut v EU

Jestli tato opatření přispějí ke zlepšení stavu životního prostředí, vskutku nevím. Zdali přispějí ke zničení evropského automobilového průmyslu, to je dosti pravděpodobné. Číňané si o nás musejí myslet, že jsme sebevrazi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Grigar 31.12.2019 12:30

..my tady na venkově problémy s parkováním nemáme. Ovšem jestě před nemnohými lety blikaly žárovky v okamžiku, kdy v kravíně spustili strojní dojení. Co s námi bude, kdo nám vybuduje infrastrukturu pro nabíjení našich elektromobilů? A za kolik? Postaráte se o nás se svou sdílenou elektromobilitou? Budeme vás volit, prisámvačku budeme! ;-)

J. Jurax 31.12.2019 16:48

Ano.

A víte, že lidé žijí i mimo velká města, resp. jejich centra, kde se fakt zaparkovat nedá? A nejezdí jen do oněch center?

Leckde je auto prostě nezbytnost.

O. Uživatel 31.12.2019 10:04

Uživatel požádal o vymazání
M. Šejna 31.12.2019 10:12

nejdu

P. Grigar 31.12.2019 12:52

..pan Šejna je podnikatel, nikoli ekonomický kamikaze! ;-D

J. Svoboda 31.12.2019 10:04

Ministr Havlíček o tom pořád hovoří, tak to zkuste tam.

Pěkný den.

O. Uživatel 31.12.2019 10:18

Uživatel požádal o vymazání
J. Svoboda 31.12.2019 10:20

Vaše trolení dotazy si mě nezajímá.

Pěkný den.

O. Uživatel 31.12.2019 10:29

Uživatel požádal o vymazání
M. Malovec 31.12.2019 9:44

UBER!

R. Brzák 31.12.2019 9:50

dovedu si to představit ve velkých městech - ale na perifériích a venkově to fungovat nebude. Ve velkém městě je také dostupná kvalitní hromadná doprava, při koncentraci populace ekonomicky udržitelná. Ale venkov o tuto infrastrukturu přichází. Takže až Vy, velkoměštáci, budete opravdu bohatí, my, venkovani, budeme takovými rednecky se starými zrezivělými kraksnami (protože moderní auta svým přístupem pro nás zdražíte na neúnosnou míru).

J. Svoboda 31.12.2019 10:08

Někde bych s tím přesto začal. UBER u vás, venkovane, taky nejezdí. Mobilní pokrytí máte, internet taky, takže už se to k vám stejně hrne.

Pěkný den.

O. Uživatel 31.12.2019 10:34

Uživatel požádal o vymazání
P. Grigar 31.12.2019 13:16

..před lety jsem najednom energetickém fóru zaznamenal řešení problematiky - jak a kde na D1 mezi Prahou a Brnem dobít devět elektromobilů současně za přijatelnou dobu. Vyšlo jim tam jediné místo kdesi u Humpolce, kde je trafostanice 110/22kV. Svoboda si to představuje jako bezdrátové připojení.. ;-D;-D;-D;-D

J. Jurax 31.12.2019 16:22

Ano.

Zejména na venkově.

Vy jste fakt myslitel ... :-)

J. Svoboda 31.12.2019 8:17

Že mě to hned nenapadlo, Elon Musk je technický a technologický trouba a demaskoval ho bezvýznamný český ekonom v PR článku zakončeném linkem na jeho osobní investiční byznys, aby ukázal, že rozumí skoro všemu a dostal tak z lidí další peníze.

Pěkný den.

T. Hraj 31.12.2019 8:39

Nikdo neřekl, že je to trouba. Naopak, je velmi šikovný, mimo jiné v čerpání dotací. A nelze mu to nijak zazlívat.

J. Svoboda 31.12.2019 8:58

Dotace v USA jsou zlevněné úvěry, které Musk samozřejmě splácí. Aby nedošlo k mýlce, je to naprosto nesrovnatelné s dotacemi pro Agrofert.

Pěkný den.

O. Uživatel 31.12.2019 9:14

Uživatel požádal o vymazání
J. Svoboda 31.12.2019 10:10

Nerozeznáte úvěr od dotace, to je ale váš problém.

Pěkný den.

O. Uživatel 31.12.2019 10:24

Uživatel požádal o vymazání
P. Grigar 31.12.2019 13:26

.. zlevněný úvěr je ekvivalentem dotace. Pokud tedy zrovna jeho poskytovatel není charita, hodlající v dohledné době zkrachovat pro dobro jiných..

T. Hraj 31.12.2019 9:15

Proč je to nesrovnatelné? Je to stejné (totiž politické) privilegování některých odvětví.

Především to ale nejsou zdaleka jediné dotace. Elektromobily ve většině zem finančně nebo jinak podporovány. V roce 2015 (jestli se nemýlím) byl model Tesla-S nejprodávanějším autem v Norsku. Předstihl i VW Golf. Auto za 1,5-2 miliony korun! Téměř 25% veškerých prodejů tesly byl do Norska! Mají Norové unikátní genetickou zálibu v elektromobilech? Ne, měli unikátní balík pobídek, tj. z pohledu pana Muska dotací prodeje.

Pan Musk je velmi dobrý manager a jeho společnost Space X zasluhuje skutečný obdiv. Ale v elektromoblitě žádný kvalitativní průlom nepřinesl. To není kritika, pouze konstatování.

M. Šejna 31.12.2019 9:38

Tesla model 3 se prodává v EU za stejnou cenu, jako Audi A3, BMW 3, nebo mercedes C.

To je jeden z důvodu, proč německé automobilky rychle vyvíjejí elektromobily.

T. Hraj 31.12.2019 12:21

U těchto značek platíte ještě za něco jiného než za výkon (dle ekonomického parametru cena/výkon). Říkejte tomu, jméno, třída, výjimečnost, nebo jinak, ale platí, že připlácená částka je v principu neomezená a tudíž si taková auta nekupují lidé jen podle toho ekonomického parametru. A jen takovým autům mohou elektromobily konkurovat.

J. Svoboda 31.12.2019 10:19

Co je tak inovativního například na toustovém chlebu, že je to pro vás srovnatelné?

Norové mají unikátní zdroj elektrické energie a dotace v Norsku se týká i jeho konkurentů, tak se Musk musí snažit být nejlepší.

Pěkný den.

I. Schlägel 31.12.2019 10:40

Co je tak unikátního na norském plynu?

J. Svoboda 31.12.2019 10:59

Nic a není o něm řeč.

Jde o 99% výroby elektrické energie ve vodních elektrárnách.

Pěkný den.

I. Schlägel 31.12.2019 11:29

No právě. Proto má elektromobilita smysl právě v Norsku. Pokud si ovšem ve velkém nezačnou vylepšovat životní prostředí těžbou nerostů vhodných pro výrobu baterií a elektrorozvodů, což evidentně nehrozí a Norové mohou být i nadále počestně ekologičtí a jako bonus mohou prodávat ten svůj ekologický plyn.

J. Svoboda 31.12.2019 11:42

Takže váš původní dotaz byl omyl, dobrá.

Pěkný den.