2.6.2024 | Svátek má Jarmil


Diskuse k článku

METROPOLE: Auta stojící, auta jedoucí

Milionovou hranici těsně překročil počet pražských vozů v roce 2016, loni jich bylo už 1,258 milionu, informovala ve své ročence městská společnost Technická správa komunikací (TSK). Z nich osobních bylo 1 003 728.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. M. 22.8.2023 2:15

A jak byste si představoval, že by pražané "pražskou radnici" nevolili? Vždycky přeci někdo zvolen bude. Průšvih je, že i když to vypadalo, že Piráti byli na magistrátě v pisledních volbách významně potlačeni, dokázali si vyhádat Hřiba jako náměstka pro dopravu. Podle toho to vypadá.

L. Zídek 21.8.2023 22:27

On už někdo viděl v pirátském cyklopruhu cyklistu ?

K. Nový 21.8.2023 22:14

Lid ví, že EU chce zrušit auta se spalovacím motorem, tak si je kupují do zásoby.

A dělají dobře.

O. M. 21.8.2023 21:50

Ono s těmi procenty je to složitější, protože jednotlivé množiny uživatelů nejsou disjunktní. Kupř. každý automobilista či "sockař" je alespoň část své cesty chodcem, každý cyklista (až na výjimky) se v okamžiku zhoršení počasí stává motoristou.

A infrastruktura pro cyklisty? Co si pod tím AutoMati představujou? Travelátory na Koněvově nebo Jeremenkově, aby se jim ty kopce snáz zdolávaly? Ulic má Praha dostatek, aby nemuseli nutně jezdit po hlavních. V Praze se na kole dá v pohodě jezdit podle vody nebo na plošinách okrajových čtvrtí, problémem je těch cca 80 m převýšení mezi nimi.

L. Žaloudek 21.8.2023 20:39

No, budu tam ve středu zas, ale asi o 2 hodiny později než minule...

V. Kučer 21.8.2023 18:19

Stačí když některá moudrá hlava nařídila namalovat na páteřních komunikacích cyklopruhy.

J. Ticháček 21.8.2023 18:17

V Praze nebydlím.

Takže to vidím odjinud. Praha je pro mne překážkou během mých cest autem. Jezdil jsem tam obchodně, pak za pár děvčaty, a pravidelně skrz Prahu někam jinam. Používám několik on line navigací, které mi slouží k tomu, abych se předem vyhnul trasám, které jsou mi nabízeny. Když u Poděbrad nebo u Kladna vidím někde zácpu, hrdě tam namířím. Už tam nebude, budou zacpané ty trasy, kam ty aplikace poslaly ty ostatní.

Ale jsou tam místa, která opravdu nechápu. Jeden pruh pro Bus, IZS A TAXI. V druhém zácpa taková, že ti z vedlejších ulic občas tu hlavní zablokují. V červnu jsem strávil hodinu a půl na Poděbradské. A koukal na křižovatku, kde se Průmyslová mění ve Kbelskou. A po každé zelené jme stáli. Na zelenou z leva tam prostě najelo tolik aut, že se po naší zelené museli na několika otočit do správného směru. A v úplně prázdném pruhu vlevo stály dvě auta strážníků, kteří si vychutnávali každého, kdo by tím pruhem jel. To, že napříč toho pruho stojí auta přijíždějící zleva je nechávalo klidnými.

Vlastně bych byl ochoten po třiceti letech ježdění po Praze a skrz Prahu tvrdit, že veškeré projekty, které mají tu dopravu zklidnit na zlepšit vedou k opačnému výsledku.

Každopádně to není jen Praha. Jezdím po celé Evropě. A pokaždé během návratu narážím na to samé od kterýchkoliv hranic až do Prahy. Sakra, jak je možné, že jsem schopen se vyhnout placeným dálnicím řekněme z centra Albánie (tam se zatím neplatí, ale všude cestou zpět ano), a polovinu času na dva tisíce km dlouhé cestě stravím posledními třemi sty padesáti km po Česku?

P. Dvořák 21.8.2023 11:56

Jestli si přesně pamatujete čas a místo, máte jedinečnou šanci toho využít. Možná tudy příští středu pojede zase.

P. Dvořák 21.8.2023 11:53

"silniční bolševismus" v této souvislosti je krásné a výstižné. S dovolením to budu šířit dále :-)

V. Mokrý 21.8.2023 10:33

Když volí co volí, tak ať si to užívají a nepyskujou !

V. Mokrý 21.8.2023 10:32

:-):-)

M. Kocián 21.8.2023 9:18

Ten, kdo vybudoval (nakreslil) cyklostezku u "myší díry" by tam měl denně na kole jezdit od rána do večera, aby si ji užil. Naproti tomu cyklostezky kolem Vltavy vedoucí z města ven nejsou špatný nápad. A dávat přednost kolům, před řidiči aut, kteří si za cesty hned několika způsoby platí, je silniční bolševismus.

M. Kocián 21.8.2023 9:15

Přesně tak. Ale jsem ochoten se vsadit, že místo toho přijdou poplatky za vjezd do Prahy, jako jsou v Londýně. Které Pražanům vše prodraží a v podstatě nic nevyřeší.

P. Diviš 21.8.2023 8:54

Některé jsou. V původní objednávce to nebylo, až v upravené.

P. Diviš 21.8.2023 8:52

Radnice jako celek? To je následek voleb poměrným systémem a nutnosti koalic.

M. Šejna 21.8.2023 8:17

Mě by spíš zajímalo, kolik loni přibylo v Praze bicyklů, protože zatím v Praze přibývají cyklostezky, zatímco automobilovou dopravu město omezuje.

F. Navrátil 21.8.2023 8:13

Pražská radnice nemá ani chuť ani důvod zabývat se dopravou. Jejich Pražané jí rozumějí a budou ji volit, i kdyby Prahu kompletně zablokovala a z páteřních komunikací nadělal cyklostezky.

V. Mokrý 21.8.2023 8:06

R^

F. Kusák 21.8.2023 7:48

Jakkoliv jsem svobodomyslný člověk, pokud nám něco láme vaz, musí se to regulovat, o tom není pochyb. Ale nezmění-li se obecně názor lidi na ty, co jezdí "sockou" a jako nejvyšší benefit bude služební auto k soukromým účelům, nic se nezmění. Ovšem trestuhodné je, že stát i obce problém dopravy řešily dost laxně. Priority v dopravě jsou v celku jasné, jen to chce více odvahy a méně prázdných slov.

V. Mokrý 21.8.2023 7:38

Praze chybí okruhy - vnější a vnitřní + jejich propojení,

no a laciná MHD/za 1,-Kč pro lepší sčítaní cestujících !

L. Žaloudek 21.8.2023 6:54

Minulou středu jsem jel v Praze tramvají a byla klimatizovaná ...