28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Diskuse k článku

ROZHOVOR: To je ta změna po Babišovi?!

Ne, nepřišla jsem na to, v čem by se měla vláda odlišovat od vlády předchozí. Je to prašť jako uhoď. Předešlá vláda dostala veřejné finance pod záminkou covidu do katastrofálního stavu, současná vládní koalice na Babišovu vládu nasazovala stylem „nebudeme v ničem jako oni“, a jen co je u moci, už zase si jede jak v případě pandemie, tak v případě veřejných financí stylem „jen houšť a větší kapky“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Plzák 19.1.2022 15:16

"Byť ekonom, neumím do detailu posoudit veškerá pro i proti."

To je teda od Vás skutečně výkon. Co teda v oboru ekonomie umíte?

Kde jste ekonomii studoval?

V. Kučer 19.1.2022 20:19

Evropu rozděluje Green Deal a migrace, na to nepotřebujete studovat ekonomii.

R. Langer 19.1.2022 9:25

R^ [>-]

M. Valenta 19.1.2022 9:10

Vláda je u moci měsíc a Šichtařové už se stýská po Andrejovi.

R. Langer 19.1.2022 9:26

A z čeho jsi tak usoudil, bruselouši? 8-o

P. Čech 19.1.2022 9:34

U moci není vláda, ale politické strany a hnutí v ní obsažené prostřednictvím jejich ministrů. V České republice totiž není nic přímého. Nepřímé volby, nepřímá moc lidu. Ani ta zastupitelská demokracie neexistuje. Občané si nemohou volit své zástupce a musí podle volebního zákona volit politické strany a hnutí a jejich zástupce. Oni totiž ti poslanci nejsou zástupci občanů. Jsou zástupci stran a hnutí a jejich vůli musí prosazovat. Rozhodně nikoliv vůli občanů, která je vždy v rozporu s vůlí stran a hnutí. Všechno vězí v systému, vážení! V systému, který je drze prohlašován za demokratický, přestože neustále a vždy hájí zájmy a vůli menšiny občanů. A v tom to všechno vězí!

P. Diviš 19.1.2022 11:25

Opakujte si znovu a znovu: Volby v Česku jsou přímé. Nepřímá byla volba presidenta, ale to je změněno.

P. Čech 19.1.2022 17:15

Přečtěte si, pane Diviši, volební zákon a poznáte, jaké máme volby. Ten zákon totiž stanoví, že občané volí politické strany a hnutí (přímo) a nikoliv kandidáty na poslance. Ti jsou na kandidátkách stran a hnutí a jsou voleni přes ně, čili nepřímo. Máte pravdu v tom, že volba prezidenta zde byla nepřímá (prezidenta volili poslanci a senátoři, nikoliv občané) . U poslanců je to obdobné Voleb se sice účastní občané přímo, ale nevolí jmenovitě kandidáty na poslance přímo, ale přes politické strany a hnutí.Pokud by totiž občané volili své zástupce přímo, mohli by potom volit napříč politickým spektrem a moc by nezískávaly strany a hnutí, ale konkrétní poslanci. Celé je to opět "chytrá "horákyně, typicky český přístup k věcem obecným. Ani nahá, ani oblečená, ani pěšky, ani na voze, ani demokracie, ani socialismus, ani anarchie. neustále něco mezi něčím. Vždy však něco, co nefunguje a nikdy fungovat nebude.

L. Severa 19.1.2022 10:11

Kdyby jenom Šichtařové!

R. Langer 19.1.2022 10:20

Možná se po něm bude brzy stýskat i Fialovi... ;-D

J. Pankovic 19.1.2022 13:35

R^

P. Čech 19.1.2022 8:51

Není to zvláštní? Je! Zvláštní je zejména to, že se nikdo, ani paní Šichtařová nepídí po skutečné příčině všeho nedobrého, co nás dnes a denně provází. Téměř všichni hledají příčinu tam, kde ve skutečnosti není. ONA TA SKUTEČNÁ PŘÍČINA TKVÍ V POLITICKÉM a EKONOMICK0M SYSTÉMU! V ytpicky socanském systému, v němž se stát, prostřednictvím politických subjektů (Stran a hnutí) úspěšně snaží ovládat občany pomocí všelijakých dávek, přídavků, příspěvků, dotací a pobídek, které vždy jakýkoliv i dobře míněný systém ničí a nastoluje diktaturu, zejména diktaturu menšiny. Pravý opak jakékoliv skutečné demokracie. Náš socanský politický systém, pouze pro nemyslící lidi je postaven na slibech politiků a jejich stran a hnutí před volbami, přičemž jejich plnění se jaksi nehlídá. Veškeré dění ve státě je ovládáno penězi, podvody, korupcí a zlodějnou, přičemž ti, kdo se toho dopouštějí jsou "právním" státem zvýhodňováni ne úkor lidí slušných, kteří si plní své občanské povinnosti. To je pravá příčina a její zákonitý důsledek všeho možného u nás. Z celého takového systému tyjí jen politické strany a hnutí a jejich představitelé. Nikdo jiný. Zejména z toho nemá žádný přínos naprostá většina občanů, kteří nemají ve svých rukou naprosto žádný nástroj, pomocí něhož by mohli naplňovat čl.2, odst.1 Ústavy ČR.

J. Pavelka 19.1.2022 8:32

Tady je problém, že ekonomické problémy nelze vysvětlit v jednom novinovém článku...Tam lze jen logickými argumenty naznačit, třeba že něco tradovaného nemusí být pravda, že něco není takový nesmysl jak to vypadá apod...A kde nechcem argumentovat, tam dáme Severní Koreu nebo Marxe s Engelsem, kteří ovšem jaktěživi nic podobného neprosazovali (ne že by to byl dobrý návrh, ale asi proti tomu nelze argumentovat miliony mrtvých) ...Ale jak podotýkám, možnosti novinového článku jsou omezené...

R. Langer 19.1.2022 9:31

Jak to, že Marx s Engelsem nic podobného neprosazovali? Jak dobře máte jejich ideologii nastudovanou? Já jsem ji studoval povinně přes 20 let a řeknu vám, že přesně tohle prosazovali, takže se vás ptám - z jakých pramenů čerpáte své tvrzení? 8-o

A není snad pravda, že stejná měna se v Koreji používá přes 20 let? Takže co je to podle vás za argument? Reklamní blábol, tak se tomu správně říká, žádný argument, to máte pravdu. :-P

J. Pavelka 19.1.2022 10:59

Klíč je v tom "něco podobného" ...I já jsem musel nějaké texty povinně studovat, připadalo mi to většinou strašně neaktuální a alespoň z hlediska dnešní doby mimo, ale nezdá se mi, že by ti kousci někdy navrhovali to co tito vědci..."Podobnost" je diskutabilní, svým způsobem je podobné všechno....

Že mají v severní Koreji stejnou měnu "přes 20 let", je výkřik do tmy...v severní Koreji totiž neměly více měn, které by se sjednocovaly..proto je to naprosto nesrovnatelné a mimoidní

R. Langer 19.1.2022 12:14

Ne, to se nezdá, to je FAKT. Asi jste to studoval špatně.

Hm, a k tomu "sjednocování více měn", opravdu to všem prospělo, odhlédneme-li od toho, že o tom opravdu řeč nebyla, jenom o té době? Co třeba Řecko? Pche!

J. Pavelka 19.1.2022 14:53

Pokud vím, tak Marx s nějakým vyplácením peněz hned po dosažení dospělosti dopředu a podobnými konkrétními plány apod. se nezabýval...On vůbec nějakou konkrétní představu budoucí společnosti nevytvořil, často kritizoval představy jiné...Ale na druhou stranu on toho napsal spousty, pokud víte, kde přesně to píše...bylo by to zajímavé...Neříkám že to prospělo, možná to bylo špatně, ale že asi nelze argumentovat tím, že je v severní Koreji jednotná měna. Ta je i v USA

R. Langer 19.1.2022 15:35

Ano, je vidět, že jste to studoval špatně, protože jste evidentně vůbec nepochopil, o co vlastně jde. Tedy zejména o tu "rovnost". Kolik že je vám let? A kdy jste ten Marxismus studoval? ;-)

L. Beneš 19.1.2022 8:26

Předešlá vláda dostala veřejné finance pod záminkou covidu do katastrofálního stavu, a to za hlasitého halekání těch, kdo byli tehdy v opozici a dnes jsou ve vládě. Tehdejší opozičníci "radili" hlasitě Babišově vládě, jak by měla podporovat finančně nebo kompenzovat škody toho či onoho. Takže lámání rukama pětikolky nad zásekem způsobeným Babišem ve veřejných financích je nanejvýš pokrytecké.

P. Čech 19.1.2022 8:58

Babiš neudělal nic jiného než to, že se socanským způsobem snažil poroučet větru a dešti. Stejně se chová i Filala a celá jeho dnešní socanská vláda. Účastní se zcela novinářské covidové hysterie a otravuje život naprosté většině občanů svými, nikam nevedoucími "opatřeními".Nedělá nic jiného než že vytváří obecné zdání, že pro lidi něco dělá a socani napříč politickým spektrem (i v opozici) to podporují a nebo k tomu přinejmenším mlčí.

R. Langer 19.1.2022 9:33

Jeden za 18 a druhý za 20 bez 2. ;-)

R. Meišner 19.1.2022 8:25

milá paní autorko, pokud jsme žili poslední dva roky ve stejné zemi, tak oba víme, že to byla právě opozice, kdo nutil vládu do rozhazování. bylo to dnes a denně v televizi, kde opozice vyřvávala přidejte DPP,DPČ, OSVČ, samoživitelkám, hoteliérům, vlekařům a já nevím komu všemu--proč to tedy házíte na minulou vládu? --jeden z nás má evidentně krátkou pamět, nebo nečestné úmysly. takže asi tak. 8-o

L. Beneš 19.1.2022 8:27

Jak je to s těmi vlasy? Dlouhé vlasy, krátký rozum? Nebo krátká paměť?

V. Církva 19.1.2022 7:50

No já myslím, že tentokrát paní Šichtařová celkem dobře. Jak bude 5 kolka šetřit a přitom nezvyšovat daně a starat se o důchodce mi taky není jasné. A že výmysly některých progresivistů co si říkají vědci jsou šílené je taky pravda.

Proč je drahé bydlení a proč je problémem narůstající rozdíl mezi bohatými a chudými se dnes v článku neřeší, takže nemusím kritizovat. Jindy jí vytýkám dogmatismus pravicového liberalismu, ale tentokrát toho moc nebylo.

T. Kučera 19.1.2022 7:47

No a kdybyste mi to nevěřili, kolik těch eur v CNB máme,vtak tady to je přímo od zdrojehttps://www.cnb.cz/cs/statistika/platebni_bilance_stat/devizove_rezervy/drs_rada.htm

D. Mach 19.1.2022 7:39

Paní Šichtařová plácá stále ty samé nesmysly, které už nikdo nebere vážně. Asi proto jí dávají prostor jen v Proletářských slintech. Je to smutné sledovat, kam onehdy slušná ekonomka může klesnout.

R. Langer 19.1.2022 9:37

Soudruhu, jestli se ti tyhle proletářské slinty nelíbí, klidně si běž slintat někam jinam nad těmi tvými milovanými bolševickými. Nejlépe do Brusele. :-P

M. Sedláček 19.1.2022 14:26

Ani vás a vaše slinty nelze brát vážně :-)

T. Kučera 19.1.2022 7:33

No Sichtarova jede podle známého vzorce, a to, že když jsou v částech EU ekonomické problémy, hoďte to na euro. Tak já té paní prozradím, že dluhy penězům nevadí, ceny zvyšuje zákon hodnoty, což je střet nabídky s poptávkou a jižní křídlo EU se mlátí v dluzích už 100 let. Apropo, to zchudnuti priuntervenci k euru nebylo způsobeno fixací na něj, ale vyhození 2 bilionu korun do luftu za nákup eur. Jo, my tady nechceme euro, a máme ho plnou státní banku, dělá to krásných 750 milionů €. Jo, a navíc jsme tím způsobili zbytečně drahou korunu, takže nákup v eurozóně se prodrazil. Nakonec, stačí se podívat na saldo zahraničního obchodu, víc se dováží, než vyváží. https://www.mpo.cz/cz/zahranicni-obchod/statistiky-zahranicniho-obchodu/komentar-ministerstva-prumyslu-a-obchodu-cr-k-vysledkum-zahranicniho-obchodu-za-listopad-2021--265613/

L. Beneš 19.1.2022 8:34

Střet nabídky s poptávkou je zajisté rozhodující, nicméně leckdo zdražuje tak říkajíc ve stínu zdražování těch nejviditelnějších komodit. Vychází totiž z předpokladu, že zdražují-li (skoro) všichni, byl by hlupák, kdyby také nezdražil, byť dopad zdražování těch druhých na něho nemá zase až tak velký dopad, aby TOLIK zdražil. Prostě takové zdražování z principu. Viděli jsme to při minulé vlně zdražování jídel v restauracích. Zdražili tehdy např. polední jídla na 150, aby po zklamání z poklesu počtu zákazníků šli o 20 či 30 korun dolů.