18.5.2024 | Svátek má Nataša


Diskuse k článku

PRÁVO: Dálnice a pozemky

Optimistické vize předpokládaného růstu naší ekonomiky, který hodlá naše nová politická reprezentace podpořit urychlením výstavby silnic, dálnic, dopravních koridorů a vlastně veškeré výstavby jako takové, nemusí být reálně tak velké, jak se dnes na každém kroku prezentuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Charvát 18.2.2014 22:44

Ještě jeden aspekt

Domnívám se také, že v případě staveb, které lze umístit klidně "o kus dál" (nové dálnice, jejich křižovatky, průmyslové zóny) by neměl mít projektant volnost namalovat ji dle vlastní libovůle do prostoru, ale měl by být povinen předjednat možnost umístění stavby s vlastníky a pracovat s alternativami. Proč musel Philips stavět svoji fabriku "ve veřejném zájmu" ausgerechnet na pozemku kohosi, kdo se jej apriorně nechtěl vzdát?

A. Bocek 18.2.2014 12:44

Jeden aspekt není uveden .

Vždy, když se objeví již nějaký záměr k líniové stavbě o překot se kupují pozemky pod touto stavbou , ať už tyto vlastní stát, LČR, PÚ či obec. Spekulanti znalí záměru tak razí heslo kupuj za 10,- prodávej za 200,-. Toto si stát nedokáže zákoně ohlídat.

P. Čulík 18.2.2014 8:08

Vyvlastnit ano, jinak se nedá pomalu dálnice postavit,

ale zaplatit cenu, která vlastníkovi také kompenzuje morální újmu. Při ceně dálnice, železnice a pod. je stejně cena za vykoupené nemovitosti téměř zanedbatelná. A hlavně je potřeba vzít v úvahu, jak dlouho vlastník nemovitost vlastní, čímž by se eliminovali spekulanti, kteří to koupili měsíc před rozhodnutím o stavbě. Zohlednit to, že např. vykupujeme dům důchodcům, co tam strávili celý život a působí jim to trauma. Tady opravdu nemá smysl šetři...

P. Papež 18.2.2014 20:17

Re: Vyvlastnit ano, jinak se nedá pomalu dálnice postavit,

Souhlas.