1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

POČÍTAČE: Vista - potřebujete rychlý upgrade?

Marketingové oddělení Microsoftu nám slibuje mnoho nových převratných funkcí a taktéž i to, že naše práce bude od nynějška jednodušší, efektivnější a lepší než kdy před tím, pokud si zakoupíme a nainstalujeme nový systém. Potřebujete ale nyní opravdu všechny nové funkce?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Hnyk 9.3.2007 7:57

Re: Re: jsem otřesen

Jsem tupý řidič osobního automobilu. A nikdy jsem nepřemýšlel o tom, že když projedu určitou silnici, tak náhle když otočím volantem doprava, tak auto pojede doleva a když šlápnu na brzdu tak auto zrychlí a navíc bude toto poruchou infikovat všechna protijedoucí auta.

Jojin 9.3.2007 9:43

Re: Re: jsem otřesen

Václave,zaměňuješ příčinu a důsledek.Když nějaký člověk vypustí vir tak za to může ten který si nechá(určitě nedobrovolně) nakazit PC?To snad nemůžeš myslet vážně.

Drakobijce 9.3.2007 12:56

Re: Re: Re: jsem otřesen

No pokud bych mel zavirovani pocitace pripodobnit k jinemu zavirovani - napr. zloutenkou, tak pokud vy, jak pacint ktery vi, ze ma, nebo muze mit nakazlivou chrobu neprijme opatreni, aby chorobu dale nesiril, muze za to byt odsouzen (netusim jaka je vyse trestu).

Spatny na cele veci je, ze i deti ve skole se nic z tohodle nedozvedi. maximalne tam zjisti, jak se co da ukrast, patchnout, atd. V tomhle pohledu bych rekl, ze nase skoly jsou nejvetsi semeniste nakazy.

Papouch 9.3.2007 15:32

Re: jsem otřesen

ta babka ten autobus neridi

dokonce ani nerozhoduje, kdy pojede, kde zastavi, jaka se vezme nafta atp

mike 9.3.2007 4:02

Nestydite se?

Clanek se sice tvari radoby objektivne, ale ve skutecnosti jde o reklamu. S Vistou pracujeme v ramci beta testovani uz pres rok a melo se v tom jeste aspon rok pokracovat. K release byl MS donucen svymi sliby, ale to nic nemeni na tom, ze kvalita RTM verze stale jeste odpovida betaverzi. Prace s tim je z hlediska uzivatele utrpenim a z hlediska programatora nocni murou. Doted se MS systemy chovaly aspon na nejnizsich urovnich vetsinou konzistente, ale to uz neplati. A to je taky duvod, proc ma spousta aplikaci problemy, proc nejsou drivery a kdyz jsou, proc ne vzdy funguji.

Troufam si tvrdit, ze nikdo aspon trochu technicky zdatny nemuze s cistym svedomim Vistu doporucit. Zvlaste pak ne koncovym uzivatelum. Tem prinese jen problemy, se kterymi se nebudou schopni vyporadat.

PetrK 9.3.2007 8:36

Re: Nestydite se?

To co píšete, se v různých obměnách říká o všech windows. Dělám šéfa skupině administrátorů v poměrně velké firmě. Máme na starosti desítky serverů se systémy HP UNIX, SOLARIS, LINUX a WINDOWS. Všichni se na windows koukají skrz prsty. Když spočítám přesčasové hodiny, tak jsou odpracovány hlavně na systémech unix. Windows se týkají v převážné většině je hw havárie.

Josef K. 9.3.2007 9:31

Re: Re: Nestydite se?

Mám podobnou práci, destíky serverů, ale : na Linuxový serverech je také nejvíce práce, protože se používají pro všechny hlavní procesy. S windows servery (dodanými většinou s konkrétní aplikací) žádná práce není protože v případě problému se vypnou, zapnou, restartujou - nic jiného se s tím ani dělat nedá (resp volá se dodavatel aplikace). Pokud by se na kritické aplikace nasadily (a zaplatili) windows tak s tím bude také tolik práce. (osobně jsem přesvědčen, že víc, ale to je jen můj názor)

PetrK 9.3.2007 10:58

Re: Re: Re: Nestydite se?

Na Windows jedou např. SAPí aplikace (ve špičkách současně připojených i 2000 uživatelů) databáze MSSQL2000. Nedomnívám se, že na UNIXech jedou výrazně kritičtější aplikace. Ono to kouzlo může spočívat právě v tom jednoduchém restartu. Myslím, že adminové unixu a unix k tomu přímo vybízí: "jemné ornamenty vytvářeti, velkou radost míti"

Dag Badman 9.3.2007 11:24

Re: Re: Re: Re: Nestydite se?

No, já bych z toho vašeho "ornamenty vytvářeti, radost míti" vyvozoval, že s unixy je pro adminy radost pracovat, kdežto na windows se nikdo moc nehrne udělají svoje a peláší pryč...;-)

Jan Molnár 9.3.2007 12:45

Re: Re: Nestydite se?

Já bych se ani nedivil, taky si radši pohraju s něčím, co se mi líbí, a pokusím se to dovýst k dokonalosti a nějakej "paskvil" co nejrychleji odbudu...

PetrK 9.3.2007 12:53

Re: Re: Re: Nestydite se?

Ne, že bych s Vámi nesouhlasil, ale správa unixu a unixových aplikací je prostě o hodně dražší. To platí i při srovnání oracle a mssql.

Xlendi 9.3.2007 8:36

Re: Nestydite se?

No, já nevím jestli o reklamu. Mě ten článek řekl jen to, co jsem věděl. Stačí si pořádně nastavit ikspéčka a Visty si koupím až s novým železem.

Přemysl Vavroušek 9.3.2007 17:38

Re: Nestydite se?

Proč by mělo jít o reklamní  článek? Článek vyjadřije pocity jeho autora a vychází z jeho (tedy mých) zkušeností. Buď se z článkem ztotožňujete, nebo ne, ale proč v něm hledat reklamu? Je snad reklamou, když vám budu povídat o tom, jakou piju minerální vodu a zda mi chutná, nebo co se mi nelíbí na jejím obalu?!

V článku doporučuji běžným uživtelům přechod na Vistu spolu s nákupem nového PC, tedy formou OEM. Běžný uživatel nemá ani ve zvyku provádět nějaký upgrade operačního systému, takže je to pro něj i cesta nejschůdnější a dá se předpokládat, že PC s Vistou bude od výrobce nakonfigurováno, tedy  i s potřebnými ovladači, atd.

Znalejším uživatelům pak říkám, že s Vistou netřeba spěchat a lépe počkat na její pořádné "dokončení", alespoň v SP1. XP podle mého názoru v současnosti splňují téměř všechny nároky, pokud tedy člověk ví a umí je nastavit do požadované funkčnosti a zabaezpečení. Pokud ne, tak mu odlazený PC s Vistou může práci usnadnit a během několika měsíců bude na trhu jistě spousta aplikací korektně fungujících pod Windows Vista, takže ani po této stránce nebude větší problém.

mike 9.3.2007 21:02

Re: Re: Nestydite se?

Spatne jsem se k ranu vyjadril. PR by bylo vystiznejsi. Proc? Komentar vyjadruje me pocity z vaseho clanku :) Zkusenosti s Vistou mam dost, mnohem vic, nez bych chtel. Diky tomu jsem dosel k zaveru, ze takovy clanek nemuze napsat nikdo aspon trochu v obraze. No a jelikoz mi nepripadalo, ze autor, tedy vy,  je uplne mimo, jako logicky zaver se jevi PR.

S temi aplikace jste optimista. Pro OEM je RTM Vista k dspozici uz od lonskeho podzimu a problemy stale jsou. Reseni totiz neni na strane dodavatelu aplikaci, ale u MS. Je tezke opravit aplikaci, kdyz OS pod ni nefunguje spravne. A MS zatim hasi jen ty nejhorsi prusvihy. Problemy, ktere nezpusobi katastrofu, ale jen ze neco nefunguje, jsou nekde vzadu ve fronte. Mame jich nekolik; cekame na reseni a zatim implementujeme vice ci mene funkcni obezlicky, coz stoji spoustu casu a energie.

Přemysl Vavroušek 10.3.2007 2:14

Re: Re: Re: Nestydite se?

Souhlasím, že MS mohl Vistu raději odložit třeba ještě o půl roku a pořádně doladit, ale zkrátka moc finančních toků, které se v tomto odvětví pohybují je obrovská, takže nemohl již déle vyčkávat. Základní funci myslím Vista zastane běžně již nyní. Jinak ale doporučuji počkat spíše alespoň na první SP, který by měl vyjít snad ještě letos na podzim, či koncem roku. Dá se předpokládat, že bude obsahovat vylepšení, která vývojáři nsetihli včas - údajně má výrazně vylepšit i vlastnosti a funkce samotného jádra (kernelu) Windows.

Z64 9.3.2007 2:38

kdy uz to konecne lidi pochopi....

tenhle clanek by o MacOS X nikdy nevznikl... ten je bezpecny, umi ho ovladat male blbe dite a nic tam nepokazite ani kdyz byste chteli.

nejvic mne urazi marketingova strategie MicroSoftu. Nejdriv dela z uzivatelu ( vlastniho ) Ofiice dementni prajestery, a ted na mne z platkatu velky bratr pokrikuje ze mam delat Wow....

mike 9.3.2007 4:14

Re: kdy uz to konecne lidi pochopi....

No, ono existuje takove pravidlo. Software navrzeny tak, aby ho mohli pouzivat i blbci, budou nakonec pouzivat jen blbci :-P

Jarda 9.3.2007 9:12

Re: Re: kdy uz to konecne lidi pochopi....

Na notebooku, ktery mam v praci, mam XP, domaci server/router mam na Linuxu (Gentoo). Rozhodoval jsem se, jakou poridit domaci pracovni stanici (fotky, video, mail...). Volba byla celkem jednoducha - Mac Mini... Asi jsem blbec... ;-)

Papouch 9.3.2007 0:41

Jako PR slabe...

cela slavna bezpecnost IE pujde zahy do haje po objeveni (a nepublikovani) exploitu - "monokulturni" prostredi a uzavreny kod OS a aplikaci je zaruceny recept na problemy

Dag Badman 9.3.2007 0:19

Kecičky kecičky

Jaká je ta spousta výhod pro nové uživatele? Zatím jsem zaregistroval pouze DX10. Kolik dnes existuje grafických karet podporujících DX 10? Jedna, dvě, které stojí přibližně stejně jako celý normální počítač.

Autor jako náhodou zapomněl zmínit, že Vista jsou omotány celou sadou DRM věciček, které nám například zabrání přehrávat stažené filmy nebo mp3 (buď úplně nebo pouze ve snížené kvalitě).

Na Visty se rozhodně nevyplatí upgradovat vůbec nikomu, jedině nadšencům, lidem, kteří se s tím musí seznámit. A možná těm, kteří si chtějí koupit nový počítač. Na starý to opravdu nemá cenu dávat.

J. G. Pašek 9.3.2007 1:03

Re: Kecičky kecičky

A možná těm, kteří si chtějí koupit nový počítač. Na starý to opravdu nemá cenu dávat.

Tož tak . . . .

mm 9.3.2007 8:24

Re: Re: Kecičky kecičky

plánuju koupit počítač, ale s Vistu si nechám okamžitě downgradovat na xp a s instalací visty si ještě počkám, až trochu dozraje, ale připadá mi nesmysl kupovat xp a pak dokupovat upgrade na vistu, když to jde pohodlně a za jedny peníze naopak.. 

... a tož tak...

Brloch 9.3.2007 3:48

Re: Kecičky kecičky

Strašíte lidi stejně hloupě, jak Jihočeské slepice s Temelínem. Klasické mp3 a divx a xvid filmy a běžná TV půjdou beze změny. Problém bude s HD videem. Vista je sice nesmyslný produkt, ale má své konkrétní chyby a není třeba strašit lidi dalšími vymyšlenými.

Dag Badman 9.3.2007 4:34

Re: Re: Kecičky kecičky

Opravdu jenom HD video? Pokud mne mé chabé znalosti o Vistách nemýlí, tak např. dochází k odpojení HD audia při přehrávání nepodepsaných audioformátů, atd. Navíc je to pouze otázka nastavení, protože DRM je součástí celého systému. Necháme se překvapit, jestli opravdu normální DVD půjde přehrát přes HDMI rozhraní bez HDCP v té nejlepší kvalitě, která je na DVD k dispozici.

GLOWi 9.3.2007 8:41

Re: Re: Re: Kecičky kecičky

Nemusite se nechat prekvapovat, staci vice vedet a mene zvanit. DVD se to samozrejme netyka

Dag Badman 9.3.2007 10:46

Re: Re: Re: Re: Kecičky kecičky

Ok, takže upgradovat na Visty? ANO/NE

Brloch 9.3.2007 11:06

Re: Re: Re: Re: Re: Kecičky kecičky

Ne. Historie nás učí, že všechna windows jsou do Service packu 2 jen betaverze. Zatím bych čekal, až to sebevrazi vychytaj.

Dag Badman 9.3.2007 11:21

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kecičky kecičky

super, takže máme tak 3 roky čas? :-)

Brloch 9.3.2007 12:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Kecičky kecičky

Tipuju tak 2 roky, protože už se našlo dost brutálních chyb, tak asi MS zvýší aktivitu. V té době už by měl Vista compatibile HW klesnout na nějakou rozumnou výši.

Brloch 9.3.2007 9:19

Re: Re: Re: Kecičky kecičky

Vida, DVD, na to jsem zapoměl. Samozřejmě že půjde dobře. Ty šílenci u MS definovali cosi jako "prémiový obsah" a ten se bude hlídat DRM mechanizmy. Běžné DVD do toho, jako hodně stará technologie, nespadá, takže ho Vistoidní mechanizmečky nechají dýchat.

Taky samozřejmě není pravda, že Vista hned po instalaci smaže všechny multimediální soubory bez DRM atd. To je FUD, šířený hlupáky mezi další hlupáky. Těch je bohužel většina, proto vzniká zkreslený názor na Vistu.