4.5.2024 | Svátek má Květoslav


Diskuse k článku

GLOSA: Zemanova posedlost

Hospodářsky nelze tento megalomanský projekt zdůvodnit. Proto nechápu, proč vláda premiéra Andreje Babiše uvolnila v době koronavirové krize 15 miliard korun na zahájení jeho stavby.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Čermák 7.10.2020 18:53

Klidně si zuřte, tady je místa dost, vzteklý Čuníku, ale hlavně plaťte ty daně, nebo na vás Zakleknou..;-D;-D;-DRv

F. Navrátil 7.10.2020 16:47

Pokud se na kanál díváte pohledem ekonoma, pak skutečně nebude ziskový. Pokud se na kanál současně podíváte jako na vodní zádržný systém, pak má smysl. Některé prvky kanálu byly postaveny již za Rakouska-Uherska a první republiky a kupodivu slouží ve prospěch vodní bilance dodnes.

L. Novák 7.10.2020 17:07

No a co se stane, když přijde povodeň? ;-)

Sklerotici už zapomněli? :-P

V. Čermák 7.10.2020 18:21

Tak každé vodní dílo je víceúčelové, protipovodňové opatření je vždy jedním z nich...

L. Novák 7.10.2020 18:36

Vážně? A kam by ta voda z kanálu tekla, Babišův osle? ;-)

V. Čermák 7.10.2020 18:43

Babišem zakleklý vzteklý Čuníku, tak nejprve by naplnila značnou kapacitu a pak moře, že? ;-D;-D;-D

J. Kouk 7.10.2020 18:54

Teď tekla lidem do baráků, nebo že by netekla?

P. Milan 7.10.2020 22:01

Buďto může zadržovat vodu, pak ale nemůže sloužit jako kanál (podívejte se na funkci zdymadla).

V. Mokrý 7.10.2020 16:40

Ekonomickým propadákem byla privatizace podle V. Klause st. a jeho melody boys.

L. Novák 7.10.2020 17:06

Vy komouši jste měli lepší plán, že? :-P

V. Mokrý 7.10.2020 17:47

Bezdůvodné nálepkování ti jde, chudáčku.

L. Novák 7.10.2020 19:21

Inu, podle zpěvu poznáš ptáka... :-P

I. Štípek 7.10.2020 14:33

Čímpak je posedlý Ziegler? Rusy, Zemanem, Babišem. Posedlost se pozná rychle: argumenty se nehledají, ale přizpůsobují. Tak si říkám, Mrtvého Psa musí redigovat nějaký hodně zaťatý Astonův nepřítel!

L. Novák 7.10.2020 16:27

;-O Třesky plesky!

Blbost nazvaná Průplav Dunaj-Odra-Labe je takového rozměru, že už o ní dále diskutovat nemá smysl. Každému soudnému člověku je to jasné po seznámení se s diskusemi a argumenty, které byly napsány/vysloveny za posledních 10 - 30 let. O prošustrovaných desítkách či stovkách milionů státních peněz do kapes Zemanových kamarádíčků na různé "studie" ani nemluvě. !!

Zeman ať si raději nechá za státní peníze postavit mauzoleum, kam se mu jeho fan-klub bude chodit klanět. :-P

V. Čermák 7.10.2020 18:23

Tak zrovna o Vás mluvil prezident Zeman ve svém projevu. Prý jste si Studii nepřečetl, ale Kritizujete;-DRv

L. Novák 7.10.2020 18:42

Zeman a jeho dementní kecy mě nezajímají.

V. Čermák 7.10.2020 18:47

K věci ovšem nemáte Nic, takže zase jen ty vaše vzteklé Dementní kecy;-DRv

P. Burda 7.10.2020 14:08

Jak došli k danému (násobně přeceněnému) objemu zboží - jednoduše - všechyn kamiony mezi Českou republikou, Polskem, Maďarskem a Rumunskem - plus ty do Vídně. Co na tom, že něž se provede nakládka, musí se zboží kamionem dovézt, po vykládce odvézt - takže jen naložení na loď bude trvat déle, než přeprava ze Štětína do Constanty kamionem - ale i vlakem, který přece jen jede o něco blíž, než voda.

A Ovčáčkova paralela s Karlem IV., který neměl jinou možnost přepravy větších nákladů, než po vodě, i s Baťou, který sice už znal auta, dokonce i nákladní, ale stále s výkonem dnešní Fabie junior, je vskutku úsměvná.

Ale měl bych pro naše mocipány návrh - co takhle kanál přes Mt. Blanc a Matterhorn! Sice bude také na nic, ale pak by šel propojit se zmiňovaným rýnským kanálem. Dělat kanál prakticky přes pramenné oblasti řek (jak daleko - a hlavně vysoko podle výšky nad mořem) je pramen Moravy, Odry...

V. Mokrý 7.10.2020 16:42

Tam v Alpách, jsou tunely mnohakilometrové, stavěné mnoho let a peněz.

L. Novák 7.10.2020 18:47

V Česku už jeden máme - Bilionový tunel OZE schválený velkou levicovou koalicí Zák. 180/2005 Sb. Žene nás do ekonomické propasti, na níž má svůj podíl i Babiš (Agofert).

Opravdu jste přesvědčen o tom, že potřebujeme další bilionový tunel / průplav Dunaj-Odra-Labe? Vy už jste v důchodu a daně žádné neplatíte, že? ;-)

V. Čermák 7.10.2020 19:00

Tak hlavní Tunel je 500 miliard/ročně odtékajících k našim spojencům a ten mají na svědomí Privatizátoři. (váš "oblíbenec" Babiš ovšem mezi nimi nebyl, že?) 600 miliard je zcela srovnatelných s penězi na budování, údržbu a opravu silnic, eventuelně železnic...;-D;-D;-D;-D

L. Novák 7.10.2020 19:25

Tak. Komunismus je třeba, fronty na všechno a zadrátovat hranice. Všechny obrat o majetek a zničený jim ho pak nabídnout k odkoupení...

Tobě to bolševické myšlení čouhá z bot jako ta sláma...

L. Severa 7.10.2020 12:43

Odhad nákladů 600 miliard je směšně nízký. Naštěstí než by se zpracoval projekt, zajistila stavební povolení, vykoupily pozemky a koplo do země budou ti fantastové dávno mimo. Je jen otázkou kolik financí se jim podaří prošustrovat.

P. Burda 7.10.2020 14:09

600 miliard, vždyť to řekli. Je nezajímá kanál, je zajímá, kolik si rozdělí.

V. Kain 7.10.2020 16:15

Samozřejmě,že Zeman bude pryč z hradu a kdoví jestli nebude pryč navždy než začně první kopnutí do země.Tady jsou ale přípravné práce které naprosto zbytečně spolknou ty miliardy.Ony se ty miliardy vlastně jenom přesunou na určité konta.A pak tady je ve hře nějaký politický handl mezi Zemanem a Babišem.Babiš vyjde vstříc Zemanovi a obráceně.Nějakých 15 miliard? Co to je proti půl bilionu.

V. Čermák 7.10.2020 19:04

EET se vám zavrtalo do mozku a proto prskáte. A to je tak asi všechno...;-D;-D;-D

J. Kočí 7.10.2020 11:34

Myslím, že autor asi myšlenkově nedosahuje úrovně presidenta.

Na jeho argumentech mi vadí zejména to maloměšťáctví. Obzor má někde v pohraničních horách, časový obzor možná do jeho důchodu. Dál zcela evidentně nedohlédne. Bohužel ČR je uprostřed Evropy a musí spolupracovat se svými sousedy. Tady kanál znamená jednoznačnou spolupráci v rámci okolních zemí. Že to už chtěli předkové, jen podtrhuje význam. Je to projekt celoevropského významu. Kolik takových projektů v ČR je?

K časovému horizontu bych připomněl příklad Karla IV, který udělal za nesmírných nákladů z Prahy evropské město. Jako kdybych slyšel hlasy z té doby - proč potřebujeme kamenný most, když ho povodeň zase strhne? Dřevěný je daleko levnější a dá se opravit rychleji atd. Podle autora je asi lepší nemyslet do budoucna a peníze jako vždy prožrat.

M. Krátký 7.10.2020 12:55

Máte můj naprostý souhlas - 1*** R^R^R^

F. Kusák 7.10.2020 15:30

No vidíte, a jsou tu takoví odborníci, kteří neváhají tvrdit, že když do kanálu nenaprší, tak nebude fungovat (ale jestli si nedělá ten člověk z lidí srandu). Nebo někdo poznamenává, že voda teče s kopce. No to je fakt objev. To ti projektanti vodních cest asi neví, měl by jim navrhnout řešení nebo jim to rovnou rozmluvit. Asi nic nečetli třeba o kanálu "Rýn-Mohan-Dunaj".

V. Kain 7.10.2020 16:20

Tato vláda není schopna vybudovat to, čím se ohání.Jenom slyšíme samé rétorické mlžení a lži.Možná bychom měli zahájit nějaký vesmírný projekt.