1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

POTRAVINY: Premiérův objev

Premiér vlády zjistil existenci chrousta a je z toho úplně jelen. Každý chrousta zná, teď už jej zná i náš premiér. Objevil to, co již víme mnozí nejméně 15 let, že totiž maloobchodní řetězce považují české, slovenské, polské či maďarské zákazníky za dobytek, kterému je možno podstrčit úplně všechno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Gramblička 3.3.2017 9:16

Re: Pane Grambličko.

Ano, pane Rudolfe. Prostě to jen odráží chování zákazníků. Ono se nám tady hodně diskutérů vzteká, že oni méněcenné výrobky kupovat nechtějí, jenomže statistiky říkají něco jiného. U nás je kupní sila podstatně menší a většina zákazníků se pořád řídí cenou jako hlavním parametrem, aniž by kladli důraz na kvalitu. To pak nemůžou chtít za málo peněz hodně muziky. V průzkumech to sice vyzní jinak, ale to je dáno, jako obvykle psychologií. Málokdo veřejně přizná, že mu stačí menší kvalita za stejné nebo vyšší ceny, třebaže se tak v reálu chová.

P. Rudolf 3.3.2017 9:57

Re: Pane Grambličko.

Ano, máte naprostou pravdu. Jen bych ještě přidal jeden aspekt, který jste i vy naznačil, a to je množství prodaného zboží. A to je např. v Německu vyšší nejen proto, že jsou movitější, nýbrž i proto, že je jich 8x víc než nás. Takže ty firmy mohou pracovat s daleko nižší marží, aniž by vydělaly míň.

R. Gramblička 3.3.2017 7:48

tak já taky nevim

ale chce nám snad autor namluvit, že lazaně nebo pica coby původně italské pokrmy dovedou kvalitně vyrobit pouze v Itálii a všude jinde to jsou šunty? To snad ne. Mně u těchto značek vadí, že tam často chybí nebo chyběli (teď už se to lepší) výrobci, bylo tam uvedeno jen "vyrobeno pro..." což je informace prd platná. Chce snad autor naznačit, že německé výrobky jsou špatné? Třeba Lidl je německý řetězec, tudíž je pro něj ekonomicky výhodné, nechat si to vyrobit poblíž, než draze dovážet bůhví odkud.

Když v Lidlu začne třeba asijský týden, tak to chápu tak, že je mi nabízena asijská kuchyně, aniž bych očekával, že výrobky budou nutně vyrobené někde ve Vietnamu místními Vietnamci.

R. Gramblička 3.3.2017 7:50

Re: tak já taky nevim

Tady si musím postěžovat na Lidl. Za poslední rok ze sortimentu zmizelo už alespoň 5 výrobků, které sem si oblíbil. Až se mi zdá, že mi to dělají schválně :-)))

P. Rudolf 3.3.2017 7:41

Svět prostě už dávno

ovládl marketing. Je to jako s tímto článkem - tváří se to jako něco chutného, chytrého a profesionálního, přitom je to naprosto nepoživatelný amatérský blaf.

R. Gramblička 3.3.2017 7:51

Re: Svět prostě už dávno

v tomhle si s autorem můžete podat ruce :-P

R. Gramblička 3.3.2017 9:17

Re: Svět prostě už dávno

beru zpět

V. Kotas 3.3.2017 6:02

Všichni už víme, že pod tradičními značkami,

názvy českých, moravských, slezských potravin, se dováží šunt ze zahraničí.

V. Kotas 3.3.2017 5:59

Uváděné věci kolem potravin, jsou pod

rozlišovací schopností jak politiků, tak novinářů. Sobotka se probudil před volbama a hrozbou propadu svého i ČSSD, do politického zapomnění. A myslí si, že to tou současnou aktivitou zachrání. Nemá šanci ! A novináři, média ? Do nedávna většina patřila cizincům, mnohé patří dodnes. Takže nebylo žádoucí a dosud není, psát o praktikách šmelení s potravinami a jejich značkami, výrobci.

P. Boublíková 3.3.2017 5:59

Já teda nevím :-)

Vy jíte značku nebo to, co vám chutná? :-)

V. Kotas 3.3.2017 6:07

Re: Já teda nevím :-)

Rád bych jedl to, co mi chutnalo, pod tradiční značkou, když to bylo vyráběno zde, podle tradičních norem. Což se dnes ve velké většině neděje !

P. Boublíková 3.3.2017 6:14

Re: Já teda nevím :-)

Pane Kotasi, já jsem teď ve spěchu, ale jestli budu mít během dopoledne chvilku, chystám se napsat obsáhlejší příspěvek o kvalitě potravin, buďto sem, nebo pod úvodník.