19.10.2019 | Svátek má Michaela


Výpis zvoleného vlákna.
Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Novák 3.9.2019 16:44

No fajn, autore, takže víme, že je v pořádku,

když si výrobce letadel dělá certifikaci sám pomocí svých dokonalých odborníků, jimž jejich odbornost a čest, atd...

Ale jak se tedy stalo, že ti odborníci pustili stroj, který měl natolik jiné aerodynamické vlastnosti, že to je vlastně jiné letadlo a ty jiné aerodynamické vlastnosti, z nichž plynou i jiné letové vlastnosti, musí kompenzovat (čti maskovat) pomocí firmware? Pomocí FW, který je natolik poruchový, že ho musí jistit další zařízení a FW, který ovšem výrobce nedodá automaticky, anóbrž se musí kupovat zvlášť.

A jak se stalo, že přes FAA a firemní odborníky prošlo letadlo, k němuž po haváriích má FAA tolik připomínek, že letadla možná pustí do provozu v listopadu - a možná taky ne?

Vážně vás ani na chvilku nenapadlo, že takový odborník je sice skvělý specialista, ale když mu šéf řekne, že buď dá razítko, nebo letí, a to ne letadlem, ale na ulici, kde odpovídající místo v leteckém průmyslu (a na nic jiného odborník není) těžko sežene, nebude mít tendenci "banalitu" přehlédnout?

Viděli jsme na Thiokolu a jeho podílu na zkáze Challengeru, jak takový tlak působí. A to si Boisjoly postavil hlavu a souhlas nedal - a odsouhlasil to managor...

M. Prokop 3.9.2019 21:57

Re: No fajn, autore, takže víme, že je v pořádku,

Proč padají i ruská letadla? Možná i častěji?

D. Bařinka 4.9.2019 20:58

Re: No fajn, autore, takže víme, že je v pořádku,

Pane kolego, přečtěte si můj první článek, a pak zde teoretizujte o firmware atd. A uvědomte si porsím, že nemluvíme o počítači, ale o letadle. A to je trochu složitější...

Děkuji